Gå til innhold

Bruk av dress?


Olse

Anbefalte innlegg

Hei.

Min samboer har ikke lyst til bruke hverken sjakett eller kjole og hvitt. Han er heller ikke så glad i smoking. Så han kunne tenke seg å bruke dressen sin med vest. Den er kjempefin til han og jeg synes det høres helt flott ut. Men hva skal man bruke til?

Slips eller sløyfe eller hva??????

Jeg syntes det kunne være veldig fint med sånn vest og "tørkle" som man bruker inne i sjakett. Jeg har nemlig sett det på dress. Men da jeg spurte i brudesalongen fikk jeg beskjed at det kunne kun brukes hvis han hadde diplomatjakke (lang jakke) ellers ble det helt feil.

Noen som har noen erfaring/ tips på dette?

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man skal følge reglene så skal nok tørkle ikke brukes til vanlig dress nei, men er det så farlig da? Har han prøvd diplomatjakke forresten? Det er kjempestilig! Ellers syns jeg slips er finest til vest i dress jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke tørkle passer helt inni en vannlig dress. jeg ville fått han til å gå ut å kjøpe et stillig slips, det er noe som ikke må koste all verden, men som han har glede av i lang tid!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette (dress med pent slips) noe dere synes er pent nok, eller er det for uformelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Personlig så synes jeg ikke dress gjør seg noe særlig på en brudgom jeg. Synes det blir litt for vanlig jeg, men hvorfor ikke ha sjakett da eller diplomatjakke? Det skal ikke mer til enn en annen jakke før antrekket blir mye mer spesielt med en gang. Men det er smak og behag og kommer an på typen bryllup dere skal ha.

Vi skal ha kirkebryllup og der synes jeg ikke det hadde vært noe fint om min kjære skulle hatt vanlig dress altså, det går han jo i ellers lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfölgelig kan han ha det! Min skal ha vanlig dress med vest og törkle. Greit nok, han har en nokså spesiell dress (kremfarget), men likevel. Dette ser helt fantastisk ut! Dersom noen i kommer i vårt bryllup og ikke kommenterer hvor flott brudgommen ser ut, men istedet sitter og vrövler om hvorvidt klärne hans er korrekt eller ikke, har de kanskje kommet av feil grunn...? Gjör akkurat det som passer for ham, dersom han vil ha dette, la han gjöre det, han kommer til å se vidunderlig ut uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dress er vel så flott som sjakett, smoking osv. synes jeg - man skal ha på seg det som man kan trives i - det er jo hans dag også :-)

Hva med slips - det er jo så utrolig mange flotte slips da. Min mann hadde smoking på seg til vår store dag og guuuuri så lekker han ble.....er kjempeglad for at han valgte det og han trivdes godt i det selv.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei helt ærlig :

Jeg synes ikke dress egner seg. Dette fordi en dress kan man bruke "hele tiden" og et bryllup er litt mer spesielt enn feks. julaften osv. Det ville vel bli det samme om bruden valgte en "vanlig" kjole da, og ikke en brudekjole???

Mulig jeg er helt på jordet nå, men det er hvertfall min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er helt enig med Misty - det passer IKKE med dress i eget bryllup!

Dersom det er et meget enkelt bryllup hvor bruden ikke har brudekjole er det vel greit nok, men dersom dere vil unngå at folk prater om klærne til brudgommen så velg noe annet enn dress.

Bruk heller en diplomatjakke!

Jeg syntes vi skal høre litt på ekspertisen når det gjelder klær til brud og brudgom! Det skal være litt ekstra, ikke bare en dress som henger i skapet selv om den er aldri så fin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Billa ( ikke innlogget)

SELVFØLGELIG KAN HAN BRUKE DRESS!!!!!!

Min samboer skal ha en ny flott svart dress, med gullbrokadevest og makent tørkle ( og smoking skjorte), Og det er KJEMPESTILIG!!!!

Han er utrolig flott!! :kul:

Nå har vi snakket med flere " dyre" herrebutikker og to forskjellige brudesalonger, og de var helt enig med oss.

Det er da det samme for menn som det er med oss damer: Det viktigste på bryllups- dagen er å føle seg vel, og fin!!

Og til den type bryllup vi skal ha, blir det for fint med sjakett, og min kjære vil ikke for sist i verden ha smoking. Og da er jo valget lett, nemlig dress! :D

Lykke til med bryllup og dress!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Helt enig med Billa!!

Han kan absolutt ha dress!!!

Du velger en kjole du er komfortabel i, han ett antrekk han er komfortabel i. Det burde jo väre selvsagt!!! Ikke noe er så ustilig som folk som ser ut til å mistrives i det de går i!!!

Selv har vi valgt bunad da jeg ikke kan tenke meg hvit kjole!! :roll:

Lykke til, Olse!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan han ha dress! Det er vel ingen lov som sier noe om hva brudeparet MÅ ha på seg. En pen dress er veldig pent! Og dette er jo smak og behag da. Både jeg og min kjære syns feks. smoking er redselsfullt, men vi sier da ingenting om noen gifter seg i smoking. Greit, nå regnes vel smoking som "penere" antrekk, men jeg mener at folk kan ha på seg det de føler seg vel i, uansett hva andre måtte synes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billa, det var nettopp dette jeg tenkte på også.

Han kunne bruke dressen uten den vesten som hører til for å bruke lik vest og tørkle + smokingskjorte.

Men da jeg nevnte det på brudesalongen sa de at det gikk ikke ann å ha. Dette var HELT FEIL. Da måtte det enten være sjakett eller diplomatfrakk.

Skal jammen forhøre meg litt nærmere jeg i andre butikker......

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er jo helt dustete å skrive at man ikke kan ha dress i bryllup. Hve m sier det ? INGEN. Nei la gutten få bestemme hva han skal bruke selv. Det er ingenting som er verre for en kommende brudgom at folk skal diktere hva han skal ha på seg. Bare vær glad til at han velger dress og ikke dongeri på den store dagen. :roll:

Det viktigste er jo at han skal føle seg bra og dress er jo kjempe godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Selvfølgelig kan han ha dress på den store dagen om det er det han selv vil!!!! Det viktigste er jo at han selv trives i det han har på seg!

Jeg har selv sagt til min samboer at han kan få ha på seg det han føler seg mest vel i...............uansett om det blir dress, sjakett, smoking el.l. Det er jo like mye hans dag som min!

Vi var nå i et bryllup der brudgommen hadde på seg svart dress, sort vest og sort slips.................kjempestilig synes vi damene som var i bryllupet, han fikk kjempemasse skryt!

La han selv velge hva han vil ha på seg - flott blir han uansett!!!!

Lykke til ;o)

Stor klem fra Stinemor som har glemt å logge seg inn :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at han kan bruke dress, men da synes jeg kanskje også at du bør velge en enkel brudekjole slik at det ikke blir fullstendig "kræsj" mellom deres antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi synes dress er supert. Min mann skal ha sort dress m/ vest og slips/tørkle. Dette står utstilt som et fullverdig "bryllupsantrekk" i ALLE finere herrebutikker jeg har sett i . Snakker man med betjeningen i slike forretninger, kommer de til å støtte en 100% om det er det man velger å gifte seg i - og ikke trenger man å ha noen spesiell enkel brudekjole heller.

Men som alt annet - SMAK OG BEHAG!!! Min kjære kunne ikke finne på å gå i smoking (noe vi begge synes er helt forferdelig... :hoho: ), kjole og hvitt eller sjakett. Er så fryktelig lei av å se alle stjertene og stripete buksene, vi, så vi går for dress. Ikke alle kler disse kostymene, og det viktigste er at man føler seg vel, og velger noe som passer en SELV og personligheten. Og hvem har sagt at det blir akkurat slik han går til "vanlige" anledninger. Min kjære bruker ikke vest, disse spesielle slipsene, brystbukett etc til vanlig, han.........

Jeg synes min kjære ser utrolig kjekk og stilig ut i dette antrekket, jeg.

(Til informasjon: Brad Pitt giftet seg i dress og smalt slips, han.... Sikkert dyr dress, men min kjæres er ikke så billig den heller.......selv om det ikke kan måle seg...)

Dere som sier at dress ikke passer seg som antrekk til brudgommen i bryllup: pass dere - greit at dere har ulik smak, men det er ingen regel som sier at dress ikke er pent nok. Da tror jeg dere først skal skjekke litt rundt og snakke med fagfolk! (Herregud, man skal vel ikke i kongelig bryllup med striks kleskode, heller..)

Alle må velge det de vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære kunne ikke finne på å gå i smoking (noe vi begge synes er helt forferdelig... :hoho: ), kjole og hvitt eller sjakett.  

Dere som sier at dress ikke passer seg som antrekk til brudgommen i bryllup: pass dere - greit at dere har ulik smak, men det er ingen regel som sier at dress ikke er pent nok. Da tror jeg dere først skal skjekke litt rundt og snakke med fagfolk! (Herregud, man skal vel ikke i kongelig bryllup med striks kleskode, heller..)!

Jeg synes ikke du burde kritisere/latterliggjøre folk som velger smoking, kjole og hvitt eller sjakett. På denne måten virker det nesten som du selv har problemer med å synes at dress er fint nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups.....

Det jeg mente er at vi får oss en god latter når vi forestiller oss MIN KJÆRE i smoking...

+ at jeg blir litt provosert når andre kritiserer folk som velger dress.

Din siste påstand er helt feil - for jeg kunne ikke tenke meg noe annet enn dress på min kjære. Det har aldri vært diskutert noe annet, og hvis vi ikke synes dress er fint nok egentlig.... ja, da lurer jeg på hvorfor vi ikke velger noe annet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augustbrud02_

Personlig synes jeg vel ikke akkurat at brudgommen bør ha dress i sitt eget bryllup, men selvsagt er dette smak og behag. Jeg er veldig glad for at min kjære ikke skal ha det, men kjole og hvitt. Javisst er han flott i dress, men jeg synes at ved en slik anledning skal man ha et litt mer spesielt antrekk. Akkurat som vi jenter velger en ekstra fin kjole, bør mannen også velge et ekstra fint antrekk.

Men dette er som sagt smak og behag og vil ikke mannen ha noe annet, så kan han selvsagt gå i dress. Men jeg hadde nok blitt litt "skuffet" om min kjære hadde insistert på å gå i det. Dessuten synes jeg man isåfall også bør finne en kjole som passer til en dress, slik at ikke kjolen er overdådig, mens dressen helt enkel.

Men som sagt: smak og behag og folk må få gå i det de vil. Flotte blir vi jo alle uansett egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...