Gå til innhold

Depressiv grubling - Personlig Krise - Forholdet i Krise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har vært hos lege og psykolog etter en liten smell jeg hadde i høst.

Jeg slet litt med fødselsdepresjon etter at barnet ble født. Jeg forsøkte å fortelle dette til min samboer, men fikk beskjed om at menn fikk ikke fødselsdepresjoner.

( I ettertid så ser jeg jo at dette får også menn, spesielt dersom mor er mye borte, hun var flyvertinne og var borte 4-5 døgn per uke, sammenhengende i 5 måneder)

Vår nyinnkjøpte leilighet ble ett mareritt. Det lå ved siden av et narkoreir, der det også ble forsøk på innbrudd i vår leilighet av en bruker - Dette var jo ikke akkurat en fin opplevelse. Jeg slet i 6 måneder etterpå.

Min samboer og jeg har sklidd litt fra hverandre over tid. Nå er vi i en krise pga et sidesprang. Jeg har mistet all selvfølelse og selvtillit og blitt deprimert.

Grublingen går utover meg selv og forholdet. Jeg har ikke tro på at forholdet kan bli bedre. Men ønsker dette for meg selv, og for barnet vårt.

Jeg vet jo at gresset nødvendigvis ikke er grønnere på den andre siden.

Jeg har fremmet dette for min lege. Han mener at mosjon og søvn er medisin nok.

Jeg har ikke blitt særlig bedre - Nå har det gått 3 måneder og livet er ikke til å holde ut.

Har lært meg noen teknikker for å stoppe grublingen. Men det går ikke.

Noen som vet hva som kan hjelpe?

Jeg har slutta å trene etter tre måneder, for tankene ble ikke borte.

Nå har jeg også vurdert Selvmord, men det vil jeg skåne de rundt meg for.

"somewhere, there is a lucky guy having a heartattack"



Anonymous poster hash: a7433...f81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Kjære ts,

jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen).

Jeg oppfordrer deg heller til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Mvh,

Daenerys, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...