AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 En jeg omgås mye må tisse hele tiden. Rett før vi drar noe sted, må det urineres. Så kommer vi frem etter 30 min, er der vi skal være (feks en butikk) i 30 min, og før vi drar hjem igjen må det urineres. Dvs 2 urineringer på 1 time. Personen kan urinere 15 min før sengetid, ved sengetid må vedkommende urinere en gang til. Hvis det drøyer 30-60 min før personen får sove, må det urineres igjen. HELE TIDEN, JEG BLIR GAL! Hvis vi skal reise noe sted sammen, feks handling eller annet, må det urineres før og under turen. På kinotur må det urineres før og etter filmen. Personen unngår å drikke under filmen i frykt for å måtte på do. Virker som en ekstremt sterk fobi mot å merke at man har en urinblære? Nekter å gjøre noe med det (lege, ikke drikke så mye koffein, holde seg). Er det noe man KAN gjøre noe med? Er det mulig? Noen som kjenner slike personersom vet hva som er årsaken til den ocd-lignende oppførselen?Anonymous poster hash: 45daf...033
Teethgrinding Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Er vedkommende en herremann i voksen alder? Ta en prostatasjekk!
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Er vedkommende en herremann i voksen alder? Ta en prostatasjekk! Såvidt voksen, men ikke så voksen at det burde vært et problem? Godt under 30 årAnonymous poster hash: 45daf...033
mijaa Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Jeg er en sånn èn for min del er det bare en uvane tror jeg, for om jeg må holde meg, så går det jo fint. Men må generelt tisse når det er aktivitetsbytte, ja. Og alltid før og etter sex, uavhengig av hvor lang økta er.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 Jeg er en sånn èn for min del er det bare en uvane tror jeg, for om jeg må holde meg, så går det jo fint. Men må generelt tisse når det er aktivitetsbytte, ja. Og alltid før og etter sex, uavhengig av hvor lang økta er. Er det ikke forferdelig slitsomt? Hvis du fint kan holde seg, hvorfor velger du å la være?Anonymous poster hash: 45daf...033
dillyduzit Skrevet 7. mars 2015 #6 Skrevet 7. mars 2015 Istedet for å irritere seg over noe sånt som at personen må urinere ofte, har du tenkt at dette kan være et reelt problem for vedkommende? Merker jeg ble kraftig irritert av å lese innlegget hvor du syntes det er plagsomt. Jeg var en gang den personen som måtte på do både før, under og etter en handletur, do før kino, do etter kino, do rett før seng - fikk jeg ikke sove innen 30 min, måtte jeg på do. Dette ble så plagsomt for meg da jeg måtte på do 30-40 ganger om dagen at ved et viss punkt ble hele den situasjonen så slitsom at jeg heller hadde puttet en hagle mot hodet og utviklet alvorlig depresjon. Hva med å tenke litt på denne personen? Det finnes flere diagnoser og livet er faen meg ikke lett for disse. (i dag er jeg heldigvis 90% frisk) 7
mijaa Skrevet 7. mars 2015 #7 Skrevet 7. mars 2015 Er det ikke forferdelig slitsomt? Hvis du fint kan holde seg, hvorfor velger du å la være?Anonymous poster hash: 45daf...033 Jeg har hatt det sånn så lenge jeg kan huske, så tenker ikke noe over det. Velger å ikke holde meg fordi det går helt fint for meg å tisse ofte, er ikke sånn at det er plagsomt for meg eller andre. Og som sagt; om jeg må, så klarer jeg å holde meg. Eneste som er litt irriterende er at jeg alltid må tisse før sex, men hvis jeg ikke gjør det klarer jeg ikke å slappe av og nyte, så er til begges fordel at jeg gjør det. Men tror kjæresten er tidvis lei "..skal bare tisse først" hver gang det blir klart at vi skal ha sex, haha. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Jeg var sånn før, men har bare øvd noe jævlig på å holde meg. Før sengetid må det derimot være helt tomt Anonymous poster hash: 6c949...19c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 Hva med de som har jævlig liten urinblære? Jeg må på do ganske ofte, men jeg går da virkelig ikke på do for morro skyld. Anonymous poster hash: e6c05...333 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #11 Skrevet 8. mars 2015 Det høres ut som overaktiv blære. Har en i familien som er sånn. Anonymous poster hash: 532a4...b63 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #12 Skrevet 8. mars 2015 Jeg blir sånn når jeg drikker øl. Det er slitsomt, ja.Anonymous poster hash: 5aed0...45f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #14 Skrevet 8. mars 2015 Istedet for å irritere seg over noe sånt som at personen må urinere ofte, har du tenkt at dette kan være et reelt problem for vedkommende? Merker jeg ble kraftig irritert av å lese innlegget hvor du syntes det er plagsomt. Jeg var en gang den personen som måtte på do både før, under og etter en handletur, do før kino, do etter kino, do rett før seng - fikk jeg ikke sove innen 30 min, måtte jeg på do. Dette ble så plagsomt for meg da jeg måtte på do 30-40 ganger om dagen at ved et viss punkt ble hele den situasjonen så slitsom at jeg heller hadde puttet en hagle mot hodet og utviklet alvorlig depresjon. Hva med å tenke litt på denne personen? Det finnes flere diagnoser og livet er faen meg ikke lett for disse. (i dag er jeg heldigvis 90% frisk) Jaaa? Tror du overvurderer deg selv og undervurderer andre menneskers evne til å tenke, gitt. Det er ikke plagsomt for personen selv, det har jeg (SELVSAGT!!!!) spurt om og snakket om. Hva feilte deg da, tvangstanker? Anonymous poster hash: 45daf...033
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #15 Skrevet 8. mars 2015 Jeg har hatt det sånn så lenge jeg kan huske, så tenker ikke noe over det. Velger å ikke holde meg fordi det går helt fint for meg å tisse ofte, er ikke sånn at det er plagsomt for meg eller andre. Og som sagt; om jeg må, så klarer jeg å holde meg. Eneste som er litt irriterende er at jeg alltid må tisse før sex, men hvis jeg ikke gjør det klarer jeg ikke å slappe av og nyte, så er til begges fordel at jeg gjør det. Men tror kjæresten er tidvis lei "..skal bare tisse først" hver gang det blir klart at vi skal ha sex, haha. Du kan ødelegge urinblæren ved å urinere for ofte. Men du velger jo selv.http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article925073.eceAnonymous poster hash: 45daf...033
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #16 Skrevet 8. mars 2015 Jeg blir sånn når jeg drikker øl. Det er slitsomt, ja.Anonymous poster hash: 5aed0...45f Det er vel relativt normalt. Men øl drikkes ikke, bortsett fra enkelte helger. Anonymous poster hash: 45daf...033
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #17 Skrevet 8. mars 2015 det kan kureres . lege Ok!Det høres ut som overaktiv blære. Har en i familien som er sånn. Anonymous poster hash: 532a4...b63 Sikkert dét det er, men kan det gjøres noe med?Anonymous poster hash: 45daf...033
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #18 Skrevet 8. mars 2015 Høres ut som overaktiv blære, og ja, det kan gjøres noe med. Bare gå til legen og få medisin. Jeg har overaktiv blære selv og vurderer å gå til legen nå. Har vært sånn hele livet og det begynner å bli slitsomt. Jeg er sånn at hvis jeg ikke drikker fordi jeg ikke vil tisse enten det er biltur eller jeg bare vil sove hele natta, så må jeg på do hvert kvarter. Heeele tiden. Anonymous poster hash: dc31a...816
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #19 Skrevet 8. mars 2015 det kan kureres . lege Jaha? - PT Åge Anonymous poster hash: 562e2...5bb
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #20 Skrevet 8. mars 2015 Du burde ha forståelse for den som sliter, ser du ikke hvor slitsomt det er med et slikt problem? Jeg hadde det også sånn i mange år, tok det opp med legen flere ganger uten at jeg fikk hjelp til å gjøre noe med problemet. Og det viste seg i mitt tilfelle at jeg hadde nyreskader og har fått varig men. Anonymous poster hash: 85aa2...1f3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå