Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette innlegget viser klart og tydelig at Lene faktisk ikke bryr seg en døyt om forholdene i Dubai. Hun må bare beklage seg for hun er presset til det. 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, hvor blåst kan man være?! Det er det dummeste innlegget jeg har lest i hele mitt liv. 

• Liker 11
Skrevet
2 hours ago, monstergospel said:

Så hyggelig du er. Hva har dette med konstruktiv kritikk å gjøre. Dette er bare drittslenging. Skjønnhet kommer Ann på øyet som ser!

Nå forvillet jeg meg inn i denne tråden fordi jeg lurte på hvem Lene Orvik er. Og uten å vite det, så lurer jeg på hva du mener med «konstruktiv kritikk», det er jo ikke rus&ros siden til denne bloggeren. 

Forøvrig og som voksen leser synes jeg hun du kritiserer har et poeng. Som andre bloggere fremstilles hun tydeligvis penere i bloggen og på IG enn hun er i virkeligheten, ved hjelp av bl.a mye sminke. Da kan det være greit å opplyse andre om det, særlig unge, slik at de ikke sammenligner seg og føler seg stygge selv kun fordi de ikke bruker de samme virkemidlene. «Alle» kan jo se fin ut med slike triks.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Limbo 2014 skrev:

Nå forvillet jeg meg inn i denne tråden fordi jeg lurte på hvem Lene Orvik er. Og uten å vite det, så lurer jeg på hva du mener med «konstruktiv kritikk», det er jo ikke rus&ros siden til denne bloggeren. 

Forøvrig og som voksen leser synes jeg hun du kritiserer har et poeng. Som andre bloggere fremstilles hun tydeligvis penere i bloggen og på IG enn hun er i virkeligheten, ved hjelp av bl.a mye sminke. Da kan det være greit å opplyse andre om det, særlig unge, slik at de ikke sammenligner seg og føler seg stygge selv kun fordi de ikke bruker de samme virkemidlene. «Alle» kan jo se fin ut med slike triks.

-rus&ros 👍🏻😂

• Liker 7
Skrevet
Just now, Veslefrikk said:

-rus&ros 👍🏻😂

Hehe den traff jo bra 😆

• Liker 7
Skrevet (endret)

Det står ikke beklager en eneste gang i innlegget. Og greit nok, mener egentlig ikke at hun nødvendigvis trenger å beklage, men innlegget er totalt intetsigende. 

For å summere:

- Lene har merket at det har vært mange reaksjoner på den sponsede Dubai turen

- Hun har full forståelse for reaksjonene (Dette er nesten på linje med; "Jeg beklager at du ble såret for det jeg sa")

- Om man har fulgt bloggen lenge så vet man at hun ikke støtter brudd på menneskerettighetene. (Unnskyld meg, men når har hun noen gang uttalt seg om dette?! Hun har aldri skrevet noen dype innlegg om hvor viktig menneskerettighetene er. Hun har aldri skrevet noen dype innlegg om noe annet enn seg selv. Og hun har reist til Dubai i flere år, som bruker moderne slavearbeid for å støtte opp under turistnæringen. Så....)

- Hun dro ikke til Dubai for å kamuflere dette med pene filtre... (Hva gjorde du da? Du nevnte ikke noe om brudd på menneskerettighetene en eneste gang. Du viste bare hvor flott det var å shoppe og ligge på stranden i Dubai. Og du brukte filtre på IG. Så....)

- Hun burde tenkt seg om to ganger før hun dro. Dette har hun lært nå. (Jeg tuller ikke, det er seriøst det hun skriver...)

- Det er deilig å være hjemme igjen (Det er alltid godt å komme hjem til luksusleiligheten sin i Oslo etter en luksusferie på luksushotell i Dubai. Hardt å være Lene gitt)

*Insert random bilde av leiligheten (med filter)*

Endret av Mimko
  • Liker 38
Skrevet
15 timer siden, Vestinas skrev:

Lene skriver ang. reaksjonene om Dubai turen at hun "vil selvsagt si noe om dette." Men siste innlegg inneholder jo så og si null refleksjoner og tanker om dette?? 

Lene bryr seg jo ikke en dritt om dette.. så mye vet jo vi om henne

• Liker 7
Skrevet (endret)

Det går ikke an å bry seg om noe man ikke vet noenting om. Sånn sett har jeg full forståelse for (den manglende) reaksjonen hennes. 

Endret av Ninnn
Skrevet

Jeg lurer på hva hun egentlig vet om verden. De fleste jeg kjenner som er såpass bereiste som henne, er MYE mer intelligent (i ordets riktige forstand). Hennes intelligensnivå gjenspeiles gjennom den elendige evnen til å reflektere, samt ordlegge seg. Hvis hun vet mer enn hun viser, vet hun i det minste å skjule det. Husker fremdeles den vloggen der hun ble filmet av hun amerikanske dama. Jeg fikk litt oppkast i munnen. Og nå denne Dubaisaken. Altså, hallo! Dama reiser til Dubai hvert j*vla år! BRUK HODET!

• Liker 11
Skrevet

Wow... Lene blir slaktet i kommentarene til "beklagelsen". Mange som mente den var tynn. 

• Liker 7
Skrevet
9 timer siden, blabla2226 skrev:

Husker fremdeles den vloggen der hun ble filmet av hun amerikanske dama.

Hva var det?

• Liker 1
Gjest CecilieX
Skrevet

Grunnen til den massive ettermerkingen hos Lene ser dere her:

https://www.vg.no/rampelys/i/21aXaB/forbrukertilsynet-foerer-tilsyn-med-norwegian-etter-dubai-sponsing

Forbrukertilsynet har kontaktet Norwegian fordi merkingen har vært mangelfull. De har fått flere henvendelser om dette og ber Norwegian svare for seg. 

Kanskje de store aktørene snart får opp øynene for hvor lite profesjonelt disse bloggerne forholder seg til lovverket. Denne saken har jo gitt negativ oppmerksomhet i forhold til reisemålet og nå kan det svi kraftig på lommeboka også.

Gjest jentekvinne
Skrevet (endret)
1 time siden, CecilieX skrev:

Grunnen til den massive ettermerkingen hos Lene ser dere her:

https://www.vg.no/rampelys/i/21aXaB/forbrukertilsynet-foerer-tilsyn-med-norwegian-etter-dubai-sponsing

Forbrukertilsynet har kontaktet Norwegian fordi merkingen har vært mangelfull. De har fått flere henvendelser om dette og ber Norwegian svare for seg. 

Kanskje de store aktørene snart får opp øynene for hvor lite profesjonelt disse bloggerne forholder seg til lovverket. Denne saken har jo gitt negativ oppmerksomhet i forhold til reisemålet og nå kan det svi kraftig på lommeboka også.

Norwegian burde hatt en gjennomgang med de såkalte nfluencerne på forhånd og vist de hvordan bildene skal merkes. Når det er opp til hver enkelt hvordan de velger å merke det så blir det kreativ markedsføring for å si det sånn. Når det kun stod "annonse" under bildene til Lene så tenkte jeg hva er det liksom annonse for (selv om jeg egentlig visste det). Synes det viser lav integritet og yrkesstolthet. 

Endret av jentekvinne
Gjest TyrkiskPepper
Skrevet

Forkastelig at de dro hele gjengen rett å slett! Og de er liksom influencere og MANGE unge ser opp til de! Nei dette var rett å slett usmakelig! Ikke mye å "se opp" til!

Skrevet

En ting er når det kun stod merket «annonse».. og en annen ting er hvor lenge det sto umerket. Det tok Orviken «typ» en uke å merke riktig. Kanskje hun bare tok merkingen på «gefylen»? 😂

• Liker 6
Skrevet

Lene vil skape en ny trend på insta, nemlig highlighter på nesetippen 🙈

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Jordbærogfløte skrev:

Lene vil skape en ny trend på insta, nemlig highlighter på nesetippen 🙈

Det er jo bl.a der den skal være.

Så nytt er det ikke.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, J.. skrev:

Det er jo bl.a der den skal være.

Så nytt er det ikke.

Neivel? Var nytt for meg i hvert fall at den skal være SÅ tydelig...

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Jordbærogfløte skrev:

Neivel? Var nytt for meg i hvert fall at den skal være SÅ tydelig...

Har ikke ett bilde så akkurat det vet jeg ikke.

Men det er riktig bruk,ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...