Gå til innhold

Gamle, hippe kjerringer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag var jeg i byen, og fikk som vanlig se en del av disse kule kjerringene med grått hår, Bergansjakke, svarte jeans ala. Dr. Denim (tettsittende som en tights), Converse og Michael Kors vesker. Jeg ser minst 3 av disse hver dag, og det de har til felles er at de alle er mellom 50 og 60 år og prøver for hardt å være ungdommelige. De har også iPhone 6 som de bruker med å poke skjermen hardt med pekefingeren på motsatt hånd enn den som holder mobilen, og er de som legger ut flest agurkstatuser på Facebook...

Det er også mulig å finne dem på treningssentere med det dyreste av sportstøy, gjerne en rosa 2XU-tights eller en annen fargerik tights med masse mønster på. I tillegg liker de å ha glidelåsen nederst på tightsen åpen (om det er glidelås på den seff) slik at tightsen ser ut som en slags fucked up knickers...

Jeg mener ikke at kvinner i aldersgruppen 50-60 år skal slutte å kle seg stilig og føle seg vel. Jeg prøver bare å få fram min irritasjon for at de prøver så hardt med å se unge ut. Det funker jo ikke å kjøpe seg en Dr. Denim bare fordi barnebarnet ditt liker dem, og Converse er jo ikke akkurat en sko egnet for dem... Så jeg skjønner rett og slett ikke logikken. De klarer jo ikke å få det til å se bra ut, uansett om det er på treningssenteret eller ute. Hvis de har penger til å bruke på sånt, hvorfor ikke satse på en mer sofistikert stil?

Og ja, vi hater deres facebookstatuser om at det regnet 1mm på hytta klokka 21:43 en vakker vårdag mens gubben runket i verkstedet!

Anonymous poster hash: a1fd1...9ed

Hvordan skal eldre damer kle seg da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tigress

Hvordan skal eldre damer kle seg da???

Då Lille-pus hadde ein slik tråd trur eg vi landa på at alle over 25 må gå i uformelege rayontelt i tapetmønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Då Lille-pus hadde ein slik tråd trur eg vi landa på at alle over 25 må gå i uformelege rayontelt i tapetmønster.

Kanskje vi skal dra frem den tråden igjen og blåse støvet av de blomstrete rayonteltene? :hoho:

Her er tråden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då Lille-pus hadde ein slik tråd trur eg vi landa på at alle over 25 må gå i uformelege rayontelt i tapetmønster.

Jeg gleder meg til mine år som femti og seksti åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Kanskje vi skal dra frem den tråden igjen og blåse støvet av de blomstrete rayonteltene? :hoho:

Her er tråden.

Eg har trua, eg altså. Eg likar tapetmønster, eg, og med skyhøge hælar, midjebelte (for dei av oss utan teltfasong), og raud leppestift så er vi klare for våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg i byen, og fikk som vanlig se en del av disse kule kjerringene med grått hår, Bergansjakke, svarte jeans ala. Dr. Denim (tettsittende som en tights), Converse og Michael Kors vesker. Jeg ser minst 3 av disse hver dag, og det de har til felles er at de alle er mellom 50 og 60 år og prøver for hardt å være ungdommelige. De har også iPhone 6 som de bruker med å poke skjermen hardt med pekefingeren på motsatt hånd enn den som holder mobilen, og er de som legger ut flest agurkstatuser på Facebook...

Det er også mulig å finne dem på treningssentere med det dyreste av sportstøy, gjerne en rosa 2XU-tights eller en annen fargerik tights med masse mønster på. I tillegg liker de å ha glidelåsen nederst på tightsen åpen (om det er glidelås på den seff) slik at tightsen ser ut som en slags fucked up knickers...

Jeg mener ikke at kvinner i aldersgruppen 50-60 år skal slutte å kle seg stilig og føle seg vel. Jeg prøver bare å få fram min irritasjon for at de prøver så hardt med å se unge ut. Det funker jo ikke å kjøpe seg en Dr. Denim bare fordi barnebarnet ditt liker dem, og Converse er jo ikke akkurat en sko egnet for dem... Så jeg skjønner rett og slett ikke logikken. De klarer jo ikke å få det til å se bra ut, uansett om det er på treningssenteret eller ute. Hvis de har penger til å bruke på sånt, hvorfor ikke satse på en mer sofistikert stil?

Og ja, vi hater deres facebookstatuser om at det regnet 1mm på hytta klokka 21:43 en vakker vårdag mens gubben runket i verkstedet!

Anonymous poster hash: a1fd1...9ed

Det er ikke helt logisk det du sier om at gråhårete damer prøver for hardt å se unge ut :) Punkt nr 1 for å se yngre/ung ut er jo nettopp å farge håret. Har man grått har, har man også godtatt at man er blitt eldre, og man prøver ikke lenger å se ung ut.

Kanskje de bare kler seg i det de synes er komfortabelt?

Bergansjakke er omtrent det samme som allværsjakke for meg, og ikke noe jeg går i byen med. Det vitner heller om at man ikke har stil enn at man prøver å se ung ut.

Jeans har nok disse damene gått med siden de var unge, og det er like naturlig for dem å gå med det som for deg. De har også vokst opp med det.

Regner med at de har Converse fordi de sikkert er behagelige å gå med. For meg er Converse noe som 18-åringer bruker. Datteren min er 22, og hun har "vokst fra" Converse. Jeg selv viser meg ikke i Converse, det kunne ikke falle meg inn. Liker ikke skoene heller.

De har vel Michael Kors vesker fordi de synes de er fine, da. Eller er MK kun beregnet på veldig unge folk?

For meg er det du beskriver en real mix av klær/sko/vesker som overhode ikke passer sammen. Jeg tror ikke disse damene prøver å se unge ut, men de har feilet litt når det gjelder stil. Det er ikke sikkert de er så opptatt av det, og det er kanskje derfor det blir helt feil? :)

Selv har jeg vokst opp med en motebevisst mor som designet og sydde klær selv. Men som også la vekt på gode merker og design når hun kjøpte klær til seg selv eller oss barna. Fra jeg var bitteliten har jeg hatt fine klær, som ikke alle andre hadde.

Klær og stil har av den grunn vært viktig for meg hele livet. Nå er jeg 47 år, og kler meg i forhold til den alderen jeg er i. Jeg prøver ikke å være ung, men jeg vil gjerne ha fine og stilige klær av god kvalitet. Jeg vil være ei fin dame på 47. Vil ikke prøve å være "29", det lykkes aldri, og blir bare latterlig og patetisk.

Og ja, jeg farger håret :) Har ikke så mange grå hår enda, men jeg vil helst holde dem borte. Ser ikke noe galt i å farge håret om man så er 80. Farge gir mer liv, grått er en trist farge i seg selv, så hvorfor signalisere det grå og triste?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Eg har trua, eg altså. Eg likar tapetmønster, eg, og med skyhøge hælar, midjebelte (for dei av oss utan teltfasong), og raud leppestift så er vi klare for våren.

Så lenge ingen skal presse 'yours truly' inn i dette, for det er perfeksjonen av alt denne pusen ikke kler.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ingen skal presse 'yours truly' inn i dette, for det er perfeksjonen av alt denne pusen ikke kler.

Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Så lenge ingen skal presse 'yours truly' inn i dette, for det er perfeksjonen av alt denne pusen ikke kler.

Jasså, ville ikkje du med den smale midja di faktisk kunne sjå bra ut i denne? Og fargen må då vere knall til kobberhåret? ;-)

Eg derimot, stuttbeint og utan puppar, dette går ikkje bra. Fargen er knall, då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Huff!

Jasså, ville ikkje du med den smale midja di faktisk kunne sjå bra ut i denne? Og fargen må då vere knall til kobberhåret? ;-)

Eg derimot, stuttbeint og utan puppar, dette går ikkje bra. Fargen er knall, då.

Farvene ville suge alle mine egne farver ut av meg.

Resultatet ville bli det samme som etter at jeg hadde ligget en 3 måneders tid på lid de parade i god sommertemperatur...

Denne derimot ville passe godt med skyhøye røde stiletter.

Pusen blir gyldengul av sol, ikke rødgylden og kler de gyldne varianeten av alle farver ;)

Tillegg: Så måtte Pus rote i en gammel og fryktelig morsom tråd som hun har ledd mye av, og plukke frem en typisk 'fresh gammel kjerring kjole' som jeg har blitt veldig glad i, og som er en ekte provokasjon med sorte stiletter, varm i farvene og super i fasongen.

34422280ei_20_e.jpg

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Så lenge ingen skal presse 'yours truly' inn i dette, for det er perfeksjonen av alt denne pusen ikke kler.

Akkurat den der er det vel ingen som kler....hippiekjoler kan se veldig bra ut, men jeg har ikke ord for alt som er galt med denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå det bare er kjerringer som svarer

Anonymous poster hash: a1fd1...9ed

Hva hadde du regnet med på "Kvinneguiden"? Tenåringsgutter? :klo:

For øvrig er jeg nesten en av de damene du beskriver. (Har ikke vippet over 50 enda, men nærmer meg stadig.) Riktignok aner jeg ikke hva Dr. Denim er, men jeg går i det minste i dongeribukser. Og hadde jeg likt Converse så ville jeg jammen gått i dem også. Men siden jeg ikke liker dem så går jeg ikke i dem heller - men jeg bruker i det minste Toms en god del om sommeren. Teller det?

Perlekjeder og drakt var ikke min greie da jeg var 20 og det er det heller ikke nå. Derfor bruker jeg "for ungdommelige" klær for min alder. Kroppen eldes, hodet er det verre med.

Har riktignok ikke mangefarget treningstights og er glidelåsen åpen ved ankelen så er det fordi den glir opp selv, men om så var så ville jeg neppe brydd meg. Jeg kler meg i treningstøy når jeg trener og da kan det i grunnen se ut som det vil for meg, så lenge det fungerer til det jeg skal gjøre.

Og iPhonen min får du aldri, fordi jeg bruker den ;) . (Oppgraderte riktignok ikke til 6 siden jeg hadde 5s - den får bli litt mer sliten først.)

Og nå venter jeg også spent på fasiten: Hvordan burde jeg (vi) kledd oss - og hva slags mobil må vi ha? Doro gæmlismobil? :hoho:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit, eg og "poker" på mobilen, og eg er berre halvvegs til 50. Så folk legg merke til dèt altså.. Skitt au!

Ang. kleda til 50-60 åringane som du har sett, har ikkje eg lagt merke til. Dei får gå i kva klede dei vil for min del. Dessutan høyrde det ikkje så altfor grusomt ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg ser også noen av disse damene som kler seg ungdommelig (men ikke så stilfullt). Det irriterer meg ikke i det hele tatt, men jeg lurer også litt på hvorfor. Jeg ser for meg at de liker "knæshe farger" og vil ha et "røft uttrykk" og det må de jo få lov til :danse:

Og forresten, når jeg er i den alderen selv kommer jeg til å få store problemer. Skal jeg kle meg som hun oldemoren i Hotell Cæsar eller holde fast ved den "ungdommelige stilen"? Finnes det en mellomting? Og hva hvis man ikke har råd eller kunnskap om hvilke klær, hvor, hvordan osv. Nei. Mye enklere å holde seg til det man er vandt til. Kan jo hende disse damene har en omgangskrets/ familie som består av mye yngre kvinner, og lar seg påvirke av dem også. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått meg IPhone 5s - kan noen gi meg en beskrivelse av hvordan jeg skal håndtere den slik at de unge ikke ler av meg eller lager tråd om meg på KG? :icon_lol:

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har akkurat fått meg IPhone 5s - kan noen gi meg en beskrivelse av hvordan jeg skal håndtere den slik at de unge ikke ler av meg eller lager tråd om meg på KG? :icon_lol:

Beklager, kan nok ikke hjelpe. Har selv etterlyst mobilanvisning i innlegg lenger opp. Det nærmeste jeg kom - på ren gjetning- var å bytte ut eplet med en Doro.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, kan nok ikke hjelpe. Har selv etterlyst mobilanvisning i innlegg lenger opp. Det nærmeste jeg kom - på ren gjetning- var å bytte ut eplet med en Doro.... ;)

Jeg tror jeg går over til en som heter John's, som vi kjøpte til svigermor en gang. Den er visst det enkleste av det enkle og kan betjenes med to hender. Det er kun en telefon som man kan ringe med. Tror det skal gå bra. Alt dette internettet er jo ikke så greit for oss gæmlisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Herre ! Jeg byttet min 3'er med en 6 Pluss... :daane:

:fy_fy: Stor feil - alderen tatt i betraktning. (Tror jeg)

:ler:

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...