Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke å bruke begrepet "narkotika", fordi det er en samlebetegnelse på alt fra medisiner som cannabis, MDMA, LSD, sopp osv, til dritt som: Heroin, amfetamin, kokain osv. I tillegg, så er jo ikke alkohol med i samlebegrepet en gang.

Jeg synes ikke "narkotika" er galt. Voksne mennesker er i stand til å beslutte selv hva de ønsker å føre i kroppen, med riktig informasjon. Fatter ikke hvorfor noen skal forby å konsumere et stoff. Jeg er voksen, og så får jeg ikke lov til å konsumere det jeg vil? Ser dere ikke hvor utrolig merkelig, og sykt det er?

Jeg har ingen hjerne, jeg. Myndighetene må tenke for meg. Klarer ikke tenke selv.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si at narkotika alltid er galt, for min del har det stort sett vært positivt(bortsett fra alkohol). Syns det har gitt med et bredere syn på livet og at jeg har blitt mindre fordomsfull ovenfor andre. Men jeg vil ikke ukritisk anbefale det til andre av den grunn. Jeg ser jo selv at det altfor ofte fører til misbruk for personer som har fått en skeiv start på livet.

Men jeg vet ikke helt hva forbudet hjelper for, de som får problemer med narkotikamisbruk er jo gjerne de som ikke føler seg hjemme i samfunnet rundt seg. Jeg tviler sterkt på at forbudet er noe som avskrekker de fra å prøve, det er vel heller noe som fører til at avstanden mellom dem og samfunnet blir enda større.

Er det virkelig noen her som tror de ville startet med f.eks heroin dersom det ble lovlig?

Nei for meg er rusmisbruk er problem som helsemyndighetene bør ha ansvaret for, ikke politimyndighetene.

Anonymous poster hash: 0054c...4f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...