Gå til innhold

Vimsevips skribler i vei..

Vimsevips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsener og klemmer Blondie, MrsL og Alwa :klem:

Setter stor pris på det :)

Formen er oppadstigende igjen. Det er godt..

Ting begynner å roe seg ned igjen på jobb, neste uke er vi i gang med den vanlige dagsrytmen. Det skal bli godt for både barn og voksne.

Forbereder en skriftlig klage på bhgen til Vesla, etter å ha påpekt problemet muntlig i over et år, er vi nå lei. Så selv om hun ikke har vært på stor avdeling mer enn en mnd, føler vi at de har hatt sjansen altfor lenge uten å gjøre noe med det. Det skal også sies at de denne uka gikk langt over streken. Faktisk i så stor gfrad at de gjorde stikk i strid med hva vi og Vesla selv ønsket. Og på den måten brøt de tross alt både loven og forskriftene. Selv har de uttalt at det var beklagelig, men ikke noe å ta så veldig på vei for :sinna:

Så man kan vel også si at vi leverer denne klagen fordi vi ikke ser den største viljen til samarbeid fra deres side. Vi oppfatter dem vel heller som overlegne, uprofesjonelle og med liten vilje til å samarbeide om ikke vi er enig med dem i alle løsninger. Og for de som lurer er uenigheten om man kan ta på Vesla bleie eller ikke. Dermed vil det ikke ha de store konsekvensene for de andre barna hvilken løsnming som blir valgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er som MrsL sier så kan jeg forstå at dere reagerer.(Hvis de skulle på tur,så kan jeg forstå de...) En må vel ha med egne bleier også i barnehagen,så hvis dere ikke har det..? Eller er problemet omvendt? *spekulere*

Nå skal Bompi og jeg snart på første barnehagedag...Spent på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener de har på henne bleie og dere og Vesla vil ikke det for hun har sluttet?

Ja, riktignok bare på tur, men etter å ha spurt oss om det var i orden og vi sa: nei.

Ho har mye uhell i barnehagen, og ingen hjemme, men vil absolutt ikke ha den på.

Grunnlaget for klagen er en elendig intern kommunikasjon. Så man vet aldri informasjon blir gitt videre. Det var det som skjedde denne gangen også. Informasjonen gikk ikke videre, og de tok på bleie til tross for beskjeden om at ho skulle ha på truse. Fadesen ble oppdaget ved en ren tilfeldighet, siden hun som mottok beskjeden tilfeldigvis så at Vesla hadde på seg bleie da ho var på do etter turen..

De andre gangene intern kommunikasjonen ikke har fungert har ikke konsekvensene vært så store. Denne gangen derimot endte de opp med å bryte loven, rammeplanen og gi Vesla signaler om at både hun og vi ikke har meninger som teller.

Dermed rant begeret over for oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En deilig dag :)

I dag har vi kost oss sammen alle 3.

Vi har vært på tur, og da vi stoppet ved noen benker så vi ei gravid dame. Vesla påpekte høyt at ho hadde stor mage, så det var sikkert en baby inni der. Ordensmannen spurte om ho viste om flere med store mager mager, eller om ho visste om andre med baby i magen. Det gjorde ikke Vesla. Da reiste den gravide seg, og gikk leende der i fra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordensmannen og jeg har gitt oss selv og Vesla ut denne måneden med å fortelle/finne ut nyheten om lillebror/lillesøster.

Har lyst til å ha "alt" klart før desember, slik at vi kan konsentrere oss om jula i desember. Vi har en forestilling om at det blir mindre stress om vi bare skal forberede jul, istedenfor jul og ny baby på en gang..

Så i begynnelsen av oktober tar vi madrassen til sprinkelsenga ned fra loftet for å vaske og lufte den. Da får den 3mnd å lufte seg på, det burde være nok etter 2,5 år på loftet..

I tillegg må vi begynne å ommøblere i skapene slik at vi får plass til både Vesla og Trollet sine klær i skapene på en hensiktsmessig måte. Hva nå enn det ender opp med å være :roll:

I grunnen må jeg vel gå i gjennom babyklærne også å finne ut om det i det hele tatt er noen klær som kan brukes om igjen. Tror kanskje det er noen langarma bodyer og noen langbukser, men mange er det ikke.. Pysjamaser med lange armer og bein tror jeg heller ikke det er. Jeg får gi mamma og svigermor beskjed i litt god tid, så kan de spre ryktet om hvilke klær og str vi trenger når den tid kommer ;)

Ellers ringte jeg ei venninne i dag. Ho sydde vognteppe til Vesla, så nå har jeg bestilt et til Trollet. Vogna er blå, så jeg bestilte det i blått, og så broderer ho på navn etter at vi har blitt enige om det. Ho sydde et kjempe fint et sist, så jeg gleder meg allerede til å få se det ferdige resultatet i januar :)

Nei, nå er klokka mange, jeg får se å finne senga.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vimsevips!

