Gå til innhold

Lene Orvik

Iriina

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, O.G. skrev:

Det trodde du da ja.

Ja.

Kan jeg spørre hvorfor du mener det? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva søren... For en pris?? Jeg bor i en av de største byene i Norge og her kjøpte vi enebolig på 170 kvm, i et fint strøk, med utsikt til fjorden og fjellene.. Samtidig som det ikke er mer enn 5 minutter med bil til sentrum. Til 3,5 millioner!! I høst. Skal sies at boligprisene gikk ned et lite øyeblikk her, men likevel. Vi har malt veggene, lagt nytt gulv i stuen etter vår smak og revet kjøkken for å få det slik vi liker. Men altså.. jeg er mildt sakt sjokkert hvor latterlig dyrt det er for bolig i Oslo. 

Til sammenligning så kan du få et nydelig gigantisk herskapshus i en "posh" bydel her i byen min, til 6,5-10 millioner. 

Endret av smartbimbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, smartbimbo skrev:

Hva søren... For en pris?? Jeg bor i en av de største byene i Norge og her kjøpte vi enebolig på 170 kvm, i et fint strøk, med utsikt til fjorden og fjellene.. Samtidig som det ikke er mer enn 5 minutter med bil til sentrum. Til 3,5 millioner!! I høst. Skal sies at boligprisene gikk ned et lite øyeblikk her, men likevel. Vi har malt veggene, lagt nytt gulv i stuen etter vår smak og revet kjøkken for å få det slik vi liker. Men altså.. jeg er mildt sakt sjokkert hvor latterlig dyrt det er for bolig i Oslo. 

Til sammenligning så kan du få et nydelig gigantisk herskapshus i en "posh" bydel her i byen min, til 6,5-10 millioner. 

Det er stor forskjell på ett av de største byene og hovedstad. 

Her i Oslo får man en liten leilighet for 3,5. Her jeg bor, går de billigste husene til 15.mill. Sånn er det dessverre blitt.  Jeg syns L.O. har gjort det klok i å investere i eiendom. Det gir mer avkastning enn aksjer. Den vil nok gå for mer enn taksten også. Leiligheten ble kjempefin. Med ny malingsstrøk, ville den blitt perfekt. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk vell en leiligehte på 25 kvm for 2.5-3.0 millioner i sommer på Majorstuen. Prisene i Oslo er annerledes enn de andre store byene i Oslo. Har flere venner som kjøpte leiligehter for 5-6 år siden, er snakk om gamle leiligheter i bygårder med bråk utenfor. Men ligger de rette stedene. to har solgt leilighetene nå i nyere tid, og begge har tjent fra 1.5-2.0 på salget siden de kjøpte dem, og de har ikke engang pusset opp :) 

har også vennine som er megler, hun blir ringt ned med ville bud før visning :) det er jo ikke lov, men allikavel. Meglerne i Oslo har en lett jobb, leilighetene selger seg selv 

Endret av jentefranorge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Blå politibil skrev:

Kan jeg spørre hvorfor du mener det? 

Fordi at hvis man vil ha en moderne leilighet, så kjøper man en moderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jentekvinne
5 timer siden, O.G. skrev:

Fordi at hvis man vil ha en moderne leilighet, så kjøper man en moderne.

Med den logikken der så mener du at kjøper man leilighet i en blokk fra 60-tallet så innreder man med vegg-til-vegg teppe og vinylgulv. Kjøper man et hus som er bygget på 80-tallet så må man tapetsere med strietapet og et hus fra 90-tallet må ha brystpanel og eikekjøkken. Jepp, makes sense🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jentekvinne skrev:

Med den logikken der så mener du at kjøper man leilighet i en blokk fra 60-tallet så innreder man med vegg-til-vegg teppe og vinylgulv. Kjøper man et hus som er bygget på 80-tallet så må man tapetsere med strietapet og et hus fra 90-tallet må ha brystpanel og eikekjøkken. Jepp, makes sense🙄

Med den logikken her så sier det at man man ikke ødelegger en majestetisk byleilighet ved å "modernisere". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. skrev:

Med den logikken her så sier det at man man ikke ødelegger en majestetisk byleilighet ved å "modernisere". 

Men hun har jo beholdt de detaljene som gjør den majestetisk som lister og rosetter.  Hun har modernisert et allerede modernisert kjøkken og bad. Skjønner ikke hvordan hun har ødelagt leiligheten jeg.  

Mal om i klassiske farger og sett inn klassiske møbler og du har en leilighet som vil se herskapelig og klassisk ut. Tror man blir blendet av møbel og farger her...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blå politibil skrev:

Men hun har jo beholdt de detaljene som gjør den majestetisk som lister og rosetter.  Hun har modernisert et allerede modernisert kjøkken og bad. Skjønner ikke hvordan hun har ødelagt leiligheten jeg.  

Mal om i klassiske farger og sett inn klassiske møbler og du har en leilighet som vil se herskapelig og klassisk ut. Tror man blir blendet av møbel og farger her...

Her blir vi ikke enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, O.G. skrev:

Her blir vi ikke enige.

Men kan ikke du utdype hvorfor den er ødelagt da? Blir litt teit å komme med slike utsagn uten å begrunne hva hun har gjort for å ødelegge den.  

Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer på det. Kanskje jeg med en forklaring kan se saken fra din side. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, O.G. skrev:

Folkens,Lene har KJØPT og BETALT leiligheten selv. hun EIER den! hun kan gjør hva f hun vil med den! har dere ikke bedre ting å diskutere?!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Blå politibil skrev:

Men kan ikke du utdype hvorfor den er ødelagt da? Blir litt teit å komme med slike utsagn uten å begrunne hva hun har gjort for å ødelegge den.  

Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer på det. Kanskje jeg med en forklaring kan se saken fra din side. 

vel, ifølge takst er IKKE leiligheten ødelagt;) vil tro kjøper følger takst og ikke kvinneguiden;)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Blå politibil skrev:

:klappe:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, kalini skrev:

vel, ifølge takst er IKKE leiligheten ødelagt;) vil tro kjøper følger takst og ikke kvinneguiden;)

Jeg er enig med deg jeg! Derfor jeg lurer og ber om at folk forklarer hvorfor den er ødelagt. For jeg mener hun har oppgradert leiligheten med respekt for det gamle håndtverket som er lagt i den. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kalini skrev:

Folkens,Lene har KJØPT og BETALT leiligheten selv. hun EIER den! hun kan gjør hva f hun vil med den! har dere ikke bedre ting å diskutere?!

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 13.3.2017 den 8.07, bonsaijenta skrev:

Det er stor forskjell på ett av de største byene og hovedstad. 

Her i Oslo får man en liten leilighet for 3,5. Her jeg bor, går de billigste husene til 15.mill. Sånn er det dessverre blitt.  Jeg syns L.O. har gjort det klok i å investere i eiendom. Det gir mer avkastning enn aksjer. Den vil nok gå for mer enn taksten også. Leiligheten ble kjempefin. Med ny malingsstrøk, ville den blitt perfekt. 

Jeg er nesten litt nyskjerrig på hvor i all verdens land og riker du bor? Tomannsen min kostet meg 2.650.000 og den er 180 kvm, 1 bad 3 sov. Noe idiotisk planløsning i kjelleren (jeg har større bod en ett av soverommene - wtf liksom)

Men den rustne fargen ser jo temmelig ny ut - den er jo over alt for tiden! 

På 13.3.2017 den 15.27, Blå politibil skrev:

Jeg er helt enig. Bad og kjøkken er også de DYRESTE rommene og pusse opp, så kjøperen får mye for pengene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Brettspill skrev:

Jeg er nesten litt nyskjerrig på hvor i all verdens land og riker du bor? Tomannsen min kostet meg 2.650.000 og den er 180 kvm, 1 bad 3 sov. Noe idiotisk planløsning i kjelleren (jeg har større bod en ett av soverommene - wtf liksom)

Men den rustne fargen ser jo temmelig ny ut - den er jo over alt for tiden! 

Jeg er helt enig. Bad og kjøkken er også de DYRESTE rommene og pusse opp, så kjøperen får mye for pengene.

Oslo vest. 

2.650 for en tomanns? Hvor i alle dager bor du hen? :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, bonsaijenta skrev:

Oslo vest. 

2.650 for en tomanns? Hvor i alle dager bor du hen? :) 

Jeg er fra et av de mindre byene på Sunnmøre. Vi har hus og boliger i alkens priser. Eneboliger fra 750.000 kr og opp til den dyreste leiligheten som nå nylig ble solgt for tett under 10.000.000. Sikkert mer og, bare at jeg ikke har sett dem. Men de største prakthusene på toppen kommer vel ikke for salg med det første, og de regner jeg med får en prislapp på 10+ om de selges. Jeg vet i alle fall om at to av dem har kostet henholdsvis 8 mill og 10 mill og bare bygge.... :daane:Noen har bygget Ladegaard her på disse traktene og... og det er ikke billig i alle fall! Men det koster å bygge hus idag, uansett hvor du bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...