Gå til innhold

Kjøpt EU-godkjent bil, men selger (forhandler) sier bremsene ikke holder...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså, vi avtalte pris mot at han EU-godkjente bilen og fiksa noen småting som var avtalt.

Han ringer da og sier bilen er EU-godkjent nå, men bremsene vil ikke holde mye lenger. Tilbyr da å betale halvparten av skiver, klosser og følere.

Enten er bremsene utslitte, eller så prøver han å ordne en kjekk fakturerbar jobb til kompisen siden han selv driver nært med disse.

Dette er vel sleipt.

Man kan vel ikke forlange at bremsebelegg/skiver skal vare helt til neste Eu-kontroll, men hvis skivene bør byttes, hmm...

I det vi skrev under kontrakt så gikk det to sekunder før han sier:

"det som er dumt med denne bilen er at den bare har en nøkkel...."

(ja, og vi hadde jo ikke spurt om det ellers var noen feil/mangler.....note to self neste gang...)

Anonymous poster hash: 2a8ed...3e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En mulighet er jo at dette kan være "kompis-EU-godkjenning" som garantert eksisterer på feil som ikke nødvendigvis er farlige umiddelbart. Jeg har ikke noe problemer med å kjøre med litt lurvete skiver når jeg kjenner bilen og kun bruker den selv og har kontroll på bruken, men her gjelder det et kjøp til 120 lapper.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, vi avtalte pris mot at han EU-godkjente bilen og fiksa noen småting som var avtalt.

Han ringer da og sier bilen er EU-godkjent nå, men bremsene vil ikke holde mye lenger. Tilbyr da å betale halvparten av skiver, klosser og følere.

Enten er bremsene utslitte, eller så prøver han å ordne en kjekk fakturerbar jobb til kompisen siden han selv driver nært med disse.

Dette er vel sleipt.

Man kan vel ikke forlange at bremsebelegg/skiver skal vare helt til neste Eu-kontroll, men hvis skivene bør byttes, hmm...

I det vi skrev under kontrakt så gikk det to sekunder før han sier:

"det som er dumt med denne bilen er at den bare har en nøkkel...."

(ja, og vi hadde jo ikke spurt om det ellers var noen feil/mangler.....note to self neste gang...)

Dette kommer jo helt an på hvor gammel bilen er, hva du har betalt osv.

Det kan godt hende at dette er en bra deal også.

Anonymous poster hash: b038e...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En mulighet er jo at dette kan være "kompis-EU-godkjenning" som garantert eksisterer på feil som ikke nødvendigvis er farlige umiddelbart. Jeg har ikke noe problemer med å kjøre med litt lurvete skiver når jeg kjenner bilen og kun bruker den selv og har kontroll på bruken, men her gjelder det et kjøp til 120 lapper.

TS

For 120 000 ville jeg har forventet en bil som var i orden ved kjøp. Men du har vel mulighet til å forhandle? Trekke deg? Hvis dette kom etter at kontrakten var skrevet hadde jeg blitt gretten, Hvor mye koster dette deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For 120 000 ville jeg har forventet en bil som var i orden ved kjøp. Men du har vel mulighet til å forhandle? Trekke deg? Hvis dette kom etter at kontrakten var skrevet hadde jeg blitt gretten, Hvor mye koster dette deg da?

Dette er en rask småbil 2010-mod til 120.000 som har gått 65.000 km og skulle velholdt.

Skulle være knapt brukt siste 2 år pga forrige eier (før selger igjen, som er forhandler).

"Pen, velholdt og med servicehefte" er ordrett fra annonse.

Det jeg reagerer på at han får den EU-godkjent, men samtidig påpeker at bremsene ikke vil holde særlig mye lenger.

Og sier at skiver, klosser og følere vil koster 5000,- som han kan betale halvparten av.

Kanskje dette ikke koster særlig mye mer enn 2500,- ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helvete, ikke la deg lure av slike folk. Anmeld om nødvendig. EU kontrollen har et sett med klare regler, punktum.

Anonymous poster hash: 3b3ff...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk om den er NAF EU-godkjent. Dette er en kjent svakhet med den godkjenningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...