Gå til innhold

Gå ned i standard

Fremhevede innlegg

Skrevet

169 er da ikke så lavt, syns du er unødvendig bitter! Jeg har datet gutter som var ca like høye som meg/litt lavere, og det har ikke vært noe problem. Fordelen er at de alle har vært selvsikre og ikke brydd seg om at jeg kanskje er høyere. Hvis du klarer å gå opp til en høyere jente og vise at du totalt driter i at hun kan legge armen over deg, så tror jeg jenter blir mer oppmerksom på deg. Venninna mi er sammen med en fyr som er 5-6 cm lavere enn henne, men han oser av selvtillit og digger alle cm-ene hennes, så det funker kjempebra.

Anonymous poster hash: 73d33...9ed
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 183 og har datet en mann på 154 :)

Anonymous poster hash: f6ce0...e95
  • Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt med det at TS sier at kvinner skal sikte høyt. Det er jo nemlig ikke ubegrenset av menn i toppsjiktet.

Skrevet

Hva med å ikke ha ONS med damer som er høyere enn deg, men taktisk date dem? Jeg har mange bekjente med din høyde som aldri har hatt noe problem med å finne kjærligheten med flotte damer. Spesielt de som har masse av det på listen er veldig attraktive menn.

Men hvis du har den formeningen og tar de valgene du tar på bakgrunn av det, og i tillegg er tilfreds med det så fortsetter du bare med det. Vil du derrimot finne ekte kjærlighet og ha en partner du også synes er attraktiv så tror jeg du må finne ut av hva som hindrer deg i det. Høyden din er det ikke uansett hva du sier..

Hva er det du egentlig legger i "ekte kjærlighet". Jeg har lært meg å like og se de feite og stygge jentene for den de er. Tror du ikke jeg kan elske de selv om de etter samfunnets syn ikke er attraktive? Akkurat som de senker kravene og nøyer seg med meg, så gjør jeg det motsatte.

Dere kan være så logiske dere vil bak et tastatur. Men når det kommer til primær biologi og psykologi, så er det ikke uvanlig at damer vil ha en som ser større enn seg selv for å føle seg trygg. Mange klager over at de føler seg som menn og kjemper om de er med mindre menn. Synd, trist, leit for meg. Eller så er et faktisk ganske fint da jeg kan fråtse i mindre attraktive damer. Fungerer greit hittil.

Anonymous poster hash: 80095...c92

Skrevet

169 er da ikke så lavt, syns du er unødvendig bitter! Jeg har datet gutter som var ca like høye som meg/litt lavere, og det har ikke vært noe problem. Fordelen er at de alle har vært selvsikre og ikke brydd seg om at jeg kanskje er høyere. Hvis du klarer å gå opp til en høyere jente og vise at du totalt driter i at hun kan legge armen over deg, så tror jeg jenter blir mer oppmerksom på deg. Venninna mi er sammen med en fyr som er 5-6 cm lavere enn henne, men han oser av selvtillit og digger alle cm-ene hennes, så det funker kjempebra.

Anonymous poster hash: 73d33...9ed

Jeg er da ikke bitter. Hvor får du det fra? Jeg erkjenner bare realiteten og mine konklusjoner kommer fra empiri. Jeg vet hva jeg kan få og hva jeg ikke kan få, og legger meg etter den lista. Er det feil av meg å være en realist?

• Liker 1
Skrevet

Så drit i å gå ned i standard. Se opp og frem og ikke la deg tråkke ned i søla av bitre folk som mener man skal gå under sin egen standard.

Anonymous poster hash: d3537...e26

Så har man de, som meg, som setter seg alt for høye krav, og ikke har noe annet valg enn å legge lista lavere, om man skal ha forhåpninger om å lykkes i jakten. Men å gjøre det er derimot ikke nødvendigvis like lett.

Skrevet

Hva er det du egentlig legger i "ekte kjærlighet". Jeg har lært meg å like og se de feite og stygge jentene for den de er. Tror du ikke jeg kan elske de selv om de etter samfunnets syn ikke er attraktive? Akkurat som de senker kravene og nøyer seg med meg, så gjør jeg det motsatte.

Dere kan være så logiske dere vil bak et tastatur. Men når det kommer til primær biologi og psykologi, så er det ikke uvanlig at damer vil ha en som ser større enn seg selv for å føle seg trygg. Mange klager over at de føler seg som menn og kjemper om de er med mindre menn. Synd, trist, leit for meg. Eller så er et faktisk ganske fint da jeg kan fråtse i mindre attraktive damer. Fungerer greit hittil.

Jeg synes det er kjempeflott at du klarer å se menneskene og ikke skallet, samtidig er det noe med måten du ordlegger deg som vitner om en bitterhet over at du har "lært deg å like"

Du kan godt argumentere mot ved å poengtere hvor enklere det er å sitte bak et tastatur og si det vi tror, men sanneheten er at jeg bruker ca 90% av tiden min på å forske på tiltrekning mellom mennesker og systematisering av hva vi tiltrekkes av og hvorfor.

Ekte kjærlighet er en dypere følelsesmessig omsorg for et menneske bassert på helhetsfølelsen det menneske skaper i en, og en gjensidighet i disse følelsene fra dette menneske til en selv. Det handler om mer enn å lære seg å like noen, eller å bli glad i noen, eller ta til takke med.

Det er ingen logikk i kjærlighet, den eksisterer på et dypere nivå som vi mennesker enda ikke har knekt koden ved. Men jeg jobber med saken! :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er da ikke bitter. Hvor får du det fra? Jeg erkjenner bare realiteten og mine konklusjoner kommer fra empiri. Jeg vet hva jeg kan få og hva jeg ikke kan få, og legger meg etter den lista. Er det feil av meg å være en realist?

Måten du ordlegger deg på. Fordi du er en "lav" mann (du er høyere enn gjennomsnittkvinnen i Norge som jeg mener er 168) sier du at du må ta til takke med "feite og stygge jenter" Herregud, hvis du er en intelligent fyr med ting på stell så er det nok mange jenter, helt uavhengig av høyden din, som har lyst til å bli kjent med deg! Men når du selv sier du ikke får annet enn jenter langt under ønsket standard, så tror jeg det er innstillingen din du kan skylde på.

Endret av Gulvplanke
  • Liker 4
Skrevet

Ånei, du tar så feil. Jeg har ingen problemer med høyere damer, og føler meg generelt fornøyd med den jeg er. Greia er som du sier, de setter verdi på meg uten å kjenne meg, altså bare utfra hva de ser. Er man liten så får man lav markedsverdi, så simpelt er det.

Jeg har hatt ONS med damer som er større enn meg. Men når det koker ned til seriøse ting, så virker det som at de bekymrer seg mer om de kan bruke høye hæler når de går sammen med meg, enn om vi fungerer godt sammen som par.

Tar til takke med det jeg får, og det fungerer greit. Dessuten er feite og stygge jenter bedre for de har mindre kjønnssykdommer. Tryggeste en kan gjøre er å ha sex med en av de.

Feite og stygge jenter har mindre kjønnssykdommer? Knuller du rundt uten kondom? :s Beklager, men jeg skjønner godt hvorfor du ikke har draget på de du egentlig vil ha.. :/ en mann som snakker stygt om overvektige, knuller rundt uten kondom, er lett på tråden og rett og slett usjarmerende:/ Slutt å skyld på høyden din, finnes et drøss av lave menn med kjærester.

Anonymous poster hash: 6bfa8...eaa

• Liker 5
Skrevet

Haha, er venner med et par kjekke, kule og høyt utdannede karer som sjonglerer 5-10 jenter fordelt på ulike byer...

Er det som skjer når jenter legger lista høyt.

Men er greit, fler normale menn til meg.

Anonymous poster hash: 8c268...9de
  • Liker 1
Skrevet

-Ser bra ut

-Har en fin utdannelse

-Eier ditt eget

-Har bil/førerkort

-Har en fin stilling/jobb

-Har formue/tjener godt

-Har sosial status (godt likt av mange mennesker, godt forhold til familie)

-Har selvtillit (tillit til deg selv og gjør det du føler er best for deg selv)

-Har god selvfølelse (trives med den du er og lar deg ikke påvirke av hva andre måtte mene)

-Holder deg unna kriminalitet

Jeg har de fleste punktene der, alikevel føler jeg meg ganske på bånn av markedet. Når det gjelder tilbakemeldinger fra tidligere flammer så har jeg aldri hørt at det er noe galt med personligheten min heller. Vet ikke om jeg sikter for høyt utseendemessig heller, har egentlig prøvd alt fra modellpene jenter til chubby mindre attraktive, synes ofte de mindre pene er like kresne, forskjellen er kanskje det at de ofte drar energi ut av deg fordi de oppfører seg idiotisk fordi de har dårlig selvtillit.

Anonymous poster hash: 6fb1f...16e

• Liker 2
Skrevet

Måten du ordlegger deg på. Fordi du er en "lav" mann (du er høyere enn gjennomsnittkvinnen i Norge som jeg mener er 168) sier du at du må ta til takke med "feite og stygge jenter" Herregud, hvis du er en intelligent fyr med ting på stell så er det nok mange jenter, helt uavhengig av høyden din, som har lyst til å bli kjent med deg! Men når du selv sier du ikke får annet enn jenter langt under ønsket standard, så tror jeg det er innstillingen din du kan skylde på.

Tror du må slutte å tro på hollywoodfilmer hvor den mindre kjekke mannen får den vakre dama, eller den kjedelige gråmusen får prinsen. I virkeligheten er det heller slik at like barn leker best.

Jeg er fornøyd med å senke kravene og kose meg med feite og stygge jenter. De fleste er faktisk ganske kinky og kan knulle fra seg. Og så er det en jeg holder på med som er flink til å lage mat. Klager ikke.

Henviser bare til denne:

Skrevet

Haha, er venner med et par kjekke, kule og høyt utdannede karer som sjonglerer 5-10 jenter fordelt på ulike byer...

Man går jo ikke for slike menn. Det er ikke å legge lista høyt. Tvert imot. Ja de må gjerne se bra ut og være trygge. Men blir de arrogante så har de bikka over og falt ned i gjørma. Joda slike menn kan være gøy å leke med men de er ikke verdt mye. Jeg snakker om menn med integritet. De som ikke puler rundt.

Skrevet

Man går jo ikke for slike menn. Det er ikke å legge lista høyt. Tvert imot. Ja de må gjerne se bra ut og være trygge. Men blir de arrogante så har de bikka over og falt ned i gjørma. Joda slike menn kan være gøy å leke med men de er ikke verdt mye. Jeg snakker om menn med integritet. De som ikke puler rundt.

Hvorfor skal ikke menn pule rundt når de har mulighet til det? Dessuten er det jo greit å date mange samtidig for så å luke ut de uaktuelle jentene. Jeg ser ikke noe problem med det. Man finner kvalitet gjennom kvantitet. Tar av meg hatten for de gutta.

Skrevet (endret)

Din markedsverdi er høyere dersom du:

-Ser bra ut - 0 p.

-Har en fin utdannelse - 0 p.

-Eier ditt eget - 0 p.

-Har bil/førerkort - 1/2 p.

-Har en fin stilling/jobb - 1/2 p.

-Har formue/tjener godt - 0 p.

-Har sosial status (godt likt av mange mennesker, godt forhold til familie) - 0 p.

-Har selvtillit (tillit til deg selv og gjør det du føler er best for deg selv) - 0 p.

-Har god selvfølelse (trives med den du er og lar deg ikke påvirke av hva andre måtte mene) - 0 p.

-Holder deg unna kriminalitet - 1 p.

2 poeng av 10 mulige. Forklarer litt. :-D

Endret av Gibralfaro
Skrevet

Jeg har de fleste punktene der, alikevel føler jeg meg ganske på bånn av markedet. Når det gjelder tilbakemeldinger fra tidligere flammer så har jeg aldri hørt at det er noe galt med personligheten min heller. Vet ikke om jeg sikter for høyt utseendemessig heller, har egentlig prøvd alt fra modellpene jenter til chubby mindre attraktive, synes ofte de mindre pene er like kresne, forskjellen er kanskje det at de ofte drar energi ut av deg fordi de oppfører seg idiotisk fordi de har dårlig selvtillit.

Anonymous poster hash: 6fb1f...16e

Jeg har aldri sagt at med disse tingene i boks så er du attraktiv på datingmarkedet. Disse tingene er med på å øke markedsverdien din, om du utnytter mulighetene er jo noe helt annet. Siden du har mange av disse punktene og har fått høre at du har bra personlighet så utnytter du jo ikke potensiale ditt.

Skrevet

Jeg puler heller 1 jeg er veldig tiltrukket av en 50 jeg er sånn lunken til. Jeg nekter å gå ned i standard.

• Liker 3
Skrevet

Mange tror at man finner markedsverdien ut i fra hvor mye oppmerksomhet man får på nettdatingsider eller hvor mange matcher man får på Tinder. Sannheten er at markedsverdien din handler om din verdi i den virkelige verden veiet mot de du føler du kan passe sammen med.

Din markedsverdi er høyere dersom du:

-Ser bra ut

-Har en fin utdannelse

-Eier ditt eget

-Har bil/førerkort

-Har en fin stilling/jobb

-Har formue/tjener godt

-Har sosial status (godt likt av mange mennesker, godt forhold til familie)

-Har selvtillit (tillit til deg selv og gjør det du føler er best for deg selv)

-Har god selvfølelse (trives med den du er og lar deg ikke påvirke av hva andre måtte mene)

-Holder deg unna kriminalitet

-nja..

-nope

-nope

-nope

-nope

-nope

-jepp

-jepp

-jepp

-nja

Shit, I'm fucked!

Skrevet

Hvorfor skal ikke menn pule rundt når de har mulighet til det? Dessuten er det jo greit å date mange samtidig for så å luke ut de uaktuelle jentene. Jeg ser ikke noe problem med det. Man finner kvalitet gjennom kvantitet. Tar av meg hatten for de gutta.

Løslemmer er ikke attraktive. De er i så fall kun til bruk og kast. Vi damer ser på løse menn slik dere menn ser på løse damer. Ergo ingen økning av markedsverdi her. Tvert imot.

Men om man tar et valg og heller velge å være løs fremfor å ha et forhold, så er jo saken grei. Bare ikke forvent å bli sett på som kjærestemateriell.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo godt mulig jentene de treffer kun er ute etter noe uforpliktende de også...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...