Rosalie Skrevet 3. mars 2015 #21 Skrevet 3. mars 2015 Dette er ikke et dillemma, engang. Selv om utdrikningslaget helt sikkert er morsomst, er det noen ganger man må sette familie og plikt foran sine egne personlige lyster. Hvordan tror du det føles for stedatteren at fars kone heller vil på fylla med venner enn å være tilstede på hennes store dag. At du og hennes mor ikke går overens må dere være voksne nok til å heve dere over. Det er ikke dere det dreier seg om på denne dagen. Anonymous poster hash: 90dbe...a0d Dette. Enkelte pliktløp kjører man, selv om noe morsommere lokker. Det er rett og slett ren folkeskikk. Og hvordan skal du forresten komme inn i den delen av familien når du ikke ønsker å delta? Konfirmasjon er jo også kun på dagtid, så da kan du bli med på resten av utdrikningslaget på kvelden. 2
Silfen Skrevet 3. mars 2015 #22 Skrevet 3. mars 2015 Når jeg har vært i utdrikningslag har vi begynt kjempetidlig. Hadde gått glipp av alt utenom fylla om man skulle gått etter en kjip konfimasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #23 Skrevet 3. mars 2015 Det er jo ikke mora sin konfirmasjon:) Nå har ikke jeg skilte foreldre, men hadde jo satt pris på om en person jeg skal tilbringe mye tid med resten av livet hadde kommet. Hva slags forhold har du til denne jenta og hvor mye ser du henne? Skal dere tre (og felles barn) ha noe slags normalt familieliv burde du jo vise henne at du tar henne seriøst og bryr deg om henne ved å møte opp i ting som konfirmasjoner. Anonymous poster hash: 29b86...f0c 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #25 Skrevet 3. mars 2015 Det er jo ikke mora sin konfirmasjon:) Nå har ikke jeg skilte foreldre, men hadde jo satt pris på om en person jeg skal tilbringe mye tid med resten av livet hadde kommet. Hva slags forhold har du til denne jenta og hvor mye ser du henne? Skal dere tre (og felles barn) ha noe slags normalt familieliv burde du jo vise henne at du tar henne seriøst og bryr deg om henne ved å møte opp i ting som konfirmasjoner. Anonymous poster hash: 29b86...f0c Helt ærlig så er konfirmanten kun ute etter pengene.. Dette har hun sagt til meg selv.. Og kunne heller tenkt seg å være foruten hele greia.. Så jeg føler ikke at jeg dropper en så veldig viktig for henne..Anonymous poster hash: e5e6b...110 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #26 Skrevet 3. mars 2015 Jeg hadde garantert møtt opp i konfirmasjonen for å irritere mora. Neida! Men hvis muligheten var der ville jeg møtt opp i konfirmasjonen og heller dratt i utdrikningslaget senere. Anonymous poster hash: a4de1...d8d
mykemule Skrevet 3. mars 2015 #27 Skrevet 3. mars 2015 OMG! Sett deg i stedatters sted hvis du velger utdrikningslag foran hennes konfirmasjon!
Gjest tsejG Skrevet 3. mars 2015 #28 Skrevet 3. mars 2015 Jeg lurer på hvor gamle dere er som sier at TS skal droppe konfirmasjonen? Anonymous poster hash: f32bb...872 Det samme lurte jeg på, i et tiendels sekund, før det slo meg at vi jo er på "FG", "JG", "UG" (gjett hva disse står for...)
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #29 Skrevet 3. mars 2015 Kjøre vene, dere som sier TS skal droppe konfirmasjon er dere 14 år?? Regner med TS er sammen med konfirmantene far, da er dere i familie og du stiller selvfølgelig opp. Hva sier far om du velger å gå på fylla istedenfor? Hadde mannen min gjort et sånt valg hadde han fått med seg tinga sine og beskjed om ikke å komme tilbake. Og stakkar stedatteren din, du får den store dagen hennes til å virke som et bursdagsselskap... Hva mor mener er jeg enig i at ikke har noen betydning. Anonymous poster hash: 55401...c38 5
Jade Skrevet 3. mars 2015 #30 Skrevet 3. mars 2015 Dere er familie. Hvis hun kun er ute etter penger, så burde hun ikke konfirmere seg. Men det er en annen sak. Nå har hun bestemt seg, og da er det en stor dag i livet hennes. Og siden du er en del av familien hennes, så synes jeg også du bør prioritere denne store dagen i livet hennes. Av og til må man ofre gøye ting for viktige ting.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #31 Skrevet 3. mars 2015 Skjønner ikke hva som er så krise hvis stemor uteblir i konfirmasjonen. Hvis utdrikkingslaget er til en god venninne, er det kun bare en gang. Jeg er ikke 14 år, men 35. Og ja, jeg var i min stedattes konfirmasjon, og hadde det faktisk koselig. Men hadde nok valgt utrikningslaget dersom det var en veldig god venninne. Eller jeg hadde nok dratt etter middag.Anonymous poster hash: b4d57...eda 3
Vindmølle Skrevet 3. mars 2015 #32 Skrevet 3. mars 2015 Store familiebegivenheter, som dåp, navnefest, konfirmasjon og bryllup skal prioriteres. Slik jeg ser det må det være noe helt spesielt hvis man velger å ikke stille opp på slike dager. Det kan selvsagt skje, men et utdrikningslag er ikke et slikt tilfelle (så sant men ikke er bruden eller forloveren) Når man er i familie så stiller man opp for hverandre, selv om det kanskje av og til dukker opp mer fristende tilbud samme dag. Stedatter er familie det også, det er en del av pakken man må ta med når man blir sammen med noen som har barn fra før. Jeg synes det er fullstendig uakseptabelt å droppe konfirmasjonen. Om forholdet til mor er dårlig nå så kan det umulig bli bedre av at du så til de grader nedprioriterer stedatteren din for fest og moro. At konfirmanten selv tilsynelatende ikke tar konfirmasjonen så alvorlig kan nå så være, men jeg tipper at det likevel vil stikke ganske hardt hos henne hvis du ikke kommer. Selvsagt går du i konfirmasjonen, og så henger du deg på utdrikningslaget i løpet av ettermiddagen. Du trenger ikke være siste gjest som går fra konfen, å gå etter kirke + middagen/lunchen må være greit, så kan du stikke avgårde når de andre spiser kake. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #33 Skrevet 3. mars 2015 Helt ærlig så er konfirmanten kun ute etter pengene.. Dette har hun sagt til meg selv.. Og kunne heller tenkt seg å være foruten hele greia.. Så jeg føler ikke at jeg dropper en så veldig viktig for henne..Anonymous poster hash: e5e6b...110 Jeg kjenner ikke denne jenta og vet ikke hvordan hun kommer til å bli når hun er voksen... Men penger tenker hun på nå ja! Men når hun blir voksen kan det godt hende hun tenker tilbake på det og kan begynne å lure på hvorfor du dro på fest enn på hennes konfirmasjon. Du forteller jo egentlig at du ikke vil være der på en stor dag. Ungdommer syns voksne folk og familieselskaper er gørr, men når de tenker tilbake på ungdommen når de er voksne, setter de gjerne pris på ting de tok for gitt da. (Ikke sånn for alle og for allting selvfølgelig, men kanskje noe å tenke over som forelder) Men du gjør jo selvfølgelig som du vil. Er bare mine tanker rundt det.Anonymous poster hash: 29b86...f0c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #34 Skrevet 4. mars 2015 Ta det eneste riktige valget: Gå i konfirmasjon.Anonymous poster hash: 55930...eec Hvorfor er det det riktige? Jeg hadde heller dratt sammen med bestevenninnen min Anonymous poster hash: 6548c...905 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #35 Skrevet 4. mars 2015 Jeg ville sendt med babyen (og den som følger den) en flott gave, og dratt i utdrikkingslag. Som særdeles lite religiøs fremstår konfirmasjon for meg som ren idioti, eller griskhet hvis det ikke er religiøse motiver. Alle kan ikke forvente at dette er like viktig for alle andre.Anonymous poster hash: 33132...300 Signerer! Anonymous poster hash: 6548c...905 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #36 Skrevet 4. mars 2015 Hvorfor er det det riktige? Jeg hadde heller dratt sammen med bestevenninnen min Anonymous poster hash: 6548c...905 Fordi man har et ansvar overfor familien som overgår det ansvaret man har for venninnen. I alle fall når det er konfirmasjon vs. utdrikningslag. Hvis det hadde vært en vanlig bursdag vs. utdrikningslag, hadde kanskje ting vært annerledes, men man dropper ikke stedatters konfirmasjon for å drikke ut venninnen sin. Anonymous poster hash: 55930...eec 2
Nicoline86 Skrevet 4. mars 2015 #37 Skrevet 4. mars 2015 Hvorfor er konfirmasjon så viktig da? Har aldri skjønt det 😐 2
Jade Skrevet 4. mars 2015 #38 Skrevet 4. mars 2015 Men lurer på hva far til jenten synes om at du heller vil dra på fest?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #39 Skrevet 4. mars 2015 Store familiebegivenheter, som dåp, navnefest, konfirmasjon og bryllup skal prioriteres. Slik jeg ser det må det være noe helt spesielt hvis man velger å ikke stille opp på slike dager. Det kan selvsagt skje, men et utdrikningslag er ikke et slikt tilfelle (så sant men ikke er bruden eller forloveren) Når man er i familie så stiller man opp for hverandre, selv om det kanskje av og til dukker opp mer fristende tilbud samme dag. Stedatter er familie det også, det er en del av pakken man må ta med når man blir sammen med noen som har barn fra før. Jeg synes det er fullstendig uakseptabelt å droppe konfirmasjonen. Selvsagt går du i konfirmasjonen, og så henger du deg på utdrikningslaget i løpet av ettermiddagen. Du trenger ikke være siste gjest som går fra konfen, å gå etter kirke + middagen/lunchen må være greit, så kan du stikke avgårde når de andre spiser kake. Det kan umulig være en kirkelig konfirmasjon. Det foregår jo bestandig på søndager og jeg tviler på at utdrikningslaget er på en søndag. Det hadde jo vært litt spesielt Anonymous poster hash: 403d5...060
Gjest Solstråla88 Skrevet 4. mars 2015 #40 Skrevet 4. mars 2015 Det kan umulig være en kirkelig konfirmasjon. Det foregår jo bestandig på søndager og jeg tviler på at utdrikningslaget er på en søndag. Det hadde jo vært litt spesielt Anonymous poster hash: 403d5...060 Her jeg bor har de faktisk kristlige konfirmasjoner på lørdager, fordi det er så mange konfirmanter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå