AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #61 Skrevet 20. februar 2015 Hvorfor skal menn akseptere dårlig mental helse og bare ta til takke med gale kvinnfolk, og ikke motsatt? Er det galt å ønske seg en frisk partner? Damer vil jo ikke ha menn som har problemer, hvorfor skal det plutselig være pålagt av menn å ta kvinner med problemer? Det at hun sliter med selvfølelse er ikke min jobb å endre. Det ansvaret ligger ene og alene i hennes hender. Jeg er ikke captain save-a-hoe. Kan kanskje finne meg i noen gale sider om det hun gjør utenom veier opp for det. Som god sex, mat og hjelper meg med penger.Anonymous poster hash: 80095...c92 Flere damer tar til seg skadeskutte menn i håp om å fikse de. Men man må ønske å fikse seg selv for å bli frisk. Flere damer jobber seg ut av sykdom enn menn. Så det er ikke sykdommen som er et hinder men viljen til å bli frisk eller finne en god måte å leve på til tross for noen hindringer. Anonymous poster hash: d3537...e26
Nettinettet Skrevet 20. februar 2015 #62 Skrevet 20. februar 2015 Hvorfor skal menn akseptere dårlig mental helse og bare ta til takke med gale kvinnfolk, og ikke motsatt? Er det galt å ønske seg en frisk partner? Damer vil jo ikke ha menn som har problemer, hvorfor skal det plutselig være pålagt av menn å ta kvinner med problemer? Det at hun sliter med selvfølelse er ikke min jobb å endre. Det ansvaret ligger ene og alene i hennes hender. Jeg er ikke captain save-a-hoe. Kan kanskje finne meg i noen gale sider om det hun gjør utenom veier opp for det. Som god sex, mat og hjelper meg med penger. Anonymous poster hash: 80095...c92 Er det noen her som sier at det er galt å ønske seg en frisk partner? Nei det er det ikke. Men jeg sier at jeg får stor respekt for mennesker (les.... MENNESKER) som går inn i kompliserte forhold fordi de føler en kjærlighet. Ikke les noe mellom linjene som ikke er der, og slutt å lage menn mot kvinner diskusjoner.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #63 Skrevet 20. februar 2015 Skrøt av at han aldri kunne vært sammen med en norsk dame,for vi er så lite attraktive,ufeminine og gneldrete. Anonymous poster hash: f6ce0...e95 Og denne mannen er du kompis med etter det utsagnet om deg...? Anonymous poster hash: f6e62...edc
Christiania_Oslo Skrevet 20. februar 2015 #64 Skrevet 20. februar 2015 Ja det er du fordi du faktisk ikke ser at de tingene du har øker markedsverdien din. Det har ingenting å se på attraktivitetskalaen hvis vi skal kalle det den. Dette er ting som øker verdien din på papirer hvis du nevner de ( f.eks på en nettdatingside) Hvordan du markedsfører deg selv er opp til deg.. Ved å fortelle alle om det du ikke har så viser du at markedsføring ikke er din sterkeste side.. Fortelle alle om det jeg har? Jeg snakker aldri om hva jeg har i eieskap eller hva jeg tjener, og mennesker som spør får jo svar, så får de gjøre opp sin egen mening om meg basert på min jobb eller om jeg har lappen. Det der er dessverre slik det er idag,ytre faktorer som skal definere deg som "god" eller "dårlig". Men jeg tror ikke det trengs å bekymres over sånn egentlig:)
Nettinettet Skrevet 20. februar 2015 #65 Skrevet 20. februar 2015 Fortelle alle om det jeg har? Jeg snakker aldri om hva jeg har i eieskap eller hva jeg tjener, og mennesker som spør får jo svar, så får de gjøre opp sin egen mening om meg basert på min jobb eller om jeg har lappen. Det der er dessverre slik det er idag,ytre faktorer som skal definere deg som "god" eller "dårlig". Men jeg tror ikke det trengs å bekymres over sånn egentlig:) Jeg snakket ut i fra det at du poengterte hva du ikke hadde på denne listen. hva du gjør mot andre vet ikke jeg noe om Men det med at folk definerer deg ut i fra hva du forteller dem, kan godt hende, men ofte er det slik at vi tror de definerer oss mer enn de gjør. Ja, de gjør opp seg en mening om deg ut i fra hva de leser om deg, eller hva du forteller dem om deg av materalistiske ting eller ting på den listen, men de beholder bare den meningen (uansett hvordan den måtte være) kun basert på hvem du viser at du er. Hva med å drite i hva du tror andre tenker om deg pga det du ikke har, og heller konsentrere deg om det du har, og skape inntrykk hos andre mennesker bassert på det du mener man bør skape inntrykk av? Du mener at verden er fæl fordi folk dømmer pga de tingene du ikke har, men du dømmer jo deg selv pga de samme tingene? Det som overrasker meg her inne, er alle som klager over ditt og datt og når man kommer med løsninger eller komenterer hvordan de snakker nedlatende om seg selv, så har de behov for å fortelle at de klarer seg helt fint.. Hvorfor er det sånn?? Hvorfor er det så vanskelig for dere å bare si ting som det er og faktisk stå for de? kontra å late som ingenting eller trekke problemene tilbake?
Christiania_Oslo Skrevet 21. februar 2015 #66 Skrevet 21. februar 2015 Jeg snakket ut i fra det at du poengterte hva du ikke hadde på denne listen. hva du gjør mot andre vet ikke jeg noe om Men det med at folk definerer deg ut i fra hva du forteller dem, kan godt hende, men ofte er det slik at vi tror de definerer oss mer enn de gjør. Ja, de gjør opp seg en mening om deg ut i fra hva de leser om deg, eller hva du forteller dem om deg av materalistiske ting eller ting på den listen, men de beholder bare den meningen (uansett hvordan den måtte være) kun basert på hvem du viser at du er. Hva med å drite i hva du tror andre tenker om deg pga det du ikke har, og heller konsentrere deg om det du har, og skape inntrykk hos andre mennesker bassert på det du mener man bør skape inntrykk av? Du mener at verden er fæl fordi folk dømmer pga de tingene du ikke har, men du dømmer jo deg selv pga de samme tingene? Det som overrasker meg her inne, er alle som klager over ditt og datt og når man kommer med løsninger eller komenterer hvordan de snakker nedlatende om seg selv, så har de behov for å fortelle at de klarer seg helt fint.. Hvorfor er det sånn?? Hvorfor er det så vanskelig for dere å bare si ting som det er og faktisk stå for de? kontra å late som ingenting eller trekke problemene tilbake? Jeg skriver jo at jeg ikke bryrmeg særlig om dette, jeg bare lagde en liste der jeg krysset av for hva jeg hadde/ikke hadde. Jeg synes ikke det er direkte trist at det er sånn i samfunnet, bare heller unødvendig.
Nettinettet Skrevet 21. februar 2015 #67 Skrevet 21. februar 2015 Jeg skriver jo at jeg ikke bryrmeg særlig om dette, jeg bare lagde en liste der jeg krysset av for hva jeg hadde/ikke hadde. Jeg synes ikke det er direkte trist at det er sånn i samfunnet, bare heller unødvendig. Jeg tror du er den første som ikke har synes det er trist at det er sånn, men unødvendig. Vi mennesker har da alltid målt alt ut i fra markedsverdi? Hvor mye en ku er verdt handler om hvordan mye melk hun gir eller hvor bra foret hun er. Hvor mye et hus er verdt handler om hvor godt huset er tatt vare på, hvor mye en hund er verdt handler om hvilken rase den er. Elsker vi ting like mye selv om de ikke har den samme verdien hos andre mennesker? Absolutt! Men verdien av ting måles uansett fordi livene våre tross alt handler om å skape verdier for oss selv og samfunnet vi lever i. Det er vår oppgave her på jorda og så dør vi. For at en arbeidsgiver skal vite hva hun får, må hun vite verdien av den arbeidskraften hun ansetter. Dermed må man måle verdien av et menneske hele tiden. Verdien av menneske til jobb, verdien av menneske som ektemann, verdien av menneske som far. Vi trenger å ha verdier og markedsverdier for å ha et system i kaoset og noe å forholde oss til som mennesker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå