jentefranorge Skrevet 24. juli 2017 #1181 Del Skrevet 24. juli 2017 MOn tro om det er den nye mannen som gjør at lene blir igjen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest justcurious Skrevet 24. juli 2017 #1182 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) - Endret 29. juli 2017 av justcurious Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jentekvinne Skrevet 24. juli 2017 #1183 Del Skrevet 24. juli 2017 20 minutter siden, justcurious skrev: Jeg har aldri sett en blogger med et så høyt forbruk og som fronter en slik luksuslivsstil som Lene. Minner meg om Kardashians eller noe sånt? (har aldri sett serien, men fått med meg en del i media). Vet ikke om jeg hadde hatt samvittighet til å levd et sånt liv. Har aldri sett serien, men fått med deg en del i media? Hvor i "media" har du fått med deg dette? Merkelig å sammenligne Lene med noen som du ikke har innsikt i. Det blir som å kun lese overskrifter i aviser for deretter å tro at du kan absolutt alt om saken de skriver om. Jeg skjønner ikke hvorfor Lene sitt luksusforbruk skal angå noen som helst. Hvis hun har penger til det, hvorfor skal hun ikke få reise, kose seg og leve livet? Jeg forstår virkelig ikke problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest justcurious Skrevet 24. juli 2017 #1184 Del Skrevet 24. juli 2017 Ikke har innsikt i? Seriøst? Man må jo ha ligget under en stein for ikke å ha fått med seg alle nyhetsoppslagene om disse menneskene. Man trenger ikke akkurat å se serien for å skjønne hva det dreier seg om. Disse menneskene er jo ikke kjent for noe annet enn å være kjente og er elendige forbilder for unge, bortsett fra Bruce Jenner kanskje. Det er kun fokus på det ytre (de fronter plastiskoperasjoner) og står for hjernedød underholdning, akkurat som (visse) rosabloggere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stinecarine Skrevet 24. juli 2017 #1185 Del Skrevet 24. juli 2017 4 timer siden, jentekvinne skrev: Har aldri sett serien, men fått med deg en del i media? Hvor i "media" har du fått med deg dette? Merkelig å sammenligne Lene med noen som du ikke har innsikt i. Det blir som å kun lese overskrifter i aviser for deretter å tro at du kan absolutt alt om saken de skriver om. Jeg skjønner ikke hvorfor Lene sitt luksusforbruk skal angå noen som helst. Hvis hun har penger til det, hvorfor skal hun ikke få reise, kose seg og leve livet? Jeg forstår virkelig ikke problemet. Jeg synes bruk- og kast livsstilen hennes er problematisk fordi hun har en blogg som leses av veldig mange mennesker og gjør henne til en rollemodell eller et forbilde. Det problematiske for min del er ikke at hun kjøper eller drar på dyre ferier men mengden ting og reiser, sett fra et miljøperspektiv. denne livsstilen legitimeres gjennom "fordi jeg fortjener det" og at det er økonomisk forsvarlig fordi hun tjener så mye penger. Fint det, men også ganske egosentrisk. Her har vi alle et ansvar og Lene er absolutt ikke alene om å leve et liv som ikke gjør planeten vår noen tjenester. Men nå er det jo sånn at hun har en offentlig blogg der hun når ut til mange med sitt budskap om å stadig kose seg med nye ting. Derfor synes jeg det er helt på sin plass og diskutere og kritisere luksusforbruket 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 24. juli 2017 #1186 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) 18 minutter siden, stinecarine skrev: Jeg synes bruk- og kast livsstilen hennes er problematisk fordi hun har en blogg som leses av veldig mange mennesker og gjør henne til en rollemodell eller et forbilde. Det problematiske for min del er ikke at hun kjøper eller drar på dyre ferier men mengden ting og reiser, sett fra et miljøperspektiv. denne livsstilen legitimeres gjennom "fordi jeg fortjener det" og at det er økonomisk forsvarlig fordi hun tjener så mye penger. Fint det, men også ganske egosentrisk. Her har vi alle et ansvar og Lene er absolutt ikke alene om å leve et liv som ikke gjør planeten vår noen tjenester. Men nå er det jo sånn at hun har en offentlig blogg der hun når ut til mange med sitt budskap om å stadig kose seg med nye ting. Derfor synes jeg det er helt på sin plass og diskutere og kritisere luksusforbruket Dette er jeg faktisk ganske enig i. Jeg er veldig for at man skal unne seg, man fortjener å ha det bra (hva nå det enn betyr for hver person), og har man pengene, så skal andre drite langt i å legge seg i hva man bruker sine egne penger på. MEN jeg skulle gjerne sett henne reflektere litt rundt akkurat dette med hvordan "bruk og kast"-livsstilen påvirker miljøet. Jeg er nemlig litt inne i samme fase, der jeg holder på å bygge meg et hjem (har holdt på med samme leilighet i 4 år da, så *litt* annerledes) og jeg klarer i hvert fall ikke å slutte å tenke på hvordan lille jeg påvirker den store kloden. Og har ganske dårlig samvittighet for at jeg akkurat nå skal handle mye. Så jeg prøver å tenke at det viktige er at jeg nå tar gode valg - som det at jeg kjøper bordet jeg har drømt om i 3 år og vil beholde i mange år fremover. Samme med hyller, tv-benk, stoler og garderobe. At dermed så blir det også en form for å tenke på miljøet, ved å investere i gode produkter som skal vare i mange, mange år. Samme med klær og tilbehør, reiser etc. De aller fleste kommer i faser der man naturlig nok kjøper mye nytt (som huskjøp/oppussing), men reflektere bør man virkelig gjøre allikevel. Jeg regner jo med at Lene også tenker over dette, og skulle gjerne sett ett innlegg eller to ang det, da det virkelig er noe hennes generasjon, og eldre og yngre for den del, burde tenke mye på. Send en liten tanke til Blekkulf. Endret 24. juli 2017 av Scherbatsky 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zahra Skrevet 24. juli 2017 #1187 Del Skrevet 24. juli 2017 5 timer siden, jentekvinne skrev: Har aldri sett serien, men fått med deg en del i media? Hvor i "media" har du fått med deg dette? Merkelig å sammenligne Lene med noen som du ikke har innsikt i. Det blir som å kun lese overskrifter i aviser for deretter å tro at du kan absolutt alt om saken de skriver om. Jeg skjønner ikke hvorfor Lene sitt luksusforbruk skal angå noen som helst. Hvis hun har penger til det, hvorfor skal hun ikke få reise, kose seg og leve livet? Jeg forstår virkelig ikke problemet. Jeg tror litt av årsaken til at Lenes livsstil irriterer mange såpass mye, er at denne siden ved henne er helt sammenfallende med hvordan hun fremstår på alle andre områder. Hadde hun ellers fremstått som reflektert og et godt forbilde, tror jeg kanskje reisingen og pengebruken ikke hadde blitt slått fullt så hardt ned på. Jeg nevner som eksempel det ekstreme fokuset hennes på kropp, den fullstendig fraværende evnen til å ta selvkritikk, synet hennes på dyrehold, stadige brudd på markedsføringsloven osv. I tillegg fremstår hun som helt uten dybde - det er bare fokus på kropp og festing osv. (merk at dette er slik hun fremstiller seg selv på bloggen, hun er forhåpentligvis ikke slik i virkeligheten). Det er også litt vanskelig å akseptere at dette forbruket er så fortjent, all den tid det hun presterer bloggmessig er rimelig svakt. Et kjøpt og betalt innlegg med et par bikinibilder er faktisk ikke så imponerende.. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Njuta Skrevet 24. juli 2017 #1188 Del Skrevet 24. juli 2017 6 minutter siden, Zahra skrev: Jeg tror litt av årsaken til at Lenes livsstil irriterer mange såpass mye, er at denne siden ved henne er helt sammenfallende med hvordan hun fremstår på alle andre områder. Hadde hun ellers fremstått som reflektert og et godt forbilde, tror jeg kanskje reisingen og pengebruken ikke hadde blitt slått fullt så hardt ned på. Jeg nevner som eksempel det ekstreme fokuset hennes på kropp, den fullstendig fraværende evnen til å ta selvkritikk, synet hennes på dyrehold, stadige brudd på markedsføringsloven osv. I tillegg fremstår hun som helt uten dybde - det er bare fokus på kropp og festing osv. (merk at dette er slik hun fremstiller seg selv på bloggen, hun er forhåpentligvis ikke slik i virkeligheten). Det er også litt vanskelig å akseptere at dette forbruket er så fortjent, all den tid det hun presterer bloggmessig er rimelig svakt. Et kjøpt og betalt innlegg med et par bikinibilder er faktisk ikke så imponerende.. Enig i dette! Og jeg skjønner mindre og mindre av at hun kan legge så mye jobb i bloggen når andre bloggere sier de jobber 10-12 timer hver dag med bloggingen. Lene rekker jo ikke det med all festing, dating, trening og oppussing...... At hun kan leve av dette skjønner jeg mindre og mindre av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 24. juli 2017 #1189 Del Skrevet 24. juli 2017 44 minutter siden, Zahra skrev: Jeg tror litt av årsaken til at Lenes livsstil irriterer mange såpass mye, er at denne siden ved henne er helt sammenfallende med hvordan hun fremstår på alle andre områder. Hadde hun ellers fremstått som reflektert og et godt forbilde, tror jeg kanskje reisingen og pengebruken ikke hadde blitt slått fullt så hardt ned på. Jeg nevner som eksempel det ekstreme fokuset hennes på kropp, den fullstendig fraværende evnen til å ta selvkritikk, synet hennes på dyrehold, stadige brudd på markedsføringsloven osv. I tillegg fremstår hun som helt uten dybde - det er bare fokus på kropp og festing osv. (merk at dette er slik hun fremstiller seg selv på bloggen, hun er forhåpentligvis ikke slik i virkeligheten). Det er også litt vanskelig å akseptere at dette forbruket er så fortjent, all den tid det hun presterer bloggmessig er rimelig svakt. Et kjøpt og betalt innlegg med et par bikinibilder er faktisk ikke så imponerende.. Tiltredes! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest justcurious Skrevet 24. juli 2017 #1190 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) - Endret 29. juli 2017 av justcurious Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JessicaL Skrevet 25. juli 2017 #1191 Del Skrevet 25. juli 2017 14 timer siden, Njuta skrev: Enig i dette! Og jeg skjønner mindre og mindre av at hun kan legge så mye jobb i bloggen når andre bloggere sier de jobber 10-12 timer hver dag med bloggingen. Lene rekker jo ikke det med all festing, dating, trening og oppussing...... At hun kan leve av dette skjønner jeg mindre og mindre av. Synes også det er utrolig merkelig. Sammenlignet med noen av bloggerne som faktisk har en skikkelig jobb eller studerer, så produserer de mer og bedre innhold enn lene! Ta feks Marthe Borge. Hun studerer sykepleie, jobber ekstra på sykehjem og klarer likevel å produsere innlegg med bilder av høy kvalitet og brukbart innhold med oftest lange tekster. Hun bruker feks masse tid på å lage oppskriftsinnlegg og det hender veldig sjelden at hun tar seg pause et par dager. Hva gjør lene? Tar bilde av seg selv i speilet med trutmunn og klær som såvidt dekker brystvårtene, skriver tre linjer om hvor busy hun er, hvor hardt hun jobber og at nå skal hun jamen dra på ferie og kose seg maaaaasse for det fortjener hun, altså. Skål da søtinger! 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulu21 Skrevet 25. juli 2017 #1192 Del Skrevet 25. juli 2017 På 24.7.2017 den 15.00, jentefranorge skrev: MOn tro om det er den nye mannen som gjør at lene blir igjen... Det er det ingen tvil om. Ikke sett et eneste bilde av venninnene etter at hun valgte å bli igjen 😛 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 25. juli 2017 #1193 Del Skrevet 25. juli 2017 7 minutter siden, Lulu21 skrev: Det er det ingen tvil om. Ikke sett et eneste bilde av venninnene etter at hun valgte å bli igjen 😛 Han har barnet sitt på Gran Canaria denne uken ifølge instagram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulu21 Skrevet 25. juli 2017 #1194 Del Skrevet 25. juli 2017 15 minutter siden, Femilie skrev: Han har barnet sitt på Gran Canaria denne uken ifølge instagram Er vel en ny en da 😜 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 25. juli 2017 #1195 Del Skrevet 25. juli 2017 43 minutter siden, Lulu21 skrev: Er vel en ny en da 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
troikaen Skrevet 25. juli 2017 #1196 Del Skrevet 25. juli 2017 Couples who facetune* together, stay together. *redigeringsapp 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liselotte Skrevet 25. juli 2017 #1197 Del Skrevet 25. juli 2017 Alt dere vet altså! Elsker (harmløs) sladder😂😇 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liselotte Skrevet 25. juli 2017 #1198 Del Skrevet 25. juli 2017 Jeg har lest bloggen helt fra begynnelsen. I starten var det hjemmebleking av hår, hun sydde om klærne sine selv, og alt av klær (?) var fra det lokale senteret som "alle" har råd til. Bloggen var også mer variert. Man endrer seg med årene og inntekten😅😇 Syns bloggen var veldig koselig før. Nå har ikke jeg råd til å bli inspirert av klærne, interiøret eller reisene. Jeg hadde ikke prioritert det ihvertfall. Og hvis jeg skal inn på instaen til han Seb igjen, trenger jeg 😎 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Polkadott Skrevet 25. juli 2017 #1199 Del Skrevet 25. juli 2017 På 24/07/2017 den 16.21, justcurious skrev: Jeg har aldri sett en blogger med et så høyt forbruk og som fronter en slik luksuslivsstil som Lene. Minner meg om Kardashians eller noe sånt? (har aldri sett serien, men fått med meg en del i media). Vet ikke om jeg hadde hatt samvittighet til å levd et sånt liv. Du kan også leve det livet. Sugardaddy.com, eksorte eller luksusprostitusjon. ( Forutsatt at du ikke er religiøs da. Seriøst, det er alltid en grunn til at folk oppfører som de gjør. Kanskje noen har vært utro mot hun og nå skal hun poengtere suksessen sin for denne personen...? Synes uansett det er imponerende at "uperfekte" rosa bloggere får så stor oppslutning og pengestrøm! I Kardashian fam.f.eks....kun 1 av dem er virkelig vakker ( kropp og ansikt). Digg at det er rom for ordinære damer ( med en eller annen it-faktor i bloggverden). Følger selv med på bloggere p.g.a pupper eller rumper😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. juli 2017 #1200 Del Skrevet 26. juli 2017 Ryddet for spekulasjoner, persondebatt, kommentarer om kropp og svar til dette. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå