AndreasBR Skrevet 11. april 2015 #241 Del Skrevet 11. april 2015 Hvis man ikke har bil, og det er langt til jobb, er det ikke akkurat så mange alternativer. Med bekkenløsning og kjempemage er det ikke engang sikkert en greier å kjøre bil, ihvertfall ikke sykle eller gå. Såpass skjønner hvem som helst. Man kan jo være "frisk nok" til å bli gravid, men du har tydeligvis ikke kjennskap til helt normale plager et svangerskap kan føre med seg. Bekkenløsning er én av dem. Det er jammen ikke lett å stå på en svaiende buss, med skranglete bekken. Påkjenningen gjør det hele verre. Ingen vet på forhånd om de vil få et komplikasjonsfritt svangerskap eller ikke. Snedig at enkelte av dere har denne arrogante holdningen. Hadde det ikke vært for at noen tok på seg gravidrollen, hadde hverken dere eller vennene deres eksistert. Det kan jo hende at det endrer seg den dagen dere eller kjæresten blir gravid, og dere skjønner hva det innebærer... Anonymous poster hash: 50f65...9a9 Å huffameg! Er rart barn overlevde før bil og buss og hest& kjerre kom! Ja, det var høyere dødsprosent da, men det er nok IKKE fordi dama ikke gadd gå.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 11. april 2015 #242 Del Skrevet 11. april 2015 Det inkluderer åpenbart ikke det helt uskyldige fosteret.Anonymous poster hash: 6ff73...54f Som ikke er en person før det har blitt født. Hva med den uskyldige personen som satt på setet vedkommende har BETALT for? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 11. april 2015 #243 Del Skrevet 11. april 2015 Er 50 og jeg hadde blitt rimelig sur om du reiste deg for meg:-) Her hvor jeg bor reiser menn seg for kvinner på bussen - det synes jeg bare er hyggelig. Hvorfor skal man bli sur for at noen prøver å være hyggelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #244 Del Skrevet 11. april 2015 Jeg reiser meg ikke automatisk for omtrent noen. (Unntatt eldre etniske norske) Litt sånn på siden, men likefullt noe interessant. Andreas, ditt etternavn er ikke særlig norskklingende. Er du en slik ikke-etnisk norsk person? Greit å vite om du en vakker dag i framtiden må ta buss (det kan jo hende dersom alt går til helvete for noen og enhver), har vondt i hele kroppen og mest av alt i hele verden hadde lyst til å hvile ræva på et sete. Da kan jeg ta en avgjørelse på stående fot basert på din etniske bakgrunn. Anonymous poster hash: 83a3d...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 11. april 2015 #245 Del Skrevet 11. april 2015 (endret) Jeg reiser meg ikke automatisk for omtrent noen. (Unntatt eldre etniske norske) Litt sånn på siden, men likefullt noe interessant. Andreas, ditt etternavn er ikke særlig norskklingende. Er du en slik ikke-etnisk norsk person? Greit å vite om du en vakker dag i framtiden må ta buss (det kan jo hende dersom alt går til helvete for noen og enhver), har vondt i hele kroppen og mest av alt i hele verden hadde lyst til å hvile ræva på et sete. Da kan jeg ta en avgjørelse på stående fot basert på din etniske bakgrunn. Anonymous poster hash: 83a3d...9b9 Jeg er en slik hel-etnisk norsk person. Etternavnet Brisner var noe min oldefar og oldemor tok da de giftet seg. Fra det jeg har fått vite er det sammensatt av to navn, der det ene er Brochmann fra Garmann og Worse. Det andre navnet vet vi ikke. Jeg har sittet og sett på familietreet mitt og funnet ut at de er fra Sandefjord, ihvertfall på fars-siden. (Og litt rundt omkring) Hans navn var Agnar Hanssen(f. 14.8.1891) og hennes navn var Borghild Tollefsen. Hans far igjen, Ole Hanssen f. 1846 var opprinnelig fra Høland, Akershus. Hans far Hans Christiansen født 6. oktober 1805 var også fra Akershus. Hans far igjen var visstnok fra Setskog. f. ca 1776. Noe mer du vil vite før du plumper ut om ting du faen ikke har peiling på? Random facts: Fødeland i vår familie: Missing: 289 Norway: 103 Norge: 27 Australia: 9 ( Tollefsen-familien bor der) USA: 15 Other: 12. Her er min onkel fra Port of Spain. Et par fra sverige, og et par fra Danmark. Lengste livsløp Petter Wendelborg Pettersen - 94 years (1863-1958) Signe Olanda Herluftsen Fredriksen - 103 years (1897-2001) Endret 11. april 2015 av AndreasBR 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #246 Del Skrevet 11. april 2015 Høres ut som tyske navn, det som danner ditt etternavn. Som sagt, greit å vite om man en gang skulle støte på. Fort gjort å tilby f.eks. setet sitt til ikke-etniske nordmenn. Anonymous poster hash: 83a3d...9b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 11. april 2015 #247 Del Skrevet 11. april 2015 (endret) Høres ut som tyske navn, det som danner ditt etternavn. Som sagt, greit å vite om man en gang skulle støte på. Fort gjort å tilby f.eks. setet sitt til ikke-etniske nordmenn.Anonymous poster hash: 83a3d...9b9 Det kan være mulig, jeg kjenner ikke til dem... Endrer ikke faktum om fødested osv. Det finnes ikke ikke-etniske nordmenn... De er synonymer.. Norsk og nordmann b etyr "Etnisk norsk". Og jeg er etnisk norsk https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/11054514_10155420652810174_706965778644635879_o.jpg Endret 11. april 2015 av AndreasBR 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #248 Del Skrevet 11. april 2015 Jeg tror Jolene og AndreasBR er kjærester. De får leve sitt liv i sus og dus, og se hva som kan skje hvis hun plutselig blir gravid en dag. Anonymous poster hash: 50f65...9a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 11. april 2015 #249 Del Skrevet 11. april 2015 (endret) Jeg tror Jolene og AndreasBR er kjærester. De får leve sitt liv i sus og dus, og se hva som kan skje hvis hun plutselig blir gravid en dag. Anonymous poster hash: 50f65...9a9 HAHA Tvilsomt. Endret 11. april 2015 av AndreasBR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #250 Del Skrevet 11. april 2015 Når gravide forventer at du skal reise deg for dem på bussen; Anonymous poster hash: 9c7f7...843 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #251 Del Skrevet 11. april 2015 Ikke for å starte en debatt her, men det finnes nordmenn, norske statsborgere, som er ikke-etniske nordmenn. F.eks er det en drøss av dem i den norske kongefamilien. Dersom din slekt er tysk, så er ikke du etnisk norsk, selv om du er født i Norge. Altså er du en slik som du selv ikke vil reise deg for på bussen. Anonymous poster hash: 83a3d...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 11. april 2015 #252 Del Skrevet 11. april 2015 (endret) Ikke for å starte en debatt her, men det finnes nordmenn, norske statsborgere, som er ikke-etniske nordmenn. F.eks er det en drøss av dem i den norske kongefamilien. Dersom din slekt er tysk, så er ikke du etnisk norsk, selv om du er født i Norge. Altså er du en slik som du selv ikke vil reise deg for på bussen.Anonymous poster hash: 83a3d...9b9 Det finnes norske statsborgere som er ikke-etniske ja.. Nordmann betyr "etnisk norsk", de er synonymer. Slekten min er ikke tysk!!! Den er NORSK. Hvor FAEN har du det fra at den er tysk??? Mamma er norsk, pappa er norsk, farmor er norsk, farfar er norsk, farfars fars far er norsk... Det sitter langt inne? Endret 12. april 2015 av AndreasBR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 11. april 2015 #253 Del Skrevet 11. april 2015 Jeg tror Jolene og AndreasBR er kjærester. De får leve sitt liv i sus og dus, og se hva som kan skje hvis hun plutselig blir gravid en dag. Anonymous poster hash: 50f65...9a9 Min kjære heter ikke Andreas, så nei Dersom jeg skulle hatt barn hadde jeg nok greid meg fint. Klarer å spørre dersom jeg trenger å sitte, har lappen innen den tid, min kjære hadde kjørt meg, taxi, noen venner som kunne kjørt etc. Så det hadde nok gått helt fint, du trenger virkelig ikke bekymre deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #254 Del Skrevet 12. april 2015 Ja, det sitter langt inne. At etnisitet er viktig for deg ser jeg av svarene dine. En liten hverdagsrasist som ikke takler at det stilles spørsmålstegn med hans tyskklingende etternavn. Som vi sa da vi var barn: "den som er med på leken må tåle steken". Nok om det. På bussen tilbyr jeg plassen min til eldre, til barn, og til de som har vondt av å stå. Faktisk er det en uting at deler greit å lempe inn så mange passasjerer, at halve antallet må stå på bussen. Jeg har mange ganger vært ute for at folk har ramlet når bussen har måttet bremse hardt, eller at det har vært ujevn veibane, klappe svinger osv. På noen strekninger har folk stått helt klistret framme i frontruta. Egentlig burde buss-selskapene tilstrebe å ha nok busser til at samtlige passasjerer fikk sitte i et sete under hele transporten. Anonymous poster hash: 83a3d...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stinky Skrevet 12. april 2015 #255 Del Skrevet 12. april 2015 Det finnes norske statsborgere som er ikke-etniske ja.. Nordmann betyr "etnisk norsk", de er synonymer. Slekten min er ikke tysk!!! Den er NORSK. Hvor FAEN har du det fra at den er tysk??? Mamma er norsk, pappa er norsk, farmor er norsk, farfar er norsk, farfars fars far er norsk... Det sitter langt inne? Oi, livredd for å ikke være 100% norsk? Nynazisme på sitt beste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #256 Del Skrevet 12. april 2015 Dere unge, friske og ikke gravide for øyeblikket, som ikke vil gi plassen deres til høygravide, sier dere seriøst "sorry mac, det er selvforskyldt!" hvis de spør? Herregud. Anonymous poster hash: bd652...934 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #257 Del Skrevet 12. april 2015 Min kjære heter ikke Andreas, så nei Dersom jeg skulle hatt barn hadde jeg nok greid meg fint. Klarer å spørre dersom jeg trenger å sitte, har lappen innen den tid, min kjære hadde kjørt meg, taxi, noen venner som kunne kjørt etc. Så det hadde nok gått helt fint, du trenger virkelig ikke bekymre deg Kan bli innmari dyrt å betale bomring og parkering nesten daglig i 9 mnd. Taxi: enda dyrere. Kjæreste: umulig, da han allerede er på jobb. Venner: stor omvei, i rushtrafikk. Neh.. Be om plass: se tidligere svar ang. det Men det er jo fint at du ser så lyst på det Anonymous poster hash: 50f65...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #258 Del Skrevet 12. april 2015 Er ung og frisk, men han etpar ganger hatt hund i den ene armen (heller ikke veldig liten) og veske/bag i den andre fordi jeg har måttet stå på toget og det har vært totalt fullt selv ved sråplassene. Ja, jeg burde ha planlagt der bedre, men trodde faktisk ikke det skulle cære så fullt heller, og synes helt ærlig det er rart ingen har reist seg når de har sett det, men. Selv reiser jeg meg om jeg mener dets er ut aom om noen behøver plassen, som regel eldre eller folk med barn. Anonymous poster hash: 64619...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 12. april 2015 #259 Del Skrevet 12. april 2015 Kan bli innmari dyrt å betale bomring og parkering nesten daglig i 9 mnd. Taxi: enda dyrere. Kjæreste: umulig, da han allerede er på jobb. Venner: stor omvei, i rushtrafikk. Neh.. Be om plass: se tidligere svar ang. det Men det er jo fint at du ser så lyst på det Anonymous poster hash: 50f65...9a9 Dersom jeg skal ha barn, så kommer jeg selvsagt til å ha lappen. Det er en uting å ikke kunne komme seg fra A til B, spesielt når du har barn. En bil er faktisk ikke så dyrt i våre dager, dessuten er det mer komfortabelt og garantert sitteplass Jeg liker ikke å plage andre, ergo må jeg finne løsninger når det er jeg som har problemet Forøvrig er ikke taxi så dyrt det heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #260 Del Skrevet 12. april 2015 Dersom jeg skal ha barn, så kommer jeg selvsagt til å ha lappen. Det er en uting å ikke kunne komme seg fra A til B, spesielt når du har barn. En bil er faktisk ikke så dyrt i våre dager, dessuten er det mer komfortabelt og garantert sitteplass Jeg liker ikke å plage andre, ergo må jeg finne løsninger når det er jeg som har problemet Forøvrig er ikke taxi så dyrt det heller Da er det like mye en uting for eldre og funksjonshemmede.Anonymous poster hash: a25af...db5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå