Gå til innhold

Følelse at jeg kommer til å dø snart


shorty

Anbefalte innlegg

Jeg sier på forhånd, at dette kan virke sykt for noen. Og jeg finner det ikke opp. Magefølelsen min sier det. Jeg føler jeg kommer til å dø. Ikke nå, men snart. Jeg har også på følelsen at jeg ikke kommer til å vite når det skjer, men at det gjør det. Jeg slutter på vgs til sommeren, og det er som om jeg føler at jeg ikke kommer til å leve etter vgs. Som at jeg ikke "trenger" å tenke og gruble på hva slags utdannelse jeg skal på videre. Følelsen kommer når jeg kjører bil, som om det kommer til å skje når jeg kjører bil. Jeg er ikke deprimert, har gode venner, en fantastisk familie og generelt har jeg det bra. Men jeg har visst fra jeg var liten at jeg ikke kom til å bli gammel og grå, at jeg liksom ikke kunne se det for meg en gang. Jeg vet selv det er sykt, og det skremmer meg egentlig.

Er det noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik hadde jeg det rett før jeg var ferdig med vgs. Tror jeg hadde det fordi jeg ikke hadde planer om hva jeg skulle gjøre etter vgs. Tenkte tanken på sykepleie eller jobbe utenlands ett år. Men ikke noe håndfast. Det var akkurat som om vgs -> mørk vegg = ferdig



Anonymous poster hash: 1b02b...ad8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trodde jeg og rett før jeg sluttet på vgs. Sitter nå her enda :fnise:



Anonymous poster hash: 8ef2d...ef3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt liknende tanker, som at jeg kommer til å dø før jeg får oppleve å stå der med lappen i hånda. Nå har jeg lappen for både bil og MC.

Det er vanelig å tenke på døden. Den er jo uunngåelig og man kan lure på hva som venter etter denne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Trodde jeg skulle dø etter både ungdomsskolen og vgs. Og når jeg ble 20 og når jeg ble 30. Lever ennå. Tror det er fordi det er overganger i livet da man mister litt fotfeste og må ut i det ukjente. Tro meg, livet er ikke over etter vgs. Det er da det begynner :)

Anonymous poster hash: fa0c6...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt perioder der jeg rett og slett ikke kan se for meg morgendagen, eller neste år, eller at jeg kommer til å overleve bussturen. Men jeg gjør som regel det :)



Anonymous poster hash: 7edc6...956
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også det samme som tenåring, siden jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre etter VGS føltes det så fjernt og uvirkelig. Var lenge sikker på at jeg aldri kom til å bli så gammel. Men her sitter jeg, straks ferdig med 5årig studie. Har ikke de samme tankene lenger, siden jeg nå har funnet ut litt mer av hva jeg vil bruke tiden min på. Ut fra svarene her virker det som det er ganske normalt, selv om jeg også følte at jeg var rar :)



Anonymous poster hash: ef02c...b61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg gikk i klassen min sa han ikke kom til å leve lengre enn til 20år(På U.skolen), han fortalte at han kom til å være innblandet i ei ulykke, men han visste ikke når og hvor..
Det året han hadde fylt 20 år, så hadde han vært innblandet i ei ulykke, mistet nesten livet, men de klarte å redde han. Idag er han nesten 30, men sitter i rullestol... Sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...