Gå til innhold

Hvorfor er norske jenter så lite interessert i missekonkurranser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er blitt altfor mange år siden Mona Grudt ble Miss Universe. Hva skjer med dere jenter? Hvorfor deltar dere ikke? Dere er jo blant de vakreste i verden?

I andre land, som feks i sør-amerika, er det jo stort å bli Miss Universe. De blir søkkrike og er sikret for livet.



Anonymous poster hash: 3f674...dff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norge er et av de landene der man dømmes av ''alle'' dersom man gjør noe annerledes enn i de perfekte a4-livene. Kommentarfeltene i Norge er ofte fylt med spydigheter og ikke akkurat positive ting, mens i andre land er det kanskje litt mere gratulasjoner o.s.v.

Veldig mange sure bittre folk som ser rødt med en gang det er noe brun og blid, og kritiserer plakater utenfor solstudio. Man blir rett og slett redd for denne sinnamobben, og blir lært opp at man er 'skutt i hue dersom man velger å gjøre noe litt annerledes og gud forby der man får oppmerksomhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil heller ha Mister konkurranser!



Anonymous poster hash: 11e15...3d6
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er et av de landene der man dømmes av ''alle'' dersom man gjør noe annerledes enn i de perfekte a4-livene. Kommentarfeltene i Norge er ofte fylt med spydigheter og ikke akkurat positive ting, mens i andre land er det kanskje litt mere gratulasjoner o.s.v.

Veldig mange sure bittre folk som ser rødt med en gang det er noe brun og blid, og kritiserer plakater utenfor solstudio. Man blir rett og slett redd for denne sinnamobben, og blir lært opp at man er 'skutt i hue dersom man velger å gjøre noe litt annerledes og gud forby der man får oppmerksomhet.

Helt enig! Hvis man prøver å fremheve utseendet sitt i Norge er det en stor synd og folk skal finne småting å kritisere.

Jeg synes det er kult jeg, jenter i andre land viser gjerne frem utseendet og blir kjent for å være pene (i tillegg til mye annet positivt).

Det er jo så mange pene jenter, norge burde få rykte for å ha pene jenter! :)

Selv er jeg ganske stygg, så det er ikke noe for meg, men jeg pleier aldri si noe stygt om de som liker å vise seg frem. :) F.eks. synes jeg Voe er veldig pen.

Anonymous poster hash: b2814...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi norske jenter ikke har sansen for kunstig skjønnhet... Er jo så mange som opererer nesa, tar Restylane og slanker seg for disse konkurransene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi syns det er jævlig harry å danser foran hele verden i bikini for å bli "kåret" verdens vakreste noe som ikke er sant en gang fordi skjønnhet er universelt.

Dessuten så er det ikke ekte. De bruker falske tenner, falskt hår, falsk hudfarge osv osv.

Det er liksom sånn "Jippi jeg endret hele utsene mitt og nå kan jeg kanskje bli kåret til verdens vakreste, selv om den tittelen bare er tull! Og ingen vil ta meg seriøst lenger fordi de kommer ikke til å innse at jeg faktisk har hjerne også." :biggrin:

Altså... VI HAR RESPEKT FOR OSS SELV.



Anonymous poster hash: 51b8d...8fe
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.youtube.com/watch?v=lj3iNxZ8Dww


Anonymous poster hash: 51b8d...8fe



Anonymous poster hash: 51b8d...8fe
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes missekonkurranser generelt er en uting. Å bli dømt ut i fra et utseende man egentlig ikke har hatt noe man skulle si i forhold til, for så å sette en landsdekkende standard for hvordan alle andre som kommer fra det landet skal se ut? Nei takk.

Men hvis vi får en misterkonkurranse kan det hende jeg bytter mening. Men foreløpig oppleves det som grov objektifisering av kvinner, og jeg ville absolutt ikke blitt stolt dersom et enkeltindivid fra Norge hadde vunnet en skjønnhetskonkurranse. Folk burde vinne priser for bragder, ikke for ting de blir født med.



Anonymous poster hash: 50dee...df0
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun jenter med komplekser og alt for mye fritid som bryr seg om sånt. De virkelig naturlig vakre trenger ikke noe "bevis".



Anonymous poster hash: fcf02...89b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er teit, harry, unyttig, idiotisk og kjedelig. Og noe jævla drama.

Anonymous poster hash: 8c4da...a84

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt altfor mange år siden Mona Grudt ble Miss Universe. Hva skjer med dere jenter? Hvorfor deltar dere ikke? Dere er jo blant de vakreste i verden?

I andre land, som feks i sør-amerika, er det jo stort å bli Miss Universe. De blir søkkrike og er sikret for livet.

Anonymous poster hash: 3f674...dff

Landet Sør-Amerika ja, Sikkert et fint land med mange vakre kvinner.

For min del synes jeg det er helt ok å se på og underholdes av, men jeg kunne aldri tenkt meg å delta selv. (Dessuten er jeg for lav).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde missekonkurranser var gammeldags?

Anonymous poster hash: ffcc1...08e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Evans

Fordi vi ikke trenger å vise frem ytre skjønnhet i en konkurranse for å bli likt, godtatt, verdsatt og suksessrike?

Vi har så mange andre bein å stå på enn kun den ytre skjønnheten, og trenger rett og slett ikke å delta i slike konkurranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missekonkurranser er jo fullstendig utdatert i den moderne verden. Russland og Latin-Amerika er land der kvinner fortsatt har en relativt svak posisjon og ikke samme tradisjon for å utdanne seg.

Kan legge til at ingen blir vanvittig rike av slikt. Det er mer glitter enn det er penger. I noen land kan du etablere deg som et navn etter du har vunnet og gifte deg rikt eller få en rolle i et TV-show. Men det de vinner i pengepremie kan overhodet ikke sammenliknes med det man tjener som toppmodell.

De fleste synes også det er mer naturlig for en som er 'genetisk velsignet' å gå modellruten. Man skal tross alt se bra ut. Det å bli kåret til en slags "prinsesse" pga. utseende og stå og svare på noen idiotiske spm. er noe de fleste kvinner (heldigvis) takker nei til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shait!!! Holder det ikke med singlet, tights, trutmunn og "kom-og-ta-meg" blikk på Insta??? :sjokk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...