Gå til innhold

Not all those who wander are lost


Auri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg gleder meg veldig til hele uførprossessen er ferdig og vi kan flytte, da havner vi nok nærmere dere :klemmer: Det blir fint!

Idag møtte vi svigermor etter at S var ferdig på jobb. Var på tide å ta stilling til gravstøtte... Og nå ser jeg at å miste svigerfar begynner å ta igjen svigermor. I tillegg skal hun opereres snart (nedfallen livmor) og i det store og hele er hun veldig sliten og deprimert. Skulle ønske det var mer vi kunne gjøre for henne, men vi greier ikke å ta tak i alt som er vårt eget engang...

Måtte ta en seriøs prat med S når vi kom hjem. Han holder på å kjøre seg selv i grøfta. Han har jobb, hvor han de siste månedene har jobba mye mer enn han skal (kroppen hans tåler ikke mer enn 50%, og han har jobbet 70-80%, med veldig lange dager), han har borettslaget, hun vi er fritidskontakter for, han skal ta seg av meg og alt jeg har med NAV osv, i tillegg til at mesteparten av husarbeid fortsatt faller på ham pga min dårlige form. På toppen av det begynte han å studere før jul, men han har bare fått levert én oppgave for han har ikke tid til studiene (lønn og personal).

Det finnes ikke andre jobber her i området han kan ta, men han skal få satt opp et møte med sjefen ASAP og forklare situatiasjonen og høre om det er mulighet for å tre mer over i en kontorstilling, overta mer personalansvar både for resturanten han jobber på og søsterresturanten. For han kan ikke fortsette som nå, da kommer han bare til å ende opp langvarig sykmeldt og det tjener ingen noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i mer trivielle nyheter: Det er såå frustrerende å ha sendt mail til noen på Finn, og gå flere dager og vente på svar! Vanligvis ville jeg sendt en sms, men det stod ikke noe telefonnummer... Arrgh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nesten like frustrerende som å vente på en pakke man ikke har sporing på. Særlig når det er pakke fra Lush. Og jeg er tom for balsam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh... Da er det avklart hvertfall. Kontakten med mamma (+ familie) er brutt for godt. Hun fikk en siste sjangse, og den kastet hun bort. Debatterer nå om jeg skal svare på mailen med alt jeg aldri har sagt, eller bare la vær. Noe må jeg svare, for jeg må gi beskjed om at da kan de bare alle holde seg helt unna, vi er ikke interessert i bursdagsmeldinger eller gaver eller noe sånt.

Ellers har det vært en fin dag! Hadde PT-timen, eller samtale ble det bare, for det kom en hodepine sparka på meg fem minutter før jeg gikk ut døra. Ikke så mye endringer på målingene mine fra sist, men de var fra september, og jeg gikk opp 2-3 kilo fra september til januar, så da har jeg hvertfall greid å komme meg tilbake til der jeg var i september, og det er da noe :)

Etterpå var det så fint vær, at jeg gadd ikke bare sitte inne. Så jeg skifta, pakka med meg bok og ipad og tusla ned på resturanten S jobber for å sitte ute i sola frem til han var ferdig. Slapp å sitte aleine til og med, en av kollegene hans jeg liker veldig godt joinet meg nesten med en gang, og etterhvert kom også jenta vi er fritidskontakter for. Blei veldig hyggelig! Lenge siden jeg har brukt en ettermiddag på å sitte og skravle om alt og ingenting over en kopp kaffe (dvs te). Er sjeldent jeg er noe som helst sosial for tida, siden vi ikke har så mange venner igjen i nærområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Idag har S jobba over 9 timer, sammenhengende uten pauser. Han kom hjem med feber og var kvalm. Han skulle egentlig jobbe samme skift i morra, men jeg tvang han til å sende mld og si at han er syk i morgen. Han jobber seg istykker altså. Gjør meg sint at det virker som om resturantsjefen har glemt hensynene han må ta ift til S, helsa hans og hvordan han kan jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en skikkelig treig dag; ordentlig søndag. I går var det fagprøve for en av kokkene på jobben hans, hun bestod med meget godt, og da måtte det jo feires! Så hele gjengen (og jeg ble invitert, koselig!) møttes først på resturanten for noen glass med musserende (de er egentlig stengt mandager), og deretter bar det over på søsterresturanten for middag på joben sin regning. Kos! Var kjempehyggelig å bli invitert, og det var en veldig fin kveld :)

Og gjett om jeg skal trene i morra... Vel, det skal jeg uansett, tirsdag er treningsdag. Men det blir hardkjør ja. For det var skikkelig fælt å se bildene som ble lagt ut på FB i løpet av kvelden, og bli mint på at jeg er tre ganger så stor som alle de andre jentene som var der. Ugh. Er så utrolig sur for at ting har blitt sånn. Særlig siden jeg var gjennom samme runda med vektnedgang for fem år siden. Så kom alt tilbake + enda mer. Hater kroppen min noe så intenst. Og det hjelper overhodet ikke når alle jentene jeg omgåes er slanke og lekre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg synes du er kjempeflink! Du har tatt tak i problemet og gjør noe med det. Jeg heier på deg og er sikker på at du vil få de resultatene du ønsker deg, du må bare la det ta den tiden det tar, jobbe jevnt og trutt og ikke gi opp! :duskedame::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er veldig fornøyd som har kommet inn i gode rutiner :) Det er bare irriterende at det har gått SÅ langt. Du husker sikkert forrige runde, da gikk jeg jo ned fra 85 til 70. Og så gikk jeg opp til over 100 på ca to år igjen. Så ikke bare har jeg dobbelt så mye vekt å kvitte meg med, du kan jo tenke deg strekkmerkene det har ført med seg <.< Plager meg bare at jeg lot det gå SÅ langt. Det er mange gode grunner ift til sykdom osv, men fortsatt. Er så lei av å ikke like kroppen min!

Men, nå skal jeg bli sterk og da, ikke bare tynn. Vil ha en godt fungerende, sterk kropp som er en hjelp i hverdagen, ikke bare en hindring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv etter to treningsfrie uker tusler vekta jevnt littegrann nedover, dét er hyggelig å se :) fra 104.3 til 101.9 på rundt en måned, det er ålreit. Hadde en skikkelig god treningsøkt igår, har vært komplett mtivasjonsløs pga dårlig form de siste to ukene, så var godt å komme igang igjen. Løp (ikke jogga, løp!) neste fire minutter til sammen på tredemølla. Og satte ny pers på sideplanke; 25 sekunder på hver side. Ikke dumt.

Ellers har jeg fått min nye e-sigg i posten, og holder på med prosjekt bytte ut tobakk med damping. Målet i første omgang er å bytte ut halvparten av sigarettene om dagen med e-sigg.

Også er jeg skikkelig usikker på om jeg skal kaste meg rundt og ta en tur ut, eller bare bli hjemme idag. Føler litt på værsamvittigheten. Men så har jeg jo ingenting å gjøre ute, da. S er på jobb og har jo ingen venner å ta kontakt med akkurat. Meh.

På mandag skal til en tur til Oslo, det er S sin bursdag, så det blir en natt på hotell, god middag mandags kveld, og en tur på mathallen på tirsdag. Vi er åpen for lunsjplaner på tirsdag om noen har lyst :nigo:

Og gjett om jeg skal føle meg fresh mandag kveld. Fikk ny kjole i posten her om dagen, og jeg kan ikke huske sist jeg følte meg å fresh og lekker som når jeg prøvde den. Det er noen år siden, for å si det sånn... Sånn ser den ut: http://ladyvlondon.com/Teal-Lyra-Dress/#.VPm3FMa1Hc4

Skal så kjøpe en i sort også, og tror nok jeg kommer til å bo i de til sommeren. Helt herlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde hatt mulighet for lunsj på tirsdag, men full jobb og møte i det tidsrommet setter dessverre en stopper for alt. Om dere er her en helg derimot, kan vi få til noe. Du må gratulere S masse med dagen fra oss alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nå se hvor mye aktivitet det blir på oss i Oslo likevel da... S hadde egentlig bedt seg fri i morra, men må jobbe likevel. Nå er klokka straks syv, han begynte på jobb idag klokka ti, så det er snart ni timer, antagelig uten pause. Så blir det minst ni timer i morra, pluss samme på søndag... Igår var det "bare" syv timer. Skiftet hans er egentlig 10-15...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke gjort med vilje, men de er underbemanna for tida så da blir det slik. De har manglet hovmester siden før jul, og har omtrent ikke fått noen søknader, og hvertfall ikke noen som virker veldig aktuelle. Så da har du kun resturantsjef igjen til å fylle de lange skiftene. Dermed blir det litt lengre skift på alle andre, + at de mangler 1-2 servitører i forhold til den idéelle mengden ansatte. Når nå da i tillegg resturantsjefen og ringehjelpen begge to er blitt syke den uka her...

Så hovedproblemet er da at den algoritmen som regner ut prosentandelen alle ansatte skal ha når de setter opp timelister, regner fortsatt 10-15 skiftet for S, og da skal han ha 3-4 dager i uka på 50%. Men pga underbemanning, så blir det altså 3-4 dager, men med nesten dobbelt så lange skift.

I går kveld hadde vi en skikkelig ukonstruktiv kveld, men fryktelig morsom! Oppdaget Jimmy Fallon for første gang (siden vi ikke har hatt TV-kanaler på 5 år så er vi ganske utenfor på slike ting) og lo oss gjennom dusinvis av klipp av showet hans på youtube. Også hadde vi sushi til middag, siden det ble så sent innen S kom hjem at det var liten vits i å sette igang med å lage middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ooops, der forsvant en uke gikk!

Mandag og tirsdag var vi i Oslo for å feire bursdagen til S :wub: Jeg blei skikkelig dårlig på bussturen inn, men det roet seg heldigvis med en gang vi kom av. Aldri blitt så bilsyk i hele mitt liv jeg, merkelig! Brukte endel timer på å handle endel nødvendigheter som vi ikke får tak i her lenger *host* og hadde en avtale med en fyr for å kjøpe tablet av han. Så nå er jeg den hyperstolte eier av en ny Wacom :nigo: Fant ut at hotellet vårt lå rett borti gata fra Enigma, hadde jeg huska hvilket bygg som var ditt hadde vi stikki innom for å si hei ;D Spiste middag på Lokk på mandag :sikle: Og på kvelden koste jeg meg i badekaret med en badebombe fra Lush. Tirsdag startet vi dagen på det franske chocolateriet som lagde bryllupskaka vår! Kjøpte en liten cake og en eclair, fant oss en flekk i sola på en parkeringsplass med kaffen vår og kakene våre, og hadde en liten piknik ;D Etterpå var vi en tur på løkka, innom Supreme og mathallen for lunsj (anbefaler popcorndesserten på Hitchhiker!), før det bar hjemover igjen. Var utrolig deilig å komme hjem, vi var sliiiitne.

Onsdag hadde jeg time hos hudlegen for kortisoninjeksjoner i neglene, og etterpå stakk jeg innom en venninne (bryllupssjåføren vår) som bor like i nærheten. Satt der et par timer og skravla høl i huet på hverandre :ler: Vi er like skravlete begge to, så vi prater gjerne i munnen på hverandre konstant fordi vi har så mye å si, hehe.

Torsdag og fredag var jeg vel bare hjemme om jeg husker riktig... Var god og sliten etter turen vår og trengte å lade opp litt. Lørdag skulle vi egentlig på treningssenteret for en styrkeøkt. Men jeg hadde en skikkelig dårlig dag selvtillits-messig, og hadde null ork til å ned og trene. Så istedet ble det et kompromiss; vi gikk en tur i ganske så bra tempo, endte opp med å gå over 5 km (gikk litt kronglete rute, så vanskelig å beregne helt, men det er minst 5, kanskje 7). Det var mørkt ute, så da slapp jeg angsten for å se andre mennesker :ler: Og vi ble begge enige om at gåturer er fint, og skal legges til som den lange kondisøkta en gang i uka. Lettere å gå langt ute enn på mølla! Må finne ut om turområder i nærheten, nå traska vi bare rundt i et boligfelt og langs bilveiene. Er mye koseligere å gå i skog, mer krevende for kroppen og!

I går jobba S, og vi skulle egentlig ha kjøttkaker til middag. Men vi var begge skikkelig rastløse når han kom hjem. Så da lagde han ferdig kjøttkakene i går, de blei putta i kjøleskapet, og vi stakk ned på jobben hans for å spise istedet. Oksehaleragu, mmmm. Resten av kvelden var å slenge på sofaen med sjokolade, potetgull og Doctor Who (har sett oss gjennom de nye sesongene igjen. Nå må jeg vel snart hilse på Capaldi, selv om jeg er SÅ lite klar for å si hadet til Smith :( :( )

I dag har jeg vært hos tannlegen, det var et halvannentimes maraton, men nå er tre tenner til fikset (og en av de trengte ikke å rotfylles likevel, wuhu), og jeg gjennomførte uten et eneste angstanfall! Komplett kjørt når vi var ferdig, så det var rett hjem og legge seg et par timer. Men godt fornøyd med at jeg greier å gjennomføre nå. Fy søren det skal bli digg å bli ferdig. Åtte+ år gammel saga som endelig blir fullført...

Så idag blir det kjøttkaker til middag. Og S står også på kjøkkenet og skal sette kyllingkraft, lage puréesupper, steke opp en stek som skal bli kjøttpålegg, og tror dere ikke gærningen har kjøpt en HEL skrei som han skal filetere og fryse ned også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilket hotell bodde dere på? :) Hadde vært hyggelig å treffe på dere, men var en smule travel forrige uke, ellers hadde jeg forsøkt å få det til. :)

Håper på fint vær framover og at dere finner dere en fin runde dere kan gå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frogner Apartment Hotel, Skovveien 8 :)

Det verste med å være hos tannlegen, er hvor ødelagt kroppen min er i lang tid etterpå. Selv om jg prøver veldig hardt å slappe av, så spenner musklene seg. Så idag gjør kroppen kjempevondt >.< Håper trening i kveld myker den opp.

Synes tida har gått så utrooolig sakte etter nyttår, og nå plutselig føler jeg vi har skikkelig dårlig tid! Det er bare halvannen måned til vi reiser, og vi må fikse nytt pass til S, visum osv. Og vi hadde håpa å bli ferdige med å male leiligheten før vi drar. Men elektrikern må innom før vi kan male, og vi må få bytta det vinduet som lekker før vi kan male det hjørnet av stua. Også er det jo sørenmeg påske snart, og pappa har snakka om at de kanskje tar en tur nedover. Begynner å bli litt stressa! Særlig siden vi enda ikke har funnet ut hva slags farge vi skal ha på soverommet (prøvd 3 stykker, ingen av de er riktig >.< ) og ikke er halvveis ferdig engang med å skrubbe ned leiligheten. Og S jobber så mye denne uka at det spørs om vi får gjort noe; de dagene han ikke jobber er det generalforsamling i borettslaget, og så en kveld hvor han må være med T, hun vi er fritidskontakter for hos barnevernet. Nå synes jeg tida bare forsvinner som sand mellom fingrene, og jeg blir litt :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit... Nå er vi kommet der jeg har gruet meg til mest av alt ift uføre...

NAV har mottat min legeerklæring. Og papirene mine er oversendt NAV's rådgivende overlege, som skal komme med sin rapport... Jeg synes det er så utrolig skummelt at et menneske jeg aldri har møtt nå skal til og komme med meninger om min medisinske tilstand! Dette er slik jeg ser det det største hinderet; om deres lege gir grønt lys er det bare å kjøre på videre, om han gir rødt lys... Så veit jeg ikke hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR EN DAG... :daane:

Jeg våkner som vanlig (etter solformørkelsen; var meldt så dårlig vær her at jeg gadd ikke). S er på jobb. Pusler rundt i et par timer hjemme, spiser frokost, leser litt, sånne vanlige ting. Så begynner jeg å gjøre meg klar for å stikke ut en tur, ned på butikken og sånt. Akkurat idet jeg skal til å å skifte, får jeg melding fra S. "Hei. Eh. Er på sykehuset jeg". Han hadde fått sterke akutte magesmerter like etter at han kom på jobb, og dro på sykehuset. Han var der i ellevetida. Når er det han sier fra til meg? KVART PÅ FIRE! Dere kan jo tro at jeg ble lettere hysterisk. Hiver på meg klær og bestiller taxi.

De er fortsatt ikke 100% sikre på hva som hadde skjedd, antagelig er det en infeksjon av noe slag i noe lymfeknuter eller noe i skrittet... Han har vært gjennom masse prøver og styr. Jeg var på sykehuset rundt halv fem. Da var han på observasjonsposten. Ventet på en lege. Ventet og ventet. Fikk tilslutt beskjed fra sykepleier om at legen ville han skulle være der over natta, så de kunne ta noen flere blodprøver i morra tidlig. S satte seg helt på bakbeina. De skrev han nå ut etterhvert. Halv åtte kom vi oss endelig ut derfra... Da hadde S vært der i nesten ni timer.

Han skal til fastlegen på mandag for flere prøver og oppfølging, for å se om de greier å finne ut nøyaktig hva som har skjedd...

Men altså... :bond: Han hadde vært der i nesten fem timer før han tok kontakt med meg! Jeg var jo på vei ut døra og hadde tenkt til å stikke innom jobben hans på vei til butikken for å si hei, tenk om han hadde vært litt treigere med å si ifra da! Da hadde jeg gått innom der og ant fred og ingen farre for så å få beskjed om at han var på sykehus. Tosken. Gjett om han har fått høre det! :glare:

Han er i bedre form nå da. Høy feber, hodepine, men nesten ikke smerter igjen i magen. Og de har helt utelukket brokk og blindstarmsbetennelse. Så da blir det bare å vente og se hva fastlegen sier på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...