Gå til innhold

Bonus for hvem?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Hadde mora enda vært normal, så hadde det sikkert gått helt greit. Jeg har da ikke noe imot dem, selv om jeg ikke ser på dem som en bonus.

Hvorfor ble du sammen med faren da? Og utifra innlegget ditt, virket det som om du har ganske mye i mot dem.

Min stedatter er definitivt en bonus.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra skrevet også!

Skrevet

skulle heller vert bonusmamma :D

Anonymous poster hash: 487f8...42f
Skrevet

Hvorfor ble du sammen med faren da? Og utifra innlegget ditt, virket det som om du har ganske mye i mot dem.

Min stedatter er definitivt en bonus.

Så du mener at man kan velge selv hvem man skal bli forelsket i? Isåfall er du ganske spesiell oppi hue.... :flekke:

Anonymous poster hash: bfe81...e3d

• Liker 1
Skrevet

Så du mener at man kan velge selv hvem man skal bli forelsket i? Isåfall er du ganske spesiell oppi hue.... :flekke:

Anonymous poster hash: bfe81...e3d

Nei, men det går an å tenke "Ok, jeg er forelsket i ham, men livet han lever passer ikke meg, så det var synd." Det kommer dager etter forelskelsen også, og da er det dumt å ha satset alle kortene på en man ikke er kompatibel med i lengden. Det er ikke sånn at man bare har en eneste sjanse til forelskelse.

• Liker 3
Skrevet

Fniiis og tredobbelt knegg! Herlig lesning, gomorra! Hjertelig befriende å høre det slik som det oftest ER og blottet for all prektig politisk korrekthet! Hill hill, and keep it coming!

• Liker 2
Skrevet

De kvinnene som påtar seg oppgaven som husets slave har kun seg selv å takke; stebarn eller ei,

Aleneforeldre vet hvilken jobb de har og har ingen å dele den med. 2 voksne mennesker derimot skal få oppgavene halvert.

Mitt inntrykk er at ste-kvinner kaster seg over rollen som husmor for å imponere mannen og integrere seg selv. Litt frem i tid og forelskelsen har lagt seg, så føler de seg utnyttet.

Ta ansvar for forholdet deres selv!

Skyld ihvertfall ikke på barna!! De har ikke valgt livene sine.

• Liker 1
Skrevet

De kvinnene som påtar seg oppgaven som husets slave har kun seg selv å takke; stebarn eller ei,

Aleneforeldre vet hvilken jobb de har og har ingen å dele den med. 2 voksne mennesker derimot skal få oppgavene halvert.

Mitt inntrykk er at ste-kvinner kaster seg over rollen som husmor for å imponere mannen og integrere seg selv. Litt frem i tid og forelskelsen har lagt seg, så føler de seg utnyttet.

Ta ansvar for forholdet deres selv!

Skyld ihvertfall ikke på barna!! De har ikke valgt livene sine.

Bra at du er enig i det vi stemødre ofte føler: at vi er husets slave :D

• Liker 2
Skrevet

Dette er bare nok et eksempel på en dame som har tatt på seg rollen som familiens "mor" i stedenfor å overlate ansvaret for barna ved samvær til den som har dette ansvaret - nemlig FAR.

Virker som det er fryktelig mange kvinner som absolutt skal ta over alt som har med barna å gjøre så snart de flytter sammen med far (og flytter sammen med gjør de altfor tidlig). Og så går det en stund, faren ligger på sofaen, oppdrar ikke ungene og stemor får alle byrdene - og DA klager hun.....

så kommer selvsagt alle klagene på barnas mor - for HUN er jo selvsagt århundrets hurpe, helt umulig å samarbeide med og overhode ikke interessert i sine barns beste, men kranlger og kverulerer på alt, mest for å plage stemor.

BonusBARN mener jeg ellers kan være et helt fint uttrykk for ekstra barn i familien - men bonusmor?? Ungene trenger ikke en MOR til, og som TS (og åpenbart flere med henne i denne tråden) så godt illustrerer, så burde de ALDRI gått inn i den "morsrollen" de åpenbart har tatt. De kunne holdt seg til å være fars kjæreste (og til og med ikke blitt samboere) eller rett og slett avsluttet forholdet fordi mannen har barn fra før. Det er faktisk både mulig og helt legitimt - og fryktelig mye bedre overfor ungene enn den evige klagingen over at far har barn fra før......

og igjen - hvorfor i allverden lar barnas FAR sin nye kjæreste "ta over" ifht barna?!? Det er meg virkelig et mysterium, særlig med tanke på hvor mye snakk det er om at "far må får være far på sine premisser" og "far har og skal ha like rettigheter som mor". Når det åpenbart er så mange fedre som ikke evner å ta seg av sine egne barn, så lyder det fryktelig hult i mine ører.

Anonymous poster hash: db784...444
  • Liker 2
Skrevet

Hahahaha!! Artig!! :D

Jeg har selv aldri vært overbegeistra for barn, men falt for ei alenemor for noen år siden. Funka greit med barna også, før jeg flytta inn!

Jeg var også en alle tiders barnevakt, hushjelp og dum nok til å bidra økonomisk hvor jeg egentlig ikke hadde behøvd det.

Barna var virkelig en bonus, det må jeg bare si. Joda, visst faen var det utfordrende og til tider en prøvelse, men det p.g.a. foreldre som absolutt ikke kunne samarbeide og i dette tilfellet var nok min eks en stor del av skylda...hun var jo tross alt mor til disse barna.
Prøvde jeg å komme med forslag eller i det hele tatt noe som helst som hadde med oppdragelse å gjøre, ble det månelyst.
Hun gjorde et iherdig forsøk på å få barna til hate sin nye stemor og ga dem dårlig samvittighet om de hadde hatt det fint sammen med far og stemor.

Jeg tenkte også som så at jeg forelska meg jo i dette mennesket og da må jeg jo bare bite i meg at barn er innvolvert.
Nei, man må ikke det! Det er lov å hoppe av den rosa skyen og ta en titt på virkeligheten. Noen ganger er det ikke nok å være forelska i noen. Funker ikke resten er det hele et dødt prosjekt hvor en ender opp som en svært irritabel og lite koslig person å være rundt.

For noen er disse bonusbarna en bonus, om de ikke er det er det heller ingen som tvinger deg til å kalle dem bonusbarn. De er din samboers barn...verre er det ikke.

Men for din egen del bør du vel bare komme deg videre og finne noen som ikke har barn med ei hysterisk mor med på "kjøpet" ;)

Anonymous poster hash: b5122...70c
  • Liker 1
Skrevet

Bra at du er enig i det vi stemødre ofte føler: at vi er husets slave :D Anonymous poster hash: 487f8...42f

Selvvalgt øvelse som man ikke har klagerett på, ja.

• Liker 1
Skrevet

Dette er bare nok et eksempel på en dame som har tatt på seg rollen som familiens "mor" i stedenfor å overlate ansvaret for barna ved samvær til den som har dette ansvaret - nemlig FAR. Virker som det er fryktelig mange kvinner som absolutt skal ta over alt som har med barna å gjøre så snart de flytter sammen med far (og flytter sammen med gjør de altfor tidlig). Og så går det en stund, faren ligger på sofaen, oppdrar ikke ungene og stemor får alle byrdene - og DA klager hun..... så kommer selvsagt alle klagene på barnas mor - for HUN er jo selvsagt århundrets hurpe, helt umulig å samarbeide med og overhode ikke interessert i sine barns beste, men kranlger og kverulerer på alt, mest for å plage stemor. BonusBARN mener jeg ellers kan være et helt fint uttrykk for ekstra barn i familien - men bonusmor?? Ungene trenger ikke en MOR til, og som TS (og åpenbart flere med henne i denne tråden) så godt illustrerer, så burde de ALDRI gått inn i den "morsrollen" de åpenbart har tatt. De kunne holdt seg til å være fars kjæreste (og til og med ikke blitt samboere) eller rett og slett avsluttet forholdet fordi mannen har barn fra før. Det er faktisk både mulig og helt legitimt - og fryktelig mye bedre overfor ungene enn den evige klagingen over at far har barn fra før...... og igjen - hvorfor i allverden lar barnas FAR sin nye kjæreste "ta over" ifht barna?!? Det er meg virkelig et mysterium, særlig med tanke på hvor mye snakk det er om at "far må får være far på sine premisser" og "far har og skal ha like rettigheter som mor". Når det åpenbart er så mange fedre som ikke evner å ta seg av sine egne barn, så lyder det fryktelig hult i mine ører. Anonymous poster hash: db784...444

....det hun sa!

Skrevet

Selvvalgt øvelse som man ikke har klagerett på, ja.

Det er jo ikke alltid man vet hva man går til..

Og når det er barn i bildet så er det jo ikke bare å gi faen å stikke av fordi man har det vanskelig heller.

Men man må jo få lov til å føle det man føler selv om man ikke utrykker det i hverdagen..

• Liker 1
Skrevet

Jeg må si at etter å ha lest diverse "stemorstråder" her inne, og kommentarer fra barnløse i disse trådene, så har jeg fått en ekstra motivasjon til å få forholdet mitt til å fungere.

Jeg er villig til å strekke meg LANGT for at barnet mitt skal slippe å få en steforelder som ser på han byrde inn i livet sitt.

Anonymous poster hash: 05533...b59
  • Liker 3
Skrevet

Det er jo ikke alltid man vet hva man går til..Og når det er barn i bildet så er det jo ikke bare å gi faen å stikke av fordi man har det vanskelig heller. Men man må jo få lov til å føle det man føler selv om man ikke utrykker det i hverdagen.. Anonymous poster hash: 487f8...42f

Men HVORFOR klager man på barna?

Det er en selv og mannen problemene/-løsningen ligger.

Jeg har selv vært stemor, men der var da Pappaen som kjørte hit og dit, smurte matpakker og vasket klær...

D.v.s vi delte på mange av disse tingene ettersom hva var mest hensiktsmessig, men jeg prøvde aldri å være en mor. Og særlig ikke husmor!

• Liker 1
Skrevet

Men HVORFOR klager man på barna?

Det er en selv og mannen problemene/-løsningen ligger.

Jeg har selv vært stemor, men der var da Pappaen som kjørte hit og dit, smurte matpakker og vasket klær...

D.v.s vi delte på mange av disse tingene ettersom hva var mest hensiktsmessig, men jeg prøvde aldri å være en mor. Og særlig ikke husmor!

Det er jo ikke barna man klager på.. Har du eksempler der det har blitt klaget direkte på barna?

Skrevet

Felles for ALLE stemødre på Kg er at de ikke får kred for all jobben de gjør..

De avmaskulerer mannen i farsrollen sin, skaper sofagriser som de skal serve og så klager de etterpå.

NAUT!!

50-tallet ringte! De savner dere!

Anonymous poster hash: 0e9c1...c32

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke barna man klager på.. Har du eksempler der det har blitt klaget direkte på barna? Anonymous poster hash: 487f8...42f

Det er da haugevis av eksempler på det her....haugevis.

Skrevet

Det er da haugevis av eksempler på det her....haugevis.

kom med ett!?

Skrevet

Felles for ALLE stemødre på Kg er at de ikke får kred for all jobben de gjør..

De avmaskulerer mannen i farsrollen sin, skaper sofagriser som de skal serve og så klager de etterpå.

NAUT!!

50-tallet ringte! De savner dere!

rapportert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...