Gå til innhold

Bruk av dress?


Olse

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

lilleBrura - du viser jo like mye forakt for andre antrekk utenom dress :roll:

Nei la mannen velge selv - jentene skal ikke stå å velge ut hvilke antrekk gutta skal ha dersom dem har en mening selv.

Synes at alt fra Smoking, Sjakkett og dress er flott jeg. Men det skal nå sies at det er ikke alle som passer disse antrekkene, men la gutta vise såpass dømmekraft og la dem velge selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Dette er en kjole jeg synes passer sammen med dress. Men hadde kjolen vært full av rysjer og med laaaaangt slep, hadde det liksom sett litt stusselig ut med dress ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, denne tråden ble litt amper innimellom, men mange ser ut til å mene at dersom man går i dress, så ser han ut omtrent som en vanlig dag på kontoret. Det fins jo mange typer dresser, og noen er mer pyntet enn vanlig. For å klargjöre litt hvorfor vi gjör sånn som vi gjör:

Min tilkommende er 1,69 höy! Med lang jakke av noe som helst slag, ser han ut som en liten gutt som har lånt bestefars klär. Jakken kan ikke väre for lang, for da blir bena så korte! :D

Vi har absolutt et formelt bryllup, og jeg har stoooor kjole med slep og hele pakken. Hans klär ble kjöpt i en spesialforretning som kun selger herreklär til bryllup, og de fikk se bilde av min kjole, slik at de kunne hjelpe ham å plukke ut noe som sto i stil. Beskjeden var klar: Han kunne ikke bruke noen av disse festantrekkene med lange jakker, fordi han ikke hadde höyde til det.

Istedet plukket de ut en vanvittig pyntet dress til ham. Ser overhodet ikke ut som noe man ville gått i til daglig. Dressen er i et nokså enkelt snitt, men tilbehöret gjör susen. Til kremfarget dress ga de ham gyllen/kremfarget vest, törkle med perlenål i, lommetörkle og sko i en gyllen brunfarge. Når han kler på seg dette, er han kanskje mer pyntet enn de fleste jeg har sett som har hatt mer formelle antrekk.

Man må jo ta takhöyde for at det fins stoooor forskjell på dresser, og noen av dem, med riktig tilbehör, blir akkurat så pyntet som sjakett, diplomat eller kjole og hvitt. For vår del fant vi heldigvis en dress som ble festantrekk fint nok, uten at vi måtte gå på kompromiss med hans kroppsfasong.

Mange forbinder vel det med at brudgommen går i dress, at han bare plukker en han allerede har i skapet, som gjerne har värt brukt i egen konfirmasjon, eller bestemors begravelse... Jeg hadde heller ikke likt det om han hadde rotet fram den grå dressen han bruker i jobbsammenheng, men dette er en spesialinnkjöpt dress med et tilbehör som gjör den til et "stivpyntet" antrekk. Da stiller saken seg litt annerledes, synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg må bare skrive at jeg synes synd på den/de brudgommene som blir fullstendig overkjørt når det gjelder klesvalg av bruden og ellers jeg.

Vær så snill og la gutten velge selv da om han har ønske om noe annet en bruden.

Jeg synes forresten den kjolen du har passer til både dress, sjakkett og smoking jeg :-) lekker var den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg kjenner meg veldig igjen med deg Angelina. Min tilkommene er ikke spesielt lang og kraftig kroppsbygning. Jeg er derfor ikke helt sikker at diplomatjakke er det ideele på han. Og selv har han sagt at kjole og hvitt eller sjakett er helt utelukket. Er heller ikke tilhenger av smoking.

Det er veldig viktig at han også føler seg vel ikke bare jeg. Derfor bare prøver jeg å finne tips for hva han kan gjøre når han ikke ønsker å bruke hverken kjole og hvitt, sjakett eller smoking.

Dressen hans er ikke en vanlig dress, men en meget elegant og fin dress. JEg tror derfor det du nevnte Angelina var akkurat det jeg tenkte. Men det er ikke lett når det virker som alle synes dette er for "simpelt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro meg, det ser ikke "simpelt" ut i det hele tatt. Alle som har sett hans antrekk har värt ekstatiske over hvor flott det ser ut. Og viktigst av alt: Han er overlykkelig med sitt valg! Hver gang noen kommer på besök til oss, må han i skapet og hente fram dressen og vise den fram... "Er den ikke fin? Har du sett noe så töft?" Han fikk eksakt hva han ville ha, var totalt bestemt fra förste stund på at han skulle ha off-white dress, og jeg syntes at det var hans business hva han skulle ha på seg. Tross alt, han fikk ikke bestemme hva jeg skulle ha? Det synes at han trives med sitt valg, for han stråler hver gang han får kle den på seg, så da tror jeg vel at han har gjort et riktig valg, og vär sikker: Han ser absolutt "galla" ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Synes absolutt det kan brukes dress på den store dagen. Alle bør bruke det som en føler seg vel i. Synes det er noe jåleri at man absolutt skal ha det slik eller slik. Min samboer ønsker heler ikke å bruke smoking eller kjole og hvitt, det ville han følt seg helt beklemt i, og det er jo ikke det som er meningen på bryllupsdagen sin vel!!! Min skal ha bunaden sin, for den liker han så godt, og jeg ønsket meg brudekjole på dagen vår den 14. september, så vi stiller med hvert vårt antrekk. Lurte veldig i starten om dette gikk an, men fant u t at andre hadde gjort det samme, og at dette dessuten var vårt eget valg, og ike hva andre synes. Tror ikke gjestene vil snakke negativt om det at mannen din brukte dress i bryllupet, de som kjenner ham vil uansettt kanskje heller reagere på at han bruker smoking eller kjole og hvitt, fordi det ikke er helt ham liksom. Det er ivertfall min mening. Gjør som dere føler!!!! :briller:

Klem fra Vekt74, som har glemt å logge inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det høres fint ut med dress med lik vest og tørkle jeg. Skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min samboer går i dress hver dag på jobb. Kom til å bli utrolig skuffet hvis han kom med det i bryllupet. Nei jeg synes det burde være kjole og hvitt eller sjakett!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kortmann

Hei!

Er selv en mann som er 169cm høy og hadde ikke tenkt å benytte dress/smoking, men ikke prøvd noe slikt ennå.

Et problem i Norge er ofte å få riktig størrelse (slank 46 passer alle veger), å tilpasse en annen størrelse ødelegger snittet/helheten, vil også gjelde dress, handler heller klær i utlandet (Belgia/Italia/Spania) til mye hyggeligere priser.

Kortere menn bør ha 2 knapper, ikke 3, og enkelt knappet har jeg hørt...

Et nærliggende spørsmål da er om man kan benytte noe hæler på sko/støvler til slike plagg for å bli høyere?

PS! er faktisk en god del høyere enn min tilkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjönner hva du mener, kortmann. Det ser ut til at standardklärne i Skandinavia er beregnet på han som er 1,80 höy. Vi slet lenge for å finne noe bra til ham, og måtte til slutt krype til korset og kjöpe dressen i Brussel, som forövrig ble mye billigere også.

Og joda, han har enkeltkneppet, 2 knapper og hele greien. Selvfölgelig kommer det ikke bare an på höyde, men også hvordan du er proposjonert, så hva man ser bra ut i, varierer vel kraftig fra mann til mann. Min forlovede har også investert i sko med litt häl, sånn 2-3 centimeter tenker jeg, så sko med litt häl er vel ikke noen uting i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at han ikke har lyst til å ha på seg ....

Har han prøvd noe annet en dress?

Min samboer ville også ha dress, men jeg fikk han til å prøve noe annet. Og da han hadde sett på en del bilder i brudesalongen valgte han å prøve sjakett. Nå har han leid seg det for dagen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det at han ikke vil prøve andre ting. Men han liker ikke kjole og hvit og sjakett, og da synes jeg at man heller ikke skal bruke det.

Jeg bestemte meg jo tidlig for å ha en kjole med ermer. Det er ikke det at jeg ikke liker sånne kjoler på andre, men jeg ville ikke føle meg vel i det selv. Og slik er det med han også. Han synes det kan være fint på andre men kunne aldri tenkte seg det selv.

Skulle det bli et alternativ til dress er jeg helt sikker på at det blir smoking.

Jeg var litt interessert i å høre om det var flere som brukte dress, eller om dette var helt feil. For etter min mening er det forskjell på en vanlig dress man bruker på jobb og en dyr fin dress.

Men ut i fra det jeg har lest her er det ganske splittet mening om dette at jeg tror det beste er å bruke det man føler seg mest konfortabel i.

Så forresten i går utstilt i et vindu på en brudesalong en vanlig dress med sløyfe? Er det vanlig å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Olse: Det er flott at du lar mannen din bestemme selv :wink: Man skal ha det man føler seg vel i. Lykke til med bryllupet deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange av dere skriver at man skal gå i det man føler seg vel i, men jeg har utrolig mange kompiser som hater alt som er "penklær". Skal de da møte opp i treningsdress? :wink:

Erter dere bare, ikke ta det ille opp.

Skal selv ha sjakett med flosshatt, men en "opp-pynta" dress kunne gjerne vært mitt valg. Syns de kremfargede dressene er fine. Hadde egentlig tenkt meg noe sånt, men når jeg fikk se sjakett med flosshatt så var jeg solgt.

Syns det blir drøyt hvis man kommer i en dress som ikke er ny for anledningen. Den bør ikke ha vært brukt før, syns jeg. Kjøper man noe så har man et antrekk å bruke etter bryllupet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns han burde gå med noe han føler seg vel med, uansett om det er dress, smoking, livkjole eller sjakett. Dress kan faktisk være veldig fint det :) Det ser faktisk mye verre ut med en mann som tydelig mistrives i de klærne han har på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Vil bare takke for utrolig respons!

Det er mange meninger om dette ser jeg.

Tror min bedre halvdel kommer til å gå for dress. Det vet jeg han vil føle seg vel i samtidig som han er kjempekjekk i dress!!!!!!!!!!!!

(Er ikke vant med å se han i dress, så for meg er han veldig pynta i det!)

Takk for alle tips!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:o Hvorfor i alle dager kan han ikke ha dress? Hvis det er sånn at han absolutt ikke vil ha smoking etc. så hvorfor "tvinge" han til å ha det på? Han skal tross alt føle seg vel og føle seg fin han også..! Man kan jo tenke seg selv hvordan man ville følt seg om man selv hadde måtte gå rundt hele dagen med et klesplagg man ikke likte..

Da jeg giftet meg hadde han på en mørkegrå dress, skjorta var i samme farge som kjolen min(creme) og et litt mørkere slips med litt mørke gult i. Dessuten hadde han vest. Han var utrolig kjekk

:roll:

La han velge selv hva han vil ha på seg, det ene er ikke finere enn det andre, og en fin dress passer likegodt som smoking!

Mener jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...