Gå til innhold

Hva heter disse høye gummistøvlene alle vestkantjenter går med?


Tøytigern

Anbefalte innlegg

Vel, vell.. Om man er opptatt av gummistøvel mote så var Hunter 2009-2012 MAX.

Hunter gikk av moten lenge før 2014.

Det gir jeg en beng i. Gummistøvler er gummistøvler. :P

Anonymous poster hash: 2274b...33b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gir jeg en beng i. Gummistøvler er gummistøvler. :P

Anonymous poster hash: 2274b...33b

Samme her.

Anonymous poster hash: 3b999...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottakeren vet nok godt både hva de heter og hvor de er å få tak i, men så var det dette med overraskelsen han snakker om da. Den blir fort ødelagt om mann/far plutselig blir uvanlig interessert i skomote for vestkantjenter.

Anonymous poster hash: 26f9d...bb5

Fikk ikke med meg at det var en overraskelse noe sted, my bad;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vell.. Om man er opptatt av gummistøvel mote så var Hunter 2009-2012 MAX.

Hunter gikk av moten lenge før 2014.

Anonymous poster hash: 6ed86...dd4

Hvem er opptatt av gummistøvelmote?

Jeg kjøpte mine Hunterstøvler for 4 år siden. Jeg bruker dem fortsatt. Gummistøvler er dyrt, spesielt for en students økonomi, og når det ikke er nødvendig å bytte dem ut ser jeg ikke hvorfor man skal gjøre det. Merker jeg får avsmak av dette oppstyret, spesielt når det kommer fra menn som Tøytigern. Tenker med en gang på alle disse fjortissene som skal bytte vinterjakke hvert år (og hver jakke koster minst 8000 kr) og skal ha det nyeste av det nyeste innen merkevesker. Når jeg kjøper dyre klær eller sko gjør jeg det som oftest av kvalitet og fordi det ser veldig pent ut. Da vil jeg også at det skal vare lenge.

Anonymous poster hash: fd4f0...d4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummistøvler er dyrt

Anonymous poster hash: fd4f0...d4c

Er de?

Kjøpte mine på felleskjøpet for 4 år siden selv, og kan ikkw skjønne at det var mange hundrelappene (?)

Anonymous poster hash: 4e738...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sier vel seg selv at Hunter er på vei ut når de selger de for 300kr på Coop Obs :plystre:

Gummistøvel er vel ikke bare bare... Vil jo gjerne ha på seg et par fine gummistøvler. Er jo et plagg som alt annet - er boblejakke det samme uansett? er regnjakke det samme uansett?

Endret av c44
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Må le, betaler folk virkelig 900 kr for pæler?? :skratte: Og grøss så stygge de er!

Eg trur eg betalte 1200 for Le Chameauene mine. Eg er litt lei meg for at dei har blitt mote, for eg valde nett dei av di dei satt best på foten og eg skal bruke dei på fisketurar som tek heile dagen og kor eg treng gode sko. Eg betalar jo glatt eit par tusen for fjellstøvlane mine, så kvifor ikkje 1300,- for skikkelege gummisar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Jeg elsker disse skoene. Hvor får en kjøpt disse eller hvor finner en slike sko? :)

Anonymous poster hash: 81606...655

I stallen

Anonymous poster hash: ce74f...d11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier vel seg selv at Hunter er på vei ut når de selger de for 300kr på Coop Obs :plystre:

Gummistøvel er vel ikke bare bare... Vil jo gjerne ha på seg et par fine gummistøvler. Er jo et plagg som alt annet - er boblejakke det samme uansett? er regnjakke det samme uansett?

For meg er gummistøvler noe jeg går i når det ikke er mulig å bruke noe annet, og det er 0 ganger i året hvor jeg har bodd i løpet av mitt voksenliv. Kanskje 2-3 ganger i året der andre bor, for du skal virkelig vasse i vann om du trenger gummistøvler.

Jeg har to hunder, og går mye ute i vått terreng. Men da bruker jeg da ikke gummistøvler! Jeg har sett enkelte komme inn i butikken i byen, eller går i de sånn ellers, men det ser jo litt rart ut når man like fint kan bruke andre sko.

Har et par hvite gummistøvler som jeg kjøpte for sikkert 10 år siden, men jeg bruker de aldri, så jeg ser ikke behovet for gummistøvler. Og ihvertfall ikke som en moteting. Jeg vil ikke "gjerne ha på meg et par fine gummistøvler", som du sier. Jeg unngår det helst i alle sammenhenger.

Boblejakke bruker jeg kun til turbruk, og da sorterer jeg på tykkelse utfra temperatur i stedet for farge og fasong. Her i nord må vi ha varme jakker, og da bruker jeg ofte dunjakker om vinteren, på tur med hundene i skog og fjell.

Det finnes mange fine vinterkåper og jakker som er gode å bruke om vinteren. En må ikke bruke boblejakke. Jeg bruker dunjakke på tur, og ullkåpe om jeg skal til byen.

Hver til sitt bruk. Samme med gummistøvler, etter mitt syn bruker man det kun når det er omtrent oversvømmelse ute. Ikke når man like godt kan bruke andre sko. Ser likevel mange damer som bruker høye gummistøvler når det ikke regner, og når man like godt kan gå i småsko. Og det er litt rart!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

For meg er gummistøvler noe jeg går i når det ikke er mulig å bruke noe annet, og det er 0 ganger i året hvor jeg har bodd i løpet av mitt voksenliv. Kanskje 2-3 ganger i året der andre bor, for du skal virkelig vasse i vann om du trenger gummistøvler.

Jeg har to hunder, og går mye ute i vått terreng. Men da bruker jeg da ikke gummistøvler! Jeg har sett enkelte komme inn i butikken i byen, eller går i de sånn ellers, men det ser jo litt rart ut når man like fint kan bruke andre sko.

Har et par hvite gummistøvler som jeg kjøpte for sikkert 10 år siden, men jeg bruker de aldri, så jeg ser ikke behovet for gummistøvler. Og ihvertfall ikke som en moteting. Jeg vil ikke "gjerne ha på meg et par fine gummistøvler", som du sier. Jeg unngår det helst i alle sammenhenger.

Boblejakke bruker jeg kun til turbruk, og da sorterer jeg på tykkelse utfra temperatur i stedet for farge og fasong. Her i nord må vi ha varme jakker, og da bruker jeg ofte dunjakker om vinteren, på tur med hundene i skog og fjell.

Det finnes mange fine vinterkåper og jakker som er gode å bruke om vinteren. En må ikke bruke boblejakke. Jeg bruker dunjakke på tur, og ullkåpe om jeg skal til byen.

Hver til sitt bruk. Samme med gummistøvler, etter mitt syn bruker man det kun når det er omtrent oversvømmelse ute. Ikke når man like godt kan bruke andre sko. Ser likevel mange damer som bruker høye gummistøvler når det ikke regner, og når man like godt kan gå i småsko. Og det er litt rart!

Vel, eg brukar gummistøvlane mine masse, eg. I Oslo er det slik at om det snør så er det slaps overalt, og den saltlaken vil eg helst ikkje ha på skinnstøvlane mine, sjølv om eg er god til å pusse sko. I vinter har det vore ankeldjupe vassputtar fleire stadar på veg til jobb, og då kan eg ikkje anna enn å tenkje at det rette fottøyet må vere gummistøvlar. Eg er heller positivt overraska over kor høvelege gummistøvlar er etter eit par tiår der eg såg på dei som noko eg brukte som unge. For ein gongs skuld er moten verkeleg vettug!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, eg brukar gummistøvlane mine masse, eg. I Oslo er det slik at om det snør så er det slaps overalt, og den saltlaken vil eg helst ikkje ha på skinnstøvlane mine, sjølv om eg er god til å pusse sko. I vinter har det vore ankeldjupe vassputtar fleire stadar på veg til jobb, og då kan eg ikkje anna enn å tenkje at det rette fottøyet må vere gummistøvlar. Eg er heller positivt overraska over kor høvelege gummistøvlar er etter eit par tiår der eg såg på dei som noko eg brukte som unge. For ein gongs skuld er moten verkeleg vettug!

Ja, der er det forskjeller mellom landsdelene, kanskje? Her i nord går vi omtrent fra vinterstøvler til sandaler i løpet av et par dager :) Vi har sjelden mye slaps.

Men jeg må jo gå med hundene i skog og mark hver dag, enten det regner eller snør, og jeg har faktisk aldri hatt behov for gummistøvler. Bruker heller sko som er mer beregnet for bruk i marka og fjell da.

Akkurat nå bruker jeg Icebug piggsko overalt og alltid, men når det går mot vår bruker jeg fjellsko med goretex på tur. Funker bra det. Liker ikke den der gummifølelsen med gummistøvler, og de gir ikke god støtte til foten heller.

Når isen endelig tiner av veiene, så tar jeg fram de etterlengtede støvlettene og de lekre ankelbootsene jeg har:) Da er det tid for vårblomstring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Men jeg må jo gå med hundene i skog og mark hver dag, enten det regner eller snør, og jeg har faktisk aldri hatt behov for gummistøvler. Bruker heller sko som er mer beregnet for bruk i marka og fjell da.

Eg trur vi i så høve definerer kva tid ein har behov for gummistøvlar ulikt. Då eg budde i Nord-Norge var gummistøvlar ofte det einaste vettuge til fjells, det var blautt alltid, og på joggeturar brukte eg alltid orienteringssko som er laga for å bli blaute. Eg hadde ikkje gummistøvlar då, men burde definitivt hatt det - eg pussa jo på meg skopussebrokk av å halde fjellstøvlane tette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Jeg forsøker å finne ut hvor jeg får kjøpt dem hen.

De heter ikke Hunter, for det har jeg sjekka. Det står nemlig ikke Hunter på noen av dem.

Så da lurer jeg på hva slags støvler det er.

Noen som vet?

Funnet ut hvilket merke det var ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur vi i så høve definerer kva tid ein har behov for gummistøvlar ulikt. Då eg budde i Nord-Norge var gummistøvlar ofte det einaste vettuge til fjells, det var blautt alltid, og på joggeturar brukte eg alltid orienteringssko som er laga for å bli blaute. Eg hadde ikkje gummistøvlar då, men burde definitivt hatt det - eg pussa jo på meg skopussebrokk av å halde fjellstøvlane tette...

Men finnes det gummistøvler som gir like god støtte til foten som fjellstøvler gjør da? Jeg klarer meg fint med det jeg har av sko, og opplever ikke at jeg har behov for gummistøvler på tur. Jeg er jo tørr i sokkene med mine sko, så hvorfor skulle jeg ønske gummistøvler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Erfaringsmessig, så har jeg sett gummistøvler i bruk mest i potetåkre, når man skal ta opp potet, i veldig vått terreng som myr, og når man går langs sjøen og skal vasse litt uti uten å ta av seg på beina. Og brukes på båten når man er ute på havet. Gummistøvler har for meg vært i bruk der man ikke kan bruke noe annet.

Så ser jeg da folk på kjøpesenteret som går i knehøye gummistøvler, og da lurer de fleste på hvor de har vært hen for å komme seg hit. Vi ser for oss både vassing og springflo, samt båt i store bølger. Men så har de bare kjørt fra sin lille oppkjørsel og parkert foran kjøpesenteret. Da er gummistøvler bare dumt? De skal vel ha en praktisk funksjon?

Man går ikke i gummistøvler hvis man ikke har vært ute på havet nettopp, og ikke har rukket å skifte til noe annet. Damer som går i gummistøvler er sjeldne her i nord, der det faktisk betyr noe. Men når damer fra innlandet går i gummistøvler, og vi VET de ikke har noen tilknytning til sjølivet, så oppfatter vi dem som at de vil være noe de ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er disse vestkantjentene? De yngste (barneskolen) på "beste Frogner" går i noen fra Zara nå, som kan passe til beskrivelsen. Eller de har Viking (eller Hunter), men der ville du sett merket. Men de Zara-støvlene, det ser man ikke, og de er ikke så dyre.



Anonymous poster hash: ac415...994
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra vestlandet og her kan det fint regne to uker i strekk.. Da er det fint med gummistøvler! En ting er at det ikke ligger 15 cm vann på bakken, men NÅR det regner, da dusjes jo skoen ovenfra, og da er det faktisk viktig at den er vanntett, ikke bare underifra!



Anonymous poster hash: ff83e...0f4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Men finnes det gummistøvler som gir like god støtte til foten som fjellstøvler gjør da? Jeg klarer meg fint med det jeg har av sko, og opplever ikke at jeg har behov for gummistøvler på tur. Jeg er jo tørr i sokkene med mine sko, så hvorfor skulle jeg ønske gummistøvler?

Du klarar deg fint med det du har, eg skulle gjerne hatt gummistøvlar, det er litt smak og behag. Det er jo sklinad på kor folk bur, det at du klarar deg utan tyder jo ikkje at andre ikkje gjerne ville hatt gummistøvlar, ikkje sant. Eg seier ikkje at du må trengje det, eg prøvde berre å forklare kvifor gummistøvlar ikkje er så teit som ein kanskje skulle tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...