Gå til innhold

Jeg lå sammen med søskenbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi et barn av ditt søsken er en nevø eller niese? ?

Mens barn av din mors/fars søsken blir for deg... nemlig søskenbarn, altså kusine/fetter ;).

Jeg kunne aldri sagt kusine eller fetter, det faller ikke naturlig, mange steder bruker man kun søskenbarn som det aktuelle begrepet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke mange utenlandske som kommer til Norge og gifter seg med søskenbarna sine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mange utenlandske som kommer til Norge og gifter seg med søskenbarna sine?

Jo, blant annet vårt forrige kongepar var både innvandrere og søskenbarn. Så vi har lang tradisjon for dette i Norge.

Anonymous poster hash: ad010...afa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mange utenlandske som kommer til Norge og gifter seg med søskenbarna sine?

Blant muslimer er slikt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke ulovlig. Så du kan ikke komme i fengsel

Men å ligge med din egen fetter som i tillegg er 25 år yngre enn deg....

Når det kommer til uskrevne regler så er det ikke akkurat helt greit heller.
Og dette er åpenbart en slik ting.

Det er vel sannsynlig at resten av familien vil reagere sterkt om det kommer frem, og at det, vil komme til å påvirke hvordan de ser på begge, men kanskje mest deg. Dette er jo slikt som kan skape familiefeider.

Jeg synes du skal skamme deg litt, rødme, holde deg laaaangt unna fyren fremover, og holde veldig munn om det. Evt så kan du ta han for deg og poengtere at DETTE er en slik ting som aldri må snakkes om. En 25-åring kan kjapt være teit nok til å skryte til kompiser om at han lå med den heite kusina si...



Anonymous poster hash: bb46d...ea9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å innse at du er en cougar, ts. :P



Anonymous poster hash: 9878a...2c7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke mange utenlandske som kommer til Norge og gifter seg med søskenbarna sine?

Jo, og det er mange som får problemer med innavl. Ikke mye som kommer ut i media der egentlig. Har sett eksempler på vannhode og det som verre er - de barna blir gjemt for offentligheten.

Anonymous poster hash: 9878a...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, og det er mange som får problemer med innavl. Ikke mye som kommer ut i media der egentlig. Har sett eksempler på vannhode og det som verre er - de barna blir gjemt for offentligheten.

Anonymous poster hash: 9878a...2c7

Gjemt og gjemt...

Men, som helsearbeider kan man ikke unngå å legge merke til at bydelene som har høy andel ikkevestlige innvandrere også har et høyere antall multihandicapede barn.

Anonymous poster hash: 613f0...cd9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aargh et så lei disse spørsmålene i hver tråd om navnet starter på all verdens bokstaver. Tror du virkelig noen vil innrømme sin egen identitet i sin egen tråd?

Ja noen gjør jo det? Men spurte fordi kompisen min sa han hadde knulla søskenbarnet sitt sist uke. Hun heter noe med B og bor i Bergen til vanlig.

Anonymous poster hash: c11a4...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lov å gifte seg med søskenbarn i Norge.

Anonymous poster hash: ad010...afa

Det kom en ny lov mot å gifte seg med søskenbarn for noen få år siden (2013 eller i fjor?).

Vet om et søskenbarn-par som giftet seg rett før loven tredte i kraft nettopp fordi de skulle rekke å gifte seg.

Anonymous poster hash: eff1a...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom en ny lov mot å gifte seg med søskenbarn for noen få år siden (2013 eller i fjor?).

Vet om et søskenbarn-par som giftet seg rett før loven tredte i kraft nettopp fordi de skulle rekke å gifte seg.

Anonymous poster hash: eff1a...c80

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1991-07-04-47#shareModal

kun søsken, foreldre, besteforeldre etc og ens egne barn, barnebarn, etc en ikke kan gifte seg med i følge ekteskapsloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt det



Anonymous poster hash: 9605d...0b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig å bruke betegnelsen "søskenbarn" i Rogaland. Stavanger/Sandnes er et av de største urbaniserte områdene utenfor Østlandsområdet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg greie i all min forvitring å ligge sammen med søskenbarnet mitt. Et lite øyeblikks svakhet så endte vi på soffaen... Hvordan skal jeg forklare dette til familien? Å herregud jeg er så flau. Gutten er drøyt 20 år gammel, jeg er 45

Anonymous poster hash: 3611d...9bf

Litt for stor aldersforskjell til at dere er søskenbarn...

Anonymous poster hash: ac9de...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for stor aldersforskjell til at dere er søskenbarn...

Anonymous poster hash: ac9de...51f

Offfff.....

Anonymous poster hash: 71ca0...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for stor aldersforskjell til at dere er søskenbarn...

Anonymous poster hash: ac9de...51f

Nei, faktisk ikke. Jeg har søskenbarn som er over 50 år. Og jeg er 30. Så det er ikke umulig nei. Kommer helt an på hvor mange søsken foreldrene deres var det. I en søskenflokk på 5-6 så kand et fort bli 20 års forskjell på eldste og yngste.

Jeg har en bror som er 16 år eldre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snuppi

Litt for stor aldersforskjell til at dere er søskenbarn...

Anonymous poster hash: ac9de...51f

Jeg har søskenbarn som er mye eldre enn meg selv.

Det er ikke umulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg greie i all min forvitring å ligge sammen med søskenbarnet mitt. Et lite øyeblikks svakhet så endte vi på soffaen... Hvordan skal jeg forklare dette til familien? Å herregud jeg er så flau. Gutten er drøyt 20 år gammel, jeg er 45

Anonymous poster hash: 3611d...9bf

Er du i ferd med å brytes ned av skam?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for stor aldersforskjell til at dere er søskenbarn...

Anonymous poster hash: ac9de...51f

I min søskenbarnflokk er den eldste 44 år og den yngste er 5 år, så jo det går an.

Anonymous poster hash: 74ee4...3b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...