Gå til innhold

Se nazien flykte i panikk! :D

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva kaller du de hetskampanjene som nettrollene driver med, da?

Hvorfor tar du disse menneskene i forsvar, egentlig?

Jeg tar ikke noen i forsvar overhodet, jeg kritiserer organisert selvtekt, satt i scene for underholdning og ledet av en ekstremt navlebeskuende "se-hvor-er-jeg-mye-bedre-enn-alle-andre" PK-runker!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker bare å si at det kan være TS har besteforeldre eller oldeforeldre som har opplevd grusomme ting under krigen.

Jeg har ikke sett linken til TS eller lest tråden, men det er i alle fall noe å tenke over! Da er det evt ikke rart at TS hater nazister.

Alle 'hater' vel nazister?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar ikke noen i forsvar overhodet, jeg kritiserer organisert selvtekt, satt i scene for underholdning og ledet av en ekstremt navlebeskuende "se-hvor-er-jeg-mye-bedre-enn-alle-andre" PK-runker!!

Du ser ingen positive sider ved at netthatere som volder sine medmennesker ganske stor skade, blir konfrontert og ansvarliggjort? De sitter jo selv anonyme bak sine tastaturer og retter det ene ondsinnede angrepet etter det andre mot mennesker som ikke kan hverken forsvare seg eller ta til motmæle, og som i mange tilfeller ikke aner hvem det er som er ute etter dem.

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Alle 'hater' vel nazister?

Jeg kjenner ikke alle, så det kan jeg ikke svare på.

Men jeg vil tro de fleste gjør det pga det de har gjort og pga det de mener.

Skrevet

Du ser ingen positive sider ved at netthatere som volder sine medmennesker ganske stor skade, blir konfrontert og ansvarliggjort? De sitter jo selv anonyme bak sine tastaturer og retter det ene ondsinnede angrepet etter det andre mot mennesker som ikke kan hverken forsvare seg eller ta til motmæle, og som i mange tilfeller ikke aner hvem det er som er ute etter dem.

Joda, jeg ser absolutt positive sider ved at netthatere (kunstig uttrykk, ekstremt sjeldent at noen dokumeterer noe hat!) blir konfrontert og ansvarliggjort.

Jeg ser absolutt ingenting positivt i at dette gjøres til underholdning, eller at sjefen for faenskapen er tidenes største narsisistiske rasshøl.

Skrevet

Joda, jeg ser absolutt positive sider ved at netthatere (kunstig uttrykk, ekstremt sjeldent at noen dokumeterer noe hat!) blir konfrontert og ansvarliggjort.

Jeg ser absolutt ingenting positivt i at dette gjøres til underholdning, eller at sjefen for faenskapen er tidenes største narsisistiske rasshøl.

Før Aschberg, når hørte du sist om at noen av disse drittsekkene ble stilt til ansvar?

• Liker 1
Skrevet

Da går man til politiet. Eller holder seg unna de nettstedene det gjelder.

Så litt på en episode istad, som handlet om tre jenter som hadde laget en youtube-video om amming, og synger og ber folk amme overalt, på restauranter osv. Grunnen til at de gjorde det er jo fordi at det er et betent tema, og når du legger noe sånt ut på nettet, så må du faktisk forvente å få litt reaksjoner. Så var det en 18 år gammel kar som hadde skrevet noe sånt "Kan noen gi meg personalia på disse så man oppsøke dem og trakasere dem?".

Og hva gjorde Aschberg og TV3? De fant personalia på han, og oppsøkte han. Satt ute i bil som en eller annen torpedo og ringer fyren. Når han først legger på, så ringer de på nytt, så moren tar telefonen. Etter en prat med moren får de være med inn og konfrontere han med kommentaren. Når det er gjort, så kommer de plutselig med mye annet gutten har skrevet lenge før han ble myndig, og forventer at de skal få et svar på det.

Det ironiske her er at TV3 gjør akkurat det gutten hadde skrevet om på nettet. De oppsøkte han og trakaserte han, og sendte det i beste sendetid på nasjonal TV. Forstår dere ikke ironien her?

Hjelper jo veldig lite å sladde ansiktet på en sånn person. Folk kjenner jo igjen nabolaget, folka og stemmene. Tar ikke lang tid før alle vet hvem denne karen er, og resten av ungdomslivet hans er mest trolig ødelagt.

Det er så forkastelig at jeg har ikke ord. Jeg blir fysisk kvalm av at de prøver å late som de gjør noe godt. Aschberg ser seg sikkert som alle unge jenters engel, og kjemper mot trakasering, men det han gjør fører ikke til noe godt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Endret av kjærligbåttur
Skrevet

Tenker bare å si at det kan være TS har besteforeldre eller oldeforeldre som har opplevd grusomme ting under krigen.

Jeg har ikke sett linken til TS eller lest tråden, men det er i alle fall noe å tenke over! Da er det evt ikke rart at TS hater nazister.

Er det noen som sympatiserer med nazister bortsett fra andre nazister? Likevel er det litt pussig å spre hat mot nazister anonymt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men at du feks skriver at du ikke liker en somaler på et forum, mener du dette også er hat?

Hvis du begynner å skrive om, si f.eks. Abid Raja at han kan dra hjem der han kom fra, han er en landsforræder som ikke hører hjemme her, han ser ut som en apekatt pga hudfargen sin, han er genetisk langt laverestående enn noen av de "hvite ariske", her i Norge, osv. Da er det tydelig hat. Hvis noen får slike meldinger hver dag så kan det, hvis feil person mottar de, såre veldig mye.

Homofile har jo begått selvmord fordi de har blitt hetset pga sin seksuelle legning.

Da er ikke slike ytringer som dette "bare en mening".

Anonymous poster hash: 14bd8...b33

• Liker 4
Skrevet

Så, du vil at slike som deg og aschberg skal leke dommer/jurist? Søke opp folk de ikke er enige med og plage dem?

Og hva er det du mener er hat? Jeg forstår at trusler og oppfordring til vold kan være seriøst.

Men at du feks skriver at du ikke liker en somaler på et forum, mener du dette også er hat?

Søke opp mennesker som iverksetter hatkampanjer og trakasserer folk og konfrontere dem. Det er altså ikke snakk om særlig mye plaging, særlig ikke sammenlignet med det disse folkene selv forvolder.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du begynner å skrive om, si f.eks. Abid Raja at han kan dra hjem der han kom fra, han er en landsforræder som ikke hører hjemme her, han ser ut som en apekatt pga hudfargen sin, han er genetisk langt laverestående enn noen av de "hvite ariske", her i Norge, osv. Da er det tydelig hat. Hvis noen får slike meldinger hver dag så kan det, hvis feil person mottar de, såre veldig mye.

Homofile har jo begått selvmord fordi de har blitt hetset pga sin seksuelle legning.

Da er ikke slike ytringer som dette "bare en mening".

Det er jo veldig relevant som eksempel på hvor ille det kan bli. Og som du sier, da er det ikke lenger bare en mening. Det er ondsinna forsøk på å skade.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
Gjest avocadoen
Skrevet

Er det noen som sympatiserer med nazister bortsett fra andre nazister? Likevel er det litt pussig å spre hat mot nazister anonymt :)

IS vil jeg tro sympatiserer med dem :P
  • Liker 1
Skrevet

Ryddet for hatefullt innhold og avsporinger, samt svar til dette.

- Avalon, mod

AnonymBruker
Skrevet

Og bare for å understreke poenget med hetsing på nett...

1243250706092.jpg

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Moralen er at, roschberg bør holde seg til folk som faktisk mobber på nettet og ikke politiske motstandere som han henger ut på tv..

Det gjør han også. Kanskje du burde se et av programmene heller enn å bare lytte til hva andre fordomsfulle troll her på KG som heller ikke har sett programmet hans skriver?

• Liker 4
Skrevet

Dere som poster under anonymbrukere her. Hvordan ville dere likt om det dere skriver for eksempel på sexforumet her inne plutselig ble tatt opp til konfrontasjon på TV? Eller andre ting, politikk, samliv, eller andre grunner til at man ønsker å holde seg anonym. Er det ikke en grunn til at dere gjør det? Er det fordi dere ønsker TV3 på døra for å konfrontere dere med deres meninger, uten forvarsel? Mest sannsynlig ikke.

Tenk litt på det, og prøv å se forbi det faktum at de fleste av de konfronterer har oppført seg på en idiotisk måte på nettet.

• Liker 3
Skrevet

Dere som poster under anonymbrukere her. Hvordan ville dere likt om det dere skriver for eksempel på sexforumet her inne plutselig ble tatt opp til konfrontasjon på TV? Eller andre ting, politikk, samliv, eller andre grunner til at man ønsker å holde seg anonym. Er det ikke en grunn til at dere gjør det? Er det fordi dere ønsker TV3 på døra for å konfrontere dere med deres meninger, uten forvarsel? Mest sannsynlig ikke.

Tenk litt på det, og prøv å se forbi det faktum at de fleste av de konfronterer har oppført seg på en idiotisk måte på nettet.

Det er ikke mulig å "se forbi at de fleste av dem han konfronterer har oppført seg som idioter på nettet", når det er selve poenget med det Aschberg gjør. Han konfronterer folk som har oppført seg skikkelig ille på nettet under dekke av sin anonymitet. Ikke folk som har tatt opp et pinlig seksuelt problem eller fortalt at de er forelsket i kusina si.

Det er mange gode og aktverdige grunner til å være anonym på nett. Men at man kan benytte det til å skrive tusenvis av hatefulle og sjikanerende meldinger og innlegg til folk er ikke en av dem.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...