Gå til innhold

Hva har irritert deg i trafikken idag?


AndreasBR

Anbefalte innlegg

Jeg er såååå lei av folk som ikke blinker seg ut av rundkjøringen, så jeg må stå som en idiot og VENTE :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som ikke klarer å bruke blinklys i rundkjøringer... :kjefte:

Jepp, er mange som ikke evner å blinke seg ut av rundkjøringer.

Blinke seg inn gjør man selvfølgelig ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Kjør forbi.

2) Faen tuter du på han for? Han kan vel ikke noe for at det lå en stein akkurat der? skjerp deg... Hva mener du med "avstand til bil man kjører forbi" ?

3) Idiotkjøring av bilen i punkt 1 ja? Helt riktig.

4) Kronidiot som fortjener å bli påkjørt.

5) Enda flere kronidioter..

6) Du gjorde ingenting galt utifra slik du skriver det.. Om bilen blinket ut, han traff deg, og du hadde dette på kamera antar jeg du lett hadde vunnet rettsaken.

7) Grensen for tillatt forbikjøring er vel 150m sikt om jeg ikke husker rett. 10 sekunder i 80kmh.. .Noe tvilsomt å kjøre forbi der med mindre man kjører en sportsligere bil.

8) Igjen, enda flere kronidioter... De hadde ikke råd til blinklys må du jo forstå..

9) Spesielt etter de tror de har kjørt forbi, men fortsatt er foran meg... Rart, jeg opplever det motsatte.. folk skrur PÅ alt for tidlig. (Vent for faen til du er ved siden av bilen min. Du skal ha brukt øynene nok til å se strekningen rett bak meg før du passerte meg.

10) Dødsønske-idioter

11) KJØR FORBI!

12) KJØR FORBI!

Du kjører fint lite på smale uoversiktlige veier ser jeg.

Jeg har ingen planer om å kjøre forbi når det ikke er muligheter til det. Det er smale veier (noen steder kan ikke to personbiler passere hverandre), det er få strekker hvor det er mulig å foreta trygge forbikjøringer. Men av og til hender det jo at det er trafikk imot. Jeg er heller ikke en sjåfør som ligger i hekken til bilen foran, men har god avstand, selv om vedkommende kjører under fartsgrensene. Noen steder på de veiene jeg kjører, hvor det snodig nok er 80-sone, er det umulig å kjøre i 80, på grunn av krappe svinger. Å kjøre forbi på rasplasser i mørket, er ingen god idé.

Ang. lysbruk. Når man kjører på de nevnte stedene jeg kjører på, så nytter det ikke å se forbi bilen man møter før man slår av fjernlysene for å se om det er noe der på strekningen som du skriver. Det funker ikke når strekningen består av flere uoversiktlige svinger. Da må man ha mest mulig lys, og derfor skrus de seint av, og tidlig på (noen billengder før). Jeg opplever ikke at motgående trafikk som gjør det samme, blender, nettopp fordi man kjører i sving og fokuset er jo på egen veiskulder.



Anonymous poster hash: 2910a...91e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går irriterte jeg meg over at en annen lå helt oppi rompa på meg i en lengre tid.

Skrudde på ryggekameraet mens jeg kjørte og så han til tider bare lå 1 meter bak meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 bilene med jesusfisk bakpå som kjørte så usikkert og vinglete i dag.... også....

Anonymous poster hash: fdc88...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Høyere frekvens enn normalt av det jeg kaller 'skredderkjøring' (filbytter hver eneste gang det ser ut som det går litt raskere i nabofilen... å nei, der stopet det gitt, - tilbake til opprinnelig fil... kjøre 10 meter... nå går det fortere i den andre filen, da må det byttes).

Resultatet er selvsagt at begge filene nærmest slår knute på seg med alle disse 'skredderne' som tråkler seg mellom filene i et eneste kjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såååå lei av folk som ikke blinker seg ut av rundkjøringen, så jeg må stå som en idiot og VENTE :bond:

Enig. Det er så mange av de som ikke blinker. Merkelig, tenker de ike på de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kjører midt i veien! Fordi om det er smale veier her og relativt lite trafikk, så betyr ikke det at du eier veien helt for deg selv. Det KAN faktisk komme biler imot!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Enig. Det er så mange av de som ikke blinker. Merkelig, tenker de ike på de andre?

Og noen steder blinker de seg inn....og beholder blinken på...helt til de skal ut for da slår de blinken av og fyker ut.

Så se opp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og derfor skrus de seint av, og tidlig på (noen billengder før). Jeg opplever ikke at motgående trafikk som gjør det samme, blender, nettopp fordi man kjører i sving og fokuset er jo på egen veiskulder.

Anonymous poster hash: 2910a...91e

Så det du sier er at det er greit å blende andre? Skal IKKE skru på "et par billengde før", da blender du motgående bil..

Flere som skal være ganske glad jeg ikke eier balltre. (Hadde tatt lyktene deres)

Noe så egoistisk å blende andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyere frekvens enn normalt av det jeg kaller 'skredderkjøring' (filbytter hver eneste gang det ser ut som det går litt raskere i nabofilen... å nei, der stopet det gitt, - tilbake til opprinnelig fil... kjøre 10 meter... nå går det fortere i den andre filen, da må det byttes).

Resultatet er selvsagt at begge filene nærmest slår knute på seg med alle disse 'skredderne' som tråkler seg mellom filene i et eneste kjør.

Det er dette som skaper kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen steder blinker de seg inn....og beholder blinken på...helt til de skal ut for da slår de blinken av og fyker ut.

Så se opp !

Ja, det er visst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor står det at det er greit å blende andre?

Jeg har altså riktig, du har ikke mye erfaring med å kjøre på uopplyste, smale, svingete veier.

Anonymous poster hash: 2910a...91e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at det er greit å blende andre?

Jeg har altså riktig, du har ikke mye erfaring med å kjøre på uopplyste, smale, svingete veier.

Anonymous poster hash: 2910a...91e

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/mange-blender-ned-altfor-tidlig/a/10036480/

Om du blir blendet av at andre skrur på fjernlysene et par billengder før de kjører forbi deg, så kan det bero på at enten møtende bil har feil vinkel på lysene sine, eller du ser mot møtende bil på feil måte.

Jeg har aldri blitt blendet, men så ser jeg heller aldri rett mot møtende lys, men jeg ser forbi bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/mange-blender-ned-altfor-tidlig/a/10036480/

Om du blir blendet av at andre skrur på fjernlysene et par billengder før de kjører forbi deg, så kan det bero på at enten møtende bil har feil vinkel på lysene sine, eller du ser mot møtende bil på feil måte.

Jeg har aldri blitt blendet, men så ser jeg heller aldri rett mot møtende lys, men jeg ser forbi bilen.

For min del og flere jeg har pratet med har det ingen relevanse hvor man titter. Selvfølgelig ser man ikke på lysene. Ser forbi bilen.

Jeg kommer ALDRI gjøre noe som KAN blende noen. (Bilen min slår automatisk av fjernlyset mitt, men men)

Det er greit hva han sier, men vis meg hvor i trafikklovene det står.

Jeg har lært:

"Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom sa det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret."

Om du slår på for tidlig slik at det blender meg, har det for det første oppstått fare, og annen trafikk har blitt forstyrret.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nettopp, Hello Kitte.

Jeg blir sjelden eller aldri blendet av fjernlysene blir skrudd på et par billengder før. Det er livsviktig at det blir gjort, fordi det kan være gående eller dyr i veibanen som man ikke legger merke til når man kun kjører på nærlys, og man i tillegg kjører på veier som består av krappe og uoversiktlige veier.



Anonymous poster hash: 2910a...91e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, Hello Kitte.

Jeg blir sjelden eller aldri blendet av fjernlysene blir skrudd på et par billengder før. Det er livsviktig at det blir gjort, fordi det kan være gående eller dyr i veibanen som man ikke legger merke til når man kun kjører på nærlys, og man i tillegg kjører på veier som består av krappe og uoversiktlige veier.

Anonymous poster hash: 2910a...91e

Dette skal du se FØR motgående slår av, er det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal du se FØR motgående slår av, er det så vanskelig å forstå?

Da kjører du veldig sakte, vil jeg påstå.

Anonymous poster hash: bd10b...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å forstå, at på svingete UOVERSIKTLIGE veier, er det umulig å se før motgående og jeg slår av fjernlysene.



Anonymous poster hash: 2910a...91e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...