Bare innom for å si at kjolen min IKKE er kjøpt hos Lene V... Bare så du ikke evt skulle lete deg ihjel.  ;)

Hilsen Xavia

Det forklarer hvorfor jeg ikke så noen kjole som lignet beskrivelsen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla har nå fått vite om Trollet i magen. Ho er fra seg av begeistring :)

Trekker opp genseren min for å vise fram magen i barnehagen, butikken, på besøk.. Egentlig hver gang ho har lyst til å fortelle det til noen. Så jeg har tatt i bruk snekkerbuksa for å unngå en del av denne mageblottingen ;)

Sist uke var Ordensmannen og ho i Sandnes, og blant en mengde andre ærender fikk ho lurt inn 2 presanger til babyen:

-en rangle, som ho kan rulle over magen min fram til babyen kommer ut ("Babyen må jo lære å leike, vet du mamma.")

-Sengetøy, rosa laken og grønt putetrekk og grønt og lilla dynetrekk ("Det skal babyen ha når den kommer heim til meg.")

.........................................................................................................................

Innkjøringa på jobb har gått bra, og nå er vi i full sving med det vanlige opplegget. Kjenner at det blir en del "ekstra" siden jeg går ut i permisjon allerede i desember. Vi er allikevel i god rute, og jeg har tro på at den som overtar vil få en grei jobb med å finne fram i papirer, rutiner og planer :)

Vi har så vidt tatt i bruk enkelte ting fra "mattemeisen", TRAS- skjemaene er påbegynt, Tarkus har funnet sin plass på gruppedagene og opplegget fra Munch-museet er populært og inspirerende. I bunn og grunn ser det ut til at dette kan bli en ganske så bra høst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har Vesla vært på Turning for første gang. Naboen fulgte henne og sønnen sin i dag, men seinere vil vi gjøre det selv. Det passet henne ikke helt at naboen skulle sitte nede i garderoben, men ellers var det nokså kjekt. De hadde nemlig rokkeringer :)

Naboen hadde måttet komme opp, etter en stund, siden Vesla begynte å gråte, Etter det hadde ho ikke lekt så mye, de hadde visst engasjert henne med en ball, men ho ligner mora..

"Dama ville eg skulle løpe etter ballen, men det er ikkje kjekt. Så då blei jeg sliten!"

Ho knoter stadig med dialektene, men det viser jo bare at ho får med seg mye fra begge, og da er vi i grunnen fornøyd ;)

I dag har Vesla og jeg vært på loftet og tatt ned madrassen til sprinkelsenga. Så i morgen skal den vaskes, for å å luftes fram til desember en gang. Neste uke skal vi kikke litt på klærne på loftet.

Vesla viste fram "babyen i magen" til farmor i dag. Så sang ho "skremmesangen" for h*n, og rulla rangla over magen noen ganger. Etter den seansen så ho på farmor og forklarte henne at babyen måtte lære skremmesangen, sånn at babyen ikke ble redd når ho sang den etter at h*n var født :)

Og rangla var for å lære babyen å leike, for ellers ville jo ikke babyen vite at rangla var en leike en gang når h*n ble født :roll:

Har en følelse av at jeg kommer til å være mektig lei av den rangla lenge før Trollet er kommet ut av magen :forvirret:

Klokka er mange, og jeg har tidligvakt i morgen.. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:ler: Hu jenta de er morsom

Takk!

Sjarmtroll det er ho, og med utrolig mange gode kommentarer :ler:

Ho er også utrolig sta, egen og bestemt. Så i dag, sto ho en hel time i vindu for å se når Ordensmannen kom hjem. Da han (endelig) kom, var det vill jubel, ho åpna opp døra for ham, og da han hadde fått tatt av skoa, så ho på ham med stor forhåpning og sa:

"Eg har pussa tenna, kan du legge meg nå?"

Ordensmannen hadde lyst på en kos først, men det vill ikke Vesla:

"Eg kan`kje kosa nå, e´vil sova nå. Legger du meg, eller skal eg legga meg i senga di. Så kan me sova sammen i natt. Det er ditt valg!"

Ordensmannen valgte å legge henne, og rett før ho la seg ned fikk han en kjempe klem.

"Eg visste du ville velge det eg ville" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å glede seg, MrsL. De øyblikkene veier opp for utrolig mye nattevåk, trass, dårlige dager, og ikke minst kolikken hele første året :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...