Gå til innhold

Hva har irritert deg i trafikken idag?


AndreasBR

Anbefalte innlegg

Er det så vanskelig å forstå, at på svingete UOVERSIKTLIGE veier, er det umulig å se før motgående og jeg slår av fjernlysene.

Anonymous poster hash: 2910a...91e

Nei, det er absolutt ikke vanskelig å forstå, det er jeg helt enig i.

Jeg skrev på generelt grunnlag.

Allikevel venter jeg til bilen har PASSERT.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommenterte mitt innlegg. Og jeg har hele tiden påpekt at dette gjelder svingete, uoversiktlige veistrekninger.



Anonymous poster hash: 2910a...91e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne situasjonen irriterte meg;

Jeg var kjørte bakerst i en rekke med 4-5 biler, og hadde god avstand til bilen foran. Vi kjørte alle sammen i fartsgrensen (80), og det var ingen biler bak meg.

En bil kommer fra en sidevei (med vikeplikt), og bestemmer seg for at luken mellom meg og bilen foran, den skal han inn i. Jeg må bråbremse, for han kjører alt sakte til å ta en slik luke. Vi fortsetter å kjøre, han synes det er passende å kjøre i 60 i 80-sonen. Hvorfor i helvete tok han den luken i det hele tatt???!!!!

Anonymous poster hash: 119fb...347

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sideveien har 60-sone, og vedkommende ikke var klar over at hovedveien hadde en fartsgrense på 80? Kjørte føreren slik hele tiden, eller rettet det seg når det kom skilt over gjeldende fartsgrense?



Anonymous poster hash: 2910a...91e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterte meg ikke, men det var en person som svingte ut på veien foran meg, og kjørte i 40 km/t i en 60 sone. Et godt stykke foran, men jeg rakk jo selvfølgelig å ta den igjen, da den kjørte 20 km/t under fartsgrensa. Måtte ikke ligge bak bilen så lenge, for straks kom vi til en rundkjøring og skulle hver vår vei, ellers hadde jeg vurdert en forbikjøring. Jeg bare stusset litt over hvorfor bilen kjørte slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar meg ikke bli irritert av medtrafikanter! Lett å se rundt seg at sjåfører som blir irritert skaper farlige situasjoner i trafikken!



Anonymous poster hash: b8ee7...cce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lar meg ikke bli irritert av medtrafikanter! Lett å se rundt seg at sjåfører som blir irritert skaper farlige situasjoner i trafikken!

Anonymous poster hash: b8ee7...cce

Nei, det er bilisten som skaper irritasjonen som skaper farlig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar meg ikke bli irritert av medtrafikanter! Lett å se rundt seg at sjåfører som blir irritert skaper farlige situasjoner i trafikken!

Kan si meg enig i det. Selv om jeg selvsagt blir småirritert selv, så har jeg lært meg at det ikke er noen vits i å la seg irritere for mye. Da blir man mindre fokusert selv, noe som ikke er bra når man kjører.



Anonymous poster hash: 2910a...91e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er bilisten som skaper irritasjonen som skaper farlig situasjon.

Slutt å la deg bli irritert over ting du ikke får gjort noe med, ikke skyld på min bestemor/tante som bilist hvis du lar deg irritere og bli en farlig sjåfør!

Legg fokus på andre ting og start turen litt før hvis du skal komme frem i rett tid!

Anonymous poster hash: b8ee7...cce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sideveien har 60-sone, og vedkommende ikke var klar over at hovedveien hadde en fartsgrense på 80? Kjørte føreren slik hele tiden, eller rettet det seg når det kom skilt over gjeldende fartsgrense?

Anonymous poster hash: 2910a...91e

Kjørte sånn hele strekningen ja. Også etter 80-skiltet kom igjen. Er en god del sånne sjåfører i området her. De har en personlig maks-grense på 60, tror jeg.

Anonymous poster hash: 119fb...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å la deg bli irritert over ting du ikke får gjort noe med, ikke skyld på min bestemor/tante som bilist hvis du lar deg irritere og bli en farlig sjåfør!

Legg fokus på andre ting og start turen litt før hvis du skal komme frem i rett tid!

Anonymous poster hash: b8ee7...cce

Be kjerringa holde fartsgrensen da! Normalt sett ingen grunn til å ikke gjøre det på sommeren. (JADA!! det finnes unntak!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trailer har vikeplikt for meg. Han slakker ned (ser ut som han skal stoppe), jeg kjører ut i krysset, må tråkke som helvete på gassen for å ikke bli påkjørt ettersom han aldri stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint om dette ble en av de lengre trådene her inne, hehe ^^

Men ja, har du vært ute og kjørt idag? Var det noe som irriterte deg?

Fortell :D

Forbikjørt på høyre side av en som ikke hadde stor nok oversikt over trafikkbildet forran seg, så jeg måtte bråbremse for å redde han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjørte sånn hele strekningen ja. Også etter 80-skiltet kom igjen. Er en god del sånne sjåfører i området her. De har en personlig maks-grense på 60, tror jeg.

Det er forståelig at det er irriterende. Kjenner til en del slike førere jeg også.

Fint lite man får gjort med det da. Det man kan gjøre er selvsagt å notere nummer og gi politiet beskjed.

Jeg kjenner til en som mistet serifikatet sitt fordi han kjørte 20 km/t under fartsgrensen (han gjorde det bestandig, og ikke på grunn av at føre tilsa det).



Anonymous poster hash: 2910a...91e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte sånn hele strekningen ja. Også etter 80-skiltet kom igjen. Er en god del sånne sjåfører i området her. De har en personlig maks-grense på 60, tror jeg.

Anonymous poster hash: 2910a...91e

Kan ikke folk lære seg å sitere på riktig måte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holdt på å gå galt i Sinsenkrysset her om dagen. Jeg skulle rett fram og ned til Sandaker fra Lørentunnelen og legger meg derfor i ytterste felt. I innerste felt i rundkjøringen kommer en løk som virkelig ikke ser ut som han har tenkt å ta av på RV4. Jeg har øyekontakt med fyren, så jeg konkluderer med at han skal fortsette i innerste felt. Det skulle han altså ikke. Ikke at han brukte blinklys, det ville jo gjort denne nestenulykken til en ikke-nestenulykke. Sånt gjør man visst bare ikke. Argh. Sinsenkrysset er jo dritenkelt til rundkjøring å være.

Ellers, syklister på på vei med 80-grense, ett felt i hver retning, smal veiskulder, mye motgående trafikk og heltrukken sperrelinje. Det er ikke det at det irriterer så mye, men jeg blir faktisk redd i en slik situasjon. Det finnes liksom ikke en god måte å håndtere det på.



Anonymous poster hash: 6b4b3...0dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke noe som har skjedd i dag, men som skjer hver eneste dag jeg er på jobb. Det er to felt ut mot hovedveien(ett for de som skal nord, og et for de som skal sør og selvsagt motgaående felt inn fra h.vei), og rett før krysset i hovedveien er det en sidevei som jeg kommer ned fra når jeg er på jobb. Bilene som kjører ut mot hovedveien har vikeplikt i BEGGE felt, for at vi skal kunne velge om vi skal ut på hovedvei (nord eller sør) eller om vi skal over i motsatt felt på sideveien.

Ikke pokker om folk vet det, spesielt voksne (30+). Har hendt jeg har sniglet meg ut for å hinte til at de faktisk har vikeplikt, men hvem må stoppe midt i veien? Jeg. Greit nok når det kommer biler inn fra hovedveien, de har jo jeg vikeplikt for. Har fått noen hender hevet etter meg, men nå skal jeg jammen begynne å fløyte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er så livredde for å kjøre på gult lys at de bremser ned lenge før krysset in case det kanskje blir gult slik at flyten i trafikken blir borte.

Folk som ikke tør å passere fotobokser i fartsgrensa på stedet, men helst minst 15 km/t lavere.

Og sneglene som kjører alt for sakte på forhold som tilsier at fartsgrense kan lett overholdes, og steder det ikke er mulig å kjøre forbi.

Anonymous poster hash: b6c9c...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som irriterer meg HVER dag:

folk som ikke bruker blinklys!

>True story.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...