Gå til innhold

Hva har irritert deg i trafikken idag?


AndreasBR

Anbefalte innlegg

Hadde vært fint om dette ble en av de lengre trådene her inne, hehe ^^

Men ja, har du vært ute og kjørt idag? Var det noe som irriterte deg?

Fortell :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som kjører ujevnt og slapt. Tuter når jeg flyr forbi slik at jeg i det minste kan kjøre fartsgrensen, og slippe å bruke bremsene på E-vei takket være uvettig, uforutsigbar kjøring.

Anonymous poster hash: 51f4c...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som absolutt skulle ligge i 50 i 70 sona, samtidig som du brøt vikeplikten din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som absolutt skulle ligge i 50 i 70 sona, samtidig som du brøt vikeplikten din.

Jeg? Han? Hun? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som absolutt skulle ligge i 50 i 70 sona, samtidig som du brøt vikeplikten din.

På vei hjem fra butikken isted var det en slik en som lå i 40 i 50'n, jeg la meg ut i høyre felt, økte hastigheten til 50 og forsvant forbi vedkommende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem fra butikken isted var det en slik en som lå i 40 i 50'n, jeg la meg ut i høyre felt, økte hastigheten til 50 og forsvant forbi vedkommende..

Som svar til ditt forrige innlegg; nei, personen som la seg ut forran meg uten å heve farten.

Jeg hadde nok sannsynligvis kjørt forbi hadde det ikke vært for at det kom biler i motsatt kjørefelt. Vedkommne forsvant en annen vei i en rundkjøring, orket ikke å bry meg så særlig om å kjøre forbi. Jeg ble irritert på vikepliktsbruddet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- 20 km under fartsgrensa

- kjøring mot enveiskjørt gate

- brutt vikeplikt, kun ved å stå på bremsene gjorde at vi ikke krasjet

- folk som parkerer tre cm fra hengerfestet

Anonymous poster hash: b6c9c...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kutter svingen alt for skarpt når de skal ta av.

Motorsyklister som har sett for mye på Youtube og skal hive sykkelen på bakhjulet for de har "skillz".

Biler med altfor stor bakpotte som tror de har en R34 GTR med en RB26 under panseret, men så har de en liten 1, 5 liter under panseret.

Biler som har et bodykit på 15 tommer felger som er altfor små og fyller ikke ut hjulbuene, som de ser ut som en UFO som flytter bortover veien. Pluss de har vinge for å få mass trykk mot bakken i stor fart.



Anonymous poster hash: 09bb8...5ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundkjøring med to felt inn og to felt ut: folk som bytter fra venstre til høyrefelt i det de skal ut uten å se seg for, opplever det nesten daglig :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterte meg mest i trafikken i dag var da en mor med 4 unger var ute på sykkeltur og skulle krysse veien (ikke ved et fotgjengerfelt). Moren ser seg for, og krysser først, men da det er ungene sin tur bare hiver de seg ut i veien uten å se seg for, uten at moren på noen som helst måte passer på, rett foran flere biler. Det gikk heldigvis bra, bilene klarte å stoppe uten alt for store problemer, men om jeg var moren ville jeg i lengden ikke satset på denne fremgangsmåten ved kryssing av vei.

Til tross for hvor irriterende det er med personer som kjører unødvendig seint, så er det mer irriterende å bli dømt for uaktsomt drap fordi foreldre sender ungene sine ut i trafikken før verken de selv eller barna er klar for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklister!! Som overhodet aldri følger trafikkreglene. Dette medfører farlige situasjoner daglig!

Anonymous poster hash: cd6d4...eaa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioter på E6! Når det er to felt i hver retning (firefelts motorvei), og du kommer kjørende i høyrefila, og når opp til en bil som kjører saktere enn deg. Du legger deg ut i venstrefila og kjører forbi en grei fart, men drar ikke på opp i 150. Så kommer det en idiot som ligger i 150 i venstrefila og tar deg igjen. Også legger han seg HELT opp i rompa di mens du kjører forbi. FY FADER!

