AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #61 Skrevet 5. mars 2015 Utdrikningslaget er i en annen by, så jeg rekker ikke å reise dit etter komfirmasjonen..Anonymous poster hash: e5e6b...110 Du. Du vet hva som er det riktige valget. Sånn er det å være voksen. Og tenk det! Du må passe på din egen baby. Maken.Anonymous poster hash: 3bdc5...176 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #62 Skrevet 5. mars 2015 Du. Du vet hva som er det riktige valget. Sånn er det å være voksen. Og tenk det! Du må passe på din egen baby. Maken.Anonymous poster hash: 3bdc5...176 Hvorfor i all verden må TS passe på sin egen baby? Har hun noen andre til å passe baby i konfermasjonen skjønner jeg ikke problemet. Virker ikke som at "familien" gjør noe av at hun ikke kommer. Det er ikke akkurat jordas undergang om hun ikke kommer i konfermasjonen. Anonymous poster hash: b4d57...eda
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #63 Skrevet 5. mars 2015 Du. Du vet hva som er det riktige valget. Sånn er det å være voksen. Og tenk det! Du må passe på din egen baby. Maken.Anonymous poster hash: 3bdc5...176 Det var ikke sånt ment.. Men i og med at jeg bare er stemor, så blir det nok bare til at jeg må løpe etter toåringen uansett, mens far nyter dagen sammen med konfirmanten... Det er selvfølgelig helt rett, men jeg føler liksom ikke at det er noe særlig til vits i å droppe bestevenninnen min sitt utdrikningslag for det.. Du har tydeligvis ikke så mange gode venner, så det kan sikkert være vanskelig å forstå. Denne venninna har jeg kjent hele livet og hun er som en søster for meg. Jeg har bodd mer hos henne gjennom livet enn jeg har gjort hjemme... Mens konfirmanten har jeg kjent i tre år.. Anonymous poster hash: e5e6b...110 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #64 Skrevet 5. mars 2015 Hvis det er bestevenninne din er det oj merkelig å legge utdrikningslaget samme dag som konfirmasjonen, slik at du ikke har mulighet til å delta (i utdrikningslaget, altså) Er du sikker på at dere er så gode venner som du tror?Anonymous poster hash: 1c6d3...955 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #65 Skrevet 5. mars 2015 Hvis det er bestevenninne din er det oj merkelig å legge utdrikningslaget samme dag som konfirmasjonen, slik at du ikke har mulighet til å delta (i utdrikningslaget, altså) Er du sikker på at dere er så gode venner som du tror?Anonymous poster hash: 1c6d3...955 Eh.. Hun vet jo ikke noe om dette.. Og det er søsteren og svigerinnen som arrangerer. Det passet best for de fleste den dagen. Kun for meg det ikke passet.. Anonymous poster hash: e5e6b...110 1
Druid Skrevet 5. mars 2015 #66 Skrevet 5. mars 2015 Du. Du vet hva som er det riktige valget. Sånn er det å være voksen. Og tenk det! Du må passe på din egen baby. Maken.Anonymous poster hash: 3bdc5...176 Det RETTE valget her er å ta vare på venninen. Det sosialt aksepterte valget er å delta i konfirmasjonen. Det er dette som er dillemaet; det er to sosiale kontekster som konkurrer. Og det voksene valget er å vurdere alle fakta i situasjonen og gjøre det valget som har minst negativ påvirkning og mest positive ringvirkninger. Det eneste innspillet som har talt for at hun skulle gå i konfirmasjonen, er at mannen har utrykt skepsis til at hun ikke vil delta; det tyder på at det finnes aspekter i saken hun ikke har avdekket. Hadde jeg vært mannen i situasjonen hun har beskrevet, ville jeg ha oppfordret henne til å droppe konfirmasjonen.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #67 Skrevet 5. mars 2015 Eh.. Hun vet jo ikke noe om dette.. Og det er søsteren og svigerinnen som arrangerer. Det passet best for de fleste den dagen. Kun for meg det ikke passet..Anonymous poster hash: e5e6b...110 Ja, men hvis dere virkelig er bestevenninner er det rart at de velger en dato der du ikke kan være med, eller? Med mindre de ikke vet hvor viktig det er for bruden at du er tilstede. Rart uansett. Enten får du endret dato for utdrikningslaget, eller så går du i konfirmasjon.Anonymous poster hash: 1c6d3...955 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #68 Skrevet 5. mars 2015 Jeg har ett utmerket forhold til familien hennes.. Til og med til barnas bestemor på mors siden.. Men mor er vanskelig! Til og med farens mor har vurdert å droppe konfirmajsonen pga. henne.. Hun forstår godt at jeg heller vil i utdrikningslag.. Far er litt skuffet, men forstår han også.. Anonymous poster hash: e5e6b...110 Fy søren.. Skjerp deg..Anonymous poster hash: 4d123...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #69 Skrevet 5. mars 2015 Voks opp, vil du? Anonymous poster hash: ad979...43d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #70 Skrevet 5. mars 2015 Det var ikke sånt ment.. Men i og med at jeg bare er stemor, så blir det nok bare til at jeg må løpe etter toåringen uansett, mens far nyter dagen sammen med konfirmanten... Det er selvfølgelig helt rett, men jeg føler liksom ikke at det er noe særlig til vits i å droppe bestevenninnen min sitt utdrikningslag for det.. Du har tydeligvis ikke så mange gode venner, så det kan sikkert være vanskelig å forstå. Denne venninna har jeg kjent hele livet og hun er som en søster for meg. Jeg har bodd mer hos henne gjennom livet enn jeg har gjort hjemme... Mens konfirmanten har jeg kjent i tre år..Anonymous poster hash: e5e6b...110 En toåring er ikke en baby, som du har skrevet i tidligere innlegg. Dessuten har vel barnet en far? Og besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn på farsiden kommer? Ikke noe som tilsier at DU blir sittende med barnet alene den dagen.Anonymous poster hash: a4de1...d8d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #71 Skrevet 6. mars 2015 Hvis en voksen slektning (nå har jeg ikke stemor) hadde sagt til meg at hun vurderte å ikke komme i konfirmasjonen min pga andre planer, og om det var greit. Så hadde jeg ALDRI turt å si at jeg synes det var dumt! Nå er jeg litt sær, men... Helt enig (mine foreldre er fortsatt gift etter 40 år). Og husk at barn og ungdom med delt hjem går svært langt i å tilfredsstille sine foreldre/steforeldre, ofte så langt at de utsletter seg selv. Så veldig få 14-/15-åringer, spesielt med delt hjem, ville tørre å si at "Vil du ikke komme i konfirmasjonen min? Nå ble jeg lei meg" Anonymous poster hash: 25f6f...a19 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #72 Skrevet 6. mars 2015 Utdrikningslaget er i en annen by, så jeg rekker ikke å reise dit etter komfirmasjonen..Anonymous poster hash: e5e6b...110 OK. Da er ikke det en mulighet, så da blir det ikke utdrikningslag på deg. Du får heller reise på besøk til venninna di ei helg det passer, så kan dere ha jentekveld og slikt da. Sikkert flere av venninnene deres som vil være med på det. Anonymous poster hash: 25f6f...a19 2
Rosalie Skrevet 6. mars 2015 #73 Skrevet 6. mars 2015 Ja, men hvis dere virkelig er bestevenninner er det rart at de velger en dato der du ikke kan være med, eller? Med mindre de ikke vet hvor viktig det er for bruden at du er tilstede. Rart uansett. Enten får du endret dato for utdrikningslaget, eller så går du i konfirmasjon.Anonymous poster hash: 1c6d3...955 Hadde TS vært bestevenninne hadde hun vel vært forlover... Det er helt vanlig at ikke alle som blir invitert kan være med i utdrikningslag. Og det er det ingen som reagerer på, heller. Det er jo bare en helt vanlig damedag/damefest. Som det går 13 på dusinet av (unntatt for bruden, så klart). Konfirmasjoner, derimot, er slett ikke det. Det stiller på linje med bryllup, og man bør ha en svært god grunn for ikke å komme når man er i nær familie (noe steforeldre i høyeste grad er). 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #74 Skrevet 6. mars 2015 OK. Da er ikke det en mulighet, så da blir det ikke utdrikningslag på deg. Du får heller reise på besøk til venninna di ei helg det passer, så kan dere ha jentekveld og slikt da. Sikkert flere av venninnene deres som vil være med på det. Anonymous poster hash: 25f6f...a19 Det er jo helt opp til TS å bestemme dette, og ikke deg. Hun skrev jo i HI at stedatter kun hadde konfirmasjon for pengenes del. Så hvorfor skal TS da dra i dit når hennes beste venninne har utdrikkingslag som også antageligvis bare er 1 gang. Tror nok bestevenninnen ønsker henne mer på sitt utdrikningslag, enn stedatter ønsker å ha henne i konfirmasjonen så lenge hun får gavene sine. Og det vil jo heller ikke være noe særlig for konfirmanten om det er murene mellom moren og stemor. Men dette gjør TS akkurat som hun vil med. Jeg kan ikke bestemme at hun må dra i utdrikningslag og akkurat som at du ikke kan bestemme at hun må dra i konfirmasjonen.Anonymous poster hash: b4d57...eda
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #75 Skrevet 6. mars 2015 Hadde TS vært bestevenninne hadde hun vel vært forlover... Det er helt vanlig at ikke alle som blir invitert kan være med i utdrikningslag. Og det er det ingen som reagerer på, heller. Det er jo bare en helt vanlig damedag/damefest. Som det går 13 på dusinet av (unntatt for bruden, så klart). Konfirmasjoner, derimot, er slett ikke det. Det stiller på linje med bryllup, og man bør ha en svært god grunn for ikke å komme når man er i nær familie (noe steforeldre i høyeste grad er). Jeg forstod som at det var søsteren til bruden som skulle være forlover. Mange velger å ha familie til forlover foran bestevenner. Også kan man også ha flere bestevenner. Jeg har vært i bryllup til 2 forskjellige bestevenner der hun ene valgte kusine si og den andre en barndomsvenn(fordi hun hadde kjent henne i mange år, og meg kun i 2 år). Så er man bestevenner er det ingen selvfølge å bli valgt som forlover. et utdrikningslag er ikke en vanlig damefest, man skal gjøre stas på bruden. Og brudens venner samles. Og er hun bestevenn med bruden, tror jeg nok at bruden ønsker å ha henne der. Det er jo et minne for livet.Anonymous poster hash: b4d57...eda
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #76 Skrevet 6. mars 2015 Jeg synes faktisk det er sjokkerende å vurdere og droppe sin stedatters konfirmasjon til fordel for et utdrikningslag! ! Uansett hvem sitt utdrikningslag det er! Har du i det hele tatt tenkt på hvilke signaler du sender til din stedatter? ? Anonymous poster hash: f5496...c94 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. mars 2015 #78 Skrevet 6. mars 2015 Jeg lurer på hvor gamle dere er som sier at TS skal droppe konfirmasjonen? Anonymous poster hash: f32bb...872 Hvorfor skal hun være med? Som stedatter hadde jeg ikke ville hatt henne der, for å være brutalt ærlig. En tenåring er ofte mer opptatt av gavene enn hvem som stiller opp også. På en annen side kan det godt hende TS og stedatteren har et veldig nært forhold, så du må nesten vurdere det selv etter å ha snakket med stedatteren din, TS. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #79 Skrevet 6. mars 2015 Høres ut som om familien er veldig glad i deg, hvis ingen bryr seg om at du ikke kommer Anonymous poster hash: 55401...c38
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #80 Skrevet 6. mars 2015 Bestevenninnen min skal drikkes ut samme dag som stesønnen skal konfirmeres.. Jeg er ikke i tvil om hva jeg har mest lyst til.. Dessuten så blir jeg jo bare utenfor og egentlig bare barnepasser for vår felles baby om jeg drar i konfirmasjonen. Har ikke noe godt forhold til jentas mor heller. Anonymous poster hash: e5e6b...110 Jeg synes det er rart at så mange mener du bør gå i konfirmasjonen. Jeg hadde virkelig ønsket å være til stede hvis en god venninne skulle ha utdrikningslag også. Det er ikke akkurat noe som skjer hver dag, og det handler om mye mer enn å drikke seg full. Jeg synes dette kommer an på flere ting. Hvor lenge du har kjent stedatter, hvilket forhold du har til henne osv. Det kan godt hende at stedatter ikke en gang bryr seg om du er der eller ikke. Men går det, hadde jeg gått for løsningen med konfirmasjon først, venninne lag etterpå. Anonymous poster hash: e7174...753 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå