Gå til innhold

Kan man be om journal på mail eller telefon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er det kun brev/personlig oppmøte som gjelder? Sykehuset befinner seg i et helt annet fylke, og jeg sendte brev om at jeg ønsket journal i juli og har fortsatt ikke fått noe. Kan jeg sende en mail eller ringe for å mase? Irriterende at jeg ikke får noe svar eller tilbakemelding. Hvis jeg av en eller merkelig grunn ikke skulle ha rett til innsyn så ville jeg vel fått beskjed om det?



Anonymous poster hash: f8087...ec9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, om du allerede har sendt brev med underskrift, kan du ringe eller maile og mase.

Anonymous poster hash: feb4d...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ba om kopi av min journal fra et større sykehus tok det ca. en uke fra jeg sendte brevet til jeg fikk journalen i posten. Tror absolutt du burde sende nytt brev eller ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må sende brev. Jeg ringte og fikk beskjed om å sende epost, og da jeg ringte for å purre 2 uker etterpå fikk jeg beskjed om at jeg måtte vel skjønne at sånne opplysninger ikke kunne etterspørres via mail, men måtte sendes med brev. Jeg ringte og fikk riktig adresse, sendte til sakkontoret ved sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det kun brev/personlig oppmøte som gjelder? Sykehuset befinner seg i et helt annet fylke, og jeg sendte brev om at jeg ønsket journal i juli og har fortsatt ikke fått noe. Kan jeg sende en mail eller ringe for å mase? Irriterende at jeg ikke får noe svar eller tilbakemelding. Hvis jeg av en eller merkelig grunn ikke skulle ha rett til innsyn så ville jeg vel fått beskjed om det? Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

f80873490fc250d8168e456e0e9a6ec9"] f8087...ec9

Forvaltningsloven gjelder mht sykehusets svarfrist. De skal svare entennmed å gi deg journalen eller med å gi det ett svar hvort det står når tid du kan forvente å motta svar på henvendelsen din.

Tror det er inne 30 dagger etter at sykehuset har mottatt din henvendelse at de er forpliktet etter loven å gi deg en tilbakemelding.

Du kan ta kopi av brevet, skrive purring på og ny dato og sende, ringe og maile kan du om. For her er sykehuset langt over lovens svarfrist. Eller du kan be pasient og brukerombudet der du bor om gratis hjelp.

Anonymous poster hash: abcc1...992

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...