QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. mars 2015 #21 Skrevet 12. mars 2015 At det var sa du?! https://www.flashback.org/sp49809463 https://www.flashback.org/sp38768499 https://www.flashback.org/sp49826466 https://www.flashback.org/sp41550485 Anonymous poster hash: 14bd8...b33 Ok. Men jeg forsvarer han ikke
Jolene Skrevet 12. mars 2015 #22 Skrevet 12. mars 2015 Å kalle noen nazist uten å kunne begrunne dette, blir i mine øyne meget svakt. Da vannes begrepet ut på samme måte som det har skjedd med rasisme-begrepet. Det er aldri en positiv utvikling. Det som skremmer meg i Sverige, er metodene som brukes. Bare å se hvordan Expressen har oppført seg de siste månedene. Det betyr ikke at jeg er noen sympatisør for verken rasisme eller nazisme, men å henge ut mennesker som mener noe annet enn deg selv, er jeg aldri for. Dessuten har jeg forståelse for at mennesker ikke ønsker å snakke med Robert Aschberg. Han er tidligere kommunist og har i tillegg jobbet for Expressen. Den avisen er kjent som den avisen som skyr ingen midler for å henge ut sine meningsmotstandere, i tillegg til å ikke alltid skrive alle detaljer om alt. Med andre ord har ikke Aschberg alles tillit, spesielt ikke de som er uenige med han. Dessuten er det alltid bedre å bruke ord fremfor vold. Det er ikke sånn at bare de politiske korrekte skal ha mulighet til å ytre sin mening på nettet, det hadde blitt et trist samfunn når ytringsfriheten skal knebles. Det at enkelte mennesker (enten på ytre øyre eller venstre) kan få et utløp for sine tanker om samfunn og verden, er da mye bedre enn at frustrasjonen bygger seg opp til voldelige handlinger. Dessverre har det blitt sånn i Sverige at kun de politisk korrekte skal få lov til å ytre seg, selv om de som bare ytrer at de er uenige med dagen politikk blir hengt ut som rasister og nazister. Det er nærmest som en epidemi. I et demokratisk land så har man tapt dersom ikke ulike meninger skal bli hørt. Et samfunn må tørre å ta en debatt om flere ting enn kun de hyggelige. Spesielt viktig tror jeg dette er i Sverige hvor det har vært ganske mange voldshandlinger i relasjon med innvandring. Dette kan få sinnene til å koke, derfor blir debatt og ytringer enda mer viktige. Folk trenger å bli hørt på, ikke hengt ut. Dersom du blir hengt ut for å ha en ukorrekt mening, kan det fort eskalere til verre handlinger. Når det er sagt, så er jeg ikke for nazisme eller rasisme. Jeg har troen på en åpen debatt rundt problemer i samfunnet, hvordan vi sammen kan løse nevnte problemer. 3
Mann 42 Skrevet 12. mars 2015 #23 Skrevet 12. mars 2015 Å kalle noen nazist uten å kunne begrunne dette, blir i mine øyne meget svakt. Da vannes begrepet ut på samme måte som det har skjedd med rasisme-begrepet. Det er aldri en positiv utvikling. Det som skremmer meg i Sverige, er metodene som brukes. Bare å se hvordan Expressen har oppført seg de siste månedene. Det betyr ikke at jeg er noen sympatisør for verken rasisme eller nazisme, men å henge ut mennesker som mener noe annet enn deg selv, er jeg aldri for. Dessuten har jeg forståelse for at mennesker ikke ønsker å snakke med Robert Aschberg. Han er tidligere kommunist og har i tillegg jobbet for Expressen. Den avisen er kjent som den avisen som skyr ingen midler for å henge ut sine meningsmotstandere, i tillegg til å ikke alltid skrive alle detaljer om alt. Med andre ord har ikke Aschberg alles tillit, spesielt ikke de som er uenige med han. Dessuten er det alltid bedre å bruke ord fremfor vold. Det er ikke sånn at bare de politiske korrekte skal ha mulighet til å ytre sin mening på nettet, det hadde blitt et trist samfunn når ytringsfriheten skal knebles. Det at enkelte mennesker (enten på ytre øyre eller venstre) kan få et utløp for sine tanker om samfunn og verden, er da mye bedre enn at frustrasjonen bygger seg opp til voldelige handlinger. Dessverre har det blitt sånn i Sverige at kun de politisk korrekte skal få lov til å ytre seg, selv om de som bare ytrer at de er uenige med dagen politikk blir hengt ut som rasister og nazister. Det er nærmest som en epidemi. I et demokratisk land så har man tapt dersom ikke ulike meninger skal bli hørt. Et samfunn må tørre å ta en debatt om flere ting enn kun de hyggelige. Spesielt viktig tror jeg dette er i Sverige hvor det har vært ganske mange voldshandlinger i relasjon med innvandring. Dette kan få sinnene til å koke, derfor blir debatt og ytringer enda mer viktige. Folk trenger å bli hørt på, ikke hengt ut. Dersom du blir hengt ut for å ha en ukorrekt mening, kan det fort eskalere til verre handlinger. Når det er sagt, så er jeg ikke for nazisme eller rasisme. Jeg har troen på en åpen debatt rundt problemer i samfunnet, hvordan vi sammen kan løse nevnte problemer. Men disse naziene og haterne ytrer seg ikke. De driver ren hets. Forestill deg at mailen din hver eneste uke flommet over av mailer der du ble kalt en ondskapsfull hore, en forræder og et undermenneske, og der man gjentatte ganger truet både deg og dine nærmeste. Ville du kalt det en meningsytring? 3
Jolene Skrevet 12. mars 2015 #24 Skrevet 12. mars 2015 Men disse naziene og haterne ytrer seg ikke. De driver ren hets. Forestill deg at mailen din hver eneste uke flommet over av mailer der du ble kalt en ondskapsfull hore, en forræder og et undermenneske, og der man gjentatte ganger truet både deg og dine nærmeste. Ville du kalt det en meningsytring? Jeg hadde ignorert det og anmeldt trusler, vell vitende om at jeg var bedre enn dem.
Mann 42 Skrevet 12. mars 2015 #25 Skrevet 12. mars 2015 Jeg hadde ignorert det og anmeldt trusler, vell vitende om at jeg var bedre enn dem. Og når det ikke hjelper å anmelde? Når driten bare kommer og kommer og kommer? Er det OK? Hva når det fortelles løgner om deg på sosiale media? 3
Gjest FuturePrimitive Skrevet 12. mars 2015 #26 Skrevet 12. mars 2015 Hva skal man si? Nazier er noen feige svin! :D http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/aschberg-dyker-upp---nathataren-far-panik/ Anonymous poster hash: 14bd8...b33 Men å gjøre narr av en stakkarslig fyr med panikklidelse, det gjør deg til reine mor theresa eller?
Jolene Skrevet 12. mars 2015 #27 Skrevet 12. mars 2015 Og når det ikke hjelper å anmelde? Når driten bare kommer og kommer og kommer? Er det OK? Hva når det fortelles løgner om deg på sosiale media? Da fortsetter man å ignorere. Nei, det er ikke ok, men samtidig så er det ofte en pris man betaler for å stikke seg ut. Dessuten kan man sette opp filtre via mail hvor enkelte ting aldri blir sett av personen pga nevnte filtre. Alle kjente mennesker blir det fortalt løgner om, man kan da enten velge 1) ta det til seg eller 2) ignorere da man selv vet hva som er sant eller ikke.
Mann 42 Skrevet 12. mars 2015 #28 Skrevet 12. mars 2015 Da fortsetter man å ignorere. Nei, det er ikke ok, men samtidig så er det ofte en pris man betaler for å stikke seg ut. Dessuten kan man sette opp filtre via mail hvor enkelte ting aldri blir sett av personen pga nevnte filtre. Alle kjente mennesker blir det fortalt løgner om, man kan da enten velge 1) ta det til seg eller 2) ignorere da man selv vet hva som er sant eller ikke. Vel, du er et bedre menneske enn meg, tydeligvis, om du virkelig ikke ville like å se dine plageånder bli stilt til veggs og avkrevd et svar om hva de driver med og hvorfor. 3
Jolene Skrevet 12. mars 2015 #29 Skrevet 12. mars 2015 Vel, du er et bedre menneske enn meg, tydeligvis, om du virkelig ikke ville like å se dine plageånder bli stilt til veggs og avkrevd et svar om hva de driver med og hvorfor. Det kan godt være, men jeg er for at mennesker skal få lov til å ytre seg på godt og vondt. Dersom jeg skulle krevd et svar, hadde jeg gjort det selv, ikke fått noen til å gjøre det for meg. Det er for meg en feig handling å henge ut noen via en 3. person. 1
Mann 42 Skrevet 12. mars 2015 #30 Skrevet 12. mars 2015 (endret) Det kan godt være, men jeg er for at mennesker skal få lov til å ytre seg på godt og vondt. Dersom jeg skulle krevd et svar, hadde jeg gjort det selv, ikke fått noen til å gjøre det for meg. Det er for meg en feig handling å henge ut noen via en 3. person. Nå er det ingen som har BEDT Aschberg om å konfrontere disse folkene, så vidt jeg skjønner. Han sporer dem opp selv. Dvs, ved hjelp av sin stab eller hva man skal kalle det. Men altså ikke på oppdrag fra noen. Men jeg kan jo ta feil. Jeg ser ikke på programmet. Problemet med å gjøre dette selv, er jo at det ikke blir klart HVEM som gjør det. Mailer og annen drit kommer via proxy-servere og VPN. De feige netthaterne dekker sporene sine slik at de IKKE skal bli konfrontert av offeret eller andre. Det må komme som en veldig ubehagelig overraskelse når de blir avslørt likevel. Endret 12. mars 2015 av Mann 42 2
Jolene Skrevet 12. mars 2015 #31 Skrevet 12. mars 2015 Nå er det ingen som har BEDT Aschberg om å konfrontere disse folkene, så vidt jeg skjønner. Han sporer dem opp selv. Dvs, ved hjelp av sin stab eller hva man skal kalle det. Men altså ikke på oppdrag fra noen. Men jeg kan jo ta feil. Jeg ser ikke på programmet. Slik jeg har forstått det så melder folk seg på, eller får tilbud om å være med. Derimot anser jeg ikke den mannen som troverdig, mye grunnet hans bakgrunn. Uthenging er jeg aldri for, spesielt ikke fra Expressen og lignende aktører.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #32 Skrevet 12. mars 2015 Nå er det ingen som har BEDT Aschberg om å konfrontere disse folkene, så vidt jeg skjønner. Han sporer dem opp selv. Dvs, ved hjelp av sin stab eller hva man skal kalle det. Men altså ikke på oppdrag fra noen. Men jeg kan jo ta feil. Jeg ser ikke på programmet. Problemet med å gjøre dette selv, er jo at det ikke blir klart HVEM som gjør det. Mailer og annen drit kommer via proxy-servere og VPN. De feige netthaterne dekker sporene sine slik at de IKKE skal bli konfrontert av offeret eller andre. Det må komme som en veldig ubehagelig overraskelse når de blir avslørt likevel. Jo, faktisk. I hvert avsnitt er det ofrene som står frem og forteller om den trakassering/netthat/rasisme de har vært utsatt for. Så finner staben til Aschberg ut av hvem som står bak de forskjellige kontoer som trakasserer folk på nettet og oppsøker den/de som har trakassert offeret. Sist kommer en oppfølging om hva som er skjedd siden Aschberg oppsøkte den/de som trakasserte. Om vedkommende er blitt dømt, har tatt kontakt med offeret og bedt om unnskyld, eller om trakasseringen har fortsatt. De som blir oppsøkt har i de fleste tilfeller en sjanse til å uttale seg. Det er bare i siste ukes episode som de som har trakassert ikke har fått uttalt seg. Fordi de er mindreårige. Anonymous poster hash: 14bd8...b33
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #33 Skrevet 12. mars 2015 Her forteller for øvrig Herr Aschberg selv om programmet, netthaterne, osv. Anonymous poster hash: 14bd8...b33
Example Skrevet 12. mars 2015 #34 Skrevet 12. mars 2015 Å kalle noen nazist uten å kunne begrunne dette, blir i mine øyne meget svakt. Da vannes begrepet ut på samme måte som det har skjedd med rasisme-begrepet. Det er aldri en positiv utvikling. Det som skremmer meg i Sverige, er metodene som brukes. Bare å se hvordan Expressen har oppført seg de siste månedene. Det betyr ikke at jeg er noen sympatisør for verken rasisme eller nazisme, men å henge ut mennesker som mener noe annet enn deg selv, er jeg aldri for. Dessuten har jeg forståelse for at mennesker ikke ønsker å snakke med Robert Aschberg. Han er tidligere kommunist og har i tillegg jobbet for Expressen. Den avisen er kjent som den avisen som skyr ingen midler for å henge ut sine meningsmotstandere, i tillegg til å ikke alltid skrive alle detaljer om alt. Med andre ord har ikke Aschberg alles tillit, spesielt ikke de som er uenige med han. Dessuten er det alltid bedre å bruke ord fremfor vold. Det er ikke sånn at bare de politiske korrekte skal ha mulighet til å ytre sin mening på nettet, det hadde blitt et trist samfunn når ytringsfriheten skal knebles. Det at enkelte mennesker (enten på ytre øyre eller venstre) kan få et utløp for sine tanker om samfunn og verden, er da mye bedre enn at frustrasjonen bygger seg opp til voldelige handlinger. Dessverre har det blitt sånn i Sverige at kun de politisk korrekte skal få lov til å ytre seg, selv om de som bare ytrer at de er uenige med dagen politikk blir hengt ut som rasister og nazister. Det er nærmest som en epidemi. I et demokratisk land så har man tapt dersom ikke ulike meninger skal bli hørt. Et samfunn må tørre å ta en debatt om flere ting enn kun de hyggelige. Spesielt viktig tror jeg dette er i Sverige hvor det har vært ganske mange voldshandlinger i relasjon med innvandring. Dette kan få sinnene til å koke, derfor blir debatt og ytringer enda mer viktige. Folk trenger å bli hørt på, ikke hengt ut. Dersom du blir hengt ut for å ha en ukorrekt mening, kan det fort eskalere til verre handlinger. Når det er sagt, så er jeg ikke for nazisme eller rasisme. Jeg har troen på en åpen debatt rundt problemer i samfunnet, hvordan vi sammen kan løse nevnte problemer. Nydelig innlegg! 1
