Gomorra Skrevet 18. februar 2015 Forfatter #61 Skrevet 18. februar 2015 Hvorfor ble du sammen med faren da? Og utifra innlegget ditt, virket det som om du har ganske mye i mot dem. Min stedatter er definitivt en bonus. Til både deg og alle de andre som synes at "hvis man ikke liker barn så bør man ikke bli sammen med noen med barn fra før" (forresten har jeg ikke ETT sted sagt at jeg ikke liker barn, jeg har kun sagt at jeg selv aldri har ønsket meg det. Jeg ønsker meg ikke hund heller, det betyr ikke at jeg har noe imot dem): I etterpåklokskapens lys så hadde jeg nok ikke blitt sammen med ham. Ikke pga barna, men pga moren deres. Men nå ER vi sammen, og tro det eller ei: Stebarna mine elsker meg! Forlater jeg ham, så forlater jeg også dem, og de har mistet mange i livene sine allerede. Og det går helt fint å ha to tanker i hodet på en gang. Å faktisk bry seg om dem, men ikke skjønne at "bonusbarn" er et godt begrep.
regine Skrevet 18. februar 2015 #62 Skrevet 18. februar 2015 Joda, jeg har satt ting noe på spissen her. Og nei, jeg har ingenting imot ungene. Men når det faktisk ER slik at mora ikke vil at jeg skal ha noe med dem å gjøre (unntatt de sure pliktene), så er det ikke mulig for meg å se dem som en bonus. De bor hos oss 50% av tiden og alvorlig talt: Jeg har noe jeg skal ha sagt, enten mora liker det eller ikke, når de bor under MITT tak. Jeg strekker meg langt, synes jeg selv. Jeg lar henne komme innom, ordner kaffe til henne osv, for ungenes del. Hadde det ikke vært for dem, så hadde jeg ledd høyt og hjertelig om hun innbilte seg at hun skal inn her. Ellers er det enkelt å være enig med dem som snakker om "fars ansvar" her, men hvordan mener dere da at jeg skal forholde meg når far er på jobb og noen må kjøres? Når femåringen vil sitte å snakke/leke? Når de vil at JEG skal lese eventyr i stedet for faren? Blir jeg ikke en dårlig stemor om jeg henviser dem til faren for omtrent alt? Betegnelsen "bonus" er teit - enig i det. Men: hvorfor mener du at mor forventer at du har plikter overfor ungene? Som hva da? og hvis far jobber og det betyr at "noen" må kjøre ungene - hvorfor avklarer du ikke bare med far at dette er HANS ansvar å ta tak i, dvs. han kan ikke nødvendigvis jobbe så mye han vil uten å avklare barnepass i forkant. Igjen - hva gjør du selv for å si fra om at du er ikke ubetalt hushjelp/barnepasser og det kan han ikke ta for gitt. I mine øyne er det stor forskjell på om barnet spør om du kan lese for h_n eller om far forventer at du skal kjøre etc. det første handler om din direkte relasjon til barnet, mens det andre handler om fars ansvarsfraskrivelse. Jeg leser da for barn jeg er på besøk hos hvis de spør, fordi dette handler om min direkterelasjon med barnet.
Gomorra Skrevet 18. februar 2015 Forfatter #63 Skrevet 18. februar 2015 Betegnelsen "bonus" er teit - enig i det. Men: hvorfor mener du at mor forventer at du har plikter overfor ungene? Som hva da? og hvis far jobber og det betyr at "noen" må kjøre ungene - hvorfor avklarer du ikke bare med far at dette er HANS ansvar å ta tak i, dvs. han kan ikke nødvendigvis jobbe så mye han vil uten å avklare barnepass i forkant. Igjen - hva gjør du selv for å si fra om at du er ikke ubetalt hushjelp/barnepasser og det kan han ikke ta for gitt. I mine øyne er det stor forskjell på om barnet spør om du kan lese for h_n eller om far forventer at du skal kjøre etc. det første handler om din direkte relasjon til barnet, mens det andre handler om fars ansvarsfraskrivelse. Jeg leser da for barn jeg er på besøk hos hvis de spør, fordi dette handler om min direkterelasjon med barnet. To av barna er ungdommer, de spør meg selv om jeg kan kjøre og forskjellige andre ting. Faren har en type jobb hvor han inni mellom må jobbe på kveldene. Før han ble sammen med meg, så ble det enkelt løst ved at de store så etter de små. Nå er jeg her, så ungene selv søker til meg og ikke sine eldre søsken. Samtidig liker ikke moren at jeg tar med meg noen av dem på forskjellige "morsomme" ting, og hun har bemerket at for eksempel lesing er farens oppgave. Måten hun forventer ting på, er at hun selv kan ringe/tekste meg og be meg hente i bhg og slike ting. Av og til har hun forsøkt å få tak i faren først, av og til ikke. Hun forventer også at det bare er å spasere inn her når som helst. Et eksempel på forventninger fra hennes side er påsken i fjor. Det var hennes påske, men likevel hadde hun booket seg på tur med kjæresten, og hun "opplyste" oss om at barna skulle hit da hun leverte dem på døra. Hun vet at verken jeg eller faren vil lage en huskestue foran ungene og få det til å se ut som at ingen vil ha dem i påsken. Så våre planer ble avlyst.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #64 Skrevet 18. februar 2015 Uff!! For barnas beste eller ikke!! Jeg hadde ALDRI i verden tilbudt moren til stebarna å sette foten innenfor dørstokken i mitt hjem engang.. Og hadde det vert snakk om kaffe, ja da hadde hun fått den over hodet.. :D Her får hun fint stå utenfor. Og om far og mor skal snakke, så får de gå i hagestuen.. Anonymous poster hash: 487f8...42f
Gomorra Skrevet 18. februar 2015 Forfatter #65 Skrevet 18. februar 2015 Uff!! For barnas beste eller ikke!! Jeg hadde ALDRI i verden tilbudt moren til stebarna å sette foten innenfor dørstokken i mitt hjem engang.. Og hadde det vert snakk om kaffe, ja da hadde hun fått den over hodet.. :D Her får hun fint stå utenfor. Og om far og mor skal snakke, så får de gå i hagestuen..Anonymous poster hash: 487f8...42f Jeg har absolutt ikke lyst til å ha henne her. Faren har sagt i fra til henne om at han vil vite det på forhånd når hun tenker seg hit, men det bryr hun seg ikke om. Hun kommer gjerne når vi er på jobb også, om en av de eldre barna er hjemme av en eller annen grunn. Samtidig (jeg er selv skillsmissebarn) så vil jeg at ungene skal tro at alt er i sin skjønneste orden mellom voksenpersonene. Det er selvsagt mulig, antagelig sannsynlig, at de plukker opp noe likevel, og jeg har jo ikke kontroll på hva mora sier når de er der.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #66 Skrevet 18. februar 2015 Det er jo ikke barna man klager på.. Har du eksempler der det har blitt klaget direkte på barna? Anonymous poster hash: 487f8...42f Nå kan jeg hjelpe det med eksempler... Les 4,5 blant de siste innleggene her. I rest my caseAnonymous poster hash: 0e9c1...c32
Rotemor Skrevet 18. februar 2015 #67 Skrevet 18. februar 2015 Betegnelsen "bonus" er teit - enig i det. Men: hvorfor mener du at mor forventer at du har plikter overfor ungene? Som hva da? og hvis far jobber og det betyr at "noen" må kjøre ungene - hvorfor avklarer du ikke bare med far at dette er HANS ansvar å ta tak i, dvs. han kan ikke nødvendigvis jobbe så mye han vil uten å avklare barnepass i forkant. Igjen - hva gjør du selv for å si fra om at du er ikke ubetalt hushjelp/barnepasser og det kan han ikke ta for gitt. I mine øyne er det stor forskjell på om barnet spør om du kan lese for h_n eller om far forventer at du skal kjøre etc. det første handler om din direkte relasjon til barnet, mens det andre handler om fars ansvarsfraskrivelse. Jeg leser da for barn jeg er på besøk hos hvis de spør, fordi dette handler om min direkterelasjon med barnet. Jeg er så enig.. Jeg er helt imot bonus-uttrykket selv. Men det jeg finner helt ubegripelig at "stekvinnene" ikke tar ansvar for eget hverdagsliv. Jeg synes ikke HI er noe bra, for jeg skjønner ikke klagesangen. Hvordan klarte mannen å vaske klør og levere barn før kone nr.2? Svaret er jo fordi de måtte. Dersom noen kommer hjem til meg og insisterer på å være kokk og husmor, så får du ingen protester fra meg heller!! Jeg spiller gladelig fotball i hagen mens jeg venter på middag,
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #68 Skrevet 18. februar 2015 Nok av barnehatere her på forumet ihvertfall, fikk dere ikke kjærlighet og omtanke når dere vokste opp så det skal gå ut over uskyldige når dere ble gamle nok? Er synd på dere, skaff hjelp.Anonymous poster hash: 35337...c5b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå