Gå til innhold

Not all those who wander are lost


Auri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det går bedre med han nå; han hangler litt og det er lett å se at lymfeknutene ikke har det bra (de er synlig røde og hovne). Fastlegen hans var syk idag, men han har fått time i morgen, så da får vi se om de kommer med noen konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oioi, her hadde det vært stille lenge... Har litt å oppdatere dere på nå!

Først og fremst har jeg nå gitt endelig beskjed til moren min og resten av familien der om å dra til helvete. Sendte en lang mail til mamma hvor jeg for første gang var helt ærlig om ganske mye, bl.a. om hvordan hun har gjort med psykisk syk, og ga de beskjed om at jeg vil ikke ha noe med noen av de og gjøre. Ba også spesifikt om at hun ikke skulle svare på den. Var ikke interessert i å høre svadaet jeg visste kom til å komme i retur. Det var jævlig skummelt der og da, men nå er det bare en stor lettelse. Deilig å endelig bare ta helt tilbake kontrollen der, sette ned foten og si endel ting jeg har holdt inne i mange, mange år.

Vi har malt soverommet, så det er nå mørkt lilla! For en helvetesjobb :daane: Brukte en hel dag på å skrubbe ned. Så har vi malt taket, alt av lister, dørkarmer og dørene, og veggene til slutt. To strøk på alt. Det tok oss en uke alt i alt. Nå er jeg så syyyykt lei av maskeringsteip, og er drittlei av å stå på stige og holde en malekost :ler: Er endel småfeil vi fortsatt må rette opp, og vinduskarmen er ikke tatt. Også venter hele stua, kjøkkenet, badet og boden på maling også. Men det blir ikke helt med det første. Fordi...

I morra reiser vi til Tyrkia i en uke :nigo: :nigo: :nigo: gleder meg som en liten unge! Eller rettere sagt, akkurat nå gleder jeg meg ikke i det hele tatt, er bare kjempestressa pga pakking og alt som må gjøres :ler: Men i morra blir det bra! Er til og med et kjent fjes der nede; en av de tidligere kollegaene til S har fått jobb som reiseleder og har tilfeldigvis blitt plassert akkurat der som første sted! Morsomt :ler: Hun er kjempesøt og både jeg og S kommer veldig godt overens med henne, så det blir fint å være med henne! Gleder meg masse til sol og varme og strand og et spennende land vi aldri har vært i. Gleder meg til å spise masse digg mat, sløve i sola halve dagen, oppleve en ny kultur, og i det store og det hele ha friii fra hverdagen.

I går var vi og besøkte svigermor på sykehuset, hun hadde vært inne til operasjon for å fjerne en myome (tror jeg det heter) i livmora og en cyste på eggstokken. Operasjonen gikk bra, men var rart å se svigermor på sykehuset. Var liksom svigerfar som var på sykehus, aldri svigermor :P Typisk at det ble rett før vi skulle reise, skulle gjerne vært mer tilgjengelig for henne nå, hun blir ganske begrenset og hjelpesløs en ukes tid. Men, sånn blir det nå bare!

Prosjekt trening/vektnedgang har gått... ikke veldig bra. Har ikke hatt en veldig god periode i det siste, er helt energiløs. Prøver å gå mer da, få mer aktivitet, om ikke direkte trening. Og prøver å spise mer. Men vekta står bom stille; 100.5 har den stått på i halvannen måned nå. Hadde håpet å få til å gå ned mer før jeg må vise meg i bikini... Jeg ser litt forskjell her og der, men magen er like forbanna sta, så nå ser den jo enda større ut, fordi lårene og armene er littegrann mindre enn i vinter. Og det er jo magen som er hovedproblemet mitt. Jaja. Har hvertfall fått tak i skikkelig kul bikini da.

Endret av Auri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul bikini?? Bilde!!!

Dere må kose dere maks på ferietur, litt medunnelig nå kjenner jeg. Skulle gjerne hatt ferie selv, men akkurat nå er det bare stress og mas på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen er nesten prikk lik som denne, bare uten den sorte detaljen over kløfta, og stroppene er helt rosa, ikke sort nederst: http://change.com/no/miami-jungle-vibes-4.htmlVar den jeg egentlig ville ha, men den hadde de ikke inne på min Change :( Så da ble det den som var nesten lik.

Og denne bikinitrusa:

http://www.forever21.com/EU/Product/Product.aspx?BR=plus&Category=plus_swimwear&ProductID=2000100745&VariantID=011&lang=en-US

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere masse på ferie, pass på å få slappet ordentlig av og nyt ferien og hverandre. :) God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

  • 3 uker senere...

Englefjes! :klemmer: Så fint å se deg! Hvordan går det med deg og familien? <3

 

 

Glemt bort hele boka mi jeg :sjenert: Oops!

 

Ferien vår var veldig fin, vi koste oss masse. Var første gang S var i "Syden". Vi fant oss en resturant som hadde autentisk tyrkisk mat hvor vi spiste flere dager på rad, var på stranda, spilte minigolf, var på svært matmarked, utforsket gamle bygg og generelt koste oss. Jeg greide å få urinveisinfeksjon to dager før vi skulle reise hjem, så båtturen med dykking vi skulle nest siste dagen gikk i vasken :( Fillern. Også endte jegmed allergisk reaksjon på medisinene jeg fikk for UVI'en i Tyrkia og måtte rett på legevakta når vi kom hjem :P

 

Sommeren har egentlig bare forsvunnet. Ikke skjedd noe veldig spennende. Vi har ikke vært på stranda én eneste gang eller gjort noe veldig sommerlig. S har jobba mye, og jeg har vært i dårlig form. Har blitt diagnosert med Fibromyalgi nå, det var en stor lettelse å endelig få noe konkret å forholde meg til istedet for "jeg er alltid sliten og har lavt energinivå og mye smerter"...

 

Høsten har sålangt blitt mer begivenhetsrik da... 14 september sendte jeg uføresøknad! ENDELIG! Det kan ta opptil 8 måneder før den blir behandlet, men nå er den sendt. Tenk det... Det er en enorm lettelse og skikkelig skummelt på en gang. Jeg har også endelig fått innvilget ung uføre-tillegget til AAP fra Nav, så jeg får utbetalt litt mer penger (1500kr ca etter skatt) i måneden nå.Forvaltning driver og bestemmer nå hvor langt tilbake jeg skal få tilbakebetalt for (jeg søkte opprinnelig om å bli vurdert for det januar 2013...). Vi kunne virkelig trengt å få en god slump penger tilbake for å hjelpe på økonomien. Vi er jo så håpløse med penger... Skattepengene vi fikk igjen i våres, skulle vi bruke på så mye bra. Og så har vi vasa vekk mesteparten. Fikk aldri hatt elekriker innom og fiksa sikringsskapet vårt f.eks. selv om det er en brannfelle som bare venter på å gå til helvete.

 

Så på toppen av alt... Dere har sikkert alle sett bildene fra flommen forrige uke.... Vel, den resturanten som alle medier skrev om som ble liggende under vann, det er jo arbeidsplassen til S. Alle ansatte er nå permittert, det ser heldigvis ut som om S kan få nok kontorarbeid til å dekke 50% stilling slik at det ikke går for ille med oss. De skal begynne å rive gulvet på mandag, og regner med at det kommer til å ta 4 uker for gulvet å tørke, før de kan begynne å rehabilitere. Så hele julebordsesongen er tapt for de, den viktigste tida på året. Det er forjævlig. Jeg er så glad i det stedet, i alle som jobber der, i sjefen, det er så mye bra mennesker. De får jo endel igjen på forsikringa, men det er fortsatt helt forferdelig at de mister den viktigste sesongen deres.

 

S er sliten for tida. Han har for mye å gjøre. Selv før flommen; han er både servitør, personalansvarlig og HMS-ansvarlig i 50% stilling på jobben, han er borettslagleder, han er fritidskontakt for en 16åring gjennom barnevernet, han må ta seg av alt husarbeid, handling og matlaging, alt økonomisk, han må deale med meg, og skal han få til å trene og studere på toppen av alt annet... Jeg er i så dårlig form at jeg får til veldig lite, alt faller på han. Jeg er så redd for at han skal kjøre seg totalt i grøfta :/ Det var mulighet for at han kunne fått en annen jobb via en i familien, men vi har ikke hørt noe der på tre uker så regner med at det falt bort. Det hadde betydd bedre arbeidstider og mye bedre lønn. Men vi får se, gir ikke opp før det kommer en klar beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loffen :klemmer: Takk! Hver dag er en øvelse i tålmodighet, jeg vil bare ha svar nååååå!

 

 

Fikk brev fra Nav idag da. Jeg får tilbakebetalt for ung uføre-tillegget tilbake til 1 juni 2013. Det er en GOD slump penger... Jeg er helt satt ut. Byebye, inkassogjeld! Det er så stor lettelse.

 

I tillegg har vi bestemt oss for å gå til Nav for frivilling forvaltning. Dvs at de kontrollerer en del av pengene våre (hvor stor del bestemmer vi) og gjør med det det vi ønsker; betale alle regninger f.eks. Så vi kommer til å ordne slik at de tar seg av alt av faste utgifter for hvertfall et halvt år, så vi ikke trenger å tenke på det nå mens vi prøver å stable oss på beina. Da går alt som det skal, vi kan ikke sose bort penger vi egentlig ikke har, så vi får stabilitet i en god periode frem til vi har energy og hjernekapasitet til å ta over selv igjen.

 

I dag skal vi feire med sushi og pannekaker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

På tide å dra frem denne boka igjen. Den fikk ny tittel, for jeg likte ikke helt den gamle. Har egentlig en følelse at noen andre har en bok som heter det samme, men det får så være for nå.

Jeg ble avvist av DPS, for tredje gang på halvannet år, før jul. Jeg ble søkt inn til psykiatrisk hjemmetjeneste, og hadde ei veldig koselig jente fra kommunen her for to uker siden. Der fikk jeg plass, så i går var det en psykiatrisk sykepleier her.

Og idag har jeg prøvd å få tak i hun jeg først snakket med fra kommunen, for jeg kommer ikke til å fungere med hun som var her i går. Hun spurte med nedsettende tone om jeg gikk på antidepressiva eller om jeg hadde vært suicidal. Hun mente at alt jeg trengte var å komme meg mer ut, noen timer frivillig arbeid hver dag for eksempel. Hun lurte på om jeg hadde planer om å begynne med jobb og studier snart, til tross for at jeg allerede hadde sagt at jeg venter på svar på en uføresøknad (ikke fått svar enda, nei). Jeg satt igjen med en uggen følelse etterpå som utover kvelden utviklet seg til skikkelig angst. Det var veldig ubehagelig og jeg kjenner at jeg vil heller greie å stavre meg gjennom det neste året helt alene enn å ha henne her to timer annenhver uke.

Ellers så har jeg begynt å ta tak i hverdagen min littegranne. Jeg har vært hos en PT forrige onsdag og fått et veldig enkelt treningsopplegg jeg kan gjøre hjemme, det er 6 øvelser + endel tøyeøvelser for denne stakkars anspente fibro-kroppen min. Jeg skal gjøre det annenhver dag. Jeg har fått det til så langt, med unntak av søndag når jeg var skikkelig dårlig i magen (antibiotika for ørebetennelse). Jeg prøver å tvinge meg selv til å gjøre mer, selv om kroppen streiker. I dag var jeg skikkelig muggen når jeg stod opp pga i år, jeg hadde vondt i hodet og følte meg ikke bra. Men jeg bestemte meg for å trene, planla hvordan jeg skulle gå frem (skifte først, finne frem matta og vekt og strikk, gå ned for å hente posten som oppvarming, ta på innejoggesko når jeg kommer tilbake, og så kjøre treningsprogrammet). Jeg hadde ikke lyst, men jeg gjennomførte. På mandag hadde jeg en skikkelig lang dag, hvor jeg først var hos tannlegen, så en tur på jobben til S for å spise lunsj, matbutikken for å handle, preppet middag mens S tok en ettermiddagslur, og trente etterpå.

Jeg trenger å pushe meg selv litt mer, jeg trenger så desperat litt mestringsfølelse i hverdagen, jeg trenger å se at jeg kan. Jeg har ikke lyst til å bruke resten av livet på å sitte apatisk i sofaen, slik jeg gjør 99% av tida nå. Det høres sikkert utrolig teit ut for noen som ikke har vært så syk at de har de energiproblemene jeg har, men sånn er det nå.

Så nå skal jeg gå og tømme oppvaskmaskinen, for da blir S glad når han kommer hjem, for at han slipper å bruke tid på det. Og sette på en klesvask og. Det kjennes ut nå som om det er like vanskelig og krevende som å gå fjelltur, men det kommer til å føles godt ut etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stolt av deg som tar tak selv når du egentlig ikke orker. Jeg vet veldig godt hvordan det er å ikke ha noe overskudd og føle at alt er uoverkommelig. Og selvfølgelig er det mye bedre å være uten en nedlatende person i livet sitt. Skulle ønske jeg hadde bodd nærmere slik at vi kunne ha gjort noe sammen hver uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint <3 Jeg gleder meg til vi er ferdig med denne byen og kommer nærmere dere!

Oppvaskmaskina var det bare skittent i, så den fikk jeg ikke gjort noe med. Satte på klesvask da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke en eneste gyldig unnskyldning, allikevel sliter jeg av og til med å komme igang med treninga. Jeg synes du er knallflink som får det til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøket fra hun fra hjemmesykepleien køddet mer med hodet mitt enn jeg innså... I går hadde jeg en skikkelig ille meltdown, det er lenge siden jeg har hatt en slik episode... I dag har jeg blåmerker og en kul i hodet. Selvpåført. For så smart er jeg.

Jeg vil at idag bare skal fly avgårde sånn at det kan bli mandag og S kan få ringt hjemmesykepleien for meg og fikse at jeg får noen andre, slik at jeg slipper å angste mer over det.

Det blei så ekstra vanskelig fordi hun var hjemme hos meg. Hjemme er trygg-sonen min, innenfor disse veggene er det jeg som kan kontrollere "alt", og da å oppleve noe slikt her hjemme hvor det skal være 100% trygt ødela meg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper virkelig du får en annen til komme hjem til deg, eller ingen - for å få noen inn på sin trygge arena som klarer å ødelegge den er virkelig ikke bra.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk brev fra Nav idag...

 

 

!!!!!!!!!!!!!!!! JAAAAAAAAAAAAAAAA å herregud vi vant jeg greier fortsatt ikke tro det. Jeg holder på å begynne å grine bare jeg tenker på det. Skjelver som bare det. HERREGUD.

 

Til dere som har meg på FB, jeg har ikke fått fortalt alle det, så ikke nevn noe der.

 

MEN HERREGUD FY FAEN DENNE FØLELSEN ERUBESKRIVELIG OG JEG HAR IKKE ORD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...