Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes uansett å gi råd om å ringe føden er riktig. Jeg har selv ringt med mange dumme spørsmål, synes jeg. Mens føden mener det er bedre med en gang for mye enn for lite.

Jeg synes ikke det å ringe føden er noe dumt råd å gi, har selv gjort det når jeg har vært usikker. Men synes det er litt dumt at mange av innleggene i tråden ikke gir TS et klart svar om at dette mest sansynligvis ikke er farlig, men heller underbygger at "jeg har også lest at ... kan være farlig". Det siste gjelder ikke deg altså :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hun sier jo at babyen har vert aktiv hele tiden, hun har nettopp vert på ul der alt var fint, hun har tatt dette opp med jordmor. Tror du må senke skuldrene litt TS og ikke overanalysere alt hele tiden. Om du ringer føden for små ting hele tiden skjønner jeg at de bli litt irretert selv om de skal svare deg på en fin måte.

Jeg hadde selv en veldig aktiv baby i magen, helt frem til han ble tatt med ks. Han er fortsatt like aktiv på utsiden. Ring jordmor eller fastlegen i morgen tidlig om du fortsatt er bekymret. Om babyen din har downssyndrom er ikke det noe særlig og gjøre med nå uansett.

Anonymous poster hash: 27917...cb5

Har bare ringt to ganger gjennom hele svangerskapet, første gangen fikk jeg kjeft for at jeg ikke heller ringte legevakten og andre gangen måtte jeg snakke med 5 forskjellige på telefon (alle satte meg videre) i kombo med kynnere og økt utflod. Legen fikk mast meg til en UL da i uke 21 og da nevnte jeg at han er meget aktiv, noe UL legen sa var utelukkende positivt.

I dag har det tatt litt av bare, ikke hardere bevegelser enn vanlig, men har ikke vært stille siden jeg stod opp. Så googlet bare for å roe meg ned å da ser jeg bare negative ting om det, også at barnet kan dø av "distress". Men tror jeg bare får sur beskjed beskjed om å ta det med ro om jeg ringer så venter til privat time jeg kan bestille på torsdag. Bare håper ikke noe alvorlig kan skje innen da, huff hater dette bevegelsesgreiene, både for lite og for mye.

Anonymous poster hash: 400a9...81d

AnonymBruker
Skrevet

tirsdag* ^

AnonymBruker
Skrevet

Har bare ringt to ganger gjennom hele svangerskapet, første gangen fikk jeg kjeft for at jeg ikke heller ringte legevakten og andre gangen måtte jeg snakke med 5 forskjellige på telefon (alle satte meg videre) i kombo med kynnere og økt utflod. Legen fikk mast meg til en UL da i uke 21 og da nevnte jeg at han er meget aktiv, noe UL legen sa var utelukkende positivt.

I dag har det tatt litt av bare, ikke hardere bevegelser enn vanlig, men har ikke vært stille siden jeg stod opp. Så googlet bare for å roe meg ned å da ser jeg bare negative ting om det, også at barnet kan dø av "distress". Men tror jeg bare får sur beskjed beskjed om å ta det med ro om jeg ringer så venter til privat time jeg kan bestille på torsdag. Bare håper ikke noe alvorlig kan skje innen da, huff hater dette bevegelsesgreiene, både for lite og for mye.

Men hvis du er så bekymret så får du ta og ringe da. Det er ikke bra for babyen om du går rundt og bekymrer deg hele tiden. Og google kan være en lur ting og holde seg unna. Om man kløende hud, får man til svar at man har hudkreft f.eks.. Ring føden og hør hva de har og si, og prøv og slapp litt mer av, du kan ikke gå rundt og begymre deg hele tiden de neste 14-15 ukene, det er ikke bra for verken deg eller babyen. Jeg skjønner at du synest det er skummelt og usikkert. Men det er det og være gravid. Man vet jo egentlig ingen ting. Prøv og pust med magen og ro deg helt ned, så kanskje magen roer seg litt også?

Anonymous poster hash: 27917...cb5

Gjest Solstråla88
Skrevet

Det virker på meg at du er bekymret, og da ringer man føden, man venter ikke til torsdag. De er utrolig flinke på å evaluere situasjonen på telefon, og jeg synes ikke et ufødt barns liv er noe å spøke ned. Jeg sier ikke at noe er galt, har selv vært inne 3 ganger ogs lite liv og alt var helt fint. Ja, kjedelig å dra på sykehuset når ting er bra, men hva om det ikke er bra? Da er det greit å få behandling og oppfølging.

Skrevet

Ring så du får roet deg selv ned :)

Her er babyen veldig opp og ned. Kan være superaktiv dag og natt sammenhengende for så å være rolig en hel dag eller to. Jeg er på sjekk annenhver uke ca av andre grunner og fått beskjed om at dette er helt normalt. Sånn er bare min baby har jeg fått beskjed om.

Babyen var ekstremt aktiv på alle ultralydundersøkelsene frem til uke 23 og har roet seg litt etter det, men er som sagt fortsatt dager hvor babyen er veeeldig aktiv.

Likevel syns jeg du skal ringe for din egen del :) og være litt forsiktig med å google for det kan fort gjøre vondt verre.

AnonymBruker
Skrevet

ts! Takk for svar. Så ann i går og har nå bestilt legetime i morgen tidlig, blir det plutselig stille over lengre tid skulle jeg ringe.

Våknet i dag og var kjempelettet over stillheten, fikk et lite dunk og han var rolig i ca en time (rekord) så spiste jeg frokost og nå har han vært bananas i 2 timer non stop igjen og later ikke til å stoppe. Spent på hva legen sier!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror absolutt ikke at det er noe galt. Jeg hadde en veldig rolig baby i magen første gang, men han har vært fullstendig turbo helt fra han kom ut av magen, og er det fortsatt nå som han er 2,5. Nr to var kjempeaktiv, det føltes som om det var konstant bevegelse i magen, det var dytting, sparking, risting og "leven" til alle døgnets tider. Jeg måtte ha mange UL pga en komplikasjon i svangerskapet, og det var ofte vanskelig for gynekologen å få sjekket det hun skulle sjekke fordi babyen var så ekstremt aktiv (var heldgvis aldri noen som nevnte noe om at dette kunne være negativt). Det artige er at den som var fryktelig aktiv i magen, faktisk er en superrolig sovebaby (nå 5 mnd) utenfor magen. Så aktivitetsnivået i magen trenger tydeligvis ikke bety noe som helst :fnise:

Lykke til på UL!

Anonymous poster hash: 8b5a7...87b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror absolutt ikke at det er noe galt. Jeg hadde en veldig rolig baby i magen første gang, men han har vært fullstendig turbo helt fra han kom ut av magen, og er det fortsatt nå som han er 2,5. Nr to var kjempeaktiv, det føltes som om det var konstant bevegelse i magen, det var dytting, sparking, risting og "leven" til alle døgnets tider. Jeg måtte ha mange UL pga en komplikasjon i svangerskapet, og det var ofte vanskelig for gynekologen å få sjekket det hun skulle sjekke fordi babyen var så ekstremt aktiv (var heldgvis aldri noen som nevnte noe om at dette kunne være negativt). Det artige er at den som var fryktelig aktiv i magen, faktisk er en superrolig sovebaby (nå 5 mnd) utenfor magen. Så aktivitetsnivået i magen trenger tydeligvis ikke bety noe som helst :fnise:

Lykke til på UL!

Anonymous poster hash: 8b5a7...87b

Takk, det var godt å høre :) følt en liten sorg siden jeg leste på nett i går og er liksom sikker på at det er noe galt med han nå, så håper alt er ok i morgen :)

Skrevet

ts! Takk for svar. Så ann i går og har nå bestilt legetime i morgen tidlig, blir det plutselig stille over lengre tid skulle jeg ringe.

Våknet i dag og var kjempelettet over stillheten, fikk et lite dunk og han var rolig i ca en time (rekord) så spiste jeg frokost og nå har han vært bananas i 2 timer non stop igjen og later ikke til å stoppe. Spent på hva legen sier!

Hvordan gikk det hos legen da? :) sa h"n noe om årsaken?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det hos legen da? :) sa h"n noe om årsaken?

Hei, takk som spør men fikk telefon for en halvtime siden at han er syk så måtte sette ny time :( skal oppdatere etter jeg har fått vært der, men er litt roligere nå for har merket meg at babyen er roligere om natten, altså er han ikke vill 24/7 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...