Gå til innhold

Hvorfor lukter det promp av kyllingfileten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 12/19/2017 at 9:12 AM, CharlotteLH said:

Jeg har gjort mye research på dette temaet. Kyllingfilet i Norge. Fordi det ALLTID lukter råttent når jeg åpner opp pakkene, uansett leverandør. Det norske folk blir fortalt at dette er HELT normalt. Kyllingen "skal lukte vondt". Dette "pga gasser" i vakuumpakket kylling. Men lukten skal visstnok forsvinne etter noen minutter. Jeg har en mann som spiser 1kg kylling om dagen, og har laget uendelig mye kylling i uka de siste månedene. Og jeg kan vitne om at INGEN pakker av alle (hundretalls?) pakkene jeg har kjøpt har sluttet å lukte etter å hatt åpnet pakken i noen minutter. Jeg har til og med vasket kyllingen til ingen nytte. 

Så tenker en, bare stek kyllingen og lukta forsvinner. Dette stemmer IKKE. Uansett om jeg steker kyllingen i ovnen, eller i panna, så lukter kyllingen ikke godt etterpå. Når det er sagt, så er det vanskelig å lukte at kyllingen er dårlig når den er nystekt. MEN, om du putter kyllingen i en tett boks (etter avkjølt selvfølgelig) i kjøleskap, og så åpner boksen x antall timer senere, så lukter det råttent. All kylling lukter slik, og det kan jeg vitne om, fordi jeg steker mye kylling på en gang slik at han kan spise kylling dagen etter uten at jeg må steke kylling hver dag. 

Noe forteller meg at det er ugler i mosen når det kommer til kyllingproduksjon i Norge. Men det norske folk har blitt fortalt at alt er ok, kylling skal lukte, så de tenker ikke noe over det. Bare søk på nettet, ingenting kommer opp av folk som sier at norsk kylling er dårlig kvalitet. Og når spørsmål om hvorfor kylling lukter, så svarer folk som i dette forumet at "sånn skal det bare være". NEI sier jeg, sånn skal det IKKE være. Jeg har bodd i USA med min amerikanske mann i flere år, og der lukter det ALDRI av kyllingen. Om en søker på engelsk så ser en med en gang at dersom kylling lukter, så er den dårlig. Ikke spis står det. Men her i Norge, ikke noe problem. WHAT? 

En annen ting, jo nærmere utløpsdato, jo verre lukt. Aldri kjøp kylling 3 dager før den utløper. Da er den enda dårligere.

Hvis det var ugler i mosen, ville din mann garantert ha blitt alvorlig syk for lenge siden med de mengdene han spiser.

Denne lukten kommer av ulike sulfidforbindelser som er helt naturlige. At det ikke lukter slik av den amerikanske kyllingen, sier meg heller at de bruker ulike konserveringsmidler eller annen kjemisk behandling for å fjerne den lett ubehagelige lukten. Det synes jeg er mye skumlere.

Norsk kyllingkjøtt har en av de lavestr kontaminasjonsratene i verden. Du har konstruert et problem i hodet ditt.

Anonymkode: 23875...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det var ugler i mosen, ville din mann garantert ha blitt alvorlig syk for lenge siden med de mengdene han spiser.

Denne lukten kommer av ulike sulfidforbindelser som er helt naturlige. At det ikke lukter slik av den amerikanske kyllingen, sier meg heller at de bruker ulike konserveringsmidler eller annen kjemisk behandling for å fjerne den lett ubehagelige lukten. Det synes jeg er mye skumlere.

Norsk kyllingkjøtt har en av de lavestr kontaminasjonsratene i verden. Du har konstruert et problem i hodet ditt.

Anonymkode: 23875...17c

På Matportalen sier de at det er pakkegassene som lukter.  http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/fjorfe_og_kjott/det_er_vond_lukt_naar_jeg_aapner_pakker_med_kyllingfilet_er_maten_bedervet-1

Så Matportalen driver med løgn og fanteri? 

Kanskje det er sånn at pakkegassene som brukes i Norge er forskjellige fra de som blir brukt i andre land? Jeg bor i Sør-Europa, og her lukter heller ikke kyllingen promp. 

 

Anonymkode: 8fdc1...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...