Gå til innhold

Juci i ukjent terreng


Juci

Anbefalte innlegg

OK, det gikk jo rimelig fort: Det blir møte på tirsdag!

Klokkeslettet vet jeg ikke ennå (men jeg har jo ingen andre planer, så det går bra... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble å ta av sengetøyet og putte det i vaskemaskinen samt støvsuging av gulvene og en bitteliten oppvask i "roe-ned-aktiviteter" :-) Men jeg må innrømme at det tok litt tid. Gikk og sang og gaulet og var helt i 100 mens jeg støvsugde, så jeg er glad vi ikke har noen umiddelbare naboer, hi hi!

Nå har jeg nettopp nytt en pastasalat med reker til sen lunsj, kjempedeilig! Oppskriften (eller ideen får jeg vel si - trenger jo ikke akkurat oppskrift for å lage noe sånt) fant jeg i et flere år gammelt sånt slanke-bilag til KK. Har funnet ut at billigste og enkleste måten å skaffe meg høstgarderobe på i år, er å gå ned minst tre, helst fem kilo. Da er det mye fint i skapet som plutselig sitter som det skal, ja! Og jeg tror det er et realistisk mål. På sikt skulle jeg nok helst ha tatt av ti kilo eller deromkring, men det får vi nå se på...

Der var CDen med bilder fra min fetters bryllup fra i sommer ferdig brent også. Da skal jeg gå og sende den etterpå. Skal og se på et hus klokken fem i ettermiddag, og det er ikke SÅ fryktelig langt herfra, så jeg tror jeg skal faktisk GÅ dit. Så får jeg litt bevegelse i dag og (i går gikk jeg jo til og fra arbeidskontoret tre ganger...), og så kan jeg gå forbi posten på veien. Jepp, fin plan.

Så har jeg ringt på et hus og bedt om visning, men det kunne han ikke avtale nå, så han skulle sende mail. Og så har jeg bestilt time hos frisøren, for nå begynner det å bli kritisk med friseringen om dagene. Så har jeg sjekket hva en passabel ekstern harddisk koster, for det vil jeg ønske meg til bursdagen min (coming up soon! :Nikke: ). Og så har jeg begynt å lage cover til en CD jeg kopierte av mamma (pleier å foretrekke original cover, men dette var så lite spesielt at jeg like godt kan lage det selv).

FLITTIG i dag, m.a.o.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!!!

Grattis med fin-fint gjennomført intervju! Du sjarmerte dem i senk, og trollbandt dem med den intelligens, tenker jeg.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er sikker på at en av disse jobbene blir dine,- og du skal se at du kanskje får "luksusproblemet" likevel. :wink: Når tilbakemeldingene kommer så kjapt, synes jeg det tegner for et positivt utfall.

Hvordan er det med nektarinhøsten? Har du evt. tid til å koke syltetøy før du skal begynne å jobbe? :sikle:

Ha en super kveld. Skal snart stemple ut. Niesen din begynte på forskolen igjen i dag,- håper jeg husker på å hente henne før jeg kjører hjem... :o

:kyss::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg blitt fin på håret igjen, ja! :-D

Det huset vi så på på onsdag var ikke noe særlig. Det var ganske spesielt, men det måtte gjøres en del med det, og til det var det for dyrt i utgangspunktet. Dessuten hadde det ikke blitt perfekt uansett hvor mye vi hadde bygget om, rett og slett p.g.a. at beliggenheten ikke var perfekt. Så da så.

Men så kjørte vi og så på et annet fra utsiden etterpå, og det så ganske bra ut! Det er riktignok ganske lite, så det og må vi nok sikkert regne med å bygge på, men vi skal nå se det fra innsiden på tirsdag, så da får vi se om det fortsatt er like attraktivt. I dag har vi sett på to, de var vel mer eller mindre uaktuell.

I morgen formiddag skal vi på loppemarked og se om vi finner nattbord - har måttet klare oss uten det i to år nå, fordi vi ikke finner noen som passer til stilen på sengen og resten av møblene på soverommet... ! :roll:

Og nå skal vi ut med et vennepar, så jeg må gå og kle meg om.

Ha en fin fredagskveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en flott helg!

Fant ikke noe særlig spennende på loppemarkedet, det ble bare et par bilderammer på oss. Men koselig å tilbringe formiddagen sammen med mormoren og morfaren til C! Om kvelden var vi på vinsmaking med buffet sammen med en venninne, og der var det maaaaaasse god vin og god mat! :-D

I dag våknet vi og det var nydelig vær. Så da fant vi ut at vi skulle ta en tur med sånn dressin på en nedlagt jernbanestrekning. Ringte til venninne U og spurte om de ville være med, og hun og sambo H sa ja med en gang. Kjørte av gårde (ca 1,5 times kjøring) og fikk oss dressin. Det er sånn at to sitter og sykler på siden og to "sitter på" i midten, så byttet vi på å trø. Brukte ca. 4 timer inkl. lunsj-stopp. Kjempehyggelig! Og bildene ble kanonbra! :-D

Men nå må jeg tenke på retretten her, for jeg må være på arbeidskontoret klokken 9 i morgen tidlig ... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og været hos dere er rimelig bra for tiden også, har jeg sett på værmeldingen? Heldiggriser. Det hørtes ut som en veldig kjekk dag! :P

Kanskje vi skal være med på en slik dressin-tur neste gang vi kommer på besøk?

CD :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi gjerne, CD! Skal notere det på programforslagslisten! ;-)

Hurra, i kveld er det endelig korøving igjen! Det gleder jeg meg til, nå har jeg ikke sunget skikkelig siden midtsommerkonserten!

På arbeidskontoret i dag var det ikke særlig spennende. Men jeg fikk komme inn på minuttet kl 9 (!), og dessuten fikk jeg tilsagn om et kurs som jeg lenge har hatt lyst til å ta, så det var da ikke så verst. Resten av dagen har jeg tilbragt mer eller mindre foran PC'en... Men med viktige ting, da. Jeg la ut 44 bilder fra dresin-turen vår på siden min, sånn at venner og kjente kan få se, og dessuten har jeg forberedt meg til møtet i morgen. De ba meg nemlig faktisk om å "gjøre jobben min" i forberedelse til møtet: analysere det de har nå og lage til et forbedringsforslag. Og det er ikke noe problem, for dette kan vi - slikt har jeg gjort og tjent masse penger på i fem år. Nå er jeg riktignok ikke ferdig ennå, og jeg MÅ gå på korøving, men jeg kan ta resten senere i kveld eller i morgen tidlig. Kunne jo ha begynt før i dag, selvfølgelig... Men det klarer jeg liksom aldri. Jobber best når tiden begynner å løpe ut. Har alltid vært sånn med meg, på skolen også. Kanskje jeg skal prøve å forandre på det - vil muligens gi enda bedre resultat. Hm, vi får se. Nå begynte jeg jo strengt tatt på oppgaven med en gang jeg fikk høre om den, da, for jeg har gått og tenkt på dette hele tiden siden. Sånn litt i bakhodet og litt små-diskutert med C. Sånn gjør jeg det f.eks. også alltid når jeg skal pakke kofferten: Går og tenker på hva jeg skal ha med i noen dager i forveien og planlegger alt liksom "i teorien", og så pakker jeg alt på en-to-tre når det er 15 minutter igjen til vi skal dra. Funker fint, det. Det er sjelden jeg glemmer å pakke noe viktig.

Sendte forresten en mail til han headhunteren med den "franske" jobben for å høre om det var noe nytt der i gården. Sånn i tilfelle de vil ansette meg på flekken i morgen, mener jeg. ;-) Men han var utenlands til fredag, så det fikk jeg ikke vite noenting om, nei! Det var jo litt dumt, da. Men men.

Nei, nå må jeg gå og synge! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jeg har ikke jobb ennå, men det er kanskje like før...?

