Gå til innhold

Sliter plutselig med å finne riktig ord, skrive setninger...psykisk helse


Chizue

Anbefalte innlegg

Jeg har plutseig lagt merke til at jeg har begynt å få problemer med å skrive diverse ord, legge sammen setninger..

For å forklare litt mer, så har jeg vært stresset, veeeldig stresset for tiden.
Og med det, så har jeg sett at jeg ofte skriver ord feil, jeg kan begynne å stusse over hvordan jeg skriver ett ord og må faktisk søke opp det ordet i ei ordbok, før jeg skriver det.
Jeg har ikke dysleksi, jeg har alltid skrevet -vel nesten- perfekt, har hatt litt slurve feil nå og da.
Men nå, ser jeg jo at jeg sliter mer enn det jeg skulle tro.
Jeg skriver mer feil, kan være ett enkelt ord, som jeg stokker bokstavene om.
Det ser riktig ut, helt til jeg tenker "var det slik man skrev det ordet?"

Jeg har startet å si ord, som egentlig har en helt annen betydning..
Kanskje det bare er stresset, skal prate med legen min neste gang jeg er der, men ønsket bare å få det ut her også.

Såklart jeg skriver mer feil på data, enn om jeg skriver på ett ark, jeg skriver ganske fort på ett tastatur og jeg ser jo ikke ned på tastaturet, mens jeg skriver..
Men på ett ark stokker jeg om bokstavene også... Skal jeg skrive formell, så kan det bli fromell, det ser riktig ut, helt til jeg legger merke til: "Her, er det noe rart, hvorfor sier Word at dette ordet er feil?"

Blir bare mer stresset av å tenke på det...Absolutt ikke noe jeg trenger nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saxofon

Tror nok det bare er stress og at du overanalyserer ordene du skriver. Jeg har flere ganger stått fast på enkelte ord og klarer ikke forstå at det skrives slik/ikke skrives slik. Feks hadde jeg nettopp en stund hvor "dessverre" så helt feil ut, jeg prøvde "desverre", "dessvere" og det var også feil. "Dessverre" var liksom både rett og feil hvis du skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg også opplevd. Tror det er konsentrasjonen som blir dårlig fordi man stresser med andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress kan lage krøll på hjernen, ja. Har i perioder med stress slitt med hukommelse og å finne et spesifikt ord jeg skulle bruke for å beskrive noe.



Anonymous poster hash: 8902f...c1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar folkens, ja det kan jo hende at det er stressen som gjør det og det føles bra når dere også bruker å ha det slik, eller har opplevd det :)


Jeg blir jo mer stresset i tillegg når jeg i perioder føler at jeg skriver dårligere, eller veldig rotete :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar folkens, ja det kan jo hende at det er stressen som gjør det og det føles bra når dere også bruker å ha det slik, eller har opplevd det :)

Jeg blir jo mer stresset i tillegg når jeg i perioder føler at jeg skriver dårligere, eller veldig rotete :fnise:

håper stresset går over og at du får sovet og spist nok, det hjelper ofte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...