Gå til innhold

"Gravide skal få i seg så lite koffein som mulig." Er det best å holde seg helt unna?


Kaisamaia

Anbefalte innlegg

Så lenge du holder deg innenfor to kaffekopper om dagen går det bra. Er du allerede gravid?veldig mange mister lysten på kaffe de første ukene av svangerskapet nemlig :)

Er ikke gravid ennå nei. :) Kanskje jeg mister lysten ja:) tenkte bare å slutte "i tide".

Så det er ikke bedre å ikke få i seg noe koffein da? Hadde liksom trodd det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker to kaffekopper om dagen, er vant til å drikke mange kopper så jeg må ha kaffe, så lenge jeg holder meg innenfor anbefalingene skal det jo være trygt.

Ingen som MÅ ha noenting. Barnet kommer først. Selv sluttet jeg på dagen da jeg fikk positiv test

Anonymous poster hash: 769d6...76d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som MÅ ha noenting. Barnet kommer først. Selv sluttet jeg på dagen da jeg fikk positiv test

Anonymous poster hash: 769d6...76d

Ja selvfølgelig, men jeg gjør jo ingenting som skader barnet når jeg holder meg til to kopper? Det er jo ditt valg om du vil kutte det helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg drikker kaffe, pepsi max og te som normalt. Det er ikke så store mengder, så anser ikke det som farlig. Jeg drikker dog kun 1-2 kaffekopper i uka, og en halvliter pepsi max ellers. evt en kopp eller to med te om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk en kopp kaffe om morgenen, og en til to kopper te ila dagen. Drikker ikke brus uansett. Du får vel ikke en positiv effekt for barnet av å kutte helt, og er du innenfor anbefalt mengde er det ikke skadelig - så slik sett er det ikke noen vits å holde seg helt unna med mindre du ønsker det av andre grunner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kuttet ut helt i første svangerskap. Har gjort det samme nå, da jeg fikk positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker som normalt to små kopper kaffe om morgenen. Meg bekjent har det ingen negativ innvirkning i slike doser, så kaffekoppene mine drikker jeg med god samvittighet.



Anonymous poster hash: 69a1e...468
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at med nr 1 så drakk jeg ikke kaffe i det hele tatt, med tanke på anbefalingene og at jeg fikk halsbrann av det. Med nr 2 så drakk jeg ikke så mye av det av samme grunn. Med nr 3 så klarer jeg ikke en hel kopp fordi det trigger til kynnere hos meg og at jeg var ekstra kvalm i dette svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...