Typisk at jeg skulle ha en "bad hair day" når jeg skulle på viktig intervju, da! Men det ble nå en orden på det på et vis. Det var tre unge menn (altså på min alder ;-) ) som "intervjuet" meg. De fortalte først mer om firmaet/konsernet og jobben i mer detaljer, og jeg fikk et bedre inntrykk - virker som det er litt fler "kreative oppgaver" enn jeg hittil har trodd. Så jeg fikk litt mer lyst på den, da... Så viste jeg fram og forklarte det som de hadde bedt meg forberede, og der fikk jeg det ene plusspunktet etter det andre. :-) Men det var kanskje ikke så rart heller, for de tingene jeg satte fingeren på og ville forandre, var ting som burde være opplagt for enhver som har peiling på slikt. Syns nå jeg. (På den annen side: Hvorfor har disse "feilene" oppstått i det hele tatt da?) I alle fall tror jeg at jeg gjorde et godt inntrykk på dem, så hvis en av de andre kandidatene er bedre, da skal de være heldige! ;-)

De ville bestemme seg senest i morgen, sa de. Så da får vi se. Vi har nå forresten ikke snakket NOE som helst om lønn, frynsegoder, arbeidstid og eventuelle kurs og sånne ting ennå, så det gir meg gjerne litt mer tid til å finne ut hva nå som er saken med den andre jobben jeg var på intervju til.

I går ettermiddag var vi og så på et hus - det som vi bare hadde sett fra utsiden før. Det var faktisk det første hvor jeg virkelig kan forestille meg 100% at vi kjøper det. Selv om det var lite (85m2 pluss kjeller, hvorav halve kjelleren er garasje). Det var kjempefin hage, det ligger veldig bra til i forhold til busser og annen infrastruktur, det er fin utsikt i alle retninger, og huset selv er i veldig god stand. C hadde selvfølgelig noe å utsette på det igjen, denne gangen var det elektriske ledninger og sånt som ikke var lagt slik vi ville komme til å trenge det. Herremin, altså! Faren til C var også med på visningen, og han var enig med meg i at Det Perfekte Huset er du nødt til å bygge selv! Og da er vi nødt til å finne Den Perfekte Tomten først, og den har vi mest sannsynlig ikke råd til. Hvis den i det hele tatt finnes. Men i hvert fall ringte C etterpå til en venn av oss som er arkitekt, sånn at vi kan finne ut litt mer om hvordan vi kan bygge på huset, om vi eventuelt kan gjøre det etter at vi er flyttet inn og hvor mye vi må regne med at det vil koste.

Og på fredag skal vi møte ham som vil kjøpe det huset vi bor i nå. Det er bare en leilighet i dette huset, og det er takleiligheten som vi bor i - resten er kontorer. Firmaet som var her har flyttet ut, og eieren vil altså nå selge huset. Og han som sannsynligvis kommer til å kjøpe det, vil igjen selge takleiligheten - sannsynligvis for å få mer penger til å renovere og bygge om resten av huset, for han vil visstnok lage sånne leiligheter som firmaer, organisasjoner og ambassader osv. leier til sine ansatte for en viss tid. Så da lurer vi på om vi skal kjøpe denne leiligheten i stedet for hus, men det kommer jo an på betingelsene, selvfølgelig. Vi kjøper den f.eks. bare hvis vi får ca. 50m2 av etasjen under i tillegg, for det er ikke snakk om at vi kjøper en 125m2 stor leilighet som bare har to rom! Den er riktignok kjempeflott og perfekt for oss to nå, men på lang sikt er det minst ett rom for lite. Vi har jo ikke gjesterom engang, og jeg som har hatt så mye gjester i sommer! Har bare et "gjestehjørne" i stuen! :-D Jeg ville ikke hatt noe imot å bli boende her, og da kan vi i hvert fall bygge om uten å måtte flytte ut. Men vi får se hva mannen sier. Hvis han ikke kan gi oss noe godt tilbud, får vi se hvor mye han er villig til å betale for at vi skal flytte ut før kontrakten vår går ut om tre år. DET kan bli litt penger, ja... :-D

Nå skal jeg opp til en venninne og ta bilder. Hun lager forskjellige ringer av glassperler, og jeg har tilbudt meg å fotografere dem for henne, slik at hun kan vise alt hun har laget også etter at ringene er solgt eller gitt bort. Og så vil jeg ha en selv også, så da skal jeg ta ut farger (blir nok noe grønt, ja :ler: ) og mønster. Og så blir det trim, for det er ca. en halv time å gå, og nesten bare bratt oppoverbakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaaah! I dag får jeg visst et jobbtilbud! Headhunter-damen ringte og sa at hun hadde fått veldig positiv feedback fra disse tre jeg snakket med på tirsdag, og hun ville nå bare snakke med noen jeg har jobbet med før som referanser, og så snart hun har gjort det, vil de visst komme med tilbudet!

:hoppe:

Hva gjør jeg da????

Har ikke fått fatt i han andre ennå, han som er utenlands til i morgen (ang. den andre jobben). Det må jeg prøve en gang til!

Tenk om de vil jeg skal begynne den 15.! Når er det? Det er neste onsdag! Det vet jeg ikke om jeg vil - 1. oktober hadde vært bedre!

Uaaah!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, nå har jeg i det minste fått LITT mer informasjon ang. den andre jobben: Det firmaet har ikke gitt noe tilbakemelding på de kandidatene de har fått foreslått ennå, og det er heller ikke avtalt noen datoer for intervjuer. Så det vil altså si at det hele kan komme til å ta litt tid. Og så er da etterpå spørsmålet om jeg i det hele tatt får jobben. Og ikke å forglemme om den faktisk er slik jeg innbiller meg at den er - kanskje jeg ikke kommer til å like den likevel? Så jeg tror nesten jeg slår til på denne andre jobben, jeg. Som storesøster sa på telefonen hin dagen, det er bedre med en fugl i hånden osv. Så da blir jeg mer datababe og mindre reklamedame i stedet for omvendt. Men det er nå et stort internasjonalt firma, så det er gjerne muligheter for videre karriereutvikling der, hvem vet?

Nå sitter jeg og koser meg med lekker gresskarsuppe til lunsj, C har laget! Han er flink på kjøkkenet, ja! Der og! :-) Vi "fant" nemlig gresskar på jordene langs jernbanelinjen da vi var på dresin-tur på søndag, så da tok vi med oss tre stk. hjem. Og noen maiskolber, et par epler og 2 kg vindruer... (SKIKKELIG på SLANG, m.a.o.! :oops: )

I kveld er C på symposium, og jeg skal ut en liten tur med eks-kollega-jentene, så det blir kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med jobbtilbud! Det er sikkert et bra tilbud du får. Det bør det bare være :Nikke: Men, uansett, det var jo kjekt med masse positive tilbakemeldinger!

Og, jeg har sagt det før; han der kisen du har skaffet deg nå, han er et funn! Jeg liker ham i alle fall veldig godt. Han er bare litt i treigeste laget på et par småting... :wink:

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YESSSS, jeg har fått jobb!

:hoppe:

Og skal begynne på mandag!!!!!!!!!! Men det blir litt myk start, da, for på torsdag formiddag skal vi se på det huset igjen sammen med vår arkitekt-kamerat, på fredag morgen må jeg på arbeidskontoret, tirsdag morgen uken etter må jeg på arbeidskontoret igjen, dagen etter må jeg til legen til kontroll etter operasjonen kl 4, og mandag til torsdag uken etter der igjen er det kurs fra 9 til 5. Hvis jeg får plass, da - nå fikk jeg vite at akkurat det kurset er fullt, og måtte sette meg på ventelisten! Så vær så snill og kryss fingre for meg at noen melder seg av! Ellers må jeg vente til 20. oktober, og da er jeg definitivt i full jobb, så da vet jeg ikke om arbeidskontoret fremdeles betaler...?

Men i alle fall har jeg jobb!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk at jeg skulle få jobb allerede på side 4 i dagboken min! Tenk om vi kjøper hus på side 5! Og så frir C til meg på side 6 - kanskje han ikke er så treig likevel, CD! :hjerter2:

Men da tror jeg vi må drøye litt med side 7, for jeg har jo nettopp begynt i jobb da... :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Gratla m jobben !! Skjønte det på deg i sommer at du så frem til å komme igang igjen :-)

Leste "historien" til Carpe Diem (mamma tipset meg), og etterhvert skjønte jeg hvem Juci var.

Kos deg i helga da, og lykke til med husjakten :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil::hoppe: GRATULERER DA JUCI!!! :hoppe::tommelsmil:

Det var jo helt topp!!

:klø: Lurer følt på hvem Tusseladden er... :klø:

Sikkert ingen jeg kjenner... :ler:

Ha en kjempefin helg!!!

:klem:

Ps! I kveld har du en kjempeglad bestevenninne... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...