Gå til innhold

Hvorfor bryr ikke folk seg om gutter i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

68 generasjonen kommer til å bli husket som det verste som har skjedd med alle land, pga deres store dumhet, samfunnsmessige dumsnillhet, personlige egoisme og irrasjonelle tankegang.



Anonymous poster hash: c91f2...731
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

68 generasjonen kommer til å bli husket som det verste som har skjedd med alle land, pga deres store dumhet, samfunnsmessige dumsnillhet, personlige egoisme og irrasjonelle tankegang.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Litt merkelig at de du beskriver som veldig dumme, dumsnille og irrasjonelle tilhører den generasjonen som har nytt den desidert største relative velstandsøkningen vi så langt kan finne i norsk historie og i foreskuende fremtid.

Jeg ser poenget ditt, men faktum er at denne generasjonen er langt fra dumme. Snarere tvert imot i tillegg til at de har vært på rett sted til rett tid. De fikk med seg gullalderen i norsk industri og sikret sine formuer og pensjoner i løpet av en tid hvor verdien på eiendom har 10-doblet seg (og mere til) og pensjonsfondet kommer til å vare livene deres ut, samtidig som lønnsveksten og boligpriser ser ut til å flate ut om noen år. Utdanningsmessig står de heller ingenting tilbake for dagens generasjon. Dagens generasjon vokser opp med å se på tv gjennomsnittlig 20 timer i uka, litt mer enn de bruker på sosiale medier inkludert dataspill.

Anonymous poster hash: ad8d3...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet, det som er trist er at for den jevne innbygger er ganske så likegyldige til gutters problemer.

Det er noe gutter må ta tak i selv mener samfunnet, som bestandig irettesetter og tilrettelegger for kvinner.

Ta for eksempel faktumet at tre av fire menn blir fedre, hadde en av fire kvinner ikke blitt mødre hadde dette her vært et samfunnsproblem.

Hvorfor så få kvinner synes gutters problemer er viktige tror jeg har noe med at kvinner først og fremst er mest opptatte av egne problemer.

Visste du at i følge pater est loven så er far til barnet morens ektemann og ikke den hun pulte på?

En av 10 kvinner er sterile eller har store problemer med å bli gravid. Hva tenker du om det da?

Det jeg tenker er at det ikke er alle som kan bli foreldre og det er ikke alle som ønsker det. Vi kvinner kan ikke bli sammen med en mann vi ikke liker heller, så dette kan en ikke løse.

De aller fleste menn klarer seg svært bra, så de aller fleste foreldre og skoler gjør tydeligvis noe rett.

Anonymous poster hash: 16198...033

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig at de du beskriver som veldig dumme, dumsnille og irrasjonelle tilhører den generasjonen som har nytt den desidert største relative velstandsøkningen vi så langt kan finne i norsk historie og i foreskuende fremtid.

Jeg ser poenget ditt, men faktum er at denne generasjonen er langt fra dumme. Snarere tvert imot i tillegg til at de har vært på rett sted til rett tid. De fikk med seg gullalderen i norsk industri og sikret sine formuer og pensjoner i løpet av en tid hvor verdien på eiendom har 10-doblet seg (og mere til) og pensjonsfondet kommer til å vare livene deres ut, samtidig som lønnsveksten og boligpriser ser ut til å flate ut om noen år. Utdanningsmessig står de heller ingenting tilbake for dagens generasjon. Dagens generasjon vokser opp med å se på tv gjennomsnittlig 20 timer i uka, litt mer enn de bruker på sosiale medier inkludert dataspill.

Anonymous poster hash: ad8d3...764

Det jeg kaller å være dum er ikke motstridende til det å være smart. Smarte folk kan ofte gjøre idiotiske ting.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av 10 kvinner er sterile eller har store problemer med å bli gravid. Hva tenker du om det da?

Det jeg tenker er at det ikke er alle som kan bli foreldre og det er ikke alle som ønsker det. Vi kvinner kan ikke bli sammen med en mann vi ikke liker heller, så dette kan en ikke løse.

De aller fleste menn klarer seg svært bra, så de aller fleste foreldre og skoler gjør tydeligvis noe rett.

Anonymous poster hash: 16198...033

Jo, det kan løses ved at mennene får de rettene alle har. Retten på tilrettlegging i skolesektoren og at det blir utført holdningskampanjer for å få foreldre til å hjelpe guttene sine til å få suksess, enten med disiplin eller annet. Skader heller ikke å fortelle dem at dersom de blir tapere, vil ingen ha dem heller.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan løses ved at mennene får de rettene alle har. Retten på tilrettlegging i skolesektoren og at det blir utført holdningskampanjer for å få foreldre til å hjelpe guttene sine til å få suksess, enten med disiplin eller annet. Skader heller ikke å fortelle dem at dersom de blir tapere, vil ingen ha dem heller. Anonymous poster hash: c91f2...731

Dette ER rettigheter menn har.

Problemstillingen din er konstruert for at menn som føler seg mislykket skal slippe å ta ansvar for seg selv.

Anonymous poster hash: 59c1a...b51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ER rettigheter menn har.

Problemstillingen din er konstruert for at menn som føler seg mislykket skal slippe å ta ansvar for seg selv.

Anonymous poster hash: 59c1a...b51

Voksne menn har ansvar for seg selv, men i dag danner de grunnlaget for fremtiden som barn. Da blir det annerledes.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne menn har ansvar for seg selv, men i dag danner de grunnlaget for fremtiden som barn. Da blir det annerledes. Anonymous poster hash: c91f2...731

Hva er det egentlig du prøver å si?

Anonymous poster hash: 59c1a...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne menn har ansvar for seg selv, men i dag danner de grunnlaget for fremtiden som barn. Da blir det annerledes.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Det har voksne kvinner også men dere driver fremdels å gir menn skyld for alt som går galt.

Anonymous poster hash: c9d01...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om denne teksten? Er den bra eller dårlig? Er du enig eller uenig? Bra gramtisk og med få skrivefeil?

Hvorfor bryr ikke folk seg om gutter i Norge?

Det er store ulikheter mellom gutter og jenter i Norge og andre Skandinaviske land. Både i utdanningssektoren og i mange andre deler av livet. Landene som blir sagt å være noen av de mest likestilte i verden, har i realiteten svært store kjønnsforskjeller og går stort sett i guttenes disfavør. Det er også store klasseforskjeller mellom menn, noe som er en god del større enn mellom kvinner.

Jeg la merke til disse kjønnsforskjellene når jeg søkte rundt på SSB og i andre nasjonale og internasjonale statistikkbanker, som man er oppfordret til når du studerer samfunnsøkonomi. Der fant jeg mange dystre statistikker.

Store klasse- og kjønnsforskjeller

Gutter får dårligere karakterer på grunnskolen og på videregående, noe som ikke har forandret seg på mange år. Forskjellene er ofte like store mellom guttene respektivt. De dropper oftere ut og får seg ingen utdannelse i det hele tatt. Førti prosent av de i høyere utdannelse er i dag menn, selv om det bor flere unge menn i Norge enn unge kvinner. Gutter, unge menn og menn generelt tar i større grad livet sitt, over tre fjerdedeler av de som tar selvmord passer under beskrivelsen. De faller oftere utenfor samfunnet. Mange fedre mister barna sine etter skilsmisse. Innvandrere er stort sett menn og konkurrerer med dem i arbeidslivet. De har dårligere helse og lever kortere.

Et mål som ofte blir brukt når en ser på klasseforskjeller er inntektsmobiliteten. Den er for menn lavere enn hos kvinner, noe som betyr at menn arver i større grad inntektsnivået til foreldrene. Livssituasjonene til menn er altså i større grad basert på klassebakgrunn.

I de seneste tjue årene har også færre menn blitt fedre. Hele tjuetre prosent av norske menn på førtifem år har ikke barn, mens kun tretten prosent av kvinner. De som ikke har barn er i størst grad de som har lav inntekt, lite utdannelse og lav sosial status. Det ser ut som at når menn taper i arbeidslivet og i utdanningssektoren, taper de også i kjærligheten.

Dette tegner et bilde av et klassedelt samfunn, der dårligere stilte menn sliter mest. Mange vil skylde på mennene selv, men når de danner livsgrunnlaget sitt som unge, synes jeg ikke vi skal gi dem all skylden. Kanskje de ikke er blitt godt nok tilrettelagt for eller har foreldre som gjør nok og presser dem for at de skal oppnå suksess.

Hjerterom

Faktumene jeg har nevnt er ikke ukjent for verken politikere eller folk generelt sett. Så spørsmålet mitt til deg er som følger: hvorfor bryr du deg ikke? Skylden ligger ikke hos feminister, hos overklassen eller noen spesielle grupper, skylden ligger hos alle. Det er at ingen synes de er verdt nok til å gjøre noe.

Det triste jeg har skrevet om er i første omgang et problem for personene selv, men vi som er et slikt sivilisert land, med så mye hjerterom; hvorfor har ikke dette hjertet plass til noen til? Når det er så mye som kan bli gjort av utdanningssektoren, av foreldre og andre kjente, burde vi nesten gjøre noe.

Rettigheter

I loven står det at alle har rett på likestilling, fra gutter, dårligere stilte menn til kvinner. Denne likestillingen innebefatter også retten på tilrettelegging for kjønnsforskjeller. Likevel er det få som bryr seg, selv om loven sier at staten skal det.

Inntjeningsmuligheter

Politiske parti har mye å tjene på å bry seg. Færre unge menn enn noen sinne stemmer, kanskje dette kunne dratt dem opp av sofaen og inn i stemmelokalene. Om ingen andre. Det er jo slik at venstreorienterte parti har flest kvinnelige stemmere, kanskje det kunne hjulpet dem fremover.

Dersom vi i Norge og andre Skandinaviske land begynte å bry oss litt om guttene, og kanskje om dårligere stilte menn, er det store inntjeningsmuligheter for landene økonomisk og i reduksjon av sosiale problemer. Fødselsratene kunne også steget, fordi flere menn ble akseptable å gifte seg med.

Det er med andre ord både godt og tjenlig. Noe ingen taper på.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Teit at du vil teste ut skole-og studieoppgaver her...

Anonymous poster hash: ba422...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit at du vil teste ut skole-og studieoppgaver her... Anonymous poster hash: ba422...f91

Det er ingen skoleoppgave ...

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig du prøver å si?Anonymous poster hash: 59c1a...b51

At gutter skaper sin fremtid i en alder der de er idioter. Det er ikke rett.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å sende den inn til en avis

Anonymous poster hash: c91f2...731

Hvordan gikk det med den du skulle få trykket i Bergens Tidene? Jeg holdt utkikk etter den, men den kom aldri.

Anonymous poster hash: 039d8...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det med den du skulle få trykket i Bergens Tidene? Jeg holdt utkikk etter den, men den kom aldri. Anonymous poster hash: 039d8...638

De prøvde å skrive den om, men det ble vist ikke godt nok. Da ble den vist ikke trykket. Dårlig oppførsel vil jeg si, men slik er det. Tror det kanskje hadde noe med at jeg såg så ung ut på et dårlig bilde jeg sendte. De har trykket noe lignende før.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi alle kjenner kvinners natur. Det er slik at kvinner biologisk sett mener de er mer verdt (noe som stemmer om vi lever i et samfunn som prøver å få maksimalt antall barn, men det gjør de jo ikke lenger, ergo er menn og kvinner like mye verdt) og da er det ikke slik. Bedrestilte menn tenker på akkurat samme måten, noe som forklarer hvorfor feminisme har fått så stor innpass selv om kvinner alltid har hatt det bedre enn den mannlige befolkningen. Nå når dårligere stilte menn og stakkars gutter er blitt glemt så lenge, er det bare enda verre.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Dette må være det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv.

At kvinner alltid har hatt det bedre enn menn?

Ja, alt var mye bedre før, når kvinner ikke hadde stemmerett, rett til utdannelse, rett til å bestemme over seg selv og egen kropp eller rett til å eie eiendom. Ja, det var tider det for kvinnene. Da hadde vi det godt, og mye bedre enn mennene som kunne utdanne seg, jobbe og ta beslutninger.

Anonymous poster hash: 039d8...638

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv.

At kvinner alltid har hatt det bedre enn menn?

Ja, alt var mye bedre før, når kvinner ikke hadde stemmerett, rett til utdannelse, rett til å bestemme over seg selv og egen kropp eller rett til å eie eiendom. Ja, det var tider det for kvinnene. Da hadde vi det godt, og mye bedre enn mennene som kunne utdanne seg, jobbe og ta beslutninger.

Anonymous poster hash: 039d8...638

At mannen hadde familien sin stemmrett gjorde ikke livet til mannen bedre. Ikke alle menn hadde stemmerett heller. Ingen menn har noen gang hatt retten til utdanning og et lite fåtall tok det. Når det handler om å få lov til å være en av de få som tar utdanning, fikk kvinner det ca. 1880. Lenge før en signifikant prosent kunne ta det. Når det gjelder å ta abort, blir det i realiteten like mye å ha retten til å bestemme over andre sine liv som sin egen kropp.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette må være det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv.

At kvinner alltid har hatt det bedre enn menn?

Ja, alt var mye bedre før, når kvinner ikke hadde stemmerett, rett til utdannelse, rett til å bestemme over seg selv og egen kropp eller rett til å eie eiendom. Ja, det var tider det for kvinnene. Da hadde vi det godt, og mye bedre enn mennene som kunne utdanne seg, jobbe og ta beslutninger.

Anonymous poster hash: 039d8...638

Når det gjelder å ha egen eiendom oppskrevet i statlige arkiver fikk kvinner det ganske tidlig og. Før var det tenkt at mannen skulle administrere dette og, der hans navn skulle bli oppskrevet i arkivene. Det betyr ikke at kvinner ikke hadde retten til å eie, det er et fordreid bilde av sannheten.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan løses ved at mennene får de rettene alle har. Retten på tilrettlegging i skolesektoren og at det blir utført holdningskampanjer for å få foreldre til å hjelpe guttene sine til å få suksess, enten med disiplin eller annet. Skader heller ikke å fortelle dem at dersom de blir tapere, vil ingen ha dem heller.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Gutter får tilretteegging i skolen.

De aller fleste menn klarer seg jo veldig bra på samme måte som at de aller fleste kvinner klarer seg veldig bra.

Anonymous poster hash: 16198...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv.

At kvinner alltid har hatt det bedre enn menn?

Ja, alt var mye bedre før, når kvinner ikke hadde stemmerett, rett til utdannelse, rett til å bestemme over seg selv og egen kropp eller rett til å eie eiendom. Ja, det var tider det for kvinnene. Da hadde vi det godt, og mye bedre enn mennene som kunne utdanne seg, jobbe og ta beslutninger.

Anonymous poster hash: 039d8...638

AB du siterte har tydeligvis ikke fulgt med særlig i historietimene. Lurer på om han skylder på foreldrene sine, skolen eller om det kanskje kan være litt hans feil at han ikke har kunnskapen som de fleste i Norge i dag har.

Anonymous poster hash: 16198...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At gutter skaper sin fremtid i en alder der de er idioter. Det er ikke rett.Anonymous poster hash: c91f2...731

????

Jeg tror du lever i en fantasiverden.

Anonymous poster hash: 59c1a...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...