Gå til innhold

Juci i ukjent terreng

Juci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

He he! No prob, Mrs L! Det har vel ikke skjedd så VELDIG mye, tenker jeg! Jeg er nokså lett å holde følge med ;-)

C og kompis M driver nå og bygger og styrer nede i "vaskekjelleren" vår i etasjen under (= fjerde etasje). Jeg var nede med noe å drikke til dem (gjett hva, da) isted, men jeg turde ikke bli. De minnet meg litt om de to gode naboene, der de drev på, så jeg fant ut det var best å stikke av igjen så fort som mulig :ler: Det blir jo fint til slutt, vet jeg, for de er noen perfeksjonister begge to. Det er alltid M som hjelper folk å legge fliser, for eksempel, og flisene på kjøkkenet vårt ble i hvert fall helt topp den gangen vi (de) gjorde det!

Senere i kveld skal vi på housewarming-grillings til en venninne (egentlig søsteren til en eks-kollega av C, men eks-kollegaen er god kompis, og søsteren hans er ofte med på diverse festiviteter, så henne kjenner vi også godt). Dessuten er MIN eks-kollega J også invitert, for hun var sammen med broren til vertinnen's eks-mann for hundre år siden (komplisert? :-) ), så de to er også gode venninner. Og jeg gleder meg til å se J igjen, for hun har nå bodd i over to år i New York, og har nettopp flyttet hjem igjen hit. Jeg var riktignok ute med henne og en annen eks-kollega av oss for knapt to uker siden og fikk pratet MASSE tøv, men det er alltid kjempekoselig å møte J. Hun var forresten sammen med en kompis av C da hun var 16, så C har også kjent henne lenge (leeeeeeenge! :o ). Verden er ikke så stor, nei!

Og ellers gleder jeg meg til (den nye - hun vi hadde fikk baby) vaskehjelpen vår kommer neste uke, for da skal vinduene her vaskes! De er så skitne at solen nesten ikke slipper inn! :ler:

Men vetu hva, nå tror jeg at jeg skal prøve å ringe mamma og se om jeg får meg en prat med søster og niese også! De er nemlig der på besøk nå og skal feire 17. mai der, og niesen min skal få gå med bunad og greier! Dessuten har hun bursdag på onsdag, da blir hun 6. Det var så morsomt da de kom hit på besøk med bil i fjor sommer! Jeg gikk ned i gaten for å møte dem - hadde ikke sett noen av dem på lenge - og niesen min kommer mot meg med alle fingre på ene hånden opp i luften: "Eg e fem år!" :ler: Så da vet jeg i hvert fall det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har fått vite at det var veldig fint det dere hadde kjøpt også... ;) Er bare litt misunnelig på det været dere hadde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt misunnelig på det du skal i morgen, jeg!!! :-) Måtte dagen(e) bli akkurat slik dere ønsker dere! LYKKE TIL og TIL LYKKE!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HEEEEEEEEEEEEEEEELG!

:heiajente:

(Måtte bare innom og feire det litt før jeg går hjem - det er 30 grader og strålende sol, og det skal det være hele helgen! Hurra! Enjoy, alle sammen (uansett hvordan vær dere har)!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladies and gentlemen, girls and boys: Det er 37,1 grader ute. Det er riktignok ”inni termometeret”, som pappa pleier å si, men termometeret henger i skyggen. Og uansett så er det bare fordømt varmt. Jeg har ligget ute og lest bok (Da Vinci Koden – jada, vet jeg er sent ute, men bedre sent enn aldri :-) ), men jeg måtte bare gå inn. Det er så varmt ute at jeg ikke engang orker å gå ut og henge opp klesvasken som nettopp er ferdig, før jeg i det minste har fått spylt av meg det øverste laget med svette...!

Takk skal du ha, Mrs L! Helgen har vært nokså perfekt hittil, så det kan man ikke klage på! Håper din helg også har vært fin, og at dere har fått orden på tanker og ting. Det ordner seg alltid for flinke piker, som en god venninne av meg pleier å si!

