Juci Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #101 Del Skrevet 20. oktober 2004 Uff nå er jeg skikkelig trøtt i hodet, altså... Har i grunnen vært det siden mandag morgen. Vi hadde "strategidag" på jobben forrige torsdag, og da var vi først på seminarhotell med presentasjoner, diskusjoner og planlegging, så (etter lunsj) var vi på rebusløp rundt i byen (sånn a la team-building event), og rebusen endte på en restaurant om kvelden. Det var særdeles hyggelig, men jeg har savnet de 8 timene arbeidstid jeg "gikk glipp av" helt siden! Og hatt litt sånn latent dårlig samvittighet for både jobbting og private ting siden det. Nå fikk jeg tatt meg selv igjen på jobbe-todo-listen sånn noenlunde, men akkurat nå føler jeg at det er minst fem viktige ting jeg har glemt å forberede meg til, men som jeg må få klarert med noen i Amsterdam i morgen/på fredag. Men jeg vet liksom ikke helt konkret HVA. Men jeg må bare sette meg ned nå og komme til ro og strukturere tankene litt, så ordner det seg vel. Men det betyr at jeg er bare nødt til å sløyfe karate-treningen i kveld, for den begynner om en time og jeg er da ikke hjemme igjen før bortimot halv elleve. Og siden jeg må opp kl. 5 i morgen, og må pakke i kveld også, blir det bare stress... Dessverre. Så jeg får heller ta litt trim på matten her hjemme i stedet, ta en lang dusj og prøve å komme nedpå litt. Og få pratet litt med C om bolig-temaet, for det har det bare blitt halve diskusjoner om de siste dagene, og halve diskusjoner som blir hengende i luften er også stressfaktorer. Så nå ringte han nettopp, er på vei hjem, og jeg ba ham stikke innom et sted og ta med en pizza, så skal vi bare kose oss og slappe av og prate om alt og ingenting. Og så skal jeg pakke, skrive huskeliste, og legge meg tiiiidlig! Jepp. Det hørtes ut som en fin plan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 24. oktober 2004 #102 Del Skrevet 24. oktober 2004 ... og skrive ønskeliste. Det er viktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 7. november 2004 Forfatter #103 Del Skrevet 7. november 2004 OI, nå er det lenge siden jeg har vært her!!! Men lever altså i beste velgående, i tilfelle noen har savnet meg og lurt... ;-) Det har bare vært litt full fart de siste par ukene! Så jeg har ikke hatt tid til å skrive på jobben, og noen dager har C vært utenbys igjen, så da hadde jeg ikke PC hjemme. Men jeg skal visst kanskje få en laptop på jobben med tid og stunder, det håper jeg i hvert fall! Amsterdam #3 var meget bra, som vanlig! Men det var greit å bare være en natt - blir jo nesten to fulle arbeidsdager likevel. Det ble litt torsdagskveld-shopping på meg denne gangen også, men litt mer sånn "snoping" - f.eks. en sånn fake-vintage brosje med glitrende stener (ja, de var grønne...) og en slags sixpence i beige angora - hurra! :-D Ellers har det skjedd MYE siden sist! Bl.a. har jeg hatt BURSDAG, hurra for meg! La meg benytte anledningen med en gang til å takke for e-kort fra tante B og mail fra onkel Ø - det var koselig! Og dessuten var det kjempekoselig å feire bursdag hos mamma og pappa denne gangen, det tror jeg ikke jeg har gjort siden jeg fylte...21? Og selv om jeg var der bare noen dager, så fikk jeg gjort akkurat det jeg ville mest, nemlig tilbringe mye tid sammen med mamma og pappa og CD, og venninne K fikk jeg også møtt (hei på deg og velkommen, forresten, hvis du har klikket deg gjennom hit til dagboken min nå!), og familien til CD (hei på deg også, B - det var veldig kjekt å se dere igjen!), og rett og slett VELDIG koselig var det! Og denne uken har det og vært full fart: Onsdag karate-trening, torsdag hadde jeg seks venninner på besøk med tacos og greier, fredag var vi ute og spiste på portugisisk restaurant med tre vennepar, i går hadde vi tre andre vennepar til "mortensgås" her hos oss (ÅÅÅÅÅÅH, det var GODT!), og i kveld skal vi på revy med to av de venneparene fra i går. Bare på boligfronten er det intet nytt å melde... Vi er stadig vekk og ser på leiligheter og hus, men det er liksom aldri Det Rette. Men vi begynner ikke å få panikk ennå, for vi finner alltids en leilighet vi kan leie på relativt kort varsel, hvis det nå må bli sånn. Og vi kan jo bli boende her til 30. april. Men nå må jeg rydde litt her! Har fire høye stabler med bøker, blader og greier som vi ha en fast plass å bo. Ha en fin søndag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 9. november 2004 Forfatter #104 Del Skrevet 9. november 2004 Her SNØR det forsyne meg i dag!!!!!!!!!!!!! :o :o :o Så her er det en som må sette seg ned og smøre vinterskoene i kveld, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 9. november 2004 #105 Del Skrevet 9. november 2004 Hei Juci! Høres ut som du har det bra med mye kjekt som skjer Så det snør der du er :o :o Håper det drøyer litt med det her ennå.. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 11. november 2004 Forfatter #106 Del Skrevet 11. november 2004 Heisann *Hanne*, takk for hilsen! Har det ganske bra, ja - og det er virkelig MYYYE som skjer! Har litt følelsen av at jeg BARE sitter foran skjermen i det siste, men det er jo egentlig ikke sånn. For eksempel har jeg strikket et sjal siden sist, sånn på kveldstid. Det ble kjempefint, så det er jeg skikkelig stolt av! Må ta et bilde og sende til mamma så hun får se, for hun var med meg og tok ut garn. Og jeg bruker det hver dag, for det er jo så kaldt her. Selv om snøen heldigvis forsvant igjen. I morgen skal jeg "shoppe" med FARMOREN til C! Lurer på hvordan det blir... Det er nemlig sånn at C har bursdag 6 dager før meg. Og til bursdag og jul har foreldrene hans (rettere sagt moren) funnet ut at det er en flott ide å spørre MEG hva de skal kjøpe til ham. Nå har jeg vendt meg til det etter snart fire år, da, så jeg pleier å forberede meg på det. Men nå har altså farmoren også hoppet på det toget, så da måtte jeg jammen meg finne på noe for henne også! Men så kan de ikke spørre HAM om hva de skal kjøpe til MEG, så det må jeg finne på selv og! Så da sa jeg til farmoren hva jeg ønsket meg, da. Men det var visst ikke bra nok, så da mente hun at hun skulle ta meg med på handletur, og jeg måtte ta meg tid en ettermiddag... Så i morgen er altså dagen. Heldigvis er søsteren til C en sånn som absolutt skal være med på alt, så hun er da med også. Blir sikkert hyggelig. Hvis jeg får sjansen, skal jeg kjøpe meg noen sånne armbeskyttere til å bruke på karate-treningen og, for jeg får så svære blåveiser hvis ikke... Men nå skal jeg oppdatere online-ønskelisten min med alt jeg fikk til bursdagen, og så skal jeg KØYE med en god BOK! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 11. november 2004 #107 Del Skrevet 11. november 2004 Hvilken bok da?? Biblotekaren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 12. november 2004 Forfatter #108 Del Skrevet 12. november 2004 Ikke den jeg fikk av deg... :oops: Men det ble jo plutselig så mange bøker på meg! :-) Jeg begynte med den jeg fikk av storesøster, "Deadline - A novel about project management". Blir nok verken nobelpris i literatur eller pulitzer på den, men jeg tar den mer som en "gøy fagbok". Jeg glemte forresten helt å skrive at jeg var på hjerte-ultralyd på mandag, og jeg er frisk som en liten fisk! Det eneste han kunne fastslå var at det var to klaffer som ikke var HELT tette, derfor laget det bittelitt "ulyd", men det var for det første ikke uvanlig og for det andre overhodet ikke farlig. Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 12. november 2004 #109 Del Skrevet 12. november 2004 Nå ble jeg glad. Fortrinnsvis for det med hjertet, selvsagt! CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 21. november 2004 Forfatter #110 Del Skrevet 21. november 2004 Ja, det var bra det ikke var noe i veien. Sånt har vi mer enn nok av allerede. Nå er det lenge siden jeg har vært innom her igjen, over en uke. Har ikke hatt tid i det hele tatt på jobben, der har det vært innspurt på et nokså stort prosjekt. Og hjemme har jeg enten ikke vært mye, eller har C ikke latt meg bruke laptopen (...hm!) - og så krasjet harddisken, så da var den ute av drift noen dager... Det var litt dumt med den harddisken, for vi mistet en hel del mp3. Som jeg skulle kopiere over til den eksterne harddisken jeg fikk til bursdagen så snart jeg fikk tid... Er det ikke alltid sånn? C hadde tilfeldigvis kopiert alle sine data over til den eksterne HD'en før han gav den til meg, så han mistet ingenting av sitt. Jeg hadde en mappe på skrivebordet hvor mine ting lå, men jeg tror ikke det var så mye kjempeviktig som lå der. Har i hvert fall ikke kommet på noe ennå. Det var jo i grunnen litt "flaks" at jeg har vært litt sånn "in between jobs" det siste halve året, for dermed har jeg backup av det meste mitt på diverse CD'er. Shopping med svigerfarmor var veldig hyggelig! Men jeg var litt glad for at K (søsteren til C) var med. Men farmoren er i kjempeform for sine snart 86 år, og forteller historier om hvert hus vi går forbi og sånn. Og tok oss med på fin cafe, og jeg fant et par øredobber som hun kjøpte til meg i forsinket bursdagspresang (det var jo derfor vi skulle på denne handleturen). Men det ble jo ingen mulighet til å gå i noen av de butikkene JEG vanligvis går i, da, så det fikk jeg ikke gjort. Fredags kvelden var vi ute med to kompiser som vi ikke har sett på en stund. Lørdag hadde vi gjester igjen, denne gangen særdeles dekadent på søtvin-smaking. Med gåselever til hovedrett og omtrent 20 forskjellige oster til "dessert". Og 13 forskjellige søte viner i fire runder. De siste fire - fem vinene fikk mest kommentaren "åh, den var søt, ja!" Maken til fråtseri, huff! Men det var jo egentlig kjempedeilig... Mandag kveld var det kor igjen endelig (uken før var dirigenten syk), onsdag karate som vanlig, torsdag var det eks-kollega-treff - det begynner å bli MANGE som ikke jobber der lenger nå! De fleste sluttet før meg, men ganske mange har sluttet nå i det siste også. Der ble jeg sittende med en av eks-teksterne og diskutere, og plutselig var klokken blitt TRE! Så jeg var rimelig segen på jobb på fredag, ja... I går var vi på foto-utstilling i nasjonalbiblioteket, og etterpå kastet vi oss ut i byens lengste shopping-gate. C var veldig tapper og holdt ut ganske lenge! Vi fikk nemlig gavekort på en stor musikk-butikk av søsteren hans til bursdagen, så da ble det en del CD'er på oss (nye til The Cure, R.E.M. (ja, liker dem ennå, selv om konserten var kjempedårlig), Aerosmith, Keane og et par til). Så har jeg bestemt meg for at jeg skal lage en Best Of Robert Palmer og Seal selv, for det blir billigere. Og så skal jeg lage en Best Of Shania Twain til C til jul, for han tror han liker henne så godt... Samme for meg! :-) Han var også med og kjøpte nye kniver til oss - dyre, gode kniver (bursdagspresang fra foreldrene hans). Vi hadde INGEN skarpe kniver lenger, og det hjalp ikke å slipe dem. Endelig kan vi skjære igjen! Så kjøpte jeg endelig stoff til noen sofaputer jeg har tenkt å sy. Det skal egentlig bli et slags "sesong-konsept" med dem. D.v.s. at jeg skal sy mange forskjellige trekk og så bytte etter årstid og anledning. Så nå blir det jule-versjonen først. Det blir naturhvit grov lin bak, og foran skal jeg strikke 3x2 åttebladsroser i naturhvit og litt dyp rødt, og så blir det "ramme" rundt det som er strikket i dyp rødt stoff. Fikk dessverre ikke kjøpt garn, så det må jeg ut igjen etter. En gang. Hm...skal vel kanskje være glad hvis jeg får juleputene ferdig til påske... I går kveld var vi på julemarked (at de har begynt allerede, ja? Jeg syns det blir tidligere for hvert år...!), drakk to kopper med "gløgg" og så frøs vi så veldig at vi gikk inn et sted i nærheten og satt der i stedet. Men vi ble ikke så sen, for vi var litt trøtte og slitne alle sammen. Og et vennepar skal til Maledivene i dag, for to uker! Åååååh, der skulle jeg vært med... A propos "skulle vært": Hvis jeg kunne ha vært et annet sted enn der jeg egentlig var en dag i mitt liv, så ville jeg ha byttet bort forrige søndag. Da ville jeg nemlig svært gjerne ha vært tilstede i det studioet hvor de spilte inn den nye versjonen av "Do They Know It's Christmas?". Har dere sett den videoen? Hele den aktuelle creme de la creme av britisk musikkbransje - og gamlegutta og! Ja, der skulle jeg absolutt gjerne ha vært. Vel vel. Nå har C laget middag her: Hjemmelaget tomat-paprika suppe og fylte kålruller, yummy! Ikke så verst alternativ det heller :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 22. november 2004 Forfatter #111 Del Skrevet 22. november 2004 Fy flate! Nå kom jeg nettopp hjem fra kor og skulle egentlig skrive om hvor kuult det var i dag, men så fortalte C meg noe som jeg bare må skrive først - det er jo helt inakseptabelt! Nemlig at vaskehjelpen vår hadde kommet hit i formiddag som avtalt og låst seg inn, og da hadde det stått en mann her sammen med en feier! Mannen kunne fortelle henne at han var den nye huseieren, så han "hadde lov å være her"!!!!! Hørt på maken???????? HUn ringte til C med en gang, og C ringte til den "gamle" huseieren og spurte hva i alle dager som falt dem inn at de gav bort nøklene til leiligheten vår, og han ble kjempespak og sa at det ikke skulle gjenta seg osv. osv. Men det er da noe av det frekkeste! Spesielt siden det står ekstra og utførlig i den avtalen vi har ang. utflyttingen at de har adgang til leiligheten kun etter avtale med oss i forbindelse med visninger. Åh! Jeg skulle vært her tilfeldigvis selv da de låste seg inn her, så skulle de fått høre, ja!!!!! Men tilbake til korøvingen. Dirigenten vår skal på studietur til Afrika i noen måneder, så nå har hun skaffet vikar til oss for et par korøvinger, slik at det ikke faller helt ut. Og hun vikaren hadde vi altså i dag. Hun er "profesjonell" sangerinne, nærmere bestemt innen populær soul/funk/jazz. Og det var - uh - andre boller, ja! Ikke sånn å forstå at hun vi vanligvis har er dårlig, men dette var liksom en annen liga. Og så inspirerende! Vi sang f.eks. en julesang som vi tilfeldigvis øvde inn i fjor også. I fjor var den fin og "flink". Nå ble den råstilig! Hun fikk oss til å synge sånn "soul-aktig" så det var den rene fryd! :-D Vi skal ha henne to-tre ganger til, men neste uke KAN JEG IKKE, for vi skal på kabarett med svigers! Og jeg har mye mer lyst til å gå på korøving.... :-( Men nå må jeg hoppe i dusjen og køye - god natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 24. november 2004 Forfatter #112 Del Skrevet 24. november 2004 Huffda... Nå har jeg med meg hele treningsbagen på jobb og greier, og så har jeg nettopp bestemt meg for ikke å gå likevel... For det første fordi jeg ikke rekker det lenger, for det er bare litt over en halvtime til det begynner. Og for det andre fordi det blir stress etterpå også. For det kommer noen kolleger fra Amsterdam til byen i kveld, og da skal de jo ut alle sammen, og da vil jeg gjerne være med. Men siden de skal ha møte som begynner i morgen kl 9, så blir de sikkert ikke så fryktelig sene. Så når da treningen ikke er ferdig før kvart på ti, da blir klokken nesten halv elleve før jeg kommer meg til den puben de skal på... Så da er det bedre at jeg sitter her og gjør unna noen ting som har ligget ALTFOR lenge nå, og så rusler jeg rolig til puben etterpå. Det får bli kveldens plan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 25. november 2004 #113 Del Skrevet 25. november 2004 Ikke vits i å trene når det blir stress nei, da er det ikke noe kjekt likevel. Håper du hadde en koselig kveld :-) Klem fra Hanne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 6. desember 2004 Forfatter #114 Del Skrevet 6. desember 2004 Det hadde vi, *Hanne*! Men det ble ganske mye "fritidsstress" framover der, ja! Huff. Det har vaert noe paa gang naa nesten hver kveld siden! Og mye aa gjoere paa jobben ogsaa, saa jeg har gaatt som en opptrekk-leke i flere uker naa... Men naa begynner roen aa senke seg bittelitt i hvert fall. Paa loerdag fikk jeg besoek av venninne U til et slags juleverksted. :-D Det var kos! Vi hadde ikke avtalt noe om hva vi skulle lage, saa jeg hadde litt vage planer om disse omtalte sofaputene mine (som jeg faktisk har gjort ferdig strikke-delen paa, gjenstaar altsaa "bare" aa sy...). Og saa lurte jeg paa om jeg skulle trae perler paa en messingtraad og vikle det rundt seviettringene mine paa ett vis. Men U hadde med seg et par lerreter som hun skulle male med akrylfarger paa, og saa hadde hun et lite ett til meg ogsaa, saa da ble det maling. Det har jeg aldri gjort foer, bare akvarell. Og det var kjempegoey! Saa det tror jeg det maa bli mer av! Bestemte oss for aa faa til en saann kreativ dag eller kveld annenhver maaned (oftere tror (eller vet) jeg blir for ambisioest for oss!), saa da kan det bli mye heimespoeta greier etter hvert, ja! Og i dag, i morgen og neste uke mandag og tirsdag er jeg (endelig) paa KURS i stedet for paa jobb, hurra! Og det er goey, har laert masse allerede! Og naa er pausen slutt, saa naa maa jeg foelge med her igjen. CU! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 10. desember 2004 Forfatter #115 Del Skrevet 10. desember 2004 Varmen røk hjemme hos oss, så vi har omtrent 16 grader innetemperatur! Heldigvis har vi en peis midt i stuen, selv om den er mest til pynt. Men hvis man hiver godt innpå med ved og setter seg rett foran, så er det godt og varmt. Og så koselig at man plutselig kan være nødt til å åpne en flaske rødvin bare for det, hi hi. Men det er IKKE noe gøy å gå og legge seg i sånn temperatur, så det ble nå joggebukse, en gammel college-genser og farmors tjukke-labber på meg, brrrr! Håper i hvert fall at de får fikset det i dag, for jeg holder ikke ut hele helgen! De hadde visst prøvd å fikse det i går, men altså uten hell. Høydepunktet var imidlertid da VVS-mannen ringte C og sa at han måtte komme hjem, for de måtte inn i leiligheten (har etter hvert fått igjen nøklene våre fra den nye eieren, forresten). "Hvorfor må dere inn i leiligheten?!" spør C. "Jo vi må lufte ut radiatorene". Saken er bare den at vi har kun varmekabler... :-? Nå er det snart helg, hurra! Og mandag og tirsdag er det kurs igjen, hipp-hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 11. desember 2004 Forfatter #116 Del Skrevet 11. desember 2004 14,5 grader... :o De har vært her to ganger og kommer nå straks for tredje gang. Gangen vår ser ut som en slagmark (eller som et slagverk, som en skolevenninne av meg sa for mange år siden en gang ), for alle disse folkene har gått rundt her med sko. Og i og med at de driver og bygger om hele huset i etasjene under oss, drar man med seg kilovis med sånn fint byggestøv og murpuss hver gang man kommer inn... Vi skulle på visning i et hus nå kl ett, men siden disse mennene nå kommer, har C dratt på visning alene :-( Har tent 17 stearinlys av ulik art og i tillegg satt på bakeovnen med døren åpen for muligens å få opp tempen litt her... Men det er best jeg holder meg litt i bevegelse, så jeg kan ikke sitte her lenger. Stand by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 11. desember 2004 Forfatter #117 Del Skrevet 11. desember 2004 16,5! Og det har steget med 0,5 siden jeg kom hjem fra shopping for tre kvarter siden. Så det KAN faktisk se ut som de har klart det...! Nå står lasagnen i ovnen, og etterpå skal vi på kino! :-) God lørdag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 19. desember 2004 #118 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en riktig god jul og et godt nyttår! Håper du har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 19. desember 2004 Forfatter #119 Del Skrevet 19. desember 2004 Det ble litt opp og ned med temperaturen siden sist jeg skrev. Bunnen nådde vi på onsdag med 13,2 (!!!!!!!) grader, da var det bare å rømme; sitte lenge på jobb, gå ut en tur etter trening, avtale å møte noen osv. Men så ble det endelig ordning på det da, og nå vet vi også hvordan vi kan følge med og unngå at det faller helt ut. Nå er det 0,7 grader ute og 23,7 inne, og det er akkurat sånn som vi liker det :-D I går kveld var det venne-julefest på en bar, det pleier vi å ha hvert år. Det var kjempehyggelig. Det var en fotballklubb som også hadde julefest der samtidig, og de hadde med seg livemusikk. De var kjempeflinke å spille, så det ble både dansing og synging på oss alle sammen! Om en times tid skal vi møte vennepar U og H pluss kompis KJ og bytte presanger på julemarked rett nedenfor her, og så går vi oss en liten søndagstur. Men først skal vi lage oss omlett med fetaost og ramsløk til lunsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 20. desember 2004 #120 Del Skrevet 20. desember 2004 Hei Juci! Godt å høre at dere har fått opp igjen temperaturen inne, 13,2 går ikke i lengden!! Høres ellers ut som du har en fin førjulstid. Vennefester er alltid koselig, og litt synging og dansing hever ofte festen ett par hakk Hørtes artig ut. Ville egentlig bare ønske deg en god jul jeg, og et kjempefint nyttår etter det! Juleklem fra Hanne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå