Gå til innhold

Selge bolig for så å leie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En bekjent skal selge leilighet sin for å kvitte seg med bet annmerkninger , innkassogjeld osv ,

Han tenker da å leie en leilighet videre en stund ,

Hvordan er det å få leid noe med bet annmerkninger osv ? De blir ikke slettet før leie forhold starter , han må jo få solgt det han har før de blir slettet,

Han har spart opp til depositum

Anonymous poster hash: 914ff...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lov å sjekke noen for betalingsanmerkninger forut for et leieforhold siden det i realiteten ikke foregår en kredittsituasjon. Privatpersoner som leier ut har uansett ikke anledning til å foreta en kredittsjekk som vil avdekke betalingsanmerkninger, og det vil være et ganske alvorlig overtramp om utleier på en eller annen kreativ måte alikevel fikk gjennomført en slik kredittsjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBOS og andre utleiemeglere sjekker.

Anonymous poster hash: 982e5...a6a

Jeg leier hos Thon og de kredittsjekket meg. Det skjønner jeg jo når det er snakk om 20 000 i mnd

Anonymous poster hash: a12e3...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å sjekke noen for betalingsanmerkninger forut for et leieforhold siden det i realiteten ikke foregår en kredittsituasjon. Privatpersoner som leier ut har uansett ikke anledning til å foreta en kredittsjekk som vil avdekke betalingsanmerkninger, og det vil være et ganske alvorlig overtramp om utleier på en eller annen kreativ måte alikevel fikk gjennomført en slik kredittsjekk.

Eh... jo det har man mulighet til. Jeg som privat utleier kredittsjekket alle leietakerne mine, de må bare samtykke. Samtykker de ikke så utgår de.

Anonymous poster hash: e809f...b1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kredittsjekket absolutt alle som har leiet noe som helst av meg. Som det blir nevnt før her, det kreves bare et samtykke. Jeg forstår for så vidt at enkelte velger å si nei til dette, selv om de kanskje ikke har noe å skjule - men da forbeholder jeg meg som utleier å si nei.
Med det sagt, det er ikke nødvendigvis slik at man automatisk sier nei selv om det er betalingsanmerkning. Man kan komme til enighet om løsninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kredittsjekker ikke, men kjenner litt på magefølelsen når de kommer på visning.

Jeg hadde forresten en leietaker som hadde masse gjeld og inkasso og var åpent om det da de kom på visning. De forklarte da at de hadde nettopp begynt å ta tak i dette, men måtte starte ett sted. De bodde hos meg i to år og jeg kutta ned på leien. De betalte presist hver måned og oppførte seg eksemplarisk. Jeg har god kontakt med dem fortsatt, 2 år etter at de flytta ut. Nå er de nesten gjeldfrie.

Kanskje denne vennen din treffer en som forstår situasjonen og ikke bare tenker på pengene. Ønsker han lykke til!



Anonymous poster hash: 7c3a8...84c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...