AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Ofte leser jeg her på Singelforumet at folk blir oppfordra til å gå ned i standard om de er single. At de sikter for høyt og derfor ikke får seg noe. Dette er jeg sterkt i mot. Jeg har alltid trodd at jeg ikke fortjente bedre og har derfor gått på "dårlige" menn og alltid endt opp med utro menn, slemme menn, ikkeakkuratsånnkjempepene menn og menn som ikke bryr seg filla om meg. Man blir lettere skadeskutt av slikt. Man mister selvrespekt og tro på seg selv. Så jeg tok noen års pause fra menn. Totalt pause. Men brått var jeg tilbake i gamet igjen, men gikk da kraftig opp i standard. Og det har vist seg å være så mye bedre for meg. Brått inser jeg at de kjekke, kule og greie guttene faktisk liker meg og ser meg. De jeg før trodde var for bra for meg. Men så viser det seg at flere av disse faktisk anser meg som for bra for dem. Så drit i å gå ned i standard. Se opp og frem og ikke la deg tråkke ned i søla av bitre folk som mener man skal gå under sin egen standard. Anonymous poster hash: d3537...e26 18
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 ok Anonymous poster hash: 907cb...cfd 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Det å gå ned i standard betyr ikke at man må gå for utro menn, direkte slemme menn eller partnere som ikke behandler deg bra, men poenget er at det er en mellomting. Svært mange kvinner vil ha de aller kjekkeste og mest vellykkede mennene med tanke på utdannelse og karriere og da blir det naturlig nok hard konkurranse om disse. Det er da mange som vil forbli single om de ikke ønsker å lempe på kravene i det hele tatt. Bemerk den siste delsetningen, å gjøre noen kompromisser med seg selv på hva som er vesentlig i en partner betyr ikke at man må gå for bunnslammet. Anonymous poster hash: 3c9c0...d1d 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 En ting er at du TS,kanskje har fått bedre selvtillit og funnet din egentlige "markedsverdi".Det er jo da flott at du har klart dette og får de du fortjener.Veldig bra Desverre er det mange som er motsatt av deg - de tror de fortjener mye bedre enn de egentlig gjør. Har selv en evig singel kompis i begynnelsen av 40-årene som er ganske lite attraktiv,men likevel skal ha 10 år yngre damer med plettfritt utseende.Normalt utseende damer er han ikke interessert i.Personlighet betyr heller ikke mye,kun utseende.Slike mennesker finnes det en del av og det er de som trenger gå ned i standard slik jeg ser det. Anonymous poster hash: f6ce0...e95 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #5 Skrevet 19. februar 2015 En ting er at du TS,kanskje har fått bedre selvtillit og funnet din egentlige "markedsverdi".Det er jo da flott at du har klart dette og får de du fortjener.Veldig bra Desverre er det mange som er motsatt av deg - de tror de fortjener mye bedre enn de egentlig gjør. Har selv en evig singel kompis i begynnelsen av 40-årene som er ganske lite attraktiv,men likevel skal ha 10 år yngre damer med plettfritt utseende.Normalt utseende damer er han ikke interessert i.Personlighet betyr heller ikke mye,kun utseende.Slike mennesker finnes det en del av og det er de som trenger gå ned i standard slik jeg ser det. Anonymous poster hash: f6ce0...e95 Så sant som det er sagt. Anonymous poster hash: 3c9c0...d1d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 En ting er at du TS,kanskje har fått bedre selvtillit og funnet din egentlige "markedsverdi".Det er jo da flott at du har klart dette og får de du fortjener.Veldig bra Desverre er det mange som er motsatt av deg - de tror de fortjener mye bedre enn de egentlig gjør. Har selv en evig singel kompis i begynnelsen av 40-årene som er ganske lite attraktiv,men likevel skal ha 10 år yngre damer med plettfritt utseende.Normalt utseende damer er han ikke interessert i.Personlighet betyr heller ikke mye,kun utseende.Slike mennesker finnes det en del av og det er de som trenger gå ned i standard slik jeg ser det. Anonymous poster hash: f6ce0...e95 Han høres ut som han er redd for forpliktelser. Han går for de han vet han ikke vil få noe forhold til, fordi forhold antagelig skremmer livskiten ut av han. Han er jo ganske uerfaren også, så han vet ikke hva han går til om han skulle valgt noe etter egen standard. Men jeg er enig. Man skal ha litt selvinnsikt. Jeg går ikke for de mennene med høyest utdannelse og høyest lønn. Jeg anser ikke de som noen god catch. De er ofte for selvopptatte og opptatte av det perfekte ytre og de rette eiendelene. Jeg går for trygge menn som kjenner seg selv og er fornøyde med sitt liv. Anonymous poster hash: d3537...e26 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #7 Skrevet 19. februar 2015 Han høres ut som han er redd for forpliktelser. Han går for de han vet han ikke vil få noe forhold til, fordi forhold antagelig skremmer livskiten ut av han. Han er jo ganske uerfaren også, så han vet ikke hva han går til om han skulle valgt noe etter egen standard. Men jeg er enig. Man skal ha litt selvinnsikt. Jeg går ikke for de mennene med høyest utdannelse og høyest lønn. Jeg anser ikke de som noen god catch. De er ofte for selvopptatte og opptatte av det perfekte ytre og de rette eiendelene. Jeg går for trygge menn som kjenner seg selv og er fornøyde med sitt liv. Anonymous poster hash: d3537...e26 Han vil mer enn gjerne forplikte seg,men kun med unge damer med perfekt utseende. De siste årene har han prøvd å finne kone i utlandet og påstod han var forlovet med en han møtte via nettet.Det viste seg at hun kun utnyttet ham for penger.I virkeligheten var hun gift med en annen mann og hadde barn. Jeg synes litt synd i ham,for han er en snill og generøs mann.Men han var veldig bråkjekk da han trodde forlovelsen med denne vakre kvinnen var i boks.Skrøt av at han aldri kunne vært sammen med en norsk dame,for vi er så lite attraktive,ufeminine og gneldrete.Da sannheten kom for en dag trodde jeg han hadde lært en lekse,men nå er han i gang med en ny utenlandsk dame langt over hans nivå.Tviler på det blir noe happy ending denne gangen heller. Ellers enig i det du skriver ja. Anonymous poster hash: f6ce0...e95
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #8 Skrevet 19. februar 2015 En ting er at du TS,kanskje har fått bedre selvtillit og funnet din egentlige "markedsverdi".Det er jo da flott at du har klart dette og får de du fortjener.Veldig bra Anonymous poster hash: f6ce0...e95 Hvordan finner en ut dette med markedsverdi? Jeg har aldri hatt kjæreste (er 25) og syns det er ganske vanskelig å vite hva jeg faktisk har draget på. På byen har jeg draget på det meste, men det er vel fordi jeg har en vagina og et sett med pupper. Har selv høy utdanning og god økonomi, men dette bryr jeg meg ikke så mye om at mannen har, det viktigste er at han er fornøyd med det han driver med. Og at han ikke skakkjører økonomien og havner på Luksusfellen. Utenom det er jeg opptatt av at han er litt aktiv og har venner, og selvsagt ønsker jeg at han skal være kjekk. Men foreløpig virker det som at jeg har en veldig høy standard, for jeg har ikke klart å finne noen hittil! Anser meg selv som ganske attraktiv, men er ikke i toppsjiktet. Anonymous poster hash: 73d33...9ed
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #9 Skrevet 19. februar 2015 Det er ikke før jeg senket kravene litt, at jeg innså at jeg kunne bade i damer som er midt på treet uteseendemessig, og fungere som en ypperlig klamydiadispenser for disse. Anonymous poster hash: 80095...c92
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #10 Skrevet 19. februar 2015 Det er ikke før jeg senket kravene litt, at jeg innså at jeg kunne bade i damer som er midt på treet uteseendemessig, og fungere som en ypperlig klamydiadispenser for disse. Anonymous poster hash: 80095...c92 Good for you Anonymous poster hash: f6ce0...e95 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #11 Skrevet 19. februar 2015 Good for you Anonymous poster hash: f6ce0...e95 Nja, det som er litt dritt er at de forventer forhold og sånt. Men altså, det ligger noe i det. Man går glipp av mange potensielle kjærester ved at man har feiljustert radaren sin. Tør påstå damer har mer ødelagt radar enn menn. Det var en undersøkelse som ble gjort av Match, hvor 80% av alle menn ble rangert som under gjennomsnittet attraktive. 80%! Mens hos menn så var heller kurven over hvor attraktive kvinnene var normalfordelt. Videre er det også et problem at damer har en slags mal klar i hodet sitt. Hvordan livet skal se ut, interiøret hjemme i stua, hvor ofte de skal reise, hvordan bryllupet skal være, og venter bare på at en mann skal tre inn i rollen og fullføre livet hennes. Og så blir de skuffet når det ikke skjer Anonymous poster hash: 80095...c92 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #12 Skrevet 19. februar 2015 Han vil mer enn gjerne forplikte seg,men kun med unge damer med perfekt utseende. De siste årene har han prøvd å finne kone i utlandet og påstod han var forlovet med en han møtte via nettet.Det viste seg at hun kun utnyttet ham for penger.I virkeligheten var hun gift med en annen mann og hadde barn. Jeg synes litt synd i ham,for han er en snill og generøs mann.Men han var veldig bråkjekk da han trodde forlovelsen med denne vakre kvinnen var i boks.Skrøt av at han aldri kunne vært sammen med en norsk dame,for vi er så lite attraktive,ufeminine og gneldrete.Da sannheten kom for en dag trodde jeg han hadde lært en lekse,men nå er han i gang med en ny utenlandsk dame langt over hans nivå.Tviler på det blir noe happy ending denne gangen heller. Ellers enig i det du skriver ja. Anonymous poster hash: f6ce0...e95 En person som åpenlyst beskriver andre som gneldredte og lite attraktive er ikke så snill i mine øyne. Mulig han er en rolig kar, men han høres ikke spesielt oppegående ut etter min mening. Det er ikke det vi menn sier dere må gå for når vi forteller at flere kvinner bør sette ned standarden litt, men at mange kvinner nok kan øke sjansene sine betraktelig ved å velge å ikke konkurrere om de aller beste mennene. De beste godene i samfunnet er det alltid tøff konkurranse om. Anonymous poster hash: 3c9c0...d1d 1
Nettinettet Skrevet 19. februar 2015 #13 Skrevet 19. februar 2015 (endret) Hvordan finner en ut dette med markedsverdi? Jeg har aldri hatt kjæreste (er 25) og syns det er ganske vanskelig å vite hva jeg faktisk har draget på. På byen har jeg draget på det meste, men det er vel fordi jeg har en vagina og et sett med pupper. Har selv høy utdanning og god økonomi, men dette bryr jeg meg ikke så mye om at mannen har, det viktigste er at han er fornøyd med det han driver med. Og at han ikke skakkjører økonomien og havner på Luksusfellen. Utenom det er jeg opptatt av at han er litt aktiv og har venner, og selvsagt ønsker jeg at han skal være kjekk. Men foreløpig virker det som at jeg har en veldig høy standard, for jeg har ikke klart å finne noen hittil! Anser meg selv som ganske attraktiv, men er ikke i toppsjiktet. Anonymous poster hash: 73d33...9ed Mange tror at man finner markedsverdien ut i fra hvor mye oppmerksomhet man får på nettdatingsider eller hvor mange matcher man får på Tinder. Sannheten er at markedsverdien din handler om din verdi i den virkelige verden veiet mot de du føler du kan passe sammen med. Din markedsverdi er høyere dersom du: -Ser bra ut -Har en fin utdannelse -Eier ditt eget -Har bil/førerkort -Har en fin stilling/jobb -Har formue/tjener godt -Har sosial status (godt likt av mange mennesker, godt forhold til familie) -Har selvtillit (tillit til deg selv og gjør det du føler er best for deg selv) -Har god selvfølelse (trives med den du er og lar deg ikke påvirke av hva andre måtte mene) -Holder deg unna kriminalitet Endret 19. februar 2015 av Nettinettet
Blondepiken Skrevet 19. februar 2015 #14 Skrevet 19. februar 2015 (endret) Jeg tror at når folk snakker om å gå ned i standard, så er det først og fremst utseende de tenker på. Men om man forelsker seg i noen så vil jeg i grunn påstå at det aldri innebærer at man "tar til takke med noe", fordi noe bedre ikke er tilgjengelig. Er man forelsket så er det jo kun denne ene personen man vil ha og jeg kan ikke tenke meg at det å være forelsket noen sinne kan føles som et nederlag. Noen ganger går man ikke etter den kjekkeste/deiligste/peneste, men blir sjarmert i senk av en personlighet/utsråling/væremåte e.l. Jeg vil påstå at jeg hadde følt meg mer heldig om jeg hadde funnet meg en mann med en fantastisk personlighet, enn en som alle syns var verdens kjekkeste. Tror det handler mer om å finne ut av hva en anser som viktige kvaliteter hos en partner og så gå etter disse, fremfor å finne ut av hvilket nivå man ligger på selv. Endret 19. februar 2015 av Blondepiken
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #15 Skrevet 19. februar 2015 Mange tror at man finner markedsverdien ut i fra hvor mye oppmerksomhet man får på nettdatingsider eller hvor mange matcher man får på Tinder. Sannheten er at markedsverdien din handler om din verdi i den virkelige verden veiet mot de du føler du kan passe sammen med. Din markedsverdi er høyere dersom du: -Ser bra ut -Har en fin utdannelse -Eier ditt eget -Har bil/førerkort -Har en fin stilling/jobb -Har sosial status (godt likt av mange mennesker, godt forhold til familie) -Har selvtillit (tillit til deg selv og gjør det du føler er best for deg selv) -Har god selvfølelse (trives med den du er og lar deg ikke påvirke av hva andre måtte mene) -Holder deg unna kriminalitet Interessant! Jeg eier ikke leilighet foreløpig, men ellers ticker jeg vel de boksene. Men om mannen har en bra jobb, fin bil osv, bryr jeg meg egentlig lite om. Kunne gjerne vært sammen med f.eks en sykepleier, for da tenker jeg at han er omsorgsfull og bryr seg om andre. Men det aller viktigste er at han trives med sitt eget liv, orker ikke være med en som har en megabra jobb han hater. Anonymous poster hash: 73d33...9ed
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #16 Skrevet 19. februar 2015 Mange tror at man finner markedsverdien ut i fra hvor mye oppmerksomhet man får på nettdatingsider eller hvor mange matcher man får på Tinder. Sannheten er at markedsverdien din handler om din verdi i den virkelige verden veiet mot de du føler du kan passe sammen med. Din markedsverdi er høyere dersom du: -Ser bra ut -Har en fin utdannelse -Eier ditt eget -Har bil/førerkort -Har en fin stilling/jobb -Har formue/tjener godt -Har sosial status (godt likt av mange mennesker, godt forhold til familie) -Har selvtillit (tillit til deg selv og gjør det du føler er best for deg selv) -Har god selvfølelse (trives med den du er og lar deg ikke påvirke av hva andre måtte mene) -Holder deg unna kriminalitet Jeg har alt det der bortsett fra at jeg er 169 som mann. Min markedsverdi er ca 2 på en skala fra 1-10. Det eneste som betyr noe for hvor mye du er verdt er utseende. Det hjelper ikke at nordmenn generelt er et veldig vakkert folkeslag og har mer penger enn andre til å forbedre utseendet. Men jeg skal ikke klage. Koser meg med feite og stygge jenter, siden man må legge seg etter hva man kan få. Viktig å være realistisk ikkesant? Anonymous poster hash: 80095...c92 1
Nettinettet Skrevet 19. februar 2015 #17 Skrevet 19. februar 2015 Interessant! Jeg eier ikke leilighet foreløpig, men ellers ticker jeg vel de boksene. Men om mannen har en bra jobb, fin bil osv, bryr jeg meg egentlig lite om. Kunne gjerne vært sammen med f.eks en sykepleier, for da tenker jeg at han er omsorgsfull og bryr seg om andre. Men det aller viktigste er at han trives med sitt eget liv, orker ikke være med en som har en megabra jobb han hater. Anonymous poster hash: 73d33...9ed Det er ikke sånn at man må kunne skrive check bak alle de tingene for å være attraktiv som partner, men disse tingene er det som hver for seg øker vår markedsverdi totalt sett. Jeg f.eks leier en kjellerleilighet og har ikke lappen/bil pluss at økonomien ikke er noe jeg kan skryte av. Det hindrer ikke menn i å ville ha meg som partner fordi de ser verdien min i andre ting, som spennende jobb, god selvfølelse, høy sosial status. Når folk blir mer bevisst på helheten og fremhever hva de faktisk har kontra det de ikke har så øker de sin egen markedsverdi.
Nettinettet Skrevet 19. februar 2015 #18 Skrevet 19. februar 2015 Jeg har alt det der bortsett fra at jeg er 169 som mann. Min markedsverdi er ca 2 på en skala fra 1-10. Det eneste som betyr noe for hvor mye du er verdt er utseende. Det hjelper ikke at nordmenn generelt er et veldig vakkert folkeslag og har mer penger enn andre til å forbedre utseendet. Men jeg skal ikke klage. Koser meg med feite og stygge jenter, siden man må legge seg etter hva man kan få. Viktig å være realistisk ikkesant? Anonymous poster hash: 80095...c92 Vel hvis du har alt som er på den listen så har du nok en høyere markedsverdi enn det du tror. Samtidig vitner jo det du sier om at du ikke har så god selvfølelse og det trekker nok mye ned. Å være 169 er ingen hindring hvis ikke du gjør det til en hindring, eller en årsak til at du ikke lykkes med kjærligheten. Det er nok andre faktorer som spiller inn enn markedsverdien din her tenker jeg. Husk at markedsverdi er en verdi vi har på papiret, noe som gjør oss attraktive som en partner UTEN at de kjenner oss. Personligeten og væremåte kan ødelegge hele verdien hvis den er dårlig!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #19 Skrevet 19. februar 2015 Vel hvis du har alt som er på den listen så har du nok en høyere markedsverdi enn det du tror. Samtidig vitner jo det du sier om at du ikke har så god selvfølelse og det trekker nok mye ned. Å være 169 er ingen hindring hvis ikke du gjør det til en hindring, eller en årsak til at du ikke lykkes med kjærligheten. Det er nok andre faktorer som spiller inn enn markedsverdien din her tenker jeg. Husk at markedsverdi er en verdi vi har på papiret, noe som gjør oss attraktive som en partner UTEN at de kjenner oss. Personligeten og væremåte kan ødelegge hele verdien hvis den er dårlig! Ånei, du tar så feil. Jeg har ingen problemer med høyere damer, og føler meg generelt fornøyd med den jeg er. Greia er som du sier, de setter verdi på meg uten å kjenne meg, altså bare utfra hva de ser. Er man liten så får man lav markedsverdi, så simpelt er det. Jeg har hatt ONS med damer som er større enn meg. Men når det koker ned til seriøse ting, så virker det som at de bekymrer seg mer om de kan bruke høye hæler når de går sammen med meg, enn om vi fungerer godt sammen som par. Tar til takke med det jeg får, og det fungerer greit. Dessuten er feite og stygge jenter bedre for de har mindre kjønnssykdommer. Tryggeste en kan gjøre er å ha sex med en av de. Anonymous poster hash: 80095...c92 1
Nettinettet Skrevet 19. februar 2015 #20 Skrevet 19. februar 2015 Ånei, du tar så feil. Jeg har ingen problemer med høyere damer, og føler meg generelt fornøyd med den jeg er. Greia er som du sier, de setter verdi på meg uten å kjenne meg, altså bare utfra hva de ser. Er man liten så får man lav markedsverdi, så simpelt er det. Jeg har hatt ONS med damer som er større enn meg. Men når det koker ned til seriøse ting, så virker det som at de bekymrer seg mer om de kan bruke høye hæler når de går sammen med meg, enn om vi fungerer godt sammen som par. Tar til takke med det jeg får, og det fungerer greit. Dessuten er feite og stygge jenter bedre for de har mindre kjønnssykdommer. Tryggeste en kan gjøre er å ha sex med en av de. Anonymous poster hash: 80095...c92 Hva med å ikke ha ONS med damer som er høyere enn deg, men taktisk date dem? Jeg har mange bekjente med din høyde som aldri har hatt noe problem med å finne kjærligheten med flotte damer. Spesielt de som har masse av det på listen er veldig attraktive menn. Men hvis du har den formeningen og tar de valgene du tar på bakgrunn av det, og i tillegg er tilfreds med det så fortsetter du bare med det. Vil du derrimot finne ekte kjærlighet og ha en partner du også synes er attraktiv så tror jeg du må finne ut av hva som hindrer deg i det. Høyden din er det ikke uansett hva du sier..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå