Gå til innhold

Stylingen på jentene i Pretty Little Liars


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser på Pretty Little Liars og lurer på hva de tenker, de som styler jentene.

Spesielt Hannah, spilt av Ashley Benson - hun har dårlig holdning, og i tillegg er hun sminket helt forferdelig - helt ekstremt mye øyensminke.

Spesielt hun, men også et par av de andre, er tidvis kledd opp slik middelaldrende damer ville kledd seg - plastsmykker, rare bluser og sammensetninger og absurd skotøy. Vi snakker om jenter i tenårene - det er absolutt helt latterlig at de kles opp og ikke minst sminkes så tungt at man skulle tro de skulle på fest hver kveld hele uken.

Ingen som synes dette er merkelig? Unger på videregående i Norge ser jo ikke sånn ut, eller går med 5-inch-heels på skolen????



Anonymous poster hash: 666f3...d42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De skal jo være pretty da :P litt merkelige klær i blant,men er mange ungdommer som sminker seg mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes tenåringsjenter i filmer og tv serier alltid ser overdrevent pyntet ut. det er ikke mange på ekte som går med kjole og høye hæler på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel tenåringer ikke spesielt kjente for å kle seg eller sminke seg bra :P

Men er ellers ganske enig. Synes spesielt Hanna og Aria ser helt forferdelige ut til tider(klær og sminke, ikke utseendemessig).

Vi er visst ikke alene heller:

http://www.buzzfeed.com/maitlandquitmeyer/pllease-take-that-off#.qfm61xpNQa



Anonymous poster hash: 4578d...d4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner ikke jeg den serien fra før av, men jeg skjønner at den foregår i USA. Det kan jo godt være stor forskjell på hvordan jevnaldrende jenter kler seg i USA og Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, husker jeg var i NY, og Aeroposthale eller hva den butikken kalles (forferdelig vanskelig navn) hadde en PPL-kolleksjon. Ingen av klærne var spesielt fine nei... Ikke at jeg følger med på Pretty Little Liars, men når jeg ser en episode eller to lurer jeg seriøst på om stylingen er på kødd eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har selv bodd i USA og det er IKKE vanlig i normale strøk å kle seg eller sminke seg på denne måten i den alderen... BH'er som vises, vanvittige pumps, dyreprint, svære plastsmykker... de ser ikke ut i måneskinn! De ser ut som luddere på en eller annen betal-nettside.

Ser sesong 4 nå, episode 15 og 16, og Hannahs øyensminke er helt grusom.

Rart vi får rare ungdommer når dette er møkka de ser på, ungene på denne alderen?! Drittunger som klager over at de ikke har merkevesker og sånn?

Emily og Spencer ser mest naturlige ut, spesielt sminkemessig. Aria (Lucy Hale) er jo født dukkevakker, men en del av antrekkene er noe spesielle.

Glad min tenåring ikke er i nærheten av å se på dette :ler:



Anonymous poster hash: 666f3...d42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner ikke jeg den serien fra før av, men jeg skjønner at den foregår i USA. Det kan jo godt være stor forskjell på hvordan jevnaldrende jenter kler seg i USA og Norge.

Vanlige norske jenter er pyntet i forhold til amerikanske jenter når det gjelder klær på skolen. Dette har nok mye med høystatus- og lavstatusskoler i USA, men svært mange går med slaskeklær og helt ordinære klær på skolen. I Norge er det jo ganske vanlig at jenter, spesielt på VGS, går med skjørt, kjoler, høyhælte sko, krøllet/rettet hår og en god del sminke.

Anonymous poster hash: 8f038...70c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min periode med mye verre sminke enn Hannah.



Anonymous poster hash: 8e93f...881
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Hahaha, shit! Når jeg så på den linken til Buzzfeed, så sitter jeg og gaper gjennom alle bildene! Jeg har faktisk aldri lagt merke til dette i serien før nå. Wow, så grusomt stygt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt grotesk, spesielt med tanke på hvor unge de skal være i serien - og ikke minst hvor prektige amerikanere liksom er - dobbeltmoral :ler:



Anonymous poster hash: 666f3...d42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Nå er vel tenåringer ikke spesielt kjente for å kle seg eller sminke seg bra :P

Men er ellers ganske enig. Synes spesielt Hanna og Aria ser helt forferdelige ut til tider(klær og sminke, ikke utseendemessig).

Vi er visst ikke alene heller:

http://www.buzzfeed.com/maitlandquitmeyer/pllease-take-that-off#.qfm61xpNQa

Anonymous poster hash: 4578d...d4c

Nr 29! :fnise:

Har lagt merke til at klær og sminke er noen ganger helt på styr i den serien, ja, og jeg syns det blir bare verre og verre.

Likte ikke hva de gjorde med Hannah da de klipte håret hennes og gjorde henne mer "mørk". Aria er jo bare latterlig noen ganger, nesten en parodi på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er så ille jeg. Ja, det er litt overdrevet av og til, men det er jo alt i dramaserier. Det er derfor vi ser på det. Det er jo på en måte et moderne kostymedrama da, litt sånn som Gossip Girl. Og jo! Norske ungdomsskolejenter kler seg både i kjoler, synlige bh-er, mye øyensminke og høye sko på skolen. Ikke alle. Men det skjer så absolutt. Er både storesøster, vikarlærer og venninne til andre storesøstre.

Den buzzfeedgreia...

Nr 10 er en kostymefest.

Nr 11 er et tilfelle der Spencer skulle se forferdelig ut.

Nr 15 ofte er det bokstaver uten mening på klær...

Nr 22 Fashion show! Hallooo!

Nr 26 Fordi folk flest kler fengselsdrakter bedre?

Nr 29 Kostymefest

Nr 30 Passient

Nr 38 Sykepleieruniform

Nr 41 Kostyme



Anonymous poster hash: 664c8...63f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nr 29! :fnise:

Har lagt merke til at klær og sminke er noen ganger helt på styr i den serien, ja, og jeg syns det blir bare verre og verre.

Likte ikke hva de gjorde med Hannah da de klipte håret hennes og gjorde henne mer "mørk". Aria er jo bare latterlig noen ganger, nesten en parodi på seg selv.

Som lærer i den videregående skolen kan jeg skrive under på at det er mye merkelig antrekk som kommer inn i klasserommet noen ganger. Men la nå folk ha sin stil og prøve seg frem tenker jeg. Hvorfor skal alle være like?

Anonymous poster hash: 32e5e...27b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Nå kjenner ikke jeg den serien fra før av, men jeg skjønner at den foregår i USA. Det kan jo godt være stor forskjell på hvordan jevnaldrende jenter kler seg i USA og Norge.

Ungdommer kler seg enda mer anstendig i statene sammenlignet med her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en tv serie (altså ikke virkeligheten) der det handler om fire jenter med forskjellige personligheter som allikevel er gode venner. Spencer er den smarte halvstressa skolejenta - ergo hun går i skjorter, bluser, typisk flink pike tøy. Emily er den sporty guttejenta - ergo hun går mye i sporty tøy, morsomme trykk, behagelige og easy klær. Hannah er den glamorøse fashionistaen som er opptatt av klær og sminke - ergo hun går med høye hæler, kjoler, skjørt, mote inspirert. Aria er jenta som ikke er redd for å være seg selv og følge sin egen stil, spkalt free spirit - ergo hun går i flagrende kjoler, morsomme sett av topp og skjørt, ulike kombinasjoner og trykk.

De styler på denne måten for å få frem personligheten til jentene!



Anonymous poster hash: 32e5e...27b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er innlysende at de markerer fire ulike personligheter, men å kle dem i digre smykker som tante fra Østfold går med eller dressjakker over hullkorte skjørt pluss skyhøye stiletthæler... en må bare lure. Kan bare glemme at jeg hadde sluppet ut tenåringene i slike antrekk! Hele serien har som gjennomgående tema at voksne menn har affærer med altfor unge jenter (Ian, Wilden, Garrett, Fitz osv osv) så det er helt merkelig at serien er så populær. 8.0 på imbd! Mesteparten av plottet henger ikke sammen heller... men serien er vel rettet mot et publikum som ikke akkurat er kresent eller kritisk :)

Gossip Girl var litt annerledes, mer kostymedrama fra vår tid. Og litt mindre tacky da.



Anonymous poster hash: 666f3...d42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er så ille jeg. Ja, det er litt overdrevet av og til, men det er jo alt i dramaserier. Det er derfor vi ser på det. Det er jo på en måte et moderne kostymedrama da, litt sånn som Gossip Girl. Og jo! Norske ungdomsskolejenter kler seg både i kjoler, synlige bh-er, mye øyensminke og høye sko på skolen. Ikke alle. Men det skjer så absolutt. Er både storesøster, vikarlærer og venninne til andre storesøstre.

Den buzzfeedgreia...

Nr 10 er en kostymefest.

Nr 11 er et tilfelle der Spencer skulle se forferdelig ut.

Nr 15 ofte er det bokstaver uten mening på klær...

Nr 22 Fashion show! Hallooo!

Nr 26 Fordi folk flest kler fengselsdrakter bedre?

Nr 29 Kostymefest

Nr 30 Passient

Nr 38 Sykepleieruniform

Nr 41 Kostyme

Anonymous poster hash: 664c8...63f

Jeg er enig. Synes det var rart at disse tilfellene var på listen, selv om jeg synes at de mange ganger går med en veldig rar sammensetning av klær (her Aria og Hanna, Spencer og Emily ser jo så å si alltid bra ut). På nr 11 var jo Spencer utrolig langt nede psykisk sett. Ellers synes jeg at stilene deres representerer personlighetene deres veldig godt, noe som er naturlig da det er en dramaserie. Veldig enig med AB27b. Aria skal jo være litt kreativ, kunstnerisk og annerledes, og sånn er klærne hennes også.

Anonymous poster hash: 8f038...70c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innlysende at de markerer fire ulike personligheter, men å kle dem i digre smykker som tante fra Østfold går med eller dressjakker over hullkorte skjørt pluss skyhøye stiletthæler... en må bare lure. Kan bare glemme at jeg hadde sluppet ut tenåringene i slike antrekk! Hele serien har som gjennomgående tema at voksne menn har affærer med altfor unge jenter (Ian, Wilden, Garrett, Fitz osv osv) så det er helt merkelig at serien er så populær. 8.0 på imbd! Mesteparten av plottet henger ikke sammen heller... men serien er vel rettet mot et publikum som ikke akkurat er kresent eller kritisk :)

Gossip Girl var litt annerledes, mer kostymedrama fra vår tid. Og litt mindre tacky da.

Anonymous poster hash: 666f3...d42

Da jeg gikk på ungdomsskolen var det kjempemange som har en "emoperiode" (som det ble kalt) og farget håret sort, gikk i sorte klær, masse sort sminke etc. Mange hadde også en grufull tuperingsperiode og massevis av klær fra illusion og superkul. Man så jo heller ikke ut da. I forhold til dette ser disse jentene kjempebra ut.

Anonymous poster hash: 8f038...70c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...