Gå til innhold

Hva får mennesker til å være så onde - mot barn?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Man blir ikke bare lei seg. Man blir satt følelsesmessig helt ut. Jeg forsøker å skjerme meg selv fra alt slikt i mitt privatliv. Vil ikke lese og vil ikke se. Jeg har i mer en 25 år jobbet med de tyngste og sykeste her i samfunnet. Da må man ha noen tiltak, ellers blir man gal.

Det forstår jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har disse menneskene vært utsatt for misbruk selv?



Anonymous poster hash: 40839...f44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Tenker at disse menneskene må ha lav IQ og ha svekkede sjelsevner. Det er så sykt at jeg ikke makter å ta det innover meg......

Beklager men om du alvorlig talt tror at det bare er folk med lav IQ som er pedofile eller utfører grussome handlinger da er de en ekstremt naiv person.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bare at barna er små nok til at de ikke vil få særlig mye skader av det :( Selv om kroppen husker det som er glemt..

Så jeg håper barna får en fin oppvekst og et fint liv til tross for det grusomme de har vært igjennom.

Selv om barna er små og minnene vil viskes ut av barndomsamnesien som gjør at vi ikke husker de første årene av livet så kan de i høyeste grad likevel ta varige skader psykisk. Jeg leste nylig at man mener det kan være en sammenheng mellom å være utsatt for mye smerte tidlig i livet (f.eks operasjoner med mye stikking og smerter i starten av livet) og senere autisme. Man tenker seg da at tidlige smerteopplevelser kan forårsake psykiske, permanente nevrologiske skader på barnet. Da kan man jo tenke seg at risikoen for dette er høy blant små barn som blir voldtatt og mishandlet!!!

Dette fikk meg til å tenke på Alvdal-saken der begge barna hadde autisme (eller var det slik at bare et barn hadde diagnosen men moren hevdet at begge barna var psykisk syke for å få mer støtte av kommunen?)..

Det står "voldtekt" i tiltalen men det kan vel per definisjon omfatte "voldtekt" med mindre gjenstander og oralsex.. Oppi denne sykeste av syke saker er mitt håp at de stakkars, små babyene ikke må ha blitt utsatt for store smerter og store fysiske skader- håper virkelig at det ikke er snakk om samleie.:(

Hjertet mitt blør når jeg leser slikt og jeg får faktisk vondt for å puste. Mennesker som utfører slike ting er ofte psykisk syke eller har et rusproblem- ja: men i denne saken var alle kjent strafferettslig tilregnelige, altså ingen psykisk sykdom!!! Dessverre- holdt jeg på å si, for det ville gjort det lettere å forstå. Klarer ikke å ta inn over meg at mennesker ved sine fulle fem KLARER å gjøre slike handlinger mot et lite, uskyldig vesen. Og aller minst en MOR .. Det er bare til å bli så trist og fortvilet over at jeg har ikke ord.

Anonymous poster hash: 12df1...cc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Selv om barna er små og minnene vil viskes ut av barndomsamnesien som gjør at vi ikke husker de første årene av livet så kan de i høyeste grad likevel ta varige skader psykisk. Jeg leste nylig at man mener det kan være en sammenheng mellom å være utsatt for mye smerte tidlig i livet (f.eks operasjoner med mye stikking og smerter i starten av livet) og senere autisme. Man tenker seg da at tidlige smerteopplevelser kan forårsake psykiske, permanente nevrologiske skader på barnet. Da kan man jo tenke seg at risikoen for dette er høy blant små barn som blir voldtatt og mishandlet!!!

Dette fikk meg til å tenke på Alvdal-saken der begge barna hadde autisme (eller var det slik at bare et barn hadde diagnosen men moren hevdet at begge barna var psykisk syke for å få mer støtte av kommunen?)..

Det står "voldtekt" i tiltalen men det kan vel per definisjon omfatte "voldtekt" med mindre gjenstander og oralsex.. Oppi denne sykeste av syke saker er mitt håp at de stakkars, små babyene ikke må ha blitt utsatt for store smerter og store fysiske skader- håper virkelig at det ikke er snakk om samleie. :(

Hjertet mitt blør når jeg leser slikt og jeg får faktisk vondt for å puste. Mennesker som utfører slike ting er ofte psykisk syke eller har et rusproblem- ja: men i denne saken var alle kjent strafferettslig tilregnelige, altså ingen psykisk sykdom!!! Dessverre- holdt jeg på å si, for det ville gjort det lettere å forstå. Klarer ikke å ta inn over meg at mennesker ved sine fulle fem KLARER å gjøre slike handlinger mot et lite, uskyldig vesen. Og aller minst en MOR .. Det er bare til å bli så trist og fortvilet over at jeg har ikke ord.

Anonymous poster hash: 12df1...cc6

Ja.. jeg bare håper de barna får et så fint liv som mulig.. Dette er så grusomt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg i det. Selv om jeg ikke liker begrepet ondskap. Jeg jobber i dag med mennesker som har utført grove ting mot barn som voksne. De er mennesker dem også, på godt og vondt. Ofte og jeg sier ikke det for å unnskylde, men ofte ser vi psykisk sykdom og utviklingshemming i mennesker som utfører slike ting mot barn spesielt. Det er et viktig perspektiv og ta med seg i debatten.

Evt diagnostiserer man fordi man ikke forstår ondskapen. Altså at man føler det må finnes en logisk forklaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt diagnostiserer man fordi man ikke forstår ondskapen. Altså at man føler det må finnes en logisk forklaring.

Meget interessant spørsmål. Jeg vet at mange skeptikere til psykiatrien og da spesielt til psykiatere og dere diagnostiseringsanalyser av mennesker, kan hevde slikt. En vanskelig debatt. Som adferdanalytiker er jeg kritisk til behandlingsmetodikk i psykiatrien. Men jeg har ingen kompetanse til å sette diagnoser eller vurdere om de er riktige eller feil. Min jobb er adferdsendring ved bruk av ulike metoder. Uavhengig av diagnoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er så sykt og tenke på at om maks 20 år går disse menneskene på gaten som om ingenting har skjedd.. De kan feks bli sammen med noen som har barn, forgripe seg og kloke av skade slette alle spor.

Skal man finne noen som helst trøst oppe i dette helt for jævlige må det være at de er tatt og barna blir fulgt opp. Hjertet mitt skriker sv tanken på at det sikkert finnes hundrevis av flere slike tilfeller som ikke er oppdaget....

Håper det finnes en viss rettferdighet her i verden, og disse får som fortjent. Uten at man skal nevne hva de faktisk fortjener, for det er virkelig ikke pent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er så sykt og tenke på at om maks 20 år går disse menneskene på gaten som om ingenting har skjedd.. De kan feks bli sammen med noen som har barn, forgripe seg og kloke av skade slette alle spor.

Skal man finne noen som helst trøst oppe i dette helt for jævlige må det være at de er tatt og barna blir fulgt opp. Hjertet mitt skriker sv tanken på at det sikkert finnes hundrevis av flere slike tilfeller som ikke er oppdaget....

Håper det finnes en viss rettferdighet her i verden, og disse får som fortjent. Uten at man skal nevne hva de faktisk fortjener, for det er virkelig ikke pent.

leste at aktor vil be om forvaring for mennene i denne saken. Da kan de i teorien bli sittende lengre enn 20 år men sjansen for det er nok dessverre liten i norsk rettssystem. tipper bare Breivik får den varigheten.... :( det jeg ikke begriper er at det ikke er tatt ut tiltale om forvaring av kvinnene også!!! dette er livsfarlige mennesker, kvinner som kan misbruke egne barn og så dele det på nettet???!!!! Det blir jo ikke verre. hun ene har diagnosen pedofil fra sakkyndig psykiater. og så skal hun få en vanlig (sikkert kort) dom??

Anonymous poster hash: 12df1...cc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle erkjenner straffskyld for overgrep

De fem som sitter tiltalt i det som er en av de verste overgrepssaker i Norge, erkjenner straffskyld.

Mor filmet babyovergrep

En av de to er jentebabyens mor, en 23 år gammel kvinne fra Kongsberg. Hun erkjenner imidlertid et annet overgrep mot datteren sin, der hun var alene med henne. Overgrepet er dokumentert ved at hun etter overgrepet sendte videoopptak av overgrepet til to av de andre tiltalte.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Alle-erkjenner-straffskyld-for-overgrep-7920391.html

Jeg forstår dette bare ikke... Jeg forstår det ikke.

Anonymous poster hash: 1ddef...943

Dette er nok ikke så uvanlig som folk tror. Samfunnstopper er ofte innblandet i overgrep mot barn, men dette er stort sett ukjent for folk flest, fordi pressen dekker over dette.

Professor Eva Lundgren var ansatt var ansatt ved Uppsala-universitetet siden 1993, og ledet sin egen avdeling med feministforskere. Her har hun blant annet forsket på voldsoffer og pedofile satanistgrupperinger som skal stå bak et hundretalls rituelle drap.

- Fosteret tas ut, parteres og ofres. Det skjer også i voksenmiljøer. Høyt oppsatte og respekterte personer har vært representert, sa Lundgren i dokumentaren.

Eva Lundgren mener menn i grupper som utfører satanistiske, pedofile, rituelle overgrep er et utbredt fenomen og patriarkatet har skylda. Hun sier hun tror de har forbrutt seg på flere hundre jenter, når hun blir tvunget til å si et tall, noe hun senere har benektet.

Eva Lundgrens mener at satanister stjeler unge, gravide jenters barn for å bruke dem i offerritualer der barna blant annet spises. Lundgren forteller om barn som må spise menneskehjerter og drikke blod fra termos.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/12/05/451288.html

Enda så sent som i 2005 var disse påstandene så ekstreme at de uten videre ble avfeid av myndigheter og media. Nå kommer det imidlertid stadig nye avsløringer som viser at lignende ting har foregått mange steder i utlandet, for eksempel avsløringene av den pedofile og nekrofile Jimmy Savile som gjennom seksti år misbrukte barn og døde mennesker seksuelt, uten å bli tiltalt. Savile ble beskyttet av samfunnstopper i Storbritannia fordi han forsynte de samme samfunnstoppene med barn for seksuelt misbruk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Savile

Det er kanskje på tide å børste støvet av Eva Lundgrens forskning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke så uvanlig som folk tror. Samfunnstopper er ofte innblandet i overgrep mot barn, men dette er stort sett ukjent for folk flest, fordi pressen dekker over dette.

Professor Eva Lundgren var ansatt var ansatt ved Uppsala-universitetet siden 1993, og ledet sin egen avdeling med feministforskere. Her har hun blant annet forsket på voldsoffer og pedofile satanistgrupperinger som skal stå bak et hundretalls rituelle drap.

- Fosteret tas ut, parteres og ofres. Det skjer også i voksenmiljøer. Høyt oppsatte og respekterte personer har vært representert, sa Lundgren i dokumentaren.

Eva Lundgren mener menn i grupper som utfører satanistiske, pedofile, rituelle overgrep er et utbredt fenomen og patriarkatet har skylda. Hun sier hun tror de har forbrutt seg på flere hundre jenter, når hun blir tvunget til å si et tall, noe hun senere har benektet.

Eva Lundgrens mener at satanister stjeler unge, gravide jenters barn for å bruke dem i offerritualer der barna blant annet spises. Lundgren forteller om barn som må spise menneskehjerter og drikke blod fra termos.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/12/05/451288.html

Enda så sent som i 2005 var disse påstandene så ekstreme at de uten videre ble avfeid av myndigheter og media. Nå kommer det imidlertid stadig nye avsløringer som viser at lignende ting har foregått mange steder i utlandet, for eksempel avsløringene av den pedofile og nekrofile Jimmy Savile som gjennom seksti år misbrukte barn og døde mennesker seksuelt, uten å bli tiltalt. Savile ble beskyttet av samfunnstopper i Storbritannia fordi han forsynte de samme samfunnstoppene med barn for seksuelt misbruk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Savile

Det er kanskje på tide å børste støvet av Eva Lundgrens forskning.

Kunne du ikke være så snill å ta ditt satanist-konspirasjons-piss og kose deg med det på nyhetsspeilet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Lundgren har ikke kunne bevise noe som helst. rene hekseprosessen i moderne tid.

Kjapp Google bekrefter dette. En av mange stemmer: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article11667278.ab

****

Saken som tråden handler om er bare helt forferdelig. Synes det burde stå hva slags type voldtekt det gjelder. Holdt på å kaste opp til frokost i går når avisene skriver med stor teks "voldtekt mot spedbarn". Fikk grusomme bilder av store menn som penetrerer spedbarn....

Men voldtekt omfatter ufrivillig berøring, gjenstander, oral, etc.

Har skrevet tidligere at jeg synes det bør være flere begreper juridisk som definerer ulike overgrep. I mitt hode (som ikke utsatt for overgrep) er tvunget penetrering med vold, mer voldsomt enn berøring utenpå trusa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes denne dokumentaren er veldig skummel. Den skulle egentlig bli sendt på discovery channel i 1994, men kort tid før sendetid ble dokumentaren kansellert. Rettighetene ble kjøpt opp av en ukjent person og alle opptakene ble tilsynelatende destruert. Men ett rått ubehandlet klipp ble spart og dukket etterhvert opp på internett.

https://www.youtube.com/watch?v=ggxiBWv4xYE

Anonymous poster hash: b4e92...1bb

Anonymous poster hash: b4e92...1bb


Anonymous poster hash: b4e92...1bb



Anonymous poster hash: b4e92...1bb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke så uvanlig som folk tror. Samfunnstopper er ofte innblandet i overgrep mot barn, men dette er stort sett ukjent for folk flest, fordi pressen dekker over dette.

Professor Eva Lundgren var ansatt var ansatt ved Uppsala-universitetet siden 1993, og ledet sin egen avdeling med feministforskere. Her har hun blant annet forsket på voldsoffer og pedofile satanistgrupperinger som skal stå bak et hundretalls rituelle drap.

- Fosteret tas ut, parteres og ofres. Det skjer også i voksenmiljøer. Høyt oppsatte og respekterte personer har vært representert, sa Lundgren i dokumentaren.

Eva Lundgren mener menn i grupper som utfører satanistiske, pedofile, rituelle overgrep er et utbredt fenomen og patriarkatet har skylda. Hun sier hun tror de har forbrutt seg på flere hundre jenter, når hun blir tvunget til å si et tall, noe hun senere har benektet.

Eva Lundgrens mener at satanister stjeler unge, gravide jenters barn for å bruke dem i offerritualer der barna blant annet spises. Lundgren forteller om barn som må spise menneskehjerter og drikke blod fra termos.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/12/05/451288.html

Enda så sent som i 2005 var disse påstandene så ekstreme at de uten videre ble avfeid av myndigheter og media. Nå kommer det imidlertid stadig nye avsløringer som viser at lignende ting har foregått mange steder i utlandet, for eksempel avsløringene av den pedofile og nekrofile Jimmy Savile som gjennom seksti år misbrukte barn og døde mennesker seksuelt, uten å bli tiltalt. Savile ble beskyttet av samfunnstopper i Storbritannia fordi han forsynte de samme samfunnstoppene med barn for seksuelt misbruk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Savile

Det er kanskje på tide å børste støvet av Eva Lundgrens forskning.

Eva Lundgren er en spik spenna gæren mannehatende feminist og konspirasjonsteoretiker uten like.

Anonymous poster hash: b4e8c...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste at aktor vil be om forvaring for mennene i denne saken. Da kan de i teorien bli sittende lengre enn 20 år men sjansen for det er nok dessverre liten i norsk rettssystem. tipper bare Breivik får den varigheten.... :( det jeg ikke begriper er at det ikke er tatt ut tiltale om forvaring av kvinnene også!!! dette er livsfarlige mennesker, kvinner som kan misbruke egne barn og så dele det på nettet???!!!! Det blir jo ikke verre. hun ene har diagnosen pedofil fra sakkyndig psykiater. og så skal hun få en vanlig (sikkert kort) dom??

Anonymous poster hash: 12df1...cc6

Men det er jo like ille med menn som voldtar barna?

Jeg håper alle får forvaring

Anonymous poster hash: 8bdff...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eva Lundgren er en spik spenna gæren mannehatende feminist og konspirasjonsteoretiker uten like.

Anonymous poster hash: b4e8c...038

Kan se ut som om hun er ganske lik vår bestemor!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg har lest mye om denne saken, og skal skrive hovedoppgave om den som tema.

Anonymous poster hash: 90877...7bc

Nå vet ikke jeg hvilket fag du skriver innen, men jeg håper i hvert fall at oppgaver om tema, og videre arbeid, vil kunne føre til at man kan forebygge slike hendelser så langt det er mulig.

Jeg hadde aldri klart å skrive en hovedoppgave med et slikt tema, og bruke denne saken som eksempel. Så kudos til deg som klarer det, og håper du kan være med å utgjøre en endring for fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo like ille med menn som voldtar barna?

Jeg håper alle får forvaring

Anonymous poster hash: 8bdff...1fc

Selvsagt er det like ille og alle bør helt klart få forvaring!! Det var jo det jeg skrev:begriper ikke at ikke kvinnene også skal få forvaring, det var bare tatt ut siktelse om dette mot mennene. En mor som klarer å gjøre slikt mot sitt eget barn bør virkelig få forvaring. Lås dem inne og kast vekk nøkkelen.

Anonymous poster hash: 12df1...cc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i det. Selv om jeg ikke liker begrepet ondskap. Jeg jobber i dag med mennesker som har utført grove ting mot barn som voksne. De er mennesker dem også, på godt og vondt. Ofte og jeg sier ikke det for å unnskylde, men ofte ser vi psykisk sykdom og utviklingshemming i mennesker som utfører slike ting mot barn spesielt. Det er et viktig perspektiv og ta med seg i debatten.

Ja de er mennesker dem også på godt og vondt...og hva så? De planla allerede voldtektene før barnet var født som en del av en BDSM?? Hva er godt i det? Disse menneskene har aldri vært gode. Kanskje i barnehagen..men det veier absolutt ikke opp for det her. Jeg tror ikke du hadde sittet med dine profesjonelle uttalelser om dette var dine egne eller bekjentes barn det skjedde med. Dette var ikke en overfallsvoldtekt, men om våre døtre opplever det noen gang..skal vi da trøste med at han som voldtok deg og kanskje ga deg PTS livet ut er ett menneske på godt og vondt han og. Jeg, du og disse overgriperne ville nok aldri tilgitt våre foreldre om det skjedde oss som spedbarn og vi fikk vite. Hvorfor skal vi da sitte å tenke at han er ett menneske. For meg faller dette innen begrepet "u-menneskelig, som betyr ikke menneske". Altså det motsatte av medmenneskelig. Du av alle vet antakeligvis hvordan fysiske og psykiske skader voldtekt mot barn kan gjøre og burde kanskje ikke dra jobben din over til forumet her.

Studier viser at hjernen til en overgriper mangler visse koblinger som gjør at anger er fraværende, dette er også dømmekraften. Ett menneske som ikke angrer er da ikke ett menneske på godt og vondt. Kun vondt. Mennesker er eneste rase som har sexuell omgang med barn. Dyr venter til det motsatte kjønn er kjønnsmoden. Så kalver, lam og kattunger osv. blir ikke utsatt. Kun vi mennesker er så syke.

Anonymous poster hash: 586a2...53d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...