Så i dag skjedde dette når jeg kjørte forbi et par trailere. En stor kassebil lå så nære, så jeg begynte å blinke inn til høyre for å vise at jeg skulle legge meg inn (når jeg hadde kjørt forbi). Men det hjalp ikke, han bare fortsatte å pushe. Da bråbremset jeg litt (ikke nok til at han kjørte i meg, men for å skremme han). Han ble frustrert (det så jeg i speilet). Han viftet med armer og fortsatte. Da jeg fikk lagt meg inn i høyrefila, så holdt jeg langemannen presset opp i vinduet mot han da han kjørte forbi. TRAFIKKIDOT.

Ja, jeg vet at jeg også var idiot i dette tilfelle. Men NOEN må jo få sakt i fra til disse idotene!! Arg!



Anonymous poster hash: 9c51e...1b7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kutter svingen alt for skarpt når de skal ta av.

Motorsyklister som har sett for mye på Youtube og skal hive sykkelen på bakhjulet for de har "skillz".

Biler med altfor stor bakpotte som tror de har en R34 GTR med en RB26 under panseret, men så har de en liten 1, 5 liter under panseret.

Biler som har et bodykit på 15 tommer felger som er altfor små og fyller ikke ut hjulbuene, som de ser ut som en UFO som flytter bortover veien. Pluss de har vinge for å få mass trykk mot bakken i stor fart.

Anonymous poster hash: 09bb8...5ab

Wow, så du alt dette idag? o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundkjøring med to felt inn og to felt ut: folk som bytter fra venstre til høyrefelt i det de skal ut uten å se seg for, opplever det nesten daglig :frustrert:

Oh yes, det er utrolig irriterende... Er rart de ikke forstår hvordan en rundkjøring fungerer.. .

Det som irriterte meg mest i trafikken i dag var da en mor med 4 unger var ute på sykkeltur og skulle krysse veien (ikke ved et fotgjengerfelt). Moren ser seg for, og krysser først, men da det er ungene sin tur bare hiver de seg ut i veien uten å se seg for, uten at moren på noen som helst måte passer på, rett foran flere biler. Det gikk heldigvis bra, bilene klarte å stoppe uten alt for store problemer, men om jeg var moren ville jeg i lengden ikke satset på denne fremgangsmåten ved kryssing av vei.

Til tross for hvor irriterende det er med personer som kjører unødvendig seint, så er det mer irriterende å bli dømt for uaktsomt drap fordi foreldre sender ungene sine ut i trafikken før verken de selv eller barna er klar for det.

Det hender jeg får lyst til å spørre foreldre om de har dødsønske for barna sine. F.eks: GÅ AV sykkelen og TRILL den over fotgjengerfeltet.

Jeg er ikke pålagt å stoppe for dem, jeg kommer ikke stoppe for dem. (Jeg kommer dog IKKE til å kjøre på dem..)

Utfordringen du forteller om her er todelt.

Jeg tror at mange syklister gir faen i regler fordi de vet at det er bilisten som får skylda om noe skjer.

Her må det en lovendring til som gjør at bilister ikke automatisk har skylden for å kjøre på en syklist "de burde sett" .. Slik syklister sykler idag er det ingenting som heter "burde ha sett"... kun "Svisj forbi".

Del 2: Foreldre må lære ungene å gå av sykkelen.. Vi fikk så ørene flagret når vi var små om vi ikke gikk av sykkelen.

Eneste gangen det er "greit" å sykle over er om det er andre som går over samtidig, men man bør gå av sykkelen.

Idioter på E6! Når det er to felt i hver retning (firefelts motorvei), og du kommer kjørende i høyrefila, og når opp til en bil som kjører saktere enn deg. Du legger deg ut i venstrefila og kjører forbi en grei fart, men drar ikke på opp i 150. Så kommer det en idiot som ligger i 150 i venstrefila og tar deg igjen. Også legger han seg HELT opp i rompa di mens du kjører forbi. FY FADER!

Anonymous poster hash: 9c51e...1b7

Faktisk burde vedkommende som ligger i høyrefeltet sjekke dette før h*n legger seg ut.. Har irritert meg MANGE ganger når jeg ligger i litt høyere fart på E6, og en eller annen IDIOT legger seg ut uten å dra på når vedkommende BURDE sett at jeg kom bak...

Bilene ligger i 78 kmh, og h*n skal kjøre forbi i 80... Nei nei nei!! Dra på, kom deg forbi, legg deg INN IGJEN!

Ryddet for personangrep,

ninuska_, adm

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det rareste i trafikken må vel være de som skyndter seg forbi meg, men snegler i vei foran meg. Det er så oppned som det kan bli, at en sjåfør presterer å forsvare denne handlingen overfor seg selv viser at han ikke er helt klar i hodet.

- Blir pinlig berørt av menn i kaksebiler som holder feks høyrearmen rett på rattet for å styre det. LoL, det er så flaut, disse er lett å se i trafikken når det er rush i begge retninger.

Jeg blir mer overrasket og glad når folk tenker trafikk og ikke bare "meg, meg, meeeeeg, MEEEG, MEEEEEEEEEEG SKAL FRRREM!! Fysj, vekk med deg, ser du ikke at min store BMW skal forbi? Jeg eier veien her nemlig", mens de tar på seg de stygge, sorte brillene sine og viser en rad med brune tenner. GRØØØØØØSSS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går. Kjøretur på rundt 40 mil.

1. En som kjørte under fartsgrensa. Ikke så veldig irriterende egentlig, men det var en strekning på rundt 2 mil, så det er klart det er litt uro i kroppen. Men snill som jeg er la jeg med god avstand og hadde ingen hensikt om å presse vedkommende.

2. Bil bak meg som kjørte forbi, antageligvis i forsøk på å komme forbi fører i punkt 1. Bilen bak har tydeligvis ikke hørt om avstand til bil man kjører forbi, og jeg fikk en flott steinsprut i panseret. Vedkommende fikk fløytekonsert og fing tilbake.

3. Bil som kjørte forbi meg i punkt to, lå rett i hekken på den saktekjørende bilen og presset seg på. Idiotkjøring altså. Bilen foran slapp han forbi når det var anledning til det.

4. Mann i svarte klær uten refleks midt i en sving i 80-sone. Mørkt, våt asfalt. Ikke bra! Bruk refleks folkens.

5. Den helvetes bruken av tåkelys kombinert med nærlys. Definitivt ikke bra. Det er mange tankeløse idioter på vei hjem fra hytta/fjellet som kom kjørende slik.

6. Meg selv, brøt vikeplikten i rundtkjøringen. Bilen fra venstre blinket seg ut, men skulle visst rett fram. Ups, jeg er ikke tankeleser. Neste gang skal jeg vente et par tideler ekstra.

7. Farlige forbikjøringer i tunnell, med maks sikt på 150-200 meter forover.

8. Fryktelig dårlig bruk av blinklys. Joda, jeg vet mye, men tankeleser er jeg altså ikke.

9. Og folk som skrur av fjernlysene for tidlig. Vent, dere blender mindre enn dere tror.

10. Flere gående uten refleks.

11. Variabel fart: Lå bak en bil på en strekning på 1,5-2 mil. 80-sone. Vedkommende kjørte i alt fra 60-110. Vanskelig å kjøre forbi, da det ikke er oversiktlige strekninger, og selvsagt kjørte vedkommende i 110 på disse strekningen.

12. Bil foran meg som tydeligvis ikke var vant til veistandarden. Bremset før hver sving og kjørte 25-30 under fartsgrensen (80-sone). Men det var egentlig greit. Store deler av partiet på 3 mil går det ikke an å kjøre i 80 likevel. Og noen av svingene er veldig krappe og uoversiktlige. Synes litt synd på føreren som ikke var så kjent, siden han/hun ikke passet seg godt nok for stein/grus som var kommet ned fra fjellsidene (rasområde - må være lommekjent for å vite hvor det mest sannsynlig er stein i veien).

Oppsummert: En helt vanlig dagskjøring, uten overraskelser.



Anonymous poster hash: 2910a...91e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Det rareste i trafikken må vel være de som skyndter seg forbi meg, men snegler i vei foran meg. Det er så oppned som det kan bli, at en sjåfør presterer å forsvare denne handlingen overfor seg selv viser at han ikke er helt klar i hodet.

- Blir pinlig berørt av menn i kaksebiler som holder feks høyrearmen rett på rattet for å styre det. LoL, det er så flaut, disse er lett å se i trafikken når det er rush i begge retninger.

Jeg blir mer overrasket og glad når folk tenker trafikk og ikke bare "meg, meg, meeeeeg, MEEEG, MEEEEEEEEEEG SKAL FRRREM!! Fysj, vekk med deg, ser du ikke at min store BMW skal forbi? Jeg eier veien her nemlig", mens de tar på seg de stygge, sorte brillene sine og viser en rad med brune tenner. GRØØØØØØSSS

Holder høyrearmen på rattet? woot?

Hender jeg holder rattet med venstrehanda, om det er det du mener. (Altså på toppen av rattet). Og ja, jeg tar meg selv i å gjøre det, og legger begge henda på rattet.

Tror du har misforstått, det er "mennesker" i audi som tenker sån.. Altså audioter. (Samt eldioter, mer spesifikt tesla-eiere.. )

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går. Kjøretur på rundt 40 mil.

Oppsummert: En helt vanlig dagskjøring, uten overraskelser.

Anonymous poster hash: 2910a...91e

1) Kjør forbi.

2) Faen tuter du på han for? Han kan vel ikke noe for at det lå en stein akkurat der? skjerp deg... Hva mener du med "avstand til bil man kjører forbi" ?

3) Idiotkjøring av bilen i punkt 1 ja? Helt riktig.

4) Kronidiot som fortjener å bli påkjørt.

5) Enda flere kronidioter..

6) Du gjorde ingenting galt utifra slik du skriver det.. Om bilen blinket ut, han traff deg, og du hadde dette på kamera antar jeg du lett hadde vunnet rettsaken.

7) Grensen for tillatt forbikjøring er vel 150m sikt om jeg ikke husker rett. 10 sekunder i 80kmh.. .Noe tvilsomt å kjøre forbi der med mindre man kjører en sportsligere bil.

8) Igjen, enda flere kronidioter... De hadde ikke råd til blinklys må du jo forstå..

9) Spesielt etter de tror de har kjørt forbi, men fortsatt er foran meg... Rart, jeg opplever det motsatte.. folk skrur PÅ alt for tidlig. (Vent for faen til du er ved siden av bilen min. Du skal ha brukt øynene nok til å se strekningen rett bak meg før du passerte meg.

10) Dødsønske-idioter

11) KJØR FORBI!

12) KJØR FORBI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes, det er utrolig irriterende... Er rart de ikke forstår hvordan en rundkjøring fungerer.. .

Det hender jeg får lyst til å spørre foreldre om de har dødsønske for barna sine. F.eks: GÅ AV sykkelen og TRILL den over fotgjengerfeltet.

Jeg er ikke pålagt å stoppe for dem, jeg kommer ikke stoppe for dem. (Jeg kommer dog IKKE til å kjøre på dem..)

Utfordringen du forteller om her er todelt.

Jeg tror at mange syklister gir faen i regler fordi de vet at det er bilisten som får skylda om noe skjer.

Her må det en lovendring til som gjør at bilister ikke automatisk har skylden for å kjøre på en syklist "de burde sett" .. Slik syklister sykler idag er det ingenting som heter "burde ha sett"... kun "Svisj forbi".

Del 2: Foreldre må lære ungene å gå av sykkelen.. Vi fikk så ørene flagret når vi var små om vi ikke gikk av sykkelen.

Eneste gangen det er "greit" å sykle over er om det er andre som går over samtidig, men man bør gå av sykkelen.

Faktisk burde vedkommende som ligger i høyrefeltet sjekke dette før h*n legger seg ut.. Har irritert meg MANGE ganger når jeg ligger i litt høyere fart på E6, og en eller annen IDIOT legger seg ut uten å dra på når vedkommende BURDE sett at jeg kom bak...

Bilene ligger i 78 kmh, og h*n skal kjøre forbi i 80... Nei nei nei!! Dra på, kom deg forbi, legg deg INN IGJEN!

DU er idioten her.. Finn gasspedalen!!

Ved forbikjøring skal man uansett ikke kjøre over fartsgrensen. Har du førerkort?

Anonymous poster hash: 990df...61e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved forbikjøring skal man uansett ikke kjøre over fartsgrensen. Har du førerkort?

Anonymous poster hash: 990df...61e

Jepp, har det.. . Og fikk faktisk beskjed av kjørelærer å dra på en gang..

Og allikevel kan jeg banne på at jeg viser mer hensyn i trafikken enn ola dunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...