Gå til innhold

Bruk av dress?


Olse

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg må bare dra opp igjen denne linken da jeg forleden så et brudepar hvor mannen hadde dress. Han hadde svart dress med vest og skjorte og konjakk farvet slips. Det var kjempestilig.

Jeg var egentlig litt negativ til det på forhånd, men jeg har endra mening! Det var knallfint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

:P

Vi giftet oss nå i sommer, og brudgommens antrekk var svart dress, hvit smokingskjorte med svarte knapper i, svart sløyfe og svart magebelte.

HAN VAR BARE HELT NYDELIG !!

(Så kan han jo bruke dressen ved seinere anledninger også.......)

Hilsen Nygift og Nygravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg lurte på om noen av dere som har brukt dress om ikke dere kunne sette inn et bilde eller noe sånn. Vi skal gifte i vinter og han vil bruke dress. Men jeg kunne tenke meg å se hva dere brukte ved siden (skjorte, slips, sløyfe etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sä lenge brudens og brudgommens antrekk er i harmoni med hverandre er det vel ikke noen som kommer til ä henge seg opp i om det er en dress eller en smoking eller hva det nä skulle vaere. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt man kan bruke dress i eget bryllup! Skal man på død og liv være helt korrekt hele tiden kan de som absolutt sverger til sjakett eller smoking sjekke reglene for disse antrekkene. Såvidt jeg vet er sjakett egentlig et formidagsantrekk, mens smoking er aftensantrekk... Da må man vel skifte da før eller etter selve vielsen, ettersom det passer seg :hoho::hoho::hoho:

Dress kan brukes uansett. Kan aldri tenke meg at gjestene i bryllupet kommenterer negativt det at brudgommen bruker dress, da er de uansett der for helt andre ting enn å feire de lykkelig nygifte... :wink:

Min mann bruker bunad, mens min far bruker svart pen dress med sløyfe når han skal følge meg oppover kirkegulvet. Synes begge deler er kjempefint! Og det var dessuten en MEGET anerkjent herrebutikk som "dresset" opp min far.

Hilsen Vekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for dressen!!!

Det viktigste er vel at brudgommen også skal føle seg vel, eller????

Hvorfor iallverden skal brudgommen måtte velge antrekk etter brudekjolen da??? Dummeste jeg har hørt!!!

Da kan vel bruden velge kjole etter brudgommen..... TENK, hvor sansynlig er det da?

Jenter er så superegoistiske når det gjelder bryllup at jeg blir litt flau.

Dress kan være knallfint- husk på at det fins så mye fint nå for tiden, og man kan supplere med mange tøffe skjorter og slips :kul: at jeg ser ikke noen grunn til å si at man ikke er nok pynta om man kommer i dress.

Det kunne ALDRI falt meg inn å bli skuffet over antrekket til min mann på bryllupsdagen( såfremt han ikke kom i dongeri...)

Nei la mannen din bære dressen sin- han blir uansett den stiligste og flotteste og stolteste den dagen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor iallverden skal brudgommen måtte velge antrekk etter brudekjolen da??? Dummeste jeg har hørt!!!

Da kan vel bruden velge kjole etter brudgommen..... TENK, hvor sansynlig er det da?

Det synes jeg faktisk også jentene bør gjøre jeg da, velge brudekjole etter hva mannen har på seg. For min del synes jeg antrekkene skal tå litt i stil sammen, og hadde min kjære sagt at han absolutt skulle hatt dress hadde jeg kommet til og valgt en enklere kjole selv også. For meg ville det blitt helr feil å ha på meg en stor kjole om han ikke skulle ha et litt anderledes antrekk.

Men det er naturligvis smak og behag. Selv er jeg veldig glad min kjære selv valgte å ha kjole og hvitt, og jeg er veldig glad for at antrekkene våre passet godt sammen.

Men i mine øyne er altså det viktigste at det er litt harmoni mellom kjolen og mellom brudgommens antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si hvordan vi har tenkt å gjøre det,

min kjære bestemmer helt selv!!!

(han får ikke engang se min kjole)

Han har vært i Singapore, og når han var der fikk han skreddersydd en kjempestilig mørkregrå (nesten svart) dress i kashmirull.

Jakken har fire knapper og er rålekker! (han er ikke 169, men 194)

Og selvsagt med tilhørende skjorte!

Han skal ikke ha vest under. Og han skal ha slips!

Jeg er kjempefornøyd jeg,

og veldig glad for at han har gjort det her selv!!!

kjolen min er med slep, og litt "dill dall"

Men passer da fint med dress for det!

Regner ikke med at noen kommer til å kommentere noe negativt med det!

Så smak og behag!

Synes ikke noe om tonen i denne diskusjonen, smak og behag. Og når en vil ha det sånn i sitt eget bryllup! Så kan det vel ikke være feil???

Er da vårt bryllup, og da er det vel vi som bestemmer hva som er rett for oss???

Lykke til alle sammen!

Kos gleder meg!

http://hegekenneth.norge.cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke noe om tonen i denne diskusjonen, smak og behag. Og når en vil ha det sånn i sitt eget bryllup! Så kan det vel ikke være feil???

Er da vårt bryllup, og da er det vel vi som bestemmer hva som er rett for oss???

Synes det er det som er så flott jeg, at folk faktisk har så ulike meninger om ting og velger ulike løsninger! Selvom jeg og min mann ikke ville gjort det på samme måten som fler av dere andre her, er det jo tross alt ikke noe som er mer riktig enn noe annet. Og selvom kanskje noen skulle reagere negativt, så spiller det vel egentlig ingen rolle? Så lenge dere er fornøyd med deres eget valg, så er alt såre vel i mine øyne. Og jeg mener fortsatt det ville være utrolig kjedelig om alle brudgommer valgte samme antrekk alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Syns det er helt greit at mannfolka får bestemme selv hva de ønsker å ha på seg. Vi kvinner gjør jo det, så hvorfor skulle det være forskjell på oss?? Dessuten finnes det så utrolig mange lekre dresser til menn. Ville nok kanskje foretrukket at han kjøpte ny (og heller ikke benyttet en hverdagsdress), men så lenge han er fornøyd med sitt valg, er det det viktigste for meg.

Min mann feks, går i dress på jobben hver eneste dag, og ønsker derfor å ha noe litt mer spesielt når vi gifter oss (det kan jeg i og for seg skjønne godt) - og velger derfor sjakett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...