maskineple Skrevet 12. mars 2015 #35 Skrevet 12. mars 2015 (endret) . Endret 16. juni 2015 av kjærligbåttur 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #36 Skrevet 12. mars 2015 http://no.metapedia.org/wiki/Hvitpixling Metapedia skriver at: 6 000 000 jøder. Det er i de offisielle historiebøker og leksika slått fast at det nasjonalsosialistiske Tyskland mellom 1941 og 1944 myrdet 6 000 000 jøder, hovedsakelig i gasskammer, i det som i dag kalles Holocaust (sv: förintelsen, hebraisk: Shoa). Dette var et ledd i en offisiell kampanje som skulle utrydde alle jødene i Europa, på direkte ordre fra den nasjonalsosialistiske ledelsen i det Tredje Riket. Noen skriftlig ordre om noe sånt, er aldri blitt funnet. Tallet 6 000 000 er heller ikke bevist eller sannsynliggjort, verken på bakgrunn i undersøkelser av de tyske konsentrasjonsleirene, autentiske dokumenter, historisk forskning, arkeologiske utgravninger, vitner, "tilståelser" fra ledende personer fra det Tredje Riket eller demografiske kartlegginger. Likevel regnes tallet i dag som et faktum som man ikke behøver å bevise. Spesielt er dette tilfellet i Tyskland der det er forbundet med streng fengselsstraff å benekte, og også offentlig å betvile, at "6 millioner jøder ble utryddet av naziregimet". Dette er det eneste historiske spørsmål det er straffbart å ytre avvikende meninger om.http://no.metapedia.org/wiki/6_000_000_jøder Dette har jeg for øvrig tatt opp med ensombåttur en gang før, da fikk jeg til svar at: 6 millioner har aldri blitt verifisert, selv tror jeg ikke det gjør holocaust og det som skjedde med jøder noe mindre forferdelig, men du ville jo være kritisk sier du. http://stashpit.com/upload/big/2013/12/16/52af6218f3be2.jpeg Ser du tallet 6 millioner ? Den første kom ut året 1900. heeelt fram til 1945. Så det er nok ingen som vet det offisielle tallet. Dessuten så synes jeg at det var en grei kilde som forklarte hvordan den svenske avisen redigerte hudfargen og fortsatt gjør det. Anonymous poster hash: 14bd8...b33
Mann 42 Skrevet 12. mars 2015 #37 Skrevet 12. mars 2015 Jo, faktisk. I hvert avsnitt er det ofrene som står frem og forteller om den trakassering/netthat/rasisme de har vært utsatt for. Så finner staben til Aschberg ut av hvem som står bak de forskjellige kontoer som trakasserer folk på nettet og oppsøker den/de som har trakassert offeret. Sist kommer en oppfølging om hva som er skjedd siden Aschberg oppsøkte den/de som trakasserte. Om vedkommende er blitt dømt, har tatt kontakt med offeret og bedt om unnskyld, eller om trakasseringen har fortsatt. De som blir oppsøkt har i de fleste tilfeller en sjanse til å uttale seg. Det er bare i siste ukes episode som de som har trakassert ikke har fått uttalt seg. Fordi de er mindreårige. Anonymous poster hash: 14bd8...b33 OK, kult. 1
Sir Winston Skrevet 12. mars 2015 #38 Skrevet 12. mars 2015 Og når det ikke hjelper å anmelde? Når driten bare kommer og kommer og kommer? Er det OK? Hva når det fortelles løgner om deg på sosiale media? Nei, da setter vi igang med litt selvtekt, og gjør det likegodt med Skandinavias største drittsekk som programleder og eksekutør.
Mann 42 Skrevet 12. mars 2015 #39 Skrevet 12. mars 2015 (endret) Nei, da setter vi igang med litt selvtekt, og gjør det likegodt med Skandinavias største drittsekk som programleder og eksekutør. Hva kaller du de hetskampanjene som nettrollene driver med, da? Hvorfor tar du disse menneskene i forsvar, egentlig? Endret 12. mars 2015 av Mann 42 2
Gjest avocadoen Skrevet 12. mars 2015 #40 Skrevet 12. mars 2015 Du er ikke noe bedre når du sprer hatet ditt anonymt her. Tenker bare å si at det kan være TS har besteforeldre eller oldeforeldre som har opplevd grusomme ting under krigen. Jeg har ikke sett linken til TS eller lest tråden, men det er i alle fall noe å tenke over! Da er det evt ikke rart at TS hater nazister.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå