Gå til innhold

Lene Orvik


Iriina

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
4 timer siden, iNancy skrev:

Å gi bort hunden på den måten er bare hjerterått, rett og slett. Sier så mye om dybden i et mennesket. 

Jeg er ikke uenig med deg, sånn egentlig, men det er tross alt bedre for et dyr å få nye eiere hvis den gamle eieren ikke ser seg i stand til å ta vare på den. Dette er noe som de som skaffet seg hund burde tenke nøye over, inkludert det faktum at livssituasjonen kan endre seg slik at forutsetningene for dyrehold ikke lenger er tilstede.

Problemet er jo at Lene ikke informerer leserne om HVA som har skjedd med hunden og hvilkenvalg hun har tatt. Dette burde være en enkel og grei sak. I stedet kommer det bare noen små drypp. Jeg kan ikke tolke det annerledes enn at hun vet at de valgene hun har tatt vil medføre kritikk. Men hemmeligholdet fører jo bare til at folk da lurer på hvilke kritikkverdige valg hun har gjort, som nå sist hvor noen lurer på om hunden er avlivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg er ikke uenig med deg, sånn egentlig, men det er tross alt bedre for et dyr å få nye eiere hvis den gamle eieren ikke ser seg i stand til å ta vare på den. Dette er noe som de som skaffet seg hund burde tenke nøye over, inkludert det faktum at livssituasjonen kan endre seg slik at forutsetningene for dyrehold ikke lenger er tilstede.

Problemet er jo at Lene ikke informerer leserne om HVA som har skjedd med hunden og hvilkenvalg hun har tatt. Dette burde være en enkel og grei sak. I stedet kommer det bare noen små drypp. Jeg kan ikke tolke det annerledes enn at hun vet at de valgene hun har tatt vil medføre kritikk. Men hemmeligholdet fører jo bare til at folk da lurer på hvilke kritikkverdige valg hun har gjort, som nå sist hvor noen lurer på om hunden er avlivet. 

Jeg forstår virkelig ikke. Har selv også en hund og det er mye jeg har måttet gi slipp på, det skjønte jeg bedre etter jeg hadde fått meg hund. Men jeg hadde aldri, aldri, sldri gitt den bort til noen andre,! Uansett!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny flytur for å drikke vin og sole seg ja, bra du er er forbilde på miljøfronten. Men jeg er vel bare en trygda hater, so who am i to judge :vetikke:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk

- Mest sannsynlig sitter de hjemme, spiser chips, bleikfeite og jævlig og spyr eder og galle på Internett om de som har oppnådd mer i livet enn dem selv. Kanskje kjærestene deres sikler etter babes som deg? 

- De er tydeligvis også inne her og leser gjennom kommentarene: dere er tvers igjennom stygg . Karma is coming for ya

http://www.leneorvik.no/2017/08/08/tankespinn/

Midsund-Lene som bare vil alle godt fortsetter å la slike omtaler av andre slippe igjennom. Her klages det over mobbing og hets, samtidig som ordlyden i denne kommentaren er 10 ganger verre og styggere enn noe som har vært nevnt her i tråden.

Nå er du bare barnslig, Lene! Ikke rart det mobbes når man får så fin inspirasjon til hvordan man kan snakke om andre i ditt kommentarfelt😉

Endret av Sirkustjukk
Glemte en d i Midsund, vil ikke ha de på nakken heller😉
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jentekvinne
3 timer siden, hippyskippy skrev:

Ny flytur for å drikke vin og sole seg ja, bra du er er forbilde på miljøfronten. Men jeg er vel bare en trygda hater, so who am i to judge :vetikke:

Nå har vel aldri Lene påberopt seg rollen som miljøforkjemper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

- Mest sannsynlig sitter de hjemme, spiser chips, bleikfeite og jævlig og spyr eder og galle på Internett om de som har oppnådd mer i livet enn dem selv. Kanskje kjærestene deres sikler etter babes som deg? 

- De er tydeligvis også inne her og leser gjennom kommentarene: dere er tvers igjennom stygg . Karma is coming for ya

http://www.leneorvik.no/2017/08/08/tankespinn/

Midsund-Lene som bare vil alle godt fortsetter å la slike omtaler av andre slippe igjennom.

Og dette lar altså Lenemor publisere? Hvis hun mener dette er akseptabel omtale av kritikere, får jeg ikke så mye sympati med hennes fortvilelse over å skulle lese negative kommentarer. Jeg har blogget tidligere, og jeg ville aldri, aldri ha publisert en slik kommentar. Dette bekrefter vel bare det jeg alltid har mistenkt - at Lenemor ikke er så veldig god på bunnen.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
8 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Og dette lar altså Lenemor publisere? Hvis hun mener dette er akseptabel omtale av kritikere, får jeg ikke så mye sympati med hennes fortvilelse over å skulle lese negative kommentarer. Jeg har blogget tidligere, og jeg ville aldri, aldri ha publisert en slik kommentar. Dette bekrefter vel bare det jeg alltid har mistenkt - at Lenemor ikke er så veldig god på bunnen.

Man kan begynne å lure.

Og som en liten ettertanke på Advokat-Tone sin kommentar som bruker "trygda" som en nedlatende betegnelse; er det ikke slik at noen i aller nærmeste familie til Lene er uføretrygdet? Interresant at hun lar kommentarer som er med på å øke stigmaet om det å være ufør slippe gjennom slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Interresant at hun lar kommentarer som er med på å øke stigmaet om det å være ufør slippe gjennom slik.

Sant nok.

For øvrig interessant at denne tråden nå har fått kommentarer fra en rekke personer som enten har kjent Lene fra Midsund eller har møtt henne i Oslo, og forteller om ei jente som er grei mot folk som betyr noe og ignorerer/utestenger de mindre kule. Jeg har ikke sett lignende negativ omtale av f.eks. Caroline Berg Eriksen eller Sophie Elise. Ingen av deres tidligere skolekamerater eller folk som har møtt dem på byen har tilsynelatende hatt behov for å fortelle om at de har følt seg dårlig behandlet. Jeg antar dette sier en del om Lene.

At hun lar kommentarer slippe gjennom som pusher hat og forakt mot folk som ikke "er" noe - de feite, trygda osv - gir også grunnlag for å gjøre seg antagelser om Lenes holdninger på dette punktet. Hvis hun ikke mener trygda er et skjellsord, så bør hun enten la være å publisere disse kommentarene eller si imot disse personene.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirkustjukk skrev:

- Mest sannsynlig sitter de hjemme, spiser chips, bleikfeite og jævlig og spyr eder og galle på Internett om de som har oppnådd mer i livet enn dem selv. Kanskje kjærestene deres sikler etter babes som deg? 

- De er tydeligvis også inne her og leser gjennom kommentarene: dere er tvers igjennom stygg . Karma is coming for ya

http://www.leneorvik.no/2017/08/08/tankespinn/

Blir oppriktig sagt flau og forferdet over den som har skrevet den her kommentaren (og den som har publisert den).

Det som blir skrevet her i tråden synes jeg er konstruktiv kritikk (selvfølgelig finnes det unntak), men kommentaren over er per definisjon netthets. Er enig med flere av dere - det sier noe om Lene når hun lar slike kommentarer bli publisert 🤢.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirkustjukk skrev:

Man kan begynne å lure.

Og som en liten ettertanke på Advokat-Tone sin kommentar som bruker "trygda" som en nedlatende betegnelse; er det ikke slik at noen i aller nærmeste familie til Lene er uføretrygdet? Interresant at hun lar kommentarer som er med på å øke stigmaet om det å være ufør slippe gjennom slik.

Jepp. Noen i Lenes nærmeste familie er uføretrygdet, uten at jeg skal si hvem det er. Jeg synes også at det er forferdelig å bruke det som et argument. Man påstår nærmest at meningene til noen ikke er verdt noe fordi de er syke, eller at de ikke er verdt noe. Samme med at utseende skal ha noe å si på saken. 

Saken er at når folk bruker utseende, status, yrke eller lignende som argument, så har de ikke et godt forsvar. Det er per definisjon argumentasjonsfeil (Ad hominem). Du angriper ikke argumentene her, men i stedet kritiserer personen som kommer med dem, og viser egentlig hvor lite forsvar de har å komme med.

Et forenklet eksempel:

Person 1: Jeg synes Lene har for lite fokus på miljøet på bloggen.

Person 2: Du er stygg. Så hva vet vel du.

Så hei alle Lene-forsvarere, kanskje greit å ikke være så høy på pæra når dere ikke bruker god argumentasjon? Interessant at en advokat ikke kan dette...

Og forresten, jeg er ikke advokat, men har en del mer utdanning enn en advokat. Og jobber 100% fulltid. Så det.... Men jeg vet, stusselig liv jeg har... I kid u not. 

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest justcurious

Hun skjønner jo ikke at det er konstruktiv og saklig kritikk som skrives her inne (med noen få unntak), hun ser på det som mobbing og hets. Hun tar det personlig at noen etterspør hyppigere blogging feks, dette er jo ikke kritikk av henne som person. Folk liker bloggen og ønsker flere innlegg. Hun burde ta det som et kompliment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Mimko skrev:

Jepp. Noen i Lenes nærmeste familie er uføretrygdet, uten at jeg skal si hvem det er. Jeg synes også at det er forferdelig å bruke det som et argument. Man påstår nærmest at meningene til noen ikke er verdt noe fordi de er syke, eller at de ikke er verdt noe. Samme med at utseende skal ha noe å si på saken. 

Saken er at når folk bruker utseende, status, yrke eller lignende som argument, så har de ikke et godt forsvar. Det er per definisjon argumentasjonsfeil (Ad hominem). Du angriper ikke argumentene her, men i stedet kritiserer personen som kommer med dem, og viser egentlig hvor lite forsvar de har å komme med.

Et forenklet eksempel:

Person 1: Jeg synes Lene har for lite fokus på miljøet på bloggen.

Person 2: Du er stygg. Så hva vet vel du.

Så hei alle Lene-forsvarere, kanskje greit å ikke være så høy på pæra når dere ikke bruker god argumentasjon? Interessant at en advokat ikke kan dette...

Og forresten, jeg er ikke advokat, men har en del mer utdanning enn en advokat. Og jobber 100% fulltid. Så det.... Men jeg vet, stusselig liv jeg har... I kid u not. 

 

Tviler sterkt på at personen er advokat om det der var den beste argumentasjonen hun kunne komme med. 

De fleste proffbloggere har utpregede narsisisstiske personlighetstrekk, det er grunnen til at de begynner å blogge. De er avhengige av å bli sett og beundret og kan ikke takle kritikk. Det er typisk for narsisisster å tro at alle som ikke tilber dem er misunnelige. Lene tjener til livets opphold ved å selge seg selv på nettet. De eneste som er misunnelige på det livet er andre narsisisster. 

I mine øyne har hun ikke oppnådd noe som helst positivt eller beundringsverdig. Hun bidrar bare negativt gjennom fokus på unaturlig kropp, ekstrem materialisme, høyt alkoholforbruk, null miljøtenk og bruk og kast mentalitet.

Gunhild Stordalen derimot er et godt eksempel på en person som virkelig har oppnådd noe og som bruker sin innflytelse til å påvirke verden i positiv retning. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
1 time siden, Mimko skrev:

Jepp. Noen i Lenes nærmeste familie er uføretrygdet, uten at jeg skal si hvem det er. Jeg synes også at det er forferdelig å bruke det som et argument. Man påstår nærmest at meningene til noen ikke er verdt noe fordi de er syke, eller at de ikke er verdt noe. Samme med at utseende skal ha noe å si på saken. 

Saken er at når folk bruker utseende, status, yrke eller lignende som argument, så har de ikke et godt forsvar. Det er per definisjon argumentasjonsfeil (Ad hominem). Du angriper ikke argumentene her, men i stedet kritiserer personen som kommer med dem, og viser egentlig hvor lite forsvar de har å komme med.

Et forenklet eksempel:

Person 1: Jeg synes Lene har for lite fokus på miljøet på bloggen.

Person 2: Du er stygg. Så hva vet vel du.

Så hei alle Lene-forsvarere, kanskje greit å ikke være så høy på pæra når dere ikke bruker god argumentasjon? Interessant at en advokat ikke kan dette...

Og forresten, jeg er ikke advokat, men har en del mer utdanning enn en advokat. Og jobber 100% fulltid. Så det.... Men jeg vet, stusselig liv jeg har... I kid u not. 

 

Og man lurer på hvorfor man ikke har lyst å kommentere under fullt navn! 🙄

For noen år siden gjorde jeg tabben å spørre en rosa blogger (ikke Lene eller noen på topplistene lengre) om hvorfor hun ikke informerte om at hun fikk frisørtimen sponset.

Hun ble dødelig fornærmet, jeg ble kalt "bloggpoliti" og flere av fansen gikk inn på mine bilder så for å skrive nedlatende kommentarer om meg, utseende og livet mitt.

Noen mister litt folkeskikk i sin iver etter å forsvare disse "venninnene"!

Endret av Sirkustjukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anna Nas
11 timer siden, Sirkustjukk skrev:

- Mest sannsynlig sitter de hjemme, spiser chips, bleikfeite og jævlig og spyr eder og galle på Internett om de som har oppnådd mer i livet enn dem selv. Kanskje kjærestene deres sikler etter babes som deg? 

- De er tydeligvis også inne her og leser gjennom kommentarene: dere er tvers igjennom stygg . Karma is coming for ya

http://www.leneorvik.no/2017/08/08/tankespinn/

... klipp

http://imgur.com/a/rT33I

Endret av Anna Nas
Klippet og lagt inn imgur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mimko skrev:

Jepp. Noen i Lenes nærmeste familie er uføretrygdet, uten at jeg skal si hvem det er. Jeg synes også at det er forferdelig å bruke det som et argument. Man påstår nærmest at meningene til noen ikke er verdt noe fordi de er syke, eller at de ikke er verdt noe. Samme med at utseende skal ha noe å si på saken. 

Saken er at når folk bruker utseende, status, yrke eller lignende som argument, så har de ikke et godt forsvar. Det er per definisjon argumentasjonsfeil (Ad hominem). Du angriper ikke argumentene her, men i stedet kritiserer personen som kommer med dem, og viser egentlig hvor lite forsvar de har å komme med.

Et forenklet eksempel:

Person 1: Jeg synes Lene har for lite fokus på miljøet på bloggen.

Person 2: Du er stygg. Så hva vet vel du.

Så hei alle Lene-forsvarere, kanskje greit å ikke være så høy på pæra når dere ikke bruker god argumentasjon? Interessant at en advokat ikke kan dette...

Og forresten, jeg er ikke advokat, men har en del mer utdanning enn en advokat. Og jobber 100% fulltid. Så det.... Men jeg vet, stusselig liv jeg har... I kid u not. 

 

Lene har vært åpen om at begge foreldrene er uføretrygdet: http://www.leneorvik.no/2014/01/30/answers-to-your-questions-part-three/

Synes derfor det er veldig merkelig at hun ikke tar til motmæle og setter denne advokat-Tone på plass.

Jeg ser for øvrig ikke bort fra at det er venninner av Lene som står bak disse aller drøyeste kommentarene. Man skal være ganske engasjert for å skrive noe slikt. Kan ikke huske å ha sett at Lene har en gjeng med slike blodfans i kommentarfeltet - der er det jo stort sett ganske dødt til vanlig.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet en stund å tenkt på den kommentaren om hvorfor Lene får mer kritikk enn andre bloggere. Nå vet jeg ikke om dette faktisk er saken, men det høres ikke usannsynlig ut.

Jeg tror grunnen til det kan være at hun er så utrolig restriktiv mot hver en kritisk kommentar. Det er ytterst få kritiske kommentarer som blir publisert på bloggen. Jeg vil tippe mange blir frustrerte fordi de ikke blir hørt. Det virker som flere her inne har prøvd å legge igjen kommentarer som blir avblåst. Og de fleste her inne kommer med god konstruktiv kritikk av hva hun promoterer, altså ikke personhets. 

En annen tullete ting jeg også har tenkt på er at dette ligner på en viss "politiker" i USA. Alle som sier noe som helst kritisk mot han er haters og losers, men han har lite problem med å kritisere andre. Det andre sier er fake news, for kun det han sier er sant. Folk er ute etter å ta han, rakke ned. Hver kritikk av politikken hans er et personangrep. 

(Vet at dette ikke er samme greie, men begynte bare å tenke på det, og nå får jeg ikke bildet ut av hodet.)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Zahra skrev:

Lene har vært åpen om at begge foreldrene er uføretrygdet: http://www.leneorvik.no/2014/01/30/answers-to-your-questions-part-three/

Synes derfor det er veldig merkelig at hun ikke tar til motmæle og setter denne advokat-Tone på plass.

Jeg ser for øvrig ikke bort fra at det er venninner av Lene som står bak disse aller drøyeste kommentarene. Man skal være ganske engasjert for å skrive noe slikt. Kan ikke huske å ha sett at Lene har en gjeng med slike blodfans i kommentarfeltet - der er det jo stort sett ganske dødt til vanlig.

Wow hun har forandret seg mye i ansiktet siden 2014! Noe har blitt mindre og annet større...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...