Gå til innhold

Hvilken matrett er du aller svakest for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er glad i mat, og det er sjeldent jeg blir lei...

Favoritter er skalldyr, lammelår, ekte sørlandskomper med meierismør. Og biff. Biff som er stekt så lite at den er kald inni, gjerne servert med hjemmelaget bearnaisesaus. Og pizza. Jeg blir aldri lei av pizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg synes jeg det er så rart at spaghetti er den matretten mange her er svakest for. :fnise:



Anonymous poster hash: 9d07b...6a9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vellaget mat av gode råvarer er digg.

- og takket være denne tråden så har jeg kokt pizzasaus i kveld...så det blir pizza i morgen.

Bøffelmozzarellaen og den oransje britiske cheddaren ligger i kjøleskapet sammen med roccolaen, sausen er ferdigkokt...det enste som gjenstår er å bestemme seg for om det skal være med pepperoni eller Serranoskinke (Parma hadde de ikke på nærbutikken og jeg orket ikke kjøre tilbake mot byen til nærmeste Meny).

Holder uansett en knapp på at det blir digg.

Høres ut som det der blir fantastisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg synes jeg det er så rart at spaghetti er den matretten mange her er svakest for. :fnise:Anonymous poster hash: 9d07b...6a9

Ja pasta og pizza.. Det smaker jo så lite og kjedelig! Er ikke så glad i deig.. Liker ekte råvarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ja pasta og pizza.. Det smaker jo så lite og kjedelig! Er ikke så glad i deig.. Liker ekte råvarer!

Ser den med deig, men... tykkelsen og mengde deig bestemmer du jo selv, og det samme med mengden pasta.

Og lager du det selv så kontrollerer du både de råvarene du bruker og at råvarene er ekte.

Det blir både smak som kan rive og smak som kan fortrylle uten å brenne...alt etter ønske og lyst den dagen.

Slik sett mener nå jeg at min pizza (type italiensk med tynn, sprø bunn) er like ekte som en biff med båtpoteter, grønn salat og hjemmelaget peppersaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den med deig, men... tykkelsen og mengde deig bestemmer du jo selv, og det samme med mengden pasta.

Og lager du det selv så kontrollerer du både de råvarene du bruker og at råvarene er ekte.

Det blir både smak som kan rive og smak som kan fortrylle uten å brenne...alt etter ønske og lyst den dagen.

Slik sett mener nå jeg at min pizza (type italiensk med tynn, sprø bunn) er like ekte som en biff med båtpoteter, grønn salat og hjemmelaget peppersaus.

Ja jeg forstår det :) Det er nok bare i bunn og grunn smak og behag. Klart pizza kan være laget fra bunn og god også, foretrekker bare så mye annet fremfor det, personlig smak rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svakest for hjemmelaget pizza og junkfood hamburger.
Spesielt om pizzaen er laget med grov bunn, skinke, pepperoni, litt ost, og kesam som dressing på toppen. :wow:



Anonymous poster hash: 73984...e06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje litt sært, men jeg er altså utrolig svak for varme rundstykker med godt pålegg. Når jeg skal kose meg skikkelig kjøper jeg halvstekte rundstykker, hiver de inn i ovnen, og spiser dem med ost og skinke, eller med leverpostei, eller med laks, eller med rekesalat.. :wow: Er vel egentlig generelt over middels glad i frokostmat. Julefrokostene vi har hjemme hos oss, med nystekt brød og nystekte rundstykker, og alt det beste som fins av pålegg i verden, hjemmelaget potetsalat, pateer, laks og eggerøre.. O-M-G. Slår julemiddagene, lett!

Anonymous poster hash: d410a...c48

Veldig enig med deg her altså - jeg har nesten bare slike "middager" hele julen jeg, med noen unntak selvsagt - det er jo såååå godt :jepp:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spaghetti, lasagne, tomatsuppe, pizza og taco.



Anonymous poster hash: de889...2cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg på bli makisushi med marinert og fritert tofu og avocado. Elsker sushi!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja pasta og pizza.. Det smaker jo så lite og kjedelig! Er ikke så glad i deig.. Liker ekte råvarer!

Åja så du kan ikke ha ekte råvarer på pizzaen eller i pastaen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Åja så du kan ikke ha ekte råvarer på pizzaen eller i pastaen???

Samme lurer jeg på også. Og pizza smaker lite? Ja, om bare spiser Grandiosa kanskje, men veldig mange av oss lager hjemmelaget pizza med ekte råvarer og mye smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacos.. For meg er det helt uforståelig at noen klarer å bare spise 1 skjell/tortillalefse. Jeg spiser alltid minst 3 :P

Til gjengjeld så kjennes det ut som at magen min skal eksplodere etterpå da.

Er også svak for sushi.

Endret av Shinigami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sashimi med godt tilbehør. Spiser ulike varianter av sashimi sikkert et par ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme lurer jeg på også. Og pizza smaker lite? Ja, om bare spiser Grandiosa kanskje, men veldig mange av oss lager hjemmelaget pizza med ekte råvarer og mye smak.

Synes likevel det finnes SÅ mye annet bedre, når man her får velge blant HVA man vil!

Det er som å få komme på verdens beste restaurant, man får velge akuratt hva man vil - og så velger man pizza? Det er for meg uforstålig, uansett hva man har på, eller kvaliteten på pizzaen. Det er min mening!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Synes likevel det finnes SÅ mye annet bedre, når man her får velge blant HVA man vil!

Det er som å få komme på verdens beste restaurant, man får velge akuratt hva man vil - og så velger man pizza? Det er for meg uforstålig, uansett hva man har på, eller kvaliteten på pizzaen. Det er min mening!

Det kan jeg forstå at mange syns er rart. Det jeg reagerte på var at pizza og pasta visstnok skulle være smakløst og uten ekte råvarer :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...