C står nede i vaske”kjelleren” og legger fliser. Det blir kjempefint! Han og kompis M begynte på torsdag og fortsatte i går. De ble ikke helt ferdige, men M mente at hans kjære K ville bli sur hvis han ikke skulle være hjemme i hele dag heller. Og det kan jeg i grunnen forstå litt. Vi var ute med dem og ett vennepar til i går kveld, og før M dro hjem herfra for å dusje etter jobbingen, sa han og C til meg at jeg måtte prøve å overtale K til å komme hit til oss i dag, sånn at M og C kunne fortsette med fliseleggingen, og K ikke ble værende alene. Men jeg må ærlig tilstå at en hel dag sammen med K hadde jeg sannsynligvis blitt sprø av. Det blir litt for mye håndvesker-, klær- og glassperlesmykker-prat for meg. Glassperlesmykker er hobbyen hennes, og selv om de er til dels kjempefine og jeg bruker en sånn ring selv, er jeg dritlei av å høre om det etter hvert... Jeg mener, hun sier for eksempel med strålende ansikt: ”Nå har jeg begynt å lage mobiltelefon-smykker og veske-pynt også! Og det var SÅ mange på hudpleiekurset mitt som ville ha!” Hva i alle dager skal man svare på slikt, da? Annet enn ”Jasså, ja, så hyggelig, da”? Og hva skal vi snakke om de neste fem-seks timene...? Så da hjelper jeg heller C med å legge fliser selv. Det har jeg forøvrig overhodet ingenting imot, synes det er gøy, jeg! I morges satt jeg og smurte på sånn greie på baksiden av alle flisene til ham, og det gikk unna som bare det. Nå i ettermiddag måtte han skjære til en del, så da skulle han rope på meg når han trengte hjelp igjen. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt å holde liv i en konversasjon i så mange timer når man ikke har noe felles å snakke om.

Og jeg er ikke misunnelig på været hos dere i det hele tatt......... :kul: ...... her jeg sitter i overskyet og delvis regnvær på en søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Har ikke så mye lyst til å skrive her for tiden, for de tingene jeg vanligvis ville skrevet, blir så trivielle - som for eksempel at vi har malt ferdig to strøk i vaskekjelleren og det blir kjempefint og sånn. Da tenker jeg: Hvilken rolle spiller det? Det er jo helt uviktig!

Blitt endel tårer og snufs på meg om kveldene i det siste, ja... Kan jeg si det? Ja, det kan jeg, for det er faktisk sånn det er. Det er min side av saken akkurat nå.

Men jeg prøver tappert å "lære" noe av dette også, da, og sånn sett kunne man jo for eksempel si at jeg SKAL være glad for at det blir fint i vaskekjelleren, og at jeg KAN glede meg over de små, "uviktige" ting, og at jeg TRENGER ikke være lei meg hele tiden.

Men det er fordømt vanskelig når verden er så blodig urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å glede seg over hverdagen Juci. Det har jeg lært av alt dette!! Jeg gleder meg over at huset blir bedre og bedre, at hagen nesten kan se ut som en hage og at Erik faller og får skrubbsår på kneet. For det viser at livet går videre uansett hva som skjer med de vi er glad i. Men samtidig så er det viktig å få lov til å være trist. Det er viktig det også.

Jaja, jeg måtte bare si det jeg...

Håper dere trives i leiligheten og vaksekjelleren og alt!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg også over hverdagen. Og over at det kommer nok en sommer. Over at det er blomster ute i hagen min. At håret gror så vidt på hodet mitt igjen (enn så lenge). At neglene er mye mye bedre. At ungene er friske og raske og glade og tilfredse og trygge på verden og hverdagen sin. Over at jeg og vi har mengder med venner som går livets vanskelige og tunge vei med meg, om ikke ved min side, så like bak ig i tett nærhet, hele tiden.

Og ikke minst er jeg grenseløst glad for alt jeg har klart å oppleve siste tiden, som tur til deg og tur til Rhodos. Og glad for at jeg og pappa og resten av familien skal få med oss en fin tur til Aberdeen.

Glad i deg, vennen min!

Lianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk for fine ord! Jeg er så glad i dere, og spesielt så glad for at jeg har dere i "nærheten" her inne!

Det er jo mye som har skjedd i mitt parallel-univers siden sist jeg skrev her også - mye å glede seg over! Skal ta det i fast forward en av de nærmeste dagene, håper jeg...

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå har jeg masse på hjertet (eller kanskje det er hjernen), så dette blir sikkert langt. Der sitter de i ti timer foran skjermen på jobben, og så er det rett på dataen igjen når de kommer hjem, hmmm! Men nå har jeg laget meg en STOR porsjon med mozzarella og tomat og basilikum, yummy! Skal kose meg med den "på si" her. ;-) C kom hjem med bortimot en halv kvadratmeter tett, fin basilikum i går, han hadde fått den av en kunde. Så da må vi jo spise av den også, ikke sant? Får vel lage noe pesto også, tenker jeg - det var grådig mye, ja!

C er ute med en del gamle venner i kveld. Jeg hadde ikke noe lyst til å være med, for de fleste av dem er ikke helt i min kategori, får jeg si. Jeg klarer en eller to av dem en kveld i blant hvis det ikke blir for ofte, men alle på en gang syns jeg ikke er noe stas. Så da slapper jeg heller av hjemme i ro og fred :-)

Men det var jeg som skulle ta oppsummering i fast forward, ja. Altså: I begynnelsen av juni var jeg til mammografi og fikk høre at alt så meget bra ut, så det var jo godt å få vite. Det var noe jeg bare måtte gjøre nå, for det plaget meg for mye å tenke på det. Jeg har tenkt å gå regelmessig, og legen mente at annethvert år var greit.

Så var vi på langhelg tur med vennepar B, bodde i en nydelig hytte, gikk lange turer i fjellet, grillet, pratet, spilte spill, og koste oss masse!

Etter det var det konserter på programmet: Først med mine ungdoms STORE helter, som jeg aldri har sett live, for på 80-tallet kom jo ikke de til Norge (eller i hvert fall ikke dit hvor jeg var). Det var så rart! Å stå der bare 20 meter eller noe sånt fra dem, som var kjempeidoler og helt guddommelige dengang da! Og nå stod de bare der rett foran meg og sang og spilte! Måtte bare glise fra begynnelse til slutt (mens jeg sang og danset som bare det, så klart) - følte meg som 15 igjen, snakk om time warp! :-D Kjempekjekt. Og helgen etter var vi på rockefestival fra torsdag til lørdag. Det var også litt av en opplevelse - for det første fordi vi boode på en bondegård ca. 8 km unna festivalområdet, og skulle sykle bort dit. Det var bare det at den snarveien mellom åkrene som vi hadde valgt oss ut, den var "litt" gjørmete, så vi ble hengende fast i jorden med syklene våre alle sammen (vi var seks stykker) - og da vi endelig fikk slept oss bort dit, så var det ti ganger så ille der! HELE området var bare gjørme! Seig, dyp, leirete gjørme! Og det regnet og blåste på tvers! Så torsdagen falt litt i vannet, kan man si. Husker ikke hvem som spilte engang, men det var i hvert fall ingen som jeg var der for å se. Om fredagen var det så sol og tørt. De hadde strødd ut høy i løpet av natten, og i kombinasjon med sol, søppel og 20.000 par føtter var bakken nå blitt steinhard og helt jevn, som betong! :-) Hvis de noensinne har tenkt å plante noe på det området der igjen, så tror jeg de må bare sprenge hele åkeren i luften først, he he! Anyway: Fikk med meg bl.a. Marilyn Manson, som jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk til, men han var faktisk meget god! Men høydepunktet var nå mine "lokale helter" som spilte etterpå, da (og som var grunnen til at jeg reiste dit), og de spilte i nesten to og en halv time, og det var en av de absolutt beste konsertene jeg har sett med dem! Moro!! Og siste konserten vi var på var med U2 nå for noen dager siden - meeeeget bra konsert, slik som den vi var på for fire år siden (Elevation Tour), men dessverre ganske dårlig lyd denne gangen (det var utendørs). Men bra lell!

Her i heimen har det også skjedd litt av hvert: Vaskerommet vårt er nå altså så godt som ferdig - vaskemaskinen står der nede, og den virker også. Og vi har bygget sammen 3 x 2,74 meter PAX skap, så der har vi plass til MASSE greier. Vi mangler ellers ett skap, en skapdør og en bordplate, men det er mer sånne "nice to have"-ting - de tar vi etter hvert.

På jobben går også veldig det bra. Hadde halvårs samtale med sjefen min i forgårs, og fra hans side var alt også bare såre vel. Men det er litt spenning på kontoret her i byen akkurat nå, for han som ble avdelingsleder da vi ble integrert i det store firmaet her, har sagt opp - og nå er det da å finne ut hvem som skal fylle hullet. Når det gjelder oppgavene hans, har jeg ingen ambisjoner i den retningen, for det er en helt annen verden enn det jeg driver med. Men egentlig er det etter min mening jeg som skal ha den avdelingsleder tittelen. Men det er jeg ikke helt sikker på om alle andre ser på samme måte. Så da har jeg ikke helt visst hvordan jeg skal gå fram... Men fant ut at jeg fikk prøve å gå veien over sjefen min (som jo sitter i Amsterdam og egentlig ikke har så mye med det store firmaet her å gjøre), så får vi se om han kan trekke i noen tråder her og der. Føler liksom at det er "dumt" å gå til ledelsen her i byen og liksom "melde fra" om at jeg vil ha denne oppgaven... Men kanskje det er jente-tenking? Vet ikke. Men nå har jeg i alle fall tatt ett skritt. Skal til Amsterdam igjen på mandag og tirsdag, så kanskje jeg får vite litt mer da. Bra vi reiser nå, for det er lenge siden jeg har vært der - og jeg er tom for fuktighetskrem :ler:

Oi, nå kom pappa online her, må se om jeg får tak i ham og pratet litt om bursdagspresang til mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Heisann Juci :)

Det skjer mye i livet ditt ser jeg.

Vi har akkurat kommet hjem fra ferie og jeg holder på å oppdatere meg i dagbøker.

Ser du har vært på mammografi. Er det til privat lege eller? Når jeg snakker om mammografi til min lege så får jeg beskjed om at jeg er for ung og om jeg skal gå å bekymre meg for alt så burde jeg kanskje gå til en annen type lege :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for :klem: - en :klem: tilbake! :)

Ja det var privat lege jeg var hos, og det var ikke noe problem. En venninne av meg hadde spurt sin lege om hans menig til mammografi. Han sa at det tross alt er en "belastning" for kroppen siden det er stråling, men han ville likevel anbefale å kontrollere hvert annet eller tredje år fra ca. 35 år.

Jeg har ingen medisinsk utdannelse, men jeg bare tenker at jeg vil ikke risikere å oppdage noe sånt for sent. Og det som gjorde utslaget for meg var at jeg syns plutselig det var så mange på min alder (dvs i begynnelsen av 30-årene) som fikk brystkreft, så jeg ble rett og slett skremt. Så fikk jeg roet den delen av tankene... Og det var bra.

Må forresten si at jeg ikke føler meg helt hjemme her inne ennå - det er litt som om man har ominnredet stuen og kastet en del gammel pynt og sånn. Det er det samme rommet, men man føler seg liksom ikke helt vel... Kanskje fordi avataren min forsvant? Får prøve å finne den igjen og se om det hjelper.

Men først må jeg ha meg en salt bjørn, og så må jeg pusse sko! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn jeg tenker også. Det er så mange som får brystkreft i vår alder, og det er vanskelig å sjekke selv, derfor ville det roet meg ned litt å bare få gå jevnlig til kontroll. Men nå blir jeg 34 snart så da er det jo ikke så lenge til 35 og da kan man vel be om noe sånt uten å bli sett på som psykisk syk.

_________

Ja, keg føler meg litt på besøk her inne etter omleggingen. Vet ikke om jeg liker det. Har ikke like mye lyst til å komme inn her så ofte som før......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...