Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 25 uker på vei og har en baby som konstant sparker og vrir på seg over hele magen. Har ikke vært fred siden jeg stod opp kl 12. Leste litt om det nå og det stod at mye bevegelse kan tyde på både downs og at baby viser at h*n mistrives og at navlestrengen kan være festet rundt halsen hans. Har ikke spist noe sukker og er mange timer siden siste måltid så den er helt bananas uavhengig av måltider. Har morkake bak baby så vet man kjenner mer da men nekter å tro at det er vanlig at baby kan være så sinnsykt i 12 timer i strekk hver dag? Erfaringer?

Anonymous poster hash: 400a9...81d

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Er du usikker ringer du føden! Heller det enn google. De er veldig hjelpsomme på telefon, og de tar deg inn om de er bekymret.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig, er du bekymret så tinget du føden:)

Anonymous poster hash: 14fcc...c29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke de er noe hyggelig på telefon der så ringer ikke før fødsel er i gang.. Føler meg bare til bry. Men noen her som har hatt en veldig aktiv baby i magen da?

Skrevet

Jeg hadde ekstremt aktiv i et par dager så roa det seg igjen...har ikke hørt om det du beskriver om at det kan skyldes downs osv... Føden er til for å hjelpe, så hvis du er bekymret for barnets beste så ring!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ekstremt aktiv i et par dager så roa det seg igjen...har ikke hørt om det du beskriver om at det kan skyldes downs osv... Føden er til for å hjelpe, så hvis du er bekymret for barnets beste så ring!!

Ok, takk. Har nevnt det til dem før men fikk bare beskjed om at det er positivt..

Gjest Solstråla88
Skrevet

Syns ikke de er noe hyggelig på telefon der så ringer ikke før fødsel er i gang.. Føler meg bare til bry. Men noen her som har hatt en veldig aktiv baby i magen da?

Det synes jeg ikke er god nok grunn, det er barnet ditt det er snakk om, de er der for å hjelpe og de vet hva de snakker om! Hva om babyen har navelstrengen rundt halsen og kveles? Hva om det er noe annet galt? Synes ikke det er gøy å ringe jeg heller, men jeg hadde aldri klart p tillgi meg selv om noe hadde skjedd med mini i magen..

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ingenting som tilsier at det er noe galt om barnet er for aktiv i magen din. Han har masse plass å tumle seg på, så du bør heller reagere om det skulle bli betraktelig mindre liv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg ikke er god nok grunn, det er barnet ditt det er snakk om, de er der for å hjelpe og de vet hva de snakker om! Hva om babyen har navelstrengen rundt halsen og kveles? Hva om det er noe annet galt? Synes ikke det er gøy å ringe jeg heller, men jeg hadde aldri klart p tillgi meg selv om noe hadde skjedd med mini i magen..

Er ikke redd for navlestrengen for han har holdt på sånn i mange uker (bare vært ekstra ille i dag) og ikke lenge siden UL heller, men tenker mest på downs eller om at livmor er for liten osv.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ingenting som tilsier at det er noe galt om barnet er for aktiv i magen din. Han har masse plass å tumle seg på, så du bør heller reagere om det skulle bli betraktelig mindre liv.

Trodde jeg og, frem til jeg leste at det kan være for MYE bevegelse. Var redd før at det kunne være for stille for har lest mye negativt om det, og så er for mye galt også :S

AnonymBruker
Skrevet

Man skal faktisk reagere om baby plutselig blir overaktiv. Det kan være tegn på at den ikke har det bra og stresser/ har panikk i magen.

Ts. Ring føden og snakk med dem.

Anonymous poster hash: 2ac49...99e

• Liker 1
Skrevet

Trodde jeg og, frem til jeg leste at det kan være for MYE bevegelse. Var redd før at det kunne være for stille for har lest mye negativt om det, og så er for mye galt også :S

Du kan ikke sitte som bekymret gravid sitte og google slike ting, du er nødt til å lene deg på det fagpersoner sier - hvis du sitter og googler får du alt mulig rart som er lagt ut på nett. Hvis du virkelig blir urolig må du heller ringe føden som man sier her. Men ja, jeg har diskutert samme problematikk med jordmor som sier det jeg sier til deg - det er ingenting som heter for mye aktivitet i magen.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Er ikke redd for navlestrengen for han har holdt på sånn i mange uker (bare vært ekstra ille i dag) og ikke lenge siden UL heller, men tenker mest på downs eller om at livmor er for liten osv.

Jeg hadde ringt, men du må gjøre som du vil. Hadde ikke turt å ta sjansen på at noe var galt. Ting kan skje veldig fort, med bare timer i mellom, så at det ikke er lenge siden ul har ingenting å si.

AnonymBruker
Skrevet

Man skal faktisk reagere om baby plutselig blir overaktiv. Det kan være tegn på at den ikke har det bra og stresser/ har panikk i magen.

Uff, får prøve å manne meg opp da, men har virkelig dårlig erfaring fra de to gangene jeg har ringt :( og de har jo sagt tidligere at det bare er er godt tegn. Kan dra privat på tirsdag men håper ikke det er for lenge å vente.

Skrevet

Når man er i uke 26 har barnet ekstremt god plass, barnet endrer søvnmønster og påvirkes veldig av kosthold. Man skal alltid følge magefølelsen sin som mor, men om du seriøst mener at mer aktivitet i uke 26 er et tegn på stresset baby vil jeg gjerne se noen kilder på det.

• Liker 2
Gjest Solstråla88
Skrevet

Når man er i uke 26 har barnet ekstremt god plass, barnet endrer søvnmønster og påvirkes veldig av kosthold. Man skal alltid følge magefølelsen sin som mor, men om du seriøst mener at mer aktivitet i uke 26 er et tegn på stresset baby vil jeg gjerne se noen kilder på det.

Det er jo uansett bedre å snakke med føden enn å google senarioer som navelstrng rundt halsen og downs. Vi har iallefall fått beskjed om å ringe om babyen endrer bevegelsesmønster drastisk.

Skrevet

Du kan ikke sitte som bekymret gravid sitte og google slike ting, du er nødt til å lene deg på det fagpersoner sier - hvis du sitter og googler får du alt mulig rart som er lagt ut på nett. Hvis du virkelig blir urolig må du heller ringe føden som man sier her. Men ja, jeg har diskutert samme problematikk med jordmor som sier det jeg sier til deg - det er ingenting som heter for mye aktivitet i magen.

Det er jo uansett bedre å snakke med føden enn å google senarioer som navelstrng rundt halsen og downs. Vi har iallefall fått beskjed om å ringe om babyen endrer bevegelsesmønster drastisk.

Jepp, det har jeg også skrevet som du ser over her. Synes bare at en del sprer litt hysteri rundt det å ha en baby som er veldig aktiv i mors liv. Er greit å huske på at disse trådene dukker opp hos de som googler samme problemstilling.

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jepp, det har jeg også skrevet som du ser over her. Synes bare at en del sprer litt hysteri rundt det å ha en baby som er veldig aktiv i mors liv. Er greit å huske på at disse trådene dukker opp hos de som googler samme problemstilling.

Synes uansett å gi råd om å ringe føden er riktig. Jeg har selv ringt med mange dumme spørsmål, synes jeg. Mens føden mener det er bedre med en gang for mye enn for lite.

AnonymBruker
Skrevet

Om ungen har downs syndrom så kan man ikke gjøre noe med det uansett. Men har og lest at mye aktivitet kan være et dårlig tegn. Ring føden du, forhåpentligvis er det en grei persoon som svarer.

Anonymous poster hash: bb642...f6e

AnonymBruker
Skrevet

Men hun sier jo at babyen har vert aktiv hele tiden, hun har nettopp vert på ul der alt var fint, hun har tatt dette opp med jordmor. Tror du må senke skuldrene litt TS og ikke overanalysere alt hele tiden. Om du ringer føden for små ting hele tiden skjønner jeg at de bli litt irretert selv om de skal svare deg på en fin måte.

Jeg hadde selv en veldig aktiv baby i magen, helt frem til han ble tatt med ks. Han er fortsatt like aktiv på utsiden. Ring jordmor eller fastlegen i morgen tidlig om du fortsatt er bekymret. Om babyen din har downssyndrom er ikke det noe særlig og gjøre med nå uansett.

Anonymous poster hash: 27917...cb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...