Gå til innhold

Folk som kjører forbi deg, bare for å gjøre det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ikke alle sving man kan kjøre 80 km selv om det står 80km. faktisk kjørt på en smal landevei med 80km, det var nesten umulig å holde 60km i disse svinga der.

*Stanger hodet så jævlig hardt i bordet*

Nei, jeg har da ikke sagt de heller??? Har jeg sagt at det gjelder ALLE svinger?

Må jo SELVFØLGELIG sees i sammenheng med at det er veier der man normalt kan holde 80...

Det er mange ganger hvor det er helt normale svinger hvor bilisten bremser ned, eller slipper gassen.. Og jeg kommer bak med cruisekontrollen stilt inn på 80, og må bremse pga en bryter §3.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff så fælt å måtte bremse når du har cruisen på.

Hva om det er noe i veien som den foran bremser ned for? LIke irriterende? Nei vent, du vil jo helst at man ikke bruker bremsen, men heller setter på nødblinken for å indikere at det skjer noe (jamfør dine kommentarer i tråden om tailgaters).



Anonymous poster hash: e1777...046
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig fått lappen i en alder av nesten 30. Jeg veit at jeg ikke er så veldig flink til å kjøre og at jeg kjører ganske ujevnt. Jeg har ikke cruisekontroll og vil også helst lære meg å kjøre bra, og da må jeg jo øve... Men - derfor slipper jeg folk forbi! Det gjør meg ikke så mye å stoppe 30 sek i en busslomme eller sakke ned på en lang rett strekke når det ikke er motgående trafikk, slik at andre kan komme forbi. Kanskje noe å tenke på dersom du blir "forbikjørt uten grunn" relativt ofte ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig fått lappen i en alder av nesten 30. Jeg veit at jeg ikke er så veldig flink til å kjøre og at jeg kjører ganske ujevnt. Jeg har ikke cruisekontroll og vil også helst lære meg å kjøre bra, og da må jeg jo øve... Men - derfor slipper jeg folk forbi! Det gjør meg ikke så mye å stoppe 30 sek i en busslomme eller sakke ned på en lang rett strekke når det ikke er motgående trafikk, slik at andre kan komme forbi. Kanskje noe å tenke på dersom du blir "forbikjørt uten grunn" relativt ofte ;)

Se innlegg jeg skrev tidligere her. Har faktisk kjørt mye bil, og blitt en ganske grei sjåfør etter hvert. Andre har også påpekt at de synes kjøringen min er ganske bra.

Er ikke vits å kjøre forbi når det generelt er mye kø. Eller hvis man allerede kjører ganske fort. På dårlige veier med mange svinger, bakketopper og hull, bør man være ganske forsiktig med dette. Å kjøre forbi kun for å markere seg, er bare jævlig irriterende. Dessuten er det ganske komplisert å skulle holde eksakt samme fart hele tiden, om du kjører over lang tid, uten cruisekontroll. Men som regel klarer man å holde noenlunde samme fart. Om noen kjører forbi, hjelper jeg selvsagt til med det.

Bra at du ser selv at du trenger trening. Håper at du får mange gode opplevelser bak rattet, og etterhvert kommer på det nivået du ønsker. Etter det du skirver, så har jeg nok kjørt ganske mange tusen kilometer mer enn deg.

Anonymous poster hash: 633bf...a7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så fælt å måtte bremse når du har cruisen på.

Hva om det er noe i veien som den foran bremser ned for? LIke irriterende? Nei vent, du vil jo helst at man ikke bruker bremsen, men heller setter på nødblinken for å indikere at det skjer noe (jamfør dine kommentarer i tråden om tailgaters).

Anonymous poster hash: e1777...046

Det er ikke ille å måtte bremse når jeg har cruisen på.

Utfordringen oppstår når jeg må regulere hastigheten 40 ganger på 1 minutt. Liker du kanskje å ligge bak bilister som ikke klarer å holde konsekvent hastighet? I så fall er DU i mindretall.

Nei, absolutt ikke irriterende at de må bremse for noe i veien, det er helt forståelig. Fin hersketeknikk, men du FAILER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se innlegg jeg skrev tidligere her. Har faktisk kjørt mye bil, og blitt en ganske grei sjåfør etter hvert. Andre har også påpekt at de synes kjøringen min er ganske bra.

Er ikke vits å kjøre forbi når det generelt er mye kø. Eller hvis man allerede kjører ganske fort. På dårlige veier med mange svinger, bakketopper og hull, bør man være ganske forsiktig med dette. Å kjøre forbi kun for å markere seg, er bare jævlig irriterende. Dessuten er det ganske komplisert å skulle holde eksakt samme fart hele tiden, om du kjører over lang tid, uten cruisekontroll. Men som regel klarer man å holde noenlunde samme fart. Om noen kjører forbi, hjelper jeg selvsagt til med det.

Bra at du ser selv at du trenger trening. Håper at du får mange gode opplevelser bak rattet, og etterhvert kommer på det nivået du ønsker. Etter det du skirver, så har jeg nok kjørt ganske mange tusen kilometer mer enn deg.

Anonymous poster hash: 633bf...a7c

Jeg mener du tar delvis feil om forbikjøring når det er kø.

Det er absolutt "vits" i å kjøre forbi om jeg f.eks kjører motorsykkel. Da er det INGEN grunn til at jeg skal stå bak deg og stampe i køen... Tenk om alle vi motorsykler skulle stått i køen.. DA hadde det blitt enda mer trafikk-kork.

Jeg forstår at du tror det kun er biler på veien, men slik er det ikke.

Resterende av det du skriver ang bakketopper, svinger osv er jeg enig i. Men ikke glem, om vi er to motorsykler ute, kan det hende at det ligger en lengre frem og at vi har intecom, og vedkommende forteller at det er klart for å kjøre forbi.

For deg vil det se ut som en farlig forbikjøring, for vår del er den kalkulert.

Selvfølgelig er det ikke bare bare å holde hastigheten hele veien, og et par km opp/ned er forståelig.

Men når hastigheten endrer seg fra 80 til 65, så til 105, og så 50, og så 90, da kan man ikke lenger skylde på noe. Da er man rett og slett en crappy sjafør. (Tar selvfølgelig forbehold at man ikke bremser for noe spesielt, siden det er så mange som forsøker hersketeknikk ved å anta at jeg mener i ABSOLUTT alle situasjoner når jeg skriver noe)

Bra du hjelper til, du er jo faktisk pliktig til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener du tar delvis feil om forbikjøring når det er kø.

Det er absolutt "vits" i å kjøre forbi om jeg f.eks kjører motorsykkel. Da er det INGEN grunn til at jeg skal stå bak deg og stampe i køen... Tenk om alle vi motorsykler skulle stått i køen.. DA hadde det blitt enda mer trafikk-kork.

Jeg forstår at du tror det kun er biler på veien, men slik er det ikke.

Resterende av det du skriver ang bakketopper, svinger osv er jeg enig i. Men ikke glem, om vi er to motorsykler ute, kan det hende at det ligger en lengre frem og at vi har intecom, og vedkommende forteller at det er klart for å kjøre forbi.

For deg vil det se ut som en farlig forbikjøring, for vår del er den kalkulert.

Selvfølgelig er det ikke bare bare å holde hastigheten hele veien, og et par km opp/ned er forståelig.

Men når hastigheten endrer seg fra 80 til 65, så til 105, og så 50, og så 90, da kan man ikke lenger skylde på noe. Da er man rett og slett en crappy sjafør. (Tar selvfølgelig forbehold at man ikke bremser for noe spesielt, siden det er så mange som forsøker hersketeknikk ved å anta at jeg mener i ABSOLUTT alle situasjoner når jeg skriver noe)

Bra du hjelper til, du er jo faktisk pliktig til det :)

Med forbikjøring i kø, refererte jeg mest til personbiler og større motorvogner. Altså de med fire hjul. De på motorsykkel har flere muligheter til å kjøre forbi, da de er ganske smidige, samtidig som de faktisk kan spare litt tid på det i kø. Er ikke uenig med deg der. Har ikke påstått at det kun er biler på vegen. Det er noe du har funnet på.

Om dere har internt kommunikasjonsutstyr da dere er ute å kjører på motorsykkel, kan det absolutt være en fordel, ja. Som du sier, så kan dere da kommunisere med hverandre, slik at dere kan avtale en forbikjøring. Da er det forsåvidt greit å kjøre forbi, på steder hvor det vanligvis ville vært noe risikabelt å kjøre forbi.

Når man kjøre uten cruisekontorll, kommer hastigheten til å variere litt. Jeg holder stort sett ganske jevn fart, men noe variasjon må man regne med hvis man kjører over lengre tid. Har ikke på langt nær så ujevn fart som eksempelet du viser til over. Det er jo veldig varierende hastigheter. At man endrer hastighet i takt med nye fartsgrenser i løpet av turen, er derimot vanlig.

Riktig at man er pliktig til å hjelpe til med å gjøre en forbikjøring trygg. Hjelper alltid til med det, både for å gjøre den sikker, og fordi jeg vet hvor frustrerende det kan være med de som ikke gjør det. Har opplevd et par ganger at noen heller har gitt på da jeg skulle kjøre forbi, og det var når fire-feltet nærmet seg slutt. Det er helt hinsides. Da måtte jeg gi på omtrent alt jeg kunne for å komme frem, da det å legge seg tilbake igjen ville medført en ganske stor bråbrems.

Anonymous poster hash: 633bf...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 633bf...a7c

:sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Jeg er enig i det du skriver, og har null å utsette på det.. Daaymn, jeg tror verden snart går under. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg uenig. Det kan være at bilen som er "deg" i eksempelet ditt her kjører opp og ned i fart.. Det er FY FAEN så irriterende!

Få dere cruisekontroll!

Da får du spandere utgiften for dem da!

Anonymous poster hash: 04fb3...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alle sving man kan kjøre 80 km selv om det står 80km. faktisk kjørt på en smal landevei med 80km, det var nesten umulig å holde 60km i disse svinga der.

Kan desverre ikke forvente at visse av disse byrånernoobsa har noen forståelse av hva skikkelige trafikkkurver betyr. Veien er visst deres lekeplass og ekstremkjøringsbane.

Anonymous poster hash: 04fb3...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du spandere utgiften for dem da!

Anonymous poster hash: 04fb3...aeb

Kan de ikke bare FØLGE MED på speedometeret da en gang iblant??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan desverre ikke forvente at visse av disse byrånernoobsa har noen forståelse av hva skikkelige trafikkkurver betyr. Veien er visst deres lekeplass og ekstremkjøringsbane.

Anonymous poster hash: 04fb3...aeb

Om det er meg du henviser til, så har jeg aldri sagt, eller ment noe slikt.

ENkelte tar seg rettighet til å vrenge på det man skriver, og så bedrive hersketeknikk.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis fordi du kjører på en måte som gjør det vanvittig irriterende å kjøre bak deg. Som at du kjører ugjevnt og at det dermed er umulig å kjøre på cruskontrollen, du vingler eller finner på andre ting du selv ikke ser eller forstår.

Få en forelder til å kjøre bak deg og filme eller vurdere kjøringen din.

Anonymous poster hash: 28996...749

Enig i dette. Jeg kjører mye på cruisecontrol, og hvis jeg stadig må justere så vil jeg ikke ligge bak deg.

Jeg ønsker heller ikke å ligge bak noen som ligger i 60 i 80 sone fordi de ikke så noe skilt.

Jeg ser godt, diller du med andre ting enn kjøring. Så vil jeg forbi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...