Sylvari Skrevet 7. mars 2015 #41 Skrevet 7. mars 2015 Og hvorfor fordrar hun han ikke da? Jo fordi han er sjenert og rar. Er det greit å være stygg mot folk bare fordi de ikke er en av de kule? Ungdommer er så jævlige Sier ikke at det er greit at de er stygge med han, men jeg skjønner hvorfor hun ikke vil henge med han. Hun kan godt si det på en ærlig måte uten å være stygg og ignorere han.
Kosemose Skrevet 7. mars 2015 #42 Skrevet 7. mars 2015 tråd ryddet for personangrep og svar på dette. Kosemose, mod
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #43 Skrevet 8. mars 2015 Din datter er ikke forpliktet til å bruke fritiden sin på "veldedighetsarbeid". Så lenge ingen plager gutten på skolen, så kan ingen kreve at de skal ta ansvar for at han ikke klarer å skaffe innpass i "den kule gjengen". PS. Å snoke i din datters facebook er virkelig hårreisende frekt. Anonymous poster hash: 957c7...fe4 2
Maleficenta Skrevet 8. mars 2015 #44 Skrevet 8. mars 2015 Din datter er ikke forpliktet til å bruke fritiden sin på "veldedighetsarbeid". Så lenge ingen plager gutten på skolen, så kan ingen kreve at de skal ta ansvar for at han ikke klarer å skaffe innpass i "den kule gjengen". PS. Å snoke i din datters facebook er virkelig hårreisende frekt. Anonymous poster hash: 957c7...fe4 Det der var skikkelig slemt å si. Syns du det er greit at de juger til han og sier at festen ikke blir noe av bare for på pur f å holde han utenfor når alle de andre er invitert? 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #45 Skrevet 8. mars 2015 TS fremstår som en typisk overbeskyttende hønemor. Datteren din er 15 år, hun er ikke barneskoleelev lengre. Hun er ett år unna å ha sex, øvelseskjøre mm. Du må slippe henne, og du må stole på at oppdragelsen du har gitt lærer henne hvordan hun skal oppføre seg. I følge deg selv, siden du poengterer at det er nulltoleranse for slikt, har dere feilet. Men det gjør vi alle til en viss grad. Selvom vi som foreldre jobber hardt med å videreføre verdier, vil tenåringer i sin verste alder gjøre og oppføre seg feil. Du må jobbe på det generelle grunnlag. Du kan ikke detaljstyre, du kan ikke fortelle henne hvem hun skal være med på fritiden, og du kan ikke snoke etter informasjon slik du gjør. Du kommer seriøst til å ryke på noen smeller fortsetter du sånn du gjør. Du må vise tillit for at hun skal gi det tillit. Du må sørge for at nettopp du er personen hun kommer til når livet går henne i mot. Du må sørge for at hvis hun driter på draget er det du som rådgir henne og ikke en klassevenninne som ikke har peiling. Fortsetter du på denne måten du gjør, vil du ikke bli den personen. Det kan jeg nesten love deg.Anonymous poster hash: 975dc...480 1
Gjest Efflorescence Skrevet 8. mars 2015 #46 Skrevet 8. mars 2015 Du skriver "datteren min og kjærsten hennes". Slik jeg forstår det har altså datteren din en kjæreste, så er det da virkelig naturlig å ville ha en gutt som er forelsket/har vært forelsket i henne der? Det blir jo sikkert ukomfertabelt for alle tre. Dessuten DATTEREN DIN ekskluderer ikke, det er personen som inviterer som har det ansvaret! Og som flere andre påpeker først sier du at hun ikke vet at du sjekker, så skriver du at hun vet. En ting er å sjekke, men å lese hennes PRIVATE samtaler?! Herregud! Facebook for meg er dobbelt så privat som en mobiltelefon. Og veldig mye av det jeg skriver på facebook til venner er internt og er veldig lett å misforstå hvis noen andre skulle lest det. De er 15 år, det er jo ikke bare den ene gjengen der?. Sånn du forklarer det virker det som han egentlig ikke er venn med noen av de, og det er dessverre slik at ikke alle passer sammen. Selv om han hadde kommet på festen, tror du han hadde hatt det bra? Tror du de hadde giddet å snakke med han? Dessverre for denne gutten er ikke disse menneskene rundt han bra for han, og han tar nok hintene til slutt og finner en vennegjeng som faktisk liker han.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå