Vimsevips Skrevet 25. september 2005 Forfatter #621 Skrevet 25. september 2005 Skal sende masse varme tanker til vesla di Vips ← Tusen takk Det trengs kjenner jeg. Ho har våknet 4 ganger slt og bedt om drikke, og 10 min etterpå har ho våkna og sutra (do tur). Så vi ringer definitivt i morgen tidlig.. Vi har blitt enige om å dele natta mellom oss. Han tar fram til 02:00, så tar jeg det etterpå fram til jeg skal på jobb. Sover dårlig fra 02:30 og utover uansett, så det vil ikke gjøre så stor forskjell er min konklusjon Selvsagt har vi personalmøte i morgen kveld, så det blir en tøff dag for Ordensmannen, håper han takler det.. Og hvis ikke at han ringer etter backup. Orker ikke å ha han utslitt hele neste uke, da tror jeg jeg sykemelder meg. Og det vil ingen tjene på
Vimsevips Skrevet 26. september 2005 Forfatter #622 Skrevet 26. september 2005 Ordensmannen hadde tatt Vesla med til legen i dag. Ho var ikke uttørka ennå, så da ville de ikke gjøre noe. Han ble bedt om å skaffe en avføringsprøve av henne, så de kunne teste. Det hadde han ikke klart. Så da har jeg et oppdrag i morgen tidlig.. Så får vi se hva de sier da. Tarmene hennes ertydelig slitne nå, for de blør litt, også kommer det mer tarmsaft enn tidligere.. Ellers begynner ho å merke det ellers også. Ho har sovet 2 ganger i dag, 3t alt i alt! I morgen deler vi dagen mellom oss. Så tar jeg formiddagen hjemme og han ettermiddagen. Vi skal egentlig ha tante S, som barnevakt på kvelden, men tror vi kommer til å se det litt ann.. Også må jo det også være litt opp til henne ettersom Vesla er syk Dagen har vært lang. Vesla lå oppå magen min det meste av natta. Måtte jo kose med babyen siden ho var syk..Fordelen var at ho i det minste sov når ho lå sånn.. Så har det vært jobb og personalmøte, kjenner at hele kroppen min lengter etter senga nå God natt!
Vimsevips Skrevet 27. september 2005 Forfatter #623 Skrevet 27. september 2005 Etter en god natts søvn er nå Vesla mye bedre Så nå håper vi det bare fortsetter å gå riktig vei Håper på å få prøvd ut litt mat i dag, så om vi er heldige kan ho gå noen timer i barnehagen i morgen. I hvertfall om formen holder seg og ho blir bedre Nå må jeg gå å bygge lego. Ha en fin dag alle sammen!
Gjest Xavia Skrevet 27. september 2005 #624 Skrevet 27. september 2005 Godt å høre at vesla er bedre! Du... jeg har ikke erfaringer med psykologer i det hele tatt. I dagboka mi, så snakket du litt om det. Men hvordan vet jeg om henne jeg går til passer for meg? Jeg mener, hvordan vet jeg at hun klarer å hjelpe meg? Det er jo så lite målbart det som skjer på det kontoret der...!
Vimsevips Skrevet 27. september 2005 Forfatter #625 Skrevet 27. september 2005 Våre dårlige erfaringer er de som har 3-4 timer, drar så på studietur, og gir medisiner mens de er borte. Og så er det ikke noe mer opplegg. Der vi nå står på venteliste er det snakk om en bedre oppfølging. I tillegg mer av hva de hele tiden sier at de nå jobber og satser på innen psykiatrien på det feltet vi trenger hjelp på. Tidligere har disse tingene vært noe politikere og andre snakket og skrev om, men ikke gjorde noe med, det var i hvertfall vår opplevelse Denne gangen håper vi altså på å få reel hjelp, i tillegg er ikke problem,stillingen like akutt og alvorlig lenger, dermed er det meste lettere å takle nå enn tidligere Da ser det ut til at Vesla får noen timer i barnehagen i morgen Tenker vi tar avgjørelsen i kveld, det lukter fortsatt diaré når ho har vært på do, så det kan nok være litt for tidlig. En dag til hjemme er nok kanskje det beste..
Vimsevips Skrevet 27. september 2005 Forfatter #626 Skrevet 27. september 2005 Nei, det blir ikke barnehage i morgen heller. Formen er upåklagelig, matlysten er god, men tarmsystemet er ikke godt nok ennå. Ho og Ordensmannen får ta en dag til hjemme _____________________________________________________________________ Ble litt inspirert av navnetråden her Tror jeg skal prøve å snakke litt med Ordensmannen om navn i kveld. I morgen skal jeg til legen, det blir spennende å se hva han sier. Om ikke vekta har økt noe veldig har i hvertfall magen gjort det
Gjest Xavia Skrevet 28. september 2005 #627 Skrevet 28. september 2005 Takk for svaret Vims! Da gøler jeg meg litt tryggere. Det er ikke noe fare for medisinering eller noe slikt. det er jo ikke så voldsomt, at jeg trenger det.
Gjest Rainbow Skrevet 28. september 2005 #628 Skrevet 28. september 2005 Helluen Vims Åssen gikk det hos legen i dag? Uff, sånn oppkast/diare opplegg er så innmari kjipt altså. Stakkars små, det ser så fryktelig vondt ut.... Skulle så gjerne hatt det selv, om de bare kunne sluppet.. Åssen er det med Vesla i dag da? Bedre håper jeg... De blir jo så forferdelig slappe i tillegg, så det tar liksom en stund før de er seg selv igjen.... God bedring Vesla
Vimsevips Skrevet 28. september 2005 Forfatter #629 Skrevet 28. september 2005 Takk for svaret Vims! Da gøler jeg meg litt tryggere. Det er ikke noe fare for medisinering eller noe slikt. det er jo ikke så voldsomt, at jeg trenger det. ← Nei, og heldigvis for det Det er ikke noe gøy for det den gjelder eller resten av familien
Vimsevips Skrevet 28. september 2005 Forfatter #630 Skrevet 28. september 2005 Helluen Vims Åssen gikk det hos legen i dag? Kjempe bra Fikk resept på astma medisin, så nå regner jeg med at hverdagen skal bli lettere I tillegg hemmer de en del kynnere, og det har ikke jeg noe i mot Har nå økt vekta mi med nesten 3kg! Det er en hel kilo siden sist, så det er jeg fornøyd med! Størrelsen min er fortsatt mye mindre enn sist, men det betyr jo bare at den er mindre i veien, og det synes jeg er bra! Uff, sånn oppkast/diare opplegg er så innmari kjipt altså. Stakkars små, det ser så fryktelig vondt ut.... Skulle så gjerne hatt det selv, om de bare kunne sluppet.. Åssen er det med Vesla i dag da? Bedre håper jeg... De blir jo så forferdelig slappe i tillegg, så det tar liksom en stund før de er seg selv igjen.... God bedring Vesla Formen er upåklagelig. Ho hopper og løper rundt, og ho har nå fått 100 % tilbake kontrollen Derimot stinker det når ho er på do, og konsistensen er alt annet enn bra. Så ho blir hjemme resten av uka..
Tilde Skrevet 28. september 2005 #631 Skrevet 28. september 2005 Bra at Vesla er blitt bedre! Ikke noe særlig når de er syke nei.
Vimsevips Skrevet 28. september 2005 Forfatter #632 Skrevet 28. september 2005 Tilde! I dag har jeg virkelig hatt overskudd Jeg laga hjemme laga pizza til middag, og er akkurat ferdig med månedsplan for oktober. Så i morgen kan jeg sende den ut. Godt med alt som er gjort! Har ganske mye grytekjøtt i fryseren så i morgen lurer jeg på om jeg skal lage en stor porsjon lapskaus til middag, og så fryse ned restene etterpå. Erfaringsmessig er det greit å ha noen slike middager de første månedene.. ********************************************************************* I dag fikk Vesla og nabogutten leike sammen. De hadde det kjempe kjekt, og hadde masse å snakke om. (Har tross alt ikke vært sammen siden fredag, da Vesla ble syk). Nabogutten spiste middag her, hjemmelaga pizza frista mer enn wok.. Så lekte dei litt inne, og han måtte etterhvert på do. Ordensmannen var ute en tur, og jeg holdt på med oppvasken når jeg hører Vesla tilby seg å tørke ham Fikk heldigvis avverget det, og det var godt, for nå er det visst hans tur til å ha diaré.. Sendte han hjem og krysser fingrene for at han får det lettere enn Vesla
Tilde Skrevet 28. september 2005 #633 Skrevet 28. september 2005 He he... Det er ikke noe rart du har i maten da?! Sorry, kunne ikke dy meg...
Vimsevips Skrevet 28. september 2005 Forfatter #634 Skrevet 28. september 2005 He he... Det er ikke noe rart du har i maten da?! Sorry, kunne ikke dy meg... ← Han hadde visst spydd i senga til foreldrene i natt, så tror ikke det I tilfelle er det noe bare 3-åringer blir syke av, for vi andre er i fin-fin form
Gjest MrsL Skrevet 29. september 2005 #635 Skrevet 29. september 2005 Oisann, det ville ha vært dumt å begynne sykdomskjøret om igjen
Gjest Gjesta Skrevet 29. september 2005 #636 Skrevet 29. september 2005 Så godt at vesla di er bra igjen. Kan skjønne dere begynte å bli slitne alle mann. Får krysse fingrene for at all elendighet holder seg borte i lang tid fremover Også må dere ha en fin helg Jadda, vet det er torsdag
Vimsevips Skrevet 30. september 2005 Forfatter #637 Skrevet 30. september 2005 Oisann, det ville ha vært dumt å begynne sykdomskjøret om igjen ← Det var vår tanke også.. Heldigvis har ikke han fått det like ille som Vesla, så de regnetmed at han kunne komme ut å leke igjen i morgen Vesla gleder seg enormt til det. Har blitt få lekekamerater den siste uka kan man si. Ho var hjemme fra barnehagen i dag også. Jeg hadde tidligvakt så jeg kunne ikke levere henne, og Ordensmannen var i dårlig form i dag Så da ble det enda en dag hjemme på Vesla Formen til Ordensmannen hadde visst bedret seg utover dagen, så de hadde hatt det ganske kjekt. De har laga lørdagsgodt til i morgen, bakt brød, boller med rosiner, kanelboller og skoleboller Hva lørdagsgodtet er vet jeg ikke, får vel vite det i morgen, tenker jeg så nå tenkte jeg å lage hjemmelaga pommes frittes til kvelds. Synes de fortjener det etter å ha bakt så mye. Mesteparten har de i tillegg fryst ned, så nå har vi litt å tære på i tiden som kommer
Gjest MrsL Skrevet 30. september 2005 #638 Skrevet 30. september 2005 Oi, så bakeflink mann du har En sånn har ikke jeg, altså *litt misunnelig*
Vimsevips Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter #639 Skrevet 1. oktober 2005 Oi, så bakeflink mann du har En sånn har ikke jeg, altså *litt misunnelig* ← Fikk helt sjokk selv jeg Han har aldri bakt noe i de 7 åra vi har vært sammen.. I følge ham selv var Vesla en god medhjelper ho visste stort sett hvordan det meste skulle gjøres. Særlig hadde visst det vært godt da deigen skulle settes lunt til heving Han hadde ikke visst hvor den beste plassen var, mens Vesla hadde tatt hele bollen og satt den på "hevingsplassen," og sagt: "Her far." Fikk smake litt på bakverket i går, og de har vært kjempe flinke! Det smakte bare helt utrolig godt!
Gjest MrsL Skrevet 1. oktober 2005 #640 Skrevet 1. oktober 2005 Det er bra godt med enbakekyndig datter til hjelp da, når man skal finne den beste måten å heve bakverket på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå