Gå til innhold

Lene Orvik

Iriina

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Bloggleseren skrev:

Nå har jeg nettopp sett videoen av planene for den nye leiligheten hennes, og det er virkelig en totalrenovering:

http://www.leneorvik.no/2017/08/05/my-new-home/

Rive alle tversgående vegger for å bygge om planløsning både mellom stue/kjøkken og mellom soverom/gjesterom og bad.Rive ut hele kjøkkeninnredningen, som ser helt ny ut og for øvrig er klin lik den hun selv valgte i forrige leilighet. Fjerne halve gangen og trekke den inn i soverommet, flytte stuedøra i en bærevegg, legge nye gulv overalt, male alle vegger, bygge opp helt nytt bad + bytte ut ildstedet.

Dette sa hun da hun kjøpte den: "Det er ikke snakk om en totalrenovering, men å se litt andre løsninger som kan løfte den og utnytte den enda bedre." Altså, hva mangler for at det skal kunne kalles en totalrenovering? Så vidt jeg kan se, bytter hun ut absolutt alt. Det eneste som blir igjen er kanskje dørtelefonen?

Herregud for et prosjekt. Slå ut bærevegger skal hun også... Jeg kan forstå det å åpne opp mellom kjøkken og stue for det ble litt klaustrofobisk i kjøkkenet. Men det er virkelig ikke nødvendig å gjøre all den jobben der....

Skjønner virkelig ikke hvorfor hun kjøpe leiligheten når hun ikke skal beholde noe som helst. Det er bare bortkastet. Helt greit å gjøre det til sitt eget, men hvorfor ikke kjøpe en leilighet med en planløsning som hun liker slik at hun slipper så sinnsykt mye arbeid...

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns dette grenser til groteskt... for et overforbruk på den dama! Om man absolutt må pusse opp hver eneste leilighet man kjøper(3/3 så langt...) så kan man da vel i det minste prøve å finne et oppussingsobjekt som faktisk trenger til TLC slik som den første leiligheten hun kjøpte sammen med Gard? Jeg syns at hun har mange gode planer og løsninger, men jeg syns det blir direkte kvalmt å kjøpe en så dyr og ikke minst fin leilighet for så å totalrenovere den. Kjenner jeg gleder meg litt til boligprisene stuper og hun sitter der med "skjegget i postkassa". 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mimko skrev:

Herregud for et prosjekt. Slå ut bærevegger skal hun også... Jeg kan forstå det å åpne opp mellom kjøkken og stue for det ble litt klaustrofobisk i kjøkkenet. Men det er virkelig ikke nødvendig å gjøre all den jobben der....

Skjønner virkelig ikke hvorfor hun kjøpe leiligheten når hun ikke skal beholde noe som helst. Det er bare bortkastet. Helt greit å gjøre det til sitt eget, men hvorfor ikke kjøpe en leilighet med en planløsning som hun liker slik at hun slipper så sinnsykt mye arbeid...

At hun ikke heller bare kjøper et tomt skjelett av en leilighet, et renovasjonobjekt som mangler kjøkken og bad, hvor hun kan få satt opp alle lettveggene som hun selv vil? Det må jo være mye billigere til sammen, siden hun da slipper å betale så mye for leiligheten i utgangspunktet.

En annen ting jeg lurer på ang. økonomien i prosjektet: Hun kjøpte denne leiligheten for 6 mill og noe, og denne oppussinga må koste minst 1 mill, med mindre hun får alt sponset. Da havner hun på 7 mill og noe i kostnader, og det er jo det hun og Gard ga for forrige leilighet, som var mye større. Hadde det ikke vært mer lønnsomt å bare beholde den, da? I tillegg kommer meglerutgifter og dokumentavgift på flere hundre tusen hver gang man bytter leilighet, så jeg kan ikke skjønne hvordan dette skal lønne seg? Grunnen til at hun ville selge, var jo økonomi, sa hun? :klo:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Bloggleseren skrev:

At hun ikke heller bare kjøper et tomt skjelett av en leilighet, et renovasjonobjekt som mangler kjøkken og bad, hvor hun kan få satt opp alle lettveggene som hun selv vil? Det må jo være mye billigere til sammen, siden hun da slipper å betale så mye for leiligheten i utgangspunktet.

En annen ting jeg lurer på ang. økonomien i prosjektet: Hun kjøpte denne leiligheten for 6 mill og noe, og denne oppussinga må koste minst 1 mill, med mindre hun får alt sponset. Da havner hun på 7 mill og noe i kostnader, og det er jo det hun og Gard ga for forrige leilighet, som var mye større. Hadde det ikke vært mer lønnsomt å bare beholde den, da? I tillegg kommer meglerutgifter og dokumentavgift på flere hundre tusen hver gang man bytter leilighet, så jeg kan ikke skjønne hvordan dette skal lønne seg? Grunnen til at hun ville selge, var jo økonomi, sa hun? :klo:

Skjønner ikke det jeg heller. Det ligger jo i kortene at hun ikke kommer til å være bare Lene i fremtiden og da vil nok den nye leiligheten bli for liten for to. Det skjedde jo med den leiligheten på Aker Brygge? Var det ikke mer plass som var grunnen til flytting. Hadde jeg vært Lene hadde jeg beholdt gamle leiligheten. Tipper hun hadde grei nok økonomi til å sitte på den noen år til. Forbruket hennes gikk jo ikke ned etter Gard flyttet ut. Det gikk fortsatt i dyre klær, festing, vesker/tilbehør og reiser. 

Endret av amadine
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg synes at det er rart at hun nu ikke forstår at åpen løsning ikke er greia lengre. Matosen inn i stua og resten av huset er til å få fnatt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg må innrømme at jeg synes at det er rart at hun nu ikke forstår at åpen løsning ikke er greia lengre. Matosen inn i stua og resten av huset er til å få fnatt av.

Hun skal jo sette inn de berømte glass/metall dørene😁👌🏻 Sånn som TM og CBE har 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, O.G. skrev:

Hun spiser jo knapt hjemme....

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mrshunnam skrev:

Hun skal jo sette inn de berømte glass/metall dørene😁👌🏻 Sånn som TM og CBE har 

Du det blir nok helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt.. hvordan har hun råd til dette? Hun kan da ikke tjene så mye på den bloggen? 😳

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Frøken.stille skrev:

Helt sykt.. hvordan har hun råd til dette? Hun kan da ikke tjene så mye på den bloggen? 😳

Godt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så kvalm av dette overkonsumet. Hvorfor kan ikke flere bloggere fronte gode verdier i form av gjenbruk og miljø?! Det er det JEG vil lese om, og garantert mange andre. Men jeg finner så lite inspirasjon i norske bloggere om denne tematikken. Jeg blir lykkeligere av å kvitte meg med ting og ha færre gjenstander med større funksjon. Skjønner jo at det er andre tilstander i hodet til Midsund-Lene og de andre toppbloggerne. Fy fader for en fasade-jakt. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, blabla2226 skrev:

Jeg blir så kvalm av dette overkonsumet. Hvorfor kan ikke flere bloggere fronte gode verdier i form av gjenbruk og miljø?! Det er det JEG vil lese om, og garantert mange andre. Men jeg finner så lite inspirasjon i norske bloggere om denne tematikken. Jeg blir lykkeligere av å kvitte meg med ting og ha færre gjenstander med større funksjon. Skjønner jo at det er andre tilstander i hodet til Midsund-Lene og de andre toppbloggerne. Fy fader for en fasade-jakt. 

Hun skrev på bloggen at hun har gitt bort kjøkken, gulv og baderomsmøbler, så det er bra i det minste. Men ja, helt enig. Skulle gjerne sett mer om gjenbruk eller andre ting som bidrar til å bedre miljøet.

Siden hun er i en posisjon hvor hun kan påvirke mange, spesielt unge, hadde det vært utrolig flott å se hun påvirke disse til noe positivt. Akkurat nå er det bare jag etter det nyeste, flotteste og dyreste og det synes jeg er dårlig bruk av den innflytelsen hun har.

Jeg reagerte på de engangskoppene, snakk om forurensing! Og når det har vært så mye i media om plastforsøpling synes jeg det er merkelig. Men jeg får ikke helt inntrykket at hun følger med på hva som skjer i verden. Hun skriver aldri om det på bloggen i alle fall....

Jeg er veldig nysgjerrig på om det finnes noe statistikk på hvor mange lesere hun har. Noen som vet?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også gjort en del om på den leiligheten om jeg hadde kjøpt den. Lett å få til en bedre kjøkkenløsning og lurt å slå sammen badene. Unødvendig å fjerne det fine gulvet men hun sier hun har gitt det bort så det er jo fint. Ellers er det jo åpenbart at hun gir F i forbruk / miljø. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt så mye om Lene Orvik før jeg leste her inne. Ble litt nysgjerrig og la henne til på Snap, men fjernet henne igjen rimelig kjapt. Noe mer overfladisk og selvopptatt har jeg sjelden sett. Skjønner ikke helt at hun kan engasjere så mange.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I seg selv så virker Lene som en veldig snill og generøs person og hun må få bruke pengene sine på seg selv, men jeg er mer der at jeg ikke forstår vitsen med å kjøpe så fin leilighet for deretter å gjøre den helt om. Hvorfor ikke da heller gjøre det som @Bloggleseren foreslo om et skjelett av en leilighet, for det er helt tydelig at hun lever for de her oppussingsprosjektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt lene selv flere ganger, kjenner henne ikke fra Midsund men fra Oslo :) vi har møttes gjennom felles venner. Jeg likte lene før jeg traff henne, synes hun hadde kul klesstil - kjøpte klær fra butikker alle har råd til (det gjør hun forsatt vell? Sett mye er fra Hm og Zara) og virket som en grei person. Helt til jeg  traff henne, hun hilset så vidt på meg og snakket ikke til noen som ikke var viktige i hennes øyne 😂Veldig selvopptatt, mye på mobilen og veldig voldsom personlighet. Jeg synes det er litt trist at bilde jeg hadde av henne ble ødlegat første kvelden og bekreftet de andre gangene jeg traff henne. men hva kan man si, slik "kjendis status" og plutselig høy inntekt  går nok litt inn i hode på folk. Jeg synes ikke lene er ei klassisk pen jente, men hun har noe spesielt over seg. Man legger merke til henne. Det skal sies jeg har truffet andre bloggere også på topplisten, som har fremstått mye verre enn lene, det er bare at jeg ikke forventet det av lene i motsetning til de andre  :) 

Og det virker som de som lene har akseptert liker henne veldig godt. Hun er hyggelig og sikkert veldig god vennine for de menneskene hun anser som viktige nok...

Endret av jentefranorge